Topic: lambda aprins cand merg pe glp

salutare! pentru inceput vreau sa va spun ca am pus o instalatie tomaseto stag 200 pe un volvo s40 2003, incepand cu acea zi de fiecate data cand merg pe gpl imi aprinde martorul de la lambda . Am fost la servisul care a instalatd e3 ori si de fiecare data mi-au spus ca nu o sa se mai aprinda , de curand  am verificat legaturile la sonda lambda si am constatat ca prima data instalatia era legara de firul negru de la sonda , acum e de cel rosu si celelalte 3 taiate si legate intre ele (de ce au taiat si dupa au legat, nu stiu). Cum se leaga normal tinand cont ca din cele 4 fire de la lambda rosu si galben subt + si -  iar alb si negru sunt semnal intrare respectiv iesire?
multumesc anticipat!

Re: lambda aprins cand merg pe glp

In primul rand, martorul de la bord care se aprinde se numeste " CHECK ENGINE" si are rolul de a anunta ca a aparut o problema la motor. In general, la masinile care au montate instalatii gpl, se poate aprinde "CHECK"-ul datorita unui amestec prea bogat sau prea sarac . Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.
     Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
  1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
  2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
  3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
  4- montaj incorect
      Legatura la sonda lambda a masinii se face pe firul de semnal ( culoarea poate sa difere de la masina la masina, de aceea se afla cu aparatul de masura), dar nu influenteaza deloc functionarea instalatiei gpl, ci doar transmite informatii operatorului care face reglajul masinii.
    Cei care fac reglajul (calibrarea), trebuie sa urmareasca aceste aspecte pe care vi le-am descris si sa incerce sa le elimine, altfel se limiteaza la a sterge eroarea( efectul) de fiecare data , neinlaturand si cauza.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

multumesc mult pentru sfaturi, am fost la service si in urma unor regleje in mers cu inginerul de le service am reusit sa scap de problema. intradevar "amestec sarac', aceasta era problema.
felicitari pentru explicatia simpla si pe intelesul tuturor!

Re: lambda aprins cand merg pe glp

sindrom wrote:

multumesc mult pentru sfaturi, am fost la service si in urma unor regleje in mers cu inginerul de le service am reusit sa scap de problema. intradevar "amestec sarac', aceasta era problema.
felicitari pentru explicatia simpla si pe intelesul tuturor!

Ma bucur ca s-a rezolvat! Daca mai sunt probleme iti stam la dispozitie oricand.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

NordService wrote:

     Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
  1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
  2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
  3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
  4- montaj incorect
    Cei care fac reglajul (calibrarea), trebuie sa urmareasca aceste aspecte pe care vi le-am descris si sa incerce sa le elimine, altfel se limiteaza la a sterge eroarea( efectul) de fiecare data , neinlaturand si cauza.

  Buna seara, am un Cielo SOHC cu instalatie Milano instalata la dumneavoastra in 2007, de atunci si pana in prezent am fost de nenumarate ori cu problema"CHECK ENGINE" la service si de fiecare data nu s-a gasit o rezolvare a acestei probleme, asigurandu-ma cei de la service ca nu este nicio problema daca sta aprins, ca "motorul merge perfect", ca acum sa aflu pe acest topic ca numai bine nu face acest "CHECK ENGINE" aprins.

NordService wrote:

Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.

Va rog mult sa ma ajutati in aceasta problema!

Last edited by cctin (2010-01-26 23:39:40)

Re: lambda aprins cand merg pe glp

cctin wrote:
NordService wrote:

     Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
  1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
  2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
  3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
  4- montaj incorect
    Cei care fac reglajul (calibrarea), trebuie sa urmareasca aceste aspecte pe care vi le-am descris si sa incerce sa le elimine, altfel se limiteaza la a sterge eroarea( efectul) de fiecare data , neinlaturand si cauza.

  Buna seara, am un Cielo SOHC cu instalatie Milano instalata la dumneavoastra in 2007, de atunci si pana in prezent am fost de nenumarate ori cu problema"CHECK ENGINE" la service si de fiecare data nu s-a gasit o rezolvare a acestei probleme, asigurandu-ma cei de la service ca nu este nicio problema daca sta aprins, ca "motorul merge perfect", ca acum sa aflu pe acest topic ca numai bine nu face acest "CHECK ENGINE" aprins.

NordService wrote:

Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.

Va rog mult sa ma ajutati in aceasta problema!

