1,001

Re: probleme la instalatia de gpl

Sigur ca se poate daca instalatia nu inactiveaza injectia pe benzina la trecerea (ce se face secvential) pe gaz. In aceasta situatie motorul se ineaca si nu prea mai este posibil  sa functioneze. Exista si situatia in care injectoarele de benzina sa fie neetanse. Defectiunea este mai putin evidenta atunci cand s-a montat (artizanal) releu de intrerupere a functionarii pompei de benzina atunci cand se trece pe gaz.

1,002

Re: probleme la instalatia de gpl

se poate din cauza asta sa imi mearga asa intrerupt z si sa afume bujia de la pistonul 3? sa scape benzina pe la injectorul ala?

1,003

Re: probleme la instalatia de gpl

Da, este f. posibil, este chiar "clasic" (am patit si eu - s-a rezolvat cu o "forja" pe benzina, cca 40km pe autostrada).

1,004 (edited by 46truck46 2015-02-17 18:00:24)

Re: probleme la instalatia de gpl

Am scos mufa de la pompa de benzina si merge bine. Nu mai afuma nici bujia asa ca m-am gandit ca e injectorul ala de vina. Am fost la curatat injectoarele dar nu ramanea nici unul deschis. Le-am schimbat intre ele si tot bujia de la 3 o afuma. Am incercat ca solutie de moment pana ajung prin bucuresti sau undeva la un mecanic gpl sa ii pun releu pe pompa de benzina dar daca nu o tin turata cand se face trecerea pe gaz moare motorul. Am legat releul in paralel cu electrovalva de la butelie.

1,005

Re: probleme la instalatia de gpl

Regleaza culbutorii poate la 3 e prea strans.

1,006

Re: probleme la instalatia de gpl

Daca masina este Logan, @aline are dreptate. Verifica toate culbutoarele de la evacuari. Daca nu ai facut-o macar la 40000 km o sa te sperii ce gasesti.

1,007

Re: probleme la instalatia de gpl

ii reglez periodic. nu stiu exact cat a trecut de la ultimul reglej dar o fac destul de des. totusi e ciudat ca daca scot pompa de benzina merge perfect. oare de ce la altii merge cu releu pe pompa si la mine moare motorul cand decupleaza pompa inainte sa isi dea drumul pe gaz? acum nu mai pot proba culbutorii ca plec vineri la munca o saptamana, i-am spus colegului sa lucreze pe benzina pana atunci. Care ajungeti pe la balea lac pana in 27 dimineata va astept la o cafea la cabana salvamont. Paul ma numesc.

1,008 (edited by BAlexandru 2015-02-18 18:37:48)

Re: probleme la instalatia de gpl

Bună seara,

Am pus în primăvara trecută (cam de când a început să fie mai cald afară) o instalație Fratelli pe mașină (VW Polo 1,2) și totul a fost ok până în toamnă (spre sfârșit). De atunci, a început să îmi consume foarte multă benzină (mi s-a aprins becul pe bord în timp ce rulam pe GPL de minim 50km și nu neapărat la viteză mare), sau să mi se oprească motorul în mers, sau cu piciorul pe ambreiaj când staționez, să scadă turația fără niciun motiv la staționare, etc. De atunci i-am bătut la cap pe băieții de la service de unde mi-am instalat GPL-ul continuu. Au făcut verificări peste verificări, au reglat de „N” ori instalația de GPL ș.a.m.d. fără succes. Am făcut verificări la mașină, am curățat clapeta de accelerație, bujiile sunt noi, injectoarele le-am verificat și deja simt că înebunesc. O idee în legătură cu ce ar putea să aibă mașina?
Merg cam 400km pe săptămână cu ea, alimentez plinul la GPL săptămânal + 100 de lei benzină la nici o lună!

1,009 (edited by smv 2015-02-18 20:24:20)

Re: probleme la instalatia de gpl

46truck46 wrote:

oare de ce la altii merge cu releu pe pompa si la mine moare motorul cand decupleaza pompa inainte sa isi dea drumul pe gaz?

