951

Re: probleme la instalatia de gpl

Fiind o instalatie viallle ftype paremi-se cu motoras pas cu pas ... care are intrare prin mixer pe corpul de clapeta si banuiesc ca acel motoras este reglat de catre calculator... sau de catre un emulator ... nu il gasesc....
cine ar putea sa ma ajute cu niste scheme ... poze tot ce inseamna aceasa instalatie ...

va multumesc anticipat ...

952

Re: probleme la instalatia de gpl

salut am si eu o problema .de cand mi-am montat instalatia pe gaz am numai probleme...am un opel astra 1.8 16v benzina.. a mers ft bine primele zile dupa care a inceput sa traga ft greu o simteam lipsita de putere obisnuit cu performantele pe benzina..acum porneste ft greu/lipsita de putere/variatii ale relantiului/ se opreste cand o comuti de pe gaz pe benzina/da rateuri  tin sa mentionez ca i-am schimbat la cererea celor care mi-au montat gazu bujiile si bobina...daca ma puteti ajuta am ajuns la limita disperarii...multumesc

953

Re: probleme la instalatia de gpl

buna seara.
am tomaseto stag 200 si am urmatoarea problema imi merge pe gpl numai dimineata cand e rece motorul dupa ce face temperatura de trecere apoi dupa 2 km mi se sting ledurile pe comutator si numai trece pe gaz..
nu se mai aprind ledurile.
pana a doua zi dimineata numai merge pe gpl.

954

Re: probleme la instalatia de gpl

buna ziua
problema mea este la o instalatie GPL voltran. indiferent cit gaz este in rezervor cele 4 LED-uri sint tot timpul aprinse.masina functioneaza bine.este un OPEL ASTRA 16, 16 V
intrebarea mea este:se poate rezolva la Dvs. in service.
va multumesc anticipat

955

Re: probleme la instalatia de gpl

salut am si eu o problema  nu mai merge sa pornesc pe benzina ..am un cielo 96 cu instalatie clasica  si cand pornesc pe gaz merge inecata ,scot furtunul care intra in galeria de sdmisie si masina functioneaza perfect atunci am observat ca merge si pe benzina...iar cand comut din buton pe benzina se opreste  imediat am umblat si la releul din naintea elec trovalvei si l-am schimbat cu altul si tot asa face daca m-ati putea ajuta care ar fi ordinea la releu ca eu cred ca si de acolo e ceva va multumesc !

956

Re: probleme la instalatia de gpl

salut ...am o instalatie TOMASETTO stag....pe un opel corsa 1.2....de o saptamana mi-a facut o figura...mergeam cu masina la servici pe la ora 8 seara si odata mi s-au aprins becurile la bord...si mi s-a oprit motorul...am dat am pornit-o a mers...dupa a 2 zii...la fel am mers cu ea pe la ora 3 si ceva la fel s-au aprins becurile si s-a oprit motorul ca si cum nu aveam gaz...dar butelia era fulllce poate sa fie...:-?

957

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua,
Am un Daewoo Lanos 1.4 8v cu instalatie clasica.  De ceva vreme nu mai porneste la cald. Cand este motorul rece, porneste pe gaz direct fara nicio problema, la cald nu reusesc sa o pornesc decat daca tin pe cheie 20-30 de secunde. Mentionez ca pe benzina masina merge fara nicio problema.
Are cineva vreo idee?
Multumiri anticipate.

958

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua, 
Detin un Opel Astra F Fabricatie 1996 motorizare x16szr monopunct pe care am montat in luna martie anul acesta o instalatie GPL marcaTomasetto Achille. Am ajuns la capatul rabdari , am crezut ca am sa fac economie dar..... . am fost si la firma montatoare  , am fost si la tester de doua ori si nimica.
Ce simptome sunt; pe benzina merge impecabil in momentul cand se face trecerea pe GPL ( peste 2000 rot) se zmuceste nu face o trecere lina, al doilea simptom: se aprinde chek engine prima data aleatoriu fara probleme la motor dar dupa vreo cativa km ramane aprins definitiv si masina nu mai trage deloc, nu mai urca in ture decat foarte greu. Am facur testul agrafa si imi spune fuell injector mal function cu ocazia asta am descoperit ca" zarzavagii" au uitat sa-mi stranga corpul carburatorului. Intre timp am schimbat si sonda lambda alti bani, pur si simplu sunt disperat incep sa regret investitia facuta.
Domnu Dan va rog un sfat sau ce ar trebui sa fac oricum la :zarzavagii"aia nu mai merg . Va multumesc.