E bine ca ati adus in discutie aceasta problema, pentru ca explicatiile pe care le-am dat mai sus, erau strict pentru  intrebarea celui care a pus topicul.
Dar nu sunt numai aceste cazuri. Situatiile in care se aprinde acest CHECK, sunt diverse si privesc mai multe aspecte: probleme la motor, la senzorii masinii, sau chiar la instalatie. In cazul dumneavoastra, daca ziceti ca ati mai fost la reglaje, ar trebui sa facem o verificare pe un tester de motor, sa pornim de la o diagnosticare a motorului, si pas cu pas sa ajungem la problema (cauza) care provoaca acest efect. Cand aveti timp, va rog sa veniti la service, si promit ca ma ocup personal de masina, sa rezolvam problema. Ideea este ca nu trebuie sa renuntati, ca sunt defectiuni pe care nu le putem descoperi din prima, dar din a doua sau a treia tot o depistam. Au fost masini care ne-au dat batai de cap, dar cu colaborarea proprietarului le-am rezolvat pana la urma.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Va multumesc pentru raspuns si invitatia de a veni la service. As dori sa stiu daca saptamana viitoare sunteti disponibil si sa-mi spuneti de cine sa intreb.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

cctin wrote:

Va multumesc pentru raspuns si invitatia de a veni la service. As dori sa stiu daca saptamana viitoare sunteti disponibil si sa-mi spuneti de cine sa intreb.

Ar fi bine daca ati putea veni marti. Cel mai bine ar fi daca in prealabil sunati la 0769615486(Alexe). Imi spuneti de cine este vorba si stabilim o ora la care sa ne intalnim la service.

9

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Am o Lada Niva. Am montat instalatia la dvs (2009) , instalatie secventiala milano, motor 1.7.
Am facut 23.000 km, am incercat orice pentru a avea un consum mai mic, a fost imposibil. Am venit cu ea si la reglaje au pus masina pe tester si au spus k pe gpl consuma mai putin decat pe benzia (cel putin asa scria acolo , la timpii de ardere) am butelie de 35 l. Fac plinu se duce pana la 33 de l si fac MAXIM 250-270 KM (in afara localitatii), cand incarc la alte statii gpl nu intra decat 27 de l (difera nu e o regula) la aceasta cantiate de gpl fac mai putin de 200 de km IN CONCLUZIE nu cred k ma fura la pompa prea tare.
Masina pe benzina este conceputa sa consume 8 %, nu zic 8 zik 9 %, tin sa precizez k nu depasesc 100 de km/h (viteza recomandata si de producatorul masinii).
Inseamna peste 10 % , momentan GPL ul este ieftin si deaia nu am disperat prea tare dar totusi as vrea sa rezolv aceasta problema daca se poate.
Cand e frig afara miroase la compartimentul motor (miros de gaz).
In final chiar daca am probleme de consum sunt totusi multumit de instalatia pe care o am, masina merge f bine, porneste la orice temperatura scazuta, instalatia milano secventiala cred k este OK.

Multumesc, o zi buna.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Neaparat, daca simtiti miros de gaz, trebuie sa veniti sa verificam etanseitatea. Acest lucru nu trebuie sa se intample. Va rog sa-mi spuneti daca, se simte miros numai la pornire, sau si cand motorul este cald. Consumul poate sa apara si dintr-o pierdere de gaz pe undeva.

11

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Nu miroase tot timpu. Cand este f frig afara miroase. Am simtit miros atunci cand motorul este cald.
O sa vin la verificare, cred, luna viitoare, mai am putin si trebuie sa fac revizia.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Puteti sa veniti si inainte de revizie. Verificarea la  etanseitate se face repede. Daca nu e mult prea devreme, putem face si revizia, sa va scapati de-o grija.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Buna,

Am si eu o problema, legata de check engine.
masina: Opel astra G classic motor de 1.4,  90CP
instalatie GPL: Milano secventiala

dupa un timp mi s-a aprins martorul de bord check engine dar motorul a rulat in conditii normale, cei care mi-au montat instalatia au spus ca nu are nici o influenta... dupa inca ceva km au inceput problemele la pornire (la rece nu porneste imediat, ci trebuie sa o tin pe automet 5-10 secunde). Am montat o instalatie de protectie valve si am observat ca dupa ceva timp s-a inbunatatit problema la pornire si mai tarziu s-a stins si check engine?!?... dar de ceva timp s-a reaprins martorul si au reaparut si problemele de pornire (s-a terminat flashlube :-(  ) am realimentat cu flashlube dar din pacate nu s-a mai rezolvat problema (asta de peste 2000km facuti).

multumesc.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Gyuritzy wrote:

Buna,

Am si eu o problema, legata de check engine.