Releul pt. oprirea pompei de benzina, la instalatiile secventiale, nu se pune la fel ca la cele cu mixer. Pompa trebuie sa functioneze tot timpul in care se face trecerea de pe benzina pe gaz (se stie ca acest lucru se intampla pe rand si nu simultan la toti cilindrii). Ca atare releul de intrerupere a pompei trebuie sa fie comandat printr-un circuit de temporizare (este bine sa fie supraacoperitor, adica cca. 3 sec).
Pe de alta parte, daca motorul functioneaza corect pe GPL numai in situatia in care rampa de benzina nu mai este presurizata (pompa oprita), ne conduce la concluzia sigura ca la cilindrul incriminat (3) patrunde benzina in acelasi timp cu gazul. Faptul ca injectorul de la cilindrul 3 etanseaza corect (lucru dovedit si prin interschimbare) iar benzina totusi patrunde necontrolat in cilindrul cu pricina, ne face sa concluzionam ca emulatorul injectorului 3 (continut in modulul instalatiei GPL; STAG 200 sau orice tip o fi ), nu functioneaza (nu il deconecteaza la trecerea pe GPL).

1,010

Re: probleme la instalatia de gpl

BAlexandru wrote:

Bună seara,

Am pus în primăvara trecută (cam de când a început să fie mai cald afară) o instalație Fratelli pe mașină (VW Polo 1,2) și totul a fost ok până în toamnă (spre sfârșit). De atunci, a început să îmi consume foarte multă benzină

   
   Este f. normal ca in timpul anotimpului friguros sa consume mai multa benzina. Daca traseele sunt scurte si se fac cateva porniri la rece pe zi iar temperatura de comutare este setata la min. 40 grd.C,  s-ar putea ca fenomenul sa nu mai fie atat de socant.

1,011

Re: probleme la instalatia de gpl

Este normal să îmi consume benzină în timp ce rulez pe GPL? Mi s-a spus că nu e întâlnit prea des fenomenul ăsta...

1,012

Re: probleme la instalatia de gpl

Bineinteles ca nu este deloc normal sa consume simultan ambii carburanti. Aceasta situatie este greu de tolerat intrucat motorul va functiona inecat (mai mult nu va functiona si se va si uza rapid). Aceste instalatii Fratelli (turcesti) sunt cam indoielnice in ce priveste calitatea, asa ca iti recomand sa stai pe capul furnizorilor instalatiei pana va functiona corespunzator (cat inca te mai afli in garantie, fiindca ei te duc "cu zaharelul" ca sa treaca timpul si sa scape de tine).

1,013

Re: probleme la instalatia de gpl

smv wrote:
46truck46 wrote:

oare de ce la altii merge cu releu pe pompa si la mine moare motorul cand decupleaza pompa inainte sa isi dea drumul pe gaz?

Releul pt. oprirea pompei de benzina, la instalatiile secventiale, nu se pune la fel ca la cele cu mixer. Pompa trebuie sa functioneze tot timpul in care se face trecerea de pe benzina pe gaz (se stie ca acest lucru se intampla pe rand si nu simultan la toti cilindrii). Ca atare releul de intrerupere a pompei trebuie sa fie comandat printr-un circuit de temporizare (este bine sa fie supraacoperitor, adica cca. 3 sec).
Pe de alta parte, daca motorul functioneaza corect pe GPL numai in situatia in care rampa de benzina nu mai este presurizata (pompa oprita), ne conduce la concluzia sigura ca la cilindrul incriminat (3) patrunde benzina in acelasi timp cu gazul. Faptul ca injectorul de la cilindrul 3 etanseaza corect (lucru dovedit si prin interschimbare) iar benzina totusi patrunde necontrolat in cilindrul cu pricina, ne face sa concluzionam ca emulatorul injectorului 3 (continut in modulul instalatiei GPL; STAG 200 sau orice tip o fi ), nu functioneaza (nu il deconecteaza la trecerea pe GPL).




Hmmm trebuia sa pun releul numai pe cilindrul 3 smile)))))))). Am inteles fenomenul, multumesc foarte mult pt raspunsuri. O sa merg cand ma intorc acasa la bucuresti sa vada oamenii  de soft Ca pe langa sibiu nu mai vrea nimeni sa se uite la instalatia milano.

1,014

Re: probleme la instalatia de gpl

oare gasesc un temporizator care sa imi intarzie cateva secunde gata facut ca nu mai am timp pana maine sa fac unul?