959

Re: probleme la instalatia de gpl

Am si eu o skoda fabia 1.2 cu instalatie landi renzo.de ceva vreme gazul intra dupa 2-3km si inainte intra imediat ce plecam de pe loc.alta problema ar mai cateodata cand plec intra gazul imediat si daca accelerez moare motorul .a3 a problema ar fi ca trage mai greu fata de cum mergea inainte.un sfat as dori.multumesc anticipat

960

Re: probleme la instalatia de gpl

salut.
am si eu o problema cu o instalatie gpl PRINS VSI cu butelie 66L STAKO instalata pe un opel astra 1.6 8v an 2002, am suferit un accident frontal in urma caruia mi s-a rupt cureaua de distributie si automat s-a oprit si motorul. in momentul respectiv masina mergea pe GPL. ca sa repar masina am fost nevoit sa dau jos tot motorul incusiv plamanul de gaz, rampa de injectoare...tot botul. dupa ce am reparat masina, totul functioneaza ca inainte mai putin GPL-ul. comutatorul functioneaza, imi indica faptul ca merge pe benzina, cand comut pe GPL, trece beculetul pe verde, se aude si acel tacanit, scade o fractiune de secunda turatia ca si cum ar fi trecut, dar imediat revine pe benzina, am citit despre instalatiile GPL ca ar avea niste valve care inchid alimentarea in caz de accident. vreau sa stiu si eu cum se deblocheaza daca asta este problema. multumesc

961

Re: probleme la instalatia de gpl

Salut,
Am si eu o problema cu instalatia de GPL. Instalatia este montata la dvs. acum vreo 4 ani. Instalatia este pe un Ford cu carburator injectie monopunct, cred ca este Milano (cel putin asa scrie pe comutatorul de combustibil). Simptomele sunt urmatoarele: indiferent de pozitia comutatorului merge permanent de benzina, in pozitia I (ledul rosu aprins) cea rezervata pt. benzina masina porneste dar merge in socuri iar la ralanti se opreste, pe pozitia 0 cea rezervata pt. pornire pe gaz direct masina porneste se aprind toate ledurile (mai putin cele rosii cel de benzina si cel de lipsa gpl)  se aude si electrovalva de comutare de la butelie masina functioneaza perfect dar consuma benzina nu gaz - la fel si pe pozitia II (numai ca aici se aprind doar doua leduri ale nivelului de gaz). Mentionez ca am facut manevre cu robinetul de gaz si masina nu se opreste in pozitia INCHIS a robinetului indiferent de pozitia comutatorului de combustibil. Am aproximativ 40 de litri de gaz in butelie.

962

Re: probleme la instalatia de gpl

Probleme vad ca avem cu totii dar ajutorul intarzie sa apara, regret ca am montat GPL pe masina . Cu bani dati pe instalatie si ce am mai cheltuit dupa faceam ceva mai constructiv.

963

Re: probleme la instalatia de gpl

alexandru68 wrote:

Buna ziua, 
Detin un Opel Astra F Fabricatie 1996 motorizare x16szr monopunct pe care am montat in luna martie anul acesta o instalatie GPL marcaTomasetto Achille. Am ajuns la capatul rabdari , am crezut ca am sa fac economie dar..... . am fost si la firma montatoare  , am fost si la tester de doua ori si nimica.
Ce simptome sunt; pe benzina merge impecabil in momentul cand se face trecerea pe GPL ( peste 2000 rot) se zmuceste nu face o trecere lina, al doilea simptom: se aprinde chek engine prima data aleatoriu fara probleme la motor dar dupa vreo cativa km ramane aprins definitiv si masina nu mai trage deloc, nu mai urca in ture decat foarte greu. Am facut testul agrafa si imi spune fuell injector mal function cu ocazia asta am descoperit ca" zarzavagii" au uitat sa-mi stranga corpul carburatorului. Intre timp am schimbat si sonda lambda alti bani, pur si simplu sunt disperat incep sa regret investitia facuta.
Domnu Dan va rog un sfat sau ce ar trebui sa fac oricum la :zarzavagii"aia nu mai merg . Va multumesc.