... dupa inca ceva km au inceput problemele la pornire (la rece nu porneste imediat, .

Faptul ca aceasta instalatie (secventiala) porneste pe benzina si trece pe gpl cand se incalzeste motorul, n-ar trebui sa ai probleme la pornire. Acestea pot sa apara (mai ales la prima pornire cand motorul e rece) daca ai bateria pe terminate, bujii uzate, fise de bujii, contactul masinii mai poate sa faca figuri, injectoare de benzina(unu sau mai multe infundate), sau un senzor al motorului sa nu dea semnal cum trebuie.De la instalatie ar putea fi comutatorul care sa aiba ceva probleme, si care ar putea influenta intr-o anumita masura pornirea. Ca sa te lamuresti, incearca si comuta pe pozitia "benzina" inainte de a opri motorul si dimineata porneste pe benzina ca si cand instalatia gpl ar fi scoasa din circuit. Dupa ce faci treaba asta, spune-mi cum s-a manifestat.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Am incercat si tot asa porneste. Din experienta mai indepartata stiu ca dupa vreo 20-50 km de mers pe benzina isi revine si porneste fara probleme pe benzina dar daca am mers si numa 1 km pe gaz se da peste cap si porneste din nou greu pe benzina-codul de eroare 0170 si led-ul de engine check ramanea aprins). Mentionez ca daca merge pe benzina nu prezinta nici-o problema la pornire.
Fise la bujii nu am (la modelul asta de motor este un bloc in care sunt infipte bujiile si care este situat pe centrul motorului).
Am incercat si sa schimb bujiile dar fara a observa vreo imbunatatire.
Problema asta o am de vreo 1 an, si am incercat intre timp mai multe "solutii" la problema.
1. am schimbat filtru de aer
2. am curatat (desi nu era nevoie) senzorul de aer de pe conducta de aer
3. am schimbat bujii
4. am pus valva de sens pe alimentarea de banzina (am observat ca nu am presiune pe rampa inainte de pornire)...acum am
5. am pus kit lubrificare flashlube pentru protectie valve (asta a fost singurul care a ajutat), dar dupa cum am mai mentionat dupa un timp totusi nu mai are efect :-(... chiar a ajutat sa se stinga check engine fara a reseta ECU
6. am verificat senzorul de turatie (la reprezentanta OPEL) ... in regula
7. am schimbat comutatorul, (cel dinainte era mai destept si avea 3 pozitii dar la mine pe masina dadea eroare ca dupa ce porneam si trecea pe gaz si daca eu o treceam pe benzina din comutator nu mai puteam sa o trec din comutator pe gaz numai dupa ce opream motorul) asta de acum e simplu cu 2 pozitii benzina/GPL si imi arata 4 leduri verzi si unul rosu...

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Gyuritzy wrote:

7. am schimbat comutatorul, (cel dinainte era mai destept si avea 3 pozitii dar la mine pe masina dadea eroare ca dupa ce porneam si trecea pe gaz si daca eu o treceam pe benzina din comutator nu mai puteam sa o trec din comutator pe gaz numai dupa ce opream motorul) asta de acum e simplu cu 2 pozitii benzina/GPL si imi arata 4 leduri verzi si unul rosu...

Acum m-ai derutat de tot!!! Comutatorul de secventiala nu are 3 pozitii. Lamureste-ma daca ai instalatie cu injectoare separate de gaz si calculator, sau din cea care are o piesa (mixer) montata in tubulatura de aer(filtru)?

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Salut
scuze de zapaceala...dar se pare ca am fost dezinformat...asa sustinea tipul care mi-a montat instalatia ca era un buton care avea 3 pozitii (cumva una care porneste pe benzina si trece pe gaz , una care e tot timpul pe benzina, si inca una care "cred" ca pentru a porni direct pe gaz?!?!) dar cred ca de fapt era un buton stricat :-D
oricum instalatia este cu injectoare de gaz si cu calculator care emuleaza injectia de benzina, adica secventiala (ca de setat merge numai din computer)
scuze inca odata (am crezut ca doar eu consider ca intrerupatorul cu 3 pozitii este o poveste....)