1,015

Re: probleme la instalatia de gpl

smv wrote:

Bineinteles ca nu este deloc normal sa consume simultan ambii carburanti. Aceasta situatie este greu de tolerat intrucat motorul va functiona inecat (mai mult nu va functiona si se va si uza rapid). Aceste instalatii Fratelli (turcesti) sunt cam indoielnice in ce priveste calitatea, asa ca iti recomand sa stai pe capul furnizorilor instalatiei pana va functiona corespunzator (cat inca te mai afli in garantie, fiindca ei te duc "cu zaharelul" ca sa treaca timpul si sa scape de tine).

Asta este și explicația lor, și anume „mașina nu merge înecată, deci nu consumă benzină”... mie sincer mi se pare exagerat de mare și totodată dubios consumul de benzină.

1,016

Re: probleme la instalatia de gpl

Am fost cu masina in bucuresti. Era dus calculatorul de gaz din cauza ca am spalat motorul (la cererea celor din service ca au uitat sa stranga filtrul de ulei si nu vedeau pe unde il pierd). Foarte mult mi-a placut de oamenii de acolo, in juma de ora am avut problema gasita, piesa pusa si reglat totul. am consumat pana la sibiu cu 25 de lei mai putin decat de obicei smile))))) Nu mai trage chiar asa loganul, se cam opreste pe la 150 la ora dar nu ma deranjeaza ca imi place tare mult consumul asta. Cine stie............stie. Din sibiu si deva toti mi-au zis ca trebuie alta instalatie smile)))))))))))))))))). Asta cred ca putea sa ma sfatuiasca si bunica mea de 94 de ani. Numai bine si multumesc mult pt raspunsuri.

1,017

Re: probleme la instalatia de gpl

BAlexandru wrote:
smv wrote:

Bineinteles ca nu este deloc normal sa consume simultan ambii carburanti. Aceasta situatie este greu de tolerat intrucat motorul va functiona inecat (mai mult nu va functiona si se va si uza rapid). Aceste instalatii Fratelli (turcesti) sunt cam indoielnice in ce priveste calitatea, asa ca iti recomand sa stai pe capul furnizorilor instalatiei pana va functiona corespunzator (cat inca te mai afli in garantie, fiindca ei te duc "cu zaharelul" ca sa treaca timpul si sa scape de tine).

Asta este și explicația lor, și anume „mașina nu merge înecată, deci nu consumă benzină”... mie sincer mi se pare exagerat de mare și totodată dubios consumul de benzină.




La a mea baga mai mult intr-un cilindru si de aia mergea mai rau dar oamenii din service au zis ca prin toti intra benzina asa ca poate cred sa manance benzina si totusi sa mearga bine. La mine a fost calculatorul ala dus de nu mai comanda cum trebuie injectoarele deci o problema sigur este si la tine.

1,018 (edited by ank 2015-03-06 09:45:12)

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna seara. Am o instalatie GPL BRC seqvent 24 montata pe un tucson din 2008. De cateva luni a inceput sa nu imi mai indice nivelul de gaz in bord (indicatorul rotund cu 4 led-uri+1). Cand stau aprinse toate 4 continuu, cand se aprind intermitent toate. Indicatorul de pe multivalva arata corect.Daca desfac firele de la traductor sau daca le pun in scurt are acelasi comportament.puteti sa-mi spuneti ce ar putea avea? Am schimbat traductorul de pe butelie,aceleasi simptome. Multumesc.

1,019 (edited by tumar 2015-03-09 23:51:20)

Re: probleme la instalatia de gpl

Salutam!
"Dupa ani si ani" a aparut o problema la instalatia GPL de pe masina. Motor 2000 benzina, 90 KW(M102963). Masina este un Mercedes din 1991, injectie KE Jetronic. Instalatia este Landi Renzo cu mixer, vaporizator SE81, trecerea pe gaz se face la o anumita turatie a motorului. Problema acum este ca "nu vrea" sa mai treaca pe gaz. La turatia care ar trebui sa treaca pe gaz, se taie pompa de benzina, cum este normal, dar apoi moare motorul. Filtrul de gaz este curat.   La trecerea pe gaz, electrovalvele nu cupleaza(lipsa tensiune, nu au +). Electrovalvele, alimentate separat, lucreaza.
Masina a mers bine pe gaz pana am oprit-o. Dupa un timp de stationare(2-3 ore) motorul a pornit normal pe benzina, iar la incercarea de trecere pe gaz nu a mai trecut. Pe benzina merge, sa zicem, perfect. Oare sa fi cedat vreun releu?
Numai bine si sanatate maxima!