964

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna seara, detin un daewoo cielo 2006 cu GPL din fabrica,ca si probleme sunt urmatoarele:
-foarte frecvent im da rateuri in filtrul de aer
-un consum exagerat de pana la 14l/100km in oras
-in special dimineata pana se incalzeste motorul nu sta la relantiu da sa moara motorul sau la intersectii cand calc ambreiajul sa opresc moare motorul
-relantiul oscileaza iar motorul nu merge rotund
Mentionez ca am schimbat fisele,bujiile,filtrul de GPL si majoritatea pieselor componente ale chiuloasei,apoi am fost la un service autorizat sa imi regleze GPL-ul in speranta ca aceste probleme vor disparea insa acestia mi-au schimbat doar robinetul electronic cu unul mecanic

965

Re: probleme la instalatia de gpl

aline wrote:

buna seara,am o instalati tomasetto stag 200 si am observat o problema cand merg pe gpl se mai aude electrovalva la butelie ca si cum ar mai deschide desi ledul de pe comutator imi arata ca sunt pe gpl.multumesc

La unele butelii se mai aude si plutitorul lovind in peretii metalici, daca eliminam asta din discutie ramane decat posibilitatea unei legaturi imperfecte sau a unei coroziuni.

966

Re: probleme la instalatia de gpl

george_cta wrote:

salut am si eu o problema .de cand mi-am montat instalatia pe gaz am numai probleme...am un opel astra 1.8 16v benzina.. a mers ft bine primele zile dupa care a inceput sa traga ft greu o simteam lipsita de putere obisnuit cu performantele pe benzina..acum porneste ft greu/lipsita de putere/variatii ale relantiului/ se opreste cand o comuti de pe gaz pe benzina/da rateuri  tin sa mentionez ca i-am schimbat la cererea celor care mi-au montat gazu bujiile si bobina...daca ma puteti ajuta am ajuns la limita disperarii...multumesc

Ce instalatie?

967

Re: probleme la instalatia de gpl

Salut! Am un seat leon 1M, 1.6 16V, BCB, pe care am montat o instalatie de gaz Tomasetto stag 300. Acum vreo 20000 km mi-a picat sonda lambda care mi-a dereglat toata treaba. Dupa ce am inlocuit-o consumul si functionarea masinii pe benzina este perfect, dar pe gaz a ramas tot cu fluctuatii. Am fost am resoftat Ecu la Gaz, dar s-a rezolvat doar problema cu fluctuatiile, consumul si functionarea pe GPL au ramas neschimbate. Intre timp a mai aparut inca o problema are momente, de cele mai multe ori la relanti, dar si cand accelerez pana sa ajunga apa la 90 de grade, cand imi sare de pe gaz, dar acest lucru am observat ca se intampla de cele mai multe ori cand rezervorul este sub jumatate. Pe langa acest fapt functionarea defectuoasa consta in faptul ca atunci cand masina trece pe gaz trage foarte greu si mananca foarte mult in exterior(la 130 km/h constant, 11-12 litri, la 120 km/h constant, 10-11 litri, la 110 km/h constant, 9 litri, la 100 km/h constant, intre 7-8 litri). Cand spun ca trage foarte greu ma refer la viteze de peste 100 km/h cand masina este destul de turata, apas pedala la fund, iar masina raspunde foarte greu la comanda, accelereaza foarte lent. Filtrele le-am schimbat asa cum scrie in cartea service, la fel si toate consumabilele de la GPL. Mentionez ca pe parcurs am mai schimbat si o bobina de inductie dar asta dupa ce s-a dereglat. In oras consumul e undeva la 12% un pic mai mult decat inainte, dar avand in vedere ca in exterior am si 11-12% nu este exagerat. Pe GPL am parcurs aprox. 89 000 km iar masina are 149 000 km. Si ce-am mai observat de curand cand trece pe GPL consumul instantaneu se medofica cam cu 10% peste valoarea care o arata pe benzina, iar peste aceasta valoare mai consuma acel 10-15 % specifica instalatiilor de GPL. Astept nishte recomandari de la dumneavoastra daca se poate. Sunt din Galati si mi-e greu sa ajung la dumneavoastra, in ultima faza daca nu rezolv poate ajung si pe la dumneavoastra.