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Atunci e posibil sa ai aceasta problema din cauza unui injector de gpl care-ti ramane deschis, sau electrovalva de gaz nu-ti lucreaza cum trebuie. Ar fi bine daca ai putea sa vii la service sa-ti facem o verificare, pentru ca e foarte greu sa dai un diagnostic fara sa vezi "pacientul". Mai ales ca tu spui ca mare parte din cauze le-ai indepartat. Poate fi un defect ascuns care se depisteaza mai greu. Poate fi o problema a instalatiei (un senzor, de exemplu) care influenteaza si calculatorul masinii si-l deruteaza. Pentru ca tu spui ca, mergand o perioada pe benzina, nu mai apare problema cu pornirea la rece si nici martorul de bord nu se mai aprinde. Cel putin asa am inteles eu din relatarea ta.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Gyuritzy wrote:

am crezut ca doar eu consider ca intrerupatorul cu 3 pozitii este o poveste....)

Comutatorul cu trei pozitii este pentru carburatie: pozitia "benzina", pozitia "intermediar"- ambele electrovalve sunt inchise, si cea de benzina si cea de gpl, motorul mergand doar cu ce benzina este in camera de nivel a carburatorului, si pozitia "gpl". Daca nu ar fi asa la carburatie, dand comutatorul direct pe pozitia "gpl", motorul s-ar ineca. La injectie, comutatorul are doar doua pozitii, pentru ca in momentul in care se comuta pe gpl, se inchid injectoarele de benzina.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Indicatorul de bord s-a stins numai in momentul instalarii Flashlube valve saver care unge valvele si previne valve seat recession.
Daca mergeam mai mult pe benzina se anula problema pornirii defectuase si pornea normal, dar dupa folosirea instalatiei pe GPL problema revenea. Asta se intampla inainte de a monta FL. Dupa nu am mai facut aceleasi teste (inca).

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Fa testele si incearca, daca poti, sa ajungi intr-una din zile la noi la service, sa vedem si noi ce probleme are

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Am mers aprox 50 Km numai pe benzina... si-a revenit adica pornea bine, dar dupa ce am rulat cativa km pe gaz iar porneste greu adica la o cheie mai lunga (LED de eroare nu s-a stins)  :-(
Imi poti da adresa service-ului, daca exista undeva prin Timisoara ca pe site nu am reusit sa o gasesc.
Garantia este valabila si la service-ul vostru, nu? sau numai la cei care mi-au montat instalatia?
O zi buna...

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Gyuritzy wrote:

Am mers aprox 50 Km numai pe benzina... si-a revenit adica pornea bine, dar dupa ce am rulat cativa km pe gaz iar porneste greu adica la o cheie mai lunga (LED de eroare nu s-a stins)  :-(
Imi poti da adresa service-ului, daca exista undeva prin Timisoara ca pe site nu am reusit sa o gasesc.
Garantia este valabila si la service-ul vostru, nu? sau numai la cei care mi-au montat instalatia?
O zi buna...

Imi pare rau, dar punctul de lucru de  la Timisoara, l-am inchis acum 1an si 1/2. Nu mai avem decat la Severin si in Craiova. Pentru problema ta, eu zic sa mergi la service-ul montator si sa incerce sa-ti refaca setarea, si daca tot asa iti face anunta-ma si o sa ma mai sfatuiesc si eu cu inginerul meu sa vedem ce poate fi. E foarte greu cand nu vedem masina personal.

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Problema mai mare este ca nu sunt in Romania, sunt in Germania, peste 1luna o sa vin in Romania in Timisoara cu ceva treaba si o sa stau cca 2 saptamani, apoi o sa ma intorc in Germania. Ar fi bine daca as reusi sa rezolv treaba asta in cele 2 saptamani :-D
Nu cunosti un alt service bun in zona Timisoarei? Daca nu, poate totusi o sa fac un drum pana la Severin...
Nu ati mai intalnit problema asta la nici o alta masina?!?! Am mai consultat un site pe internet si acolo am mai intalnit altii cu aceeasi problema si poate si mai evoluata...
http://www.gplclub.ro/forum/index.php?s … amp;st=200

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Gyuritzy wrote:

Nu cunosti un alt service bun in zona Timisoarei?

Aveam un service bun cu care mai colaboram, dar ma interesez maine daca mai lucreaza si poate iti fac rost si de un numar de telefon. Te anunt ce rezolv.