1,020

Re: probleme la instalatia de gpl

Cel mai probabil este sa fi cedat releul care alimenteaza linia electrovalvelor in momentul comutarii pe GPL. Releul este de tip miniatura si se afla in interiorul modulului ELC (Electronic Lambda Controller). Pe traseul de alimentare ar trebui sa existe si o siguranta de 5A (unii montatori de instalatii nu o mai pun). Ar trebui verificata si integritatea acesteia.

1,021

Re: probleme la instalatia de gpl

Salutam!
Multumesc pentru raspuns. Nu am acel ELC.  Pe langa comutatorul cu doua pozitii am un : TIMING RELAY REGISTRABILE AEB372 si un ADAPTER de la Landi cu patru pini  si cu locas pentru mufa ce arata nivelul de gpl din butelie. Azi le-am luat din nou la verificat.  Daca decuplarea pompei se face, m-am gandit ca releul si comutatorul functioneaza. Am pornit motorul pe benzina si la incercarea de trecere pe gaz puneam mana pe fiecare electrovalva(babeste). Asa am observat ca totusi electrovalvele functioneaza. Singura care am observat ca nu se simte, era cea de pe acel regulator de volum(start petrol solenoid valve: http://www.landi.it/layout.jsp?idz=1006 … rodotto=13 ). Dupa cum am mai spus, la o alimentare cu 12V el se auzea cum face clik. I-am schimbat bobina si tot asa facea. I-am anulat bobina si pistonasul interior dupa care motorul a trecut frumusel pe gaz. Posibil ca arcul interior sa fi facut vreo "figura" si bloca pistonasul. Deocamdata l-am rezolvat pe acesta, dar cred ca va trebui sa  fac rost de un regulator de volum manual si o reductie de la diametru de 19 la diametru de 16(intrarea in regulator este de 19 si iesirea de 16).  Cred ca lipsa plusului se datora incercarii mele sa pornesc direct pe GPL, crezand ca asa ar trebui sa am tensiune la electrovalve. In fine, bine ca s-a rezolvat fara costuri. Numai bine va doresc!

1,022

Re: probleme la instalatia de gpl

Salut dragi gpl-isti.de 9 luni am pe un opel astra g 2001 1.6 16v o instalatie tomasetto stag 200 cu rampa de injectoare valtek 30. De aproximativ 3 luni rampa de injectoare tacane la functionare. Daca este frig afara in primele 4-5 minute tacanitul este tare iar dupa se mai reduce zgomotul dar tot se aud. Mentionez ca pana sa vina iarna trecuta nu se auzeau deloc.Este normal sau ar trebui sa ma duc la service ( inca mai sunt in garantie )

1,023

Re: probleme la instalatia de gpl

Este normal,asa tacane rampa valtek la tomaseto mai ales iarna cand este frig.cand este noua nu prea se aude apoi incepe galagia...

1,024

Re: probleme la instalatia de gpl

... calitatea cauciucului. De aceea sunt ieftine seturile de reparatie.

1,025

Re: probleme la instalatia de gpl

Multumesc pentru raspuns baieti. Pot sa dorm linistit acum. Oricum voi cumpara pe viitor un set kit reparatie sau o rampa cu totul pentru orice eventualitate. noroc ca este ieftina. O intrebare mai am. La prima revizie timpii mei de injectie au fost la aproximativ 6 ms (amestec sarac , mi se aprindea si check engine ). Baiatul cu reglajele mi.a facut plansa de turatii exact ca pe benzina iar timpii de injectie la fel ca pe benzina adica aproximativ 3,2 ms . De atunci masina trage mai bine pe gaz decat pe benzina. Eroarea a disparut insa la semafor are un mic tremurat la relanti. Sa fie din cauza timpilor de injectie ? Sa ma ingrijorez?