968

Re: probleme la instalatia de gpl

AdrianNFS wrote:

Salut! Am un seat leon 1M, 1.6 16V, BCB, pe care am montat o instalatie de gaz Tomasetto stag 300. Acum vreo 20000 km mi-a picat sonda lambda care mi-a dereglat toata treaba. Dupa ce am inlocuit-o consumul si functionarea masinii pe benzina este perfect, dar pe gaz a ramas tot cu fluctuatii. Am fost am resoftat Ecu la Gaz, dar s-a rezolvat doar problema cu fluctuatiile, consumul si functionarea pe GPL au ramas neschimbate. Intre timp a mai aparut inca o problema are momente, de cele mai multe ori la relanti, dar si cand accelerez pana sa ajunga apa la 90 de grade, cand imi sare de pe gaz, dar acest lucru am observat ca se intampla de cele mai multe ori cand rezervorul este sub jumatate. Pe langa acest fapt functionarea defectuoasa consta in faptul ca atunci cand masina trece pe gaz trage foarte greu si mananca foarte mult in exterior(la 130 km/h constant, 11-12 litri, la 120 km/h constant, 10-11 litri, la 110 km/h constant, 9 litri, la 100 km/h constant, intre 7-8 litri). Cand spun ca trage foarte greu ma refer la viteze de peste 100 km/h cand masina este destul de turata, apas pedala la fund, iar masina raspunde foarte greu la comanda, accelereaza foarte lent. Filtrele le-am schimbat asa cum scrie in cartea service, la fel si toate consumabilele de la GPL. Mentionez ca pe parcurs am mai schimbat si o bobina de inductie dar asta dupa ce s-a dereglat. In oras consumul e undeva la 12% un pic mai mult decat inainte, dar avand in vedere ca in exterior am si 11-12% nu este exagerat. Pe GPL am parcurs aprox. 89 000 km iar masina are 149 000 km. Si ce-am mai observat de curand cand trece pe GPL consumul instantaneu se medofica cam cu 10% peste valoarea care o arata pe benzina, iar peste aceasta valoare mai consuma acel 10-15 % specifica instalatiilor de GPL. Astept nishte recomandari de la dumneavoastra daca se poate. Sunt din Galati si mi-e greu sa ajung la dumneavoastra, in ultima faza daca nu rezolv poate ajung si pe la dumneavoastra.

Cand masina functioneaza pe GPL, nu se ia in calcul consumul instantaneu de pe bordul masinii absolut deloc. Acesta se deregleaza atunci cand masina fuctioneaza pe GPL, cand comutam pe benzina consumul instantaneu revine la normal.
Problema cu lipsa de putere la turatii si viteze mai mari este posibil sa fie din cauza reglajului. Puteti solicita atelierului unde s-a montat instalatia de gpl, un reglaj la drum.

969

Re: probleme la instalatia de gpl

Am facut reglaj la drum dupa ce mi-au resoftat ECU de la gpl, dar nu a avut niciun efect. O sa mai incerc un reglaj la atelierul unde am facut resoftarea si daca nu-si revine poate o sa fac o programare si pe la dumneavoastra.
Multumesc.

970

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua,

Am o solenza cu instalatie gpl Tomasetto si am urmatoarea problema:
Cand incepe vremea rece si umeda instalatia gpl trece cand pe benzina cand pe gaz, in mod aleator. Nu este sesizabil alt simptom in sensul ca daca nu aud releul cand cupleaza si decupleaza pe benzina/gaz nici nu stiu ca functioneaza pe benzina ori gaz. Cum se incalzeste afara functioneaza perfect.
Treaba asta imi face de vreo 4 ani de cand am luat-o. Intre timp i-am schimbat filtrele la gpl, i-am inlocuit furtune imbatranite, am verificat cablajul.
Foarte tare nu ma deranjeaza pentru ca iarna oricum nu fac drumuri lungi...dar ma streseaza putin ca tot sare din benzina in gaz si invers.
Multumesc anticipat pentru raspuns.

971

Re: probleme la instalatia de gpl

dumitru wrote:

Buna ziua,

Am o solenza cu instalatie gpl Tomasetto si am urmatoarea problema:
Cand incepe vremea rece si umeda instalatia gpl trece cand pe benzina cand pe gaz, in mod aleator. Nu este sesizabil alt simptom in sensul ca daca nu aud releul cand cupleaza si decupleaza pe benzina/gaz nici nu stiu ca functioneaza pe benzina ori gaz. Cum se incalzeste afara functioneaza perfect.
Treaba asta imi face de vreo 4 ani de cand am luat-o. Intre timp i-am schimbat filtrele la gpl, i-am inlocuit furtune imbatranite, am verificat cablajul.
Foarte tare nu ma deranjeaza pentru ca iarna oricum nu fac drumuri lungi...dar ma streseaza putin ca tot sare din benzina in gaz si invers.
Multumesc anticipat pentru raspuns.


Este posibil ca limita de presiune pentru trecerea de pe benzina pe gaz sa fie prea mare. Daca se scade delta P-ul undeva pe la 0,45  0,50 e posibil sa nu se mai intample problema asta, sau daca nu, verificati conexiunea senzorului de presiune si (sau) temperatura.
O zi buna!

972

Re: probleme la instalatia de gpl

Va salut!
Va solicit o opinie legata de un comportament anormal al unei instalatii gpl (curcitura intre Tomasetto AL9, Stag
4, Rail si Stako).  Dupa de comuta pe gpl, prag 35 grade si pana se incalzeste bine motorul (60), la luarea
piciorului de pe pedala de aceleratie turatia scade brusc la relanti in timp ce daca ar fi pe benzina ea se reduce
treptat, fapt ce se reflecta in confortul rularii si uzuri suplimentare (am schimbat de 2 ori pana acum bieletele
anticuplu, ambreiaj patinat la cuplarea treptei de viteza superioare, transmisie supusa la socuri). Am ridicat
pragul de temperatura si factorul de multiplicare din mapa de injectie in zona 1-3 ms insa foarte putin s-a
imbunatatit comportamentul. Consumabilele sunt schimbate (kit membrane, filtre si pistonase).
Ceva idei? Alt model de rampa, alt controler, resoftare?
PS problema a fost de la inceput iar la firma care a montat-o fineturi de genul acesta sunt nedigerabile. Altii au dat din umeri.
Multumesc!
Gabriel, Pitesti

973

Re: probleme la instalatia de gpl

b_gabi wrote:

Va salut!
Va solicit o opinie legata de un comportament anormal al unei instalatii gpl (curcitura intre Tomasetto AL9, Stag
4, Rail si Stako).  Dupa de comuta pe gpl, prag 35 grade si pana se incalzeste bine motorul (60), la luarea
piciorului de pe pedala de aceleratie turatia scade brusc la relanti in timp ce daca ar fi pe benzina ea se reduce
treptat, fapt ce se reflecta in confortul rularii si uzuri suplimentare (am schimbat de 2 ori pana acum bieletele
anticuplu, ambreiaj patinat la cuplarea treptei de viteza superioare, transmisie supusa la socuri). Am ridicat
pragul de temperatura si factorul de multiplicare din mapa de injectie in zona 1-3 ms insa foarte putin s-a
imbunatatit comportamentul. Consumabilele sunt schimbate (kit membrane, filtre si pistonase).
Ceva idei? Alt model de rampa, alt controler, resoftare?
PS problema a fost de la inceput iar la firma care a montat-o fineturi de genul acesta sunt nedigerabile. Altii au dat din umeri.
Multumesc!
Gabriel, Pitesti

Buna ziua,
Nu pot sa spun ca am mai intalnit problema asta pana acum, dar din ce imi ziceti mai sus e posibil sa fie din cauza rampei de injectie. Eu nu sunt un fan al rampei Rail, preferabil ar fi Valtek.
Tinem legatura

974

Re: probleme la instalatia de gpl

admin wrote:

Buna ziua,
Nu pot sa spun ca am mai intalnit problema asta pana acum, dar din ce imi ziceti mai sus e posibil sa fie din cauza rampei de injectie. Eu nu sunt un fan al rampei Rail, preferabil ar fi Valtek.
Tinem legatura

De curiozitate, am cateva intrebari.
1. Care este pozitia normala a rampei de injectie: cu pistoanele orientate orizontal sau vertical?
2. Cum influenteaza comportamentul instalatiei impedanta bobinelor rampei de injectie?

Multumesc!

975

Re: probleme la instalatia de gpl

b_gabi wrote:
admin wrote:

Buna ziua,
Nu pot sa spun ca am mai intalnit problema asta pana acum, dar din ce imi ziceti mai sus e posibil sa fie din cauza rampei de injectie. Eu nu sunt un fan al rampei Rail, preferabil ar fi Valtek.
Tinem legatura

De curiozitate, am cateva intrebari.
1. Care este pozitia normala a rampei de injectie: cu pistoanele orientate orizontal sau vertical?
2. Cum influenteaza comportamentul instalatiei impedanta bobinelor rampei de injectie?

Multumesc!

Pozitia rampei de injectie nu este importanta, ea putand fi montata oricum. Distanta furtunelor de la rampa pana in galeria de admisie este importanta.
Softul instalatiei TOmasetto are incluse si rampele rail, deci in cazul in care, la reglaj, s-a selectat tipul corect de rampa si impedanta lor totul ar trebui sa fie ok.