1 (edited by bogdan.coman 2012-06-07 16:20:34)

Topic: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

Explicati-mi si mie va rog frumos un aspect pe care nu-l inteleg.ECU adica computerul masinii respective e totuna cu LPG ECU?Sa inteleg ca fiecare masina cu injectie are ECU separat pentru gpl?Aici fac eu marea confuzie.Instalatiile de gaz cam toate au computer separat?Eu am avut o instaltie originala de gaz pe un vectra A,se numea koltec si nu stiu dc am impresia ca avea ECU separat dar nu mai tin minte.Sa ma lamureasca si pe mine cineva carei treaba cu acest lpg ecu va rog frumos.Am gasit intr-un anunt pe internet pe cineva care vinde instalatie originala koltec.Spuneti-mi si mie va rog frumo in poza respectiva cam care ar fi acel ECU?Trebuie sa puteti sa ma ajutati pt ca ati avut sigur multi dintre voi vectra A cu injectie monopunct si instalatie gpl originala koltec

http://www.clubopel.com/link.php?url=ht … 6c65b9ca01


http://www.clubopel.com/link.php?url=ht … a85fe15f36




in pozele respective vanzatorul spune ca ar fi completa instalatia,cap-coada

2

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

Instalatia secventiala are ECU separat ...de gpl...care se pune in legatura cu cel al masinii, si cu care comunica permanent, cel de pe masina, transmite celui de gpl functionarea de pe benzina. Deci...sunt doua calculatoare separate, fiecare cu treaba lui. Instalatia pe care o ai tu in poze, este o instalatie clasica, fara calculator, doar cu un surub de reglaj si.....ceva pe acolo. Nu se vede bine daca are macar ELC-ul, (electronic lambda control, care e altceva decat ECU) o piesa care citeste semnalul de la sonda lambda a masinii.

3 (edited by bogdan.coman 2012-06-07 21:31:12)

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

cineva mi-a explicat pe un alt forum ca a avut si el tot o instalatie koltec ca a mea si ca da are ECU separat.Asa tin si eu minte parca,pentru ca acel lpg senzor level se lega la ecu separat al instalatiei gpl.Degeaba am acel magnetic lpg senzor daca nu am ECU ei original.Instalatia asta asa primitiva cum a fost ea din 1992 se pare ca a fost teapana daca a avut ECU separat.De aceea s ustin ca olandezii sunt peste italieni,pt ca italienii in 92 nu aveau asa ceva

http://www.masini.ro/forum/content/Aria … u-ECU-GPL/

4

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

Ce spui tu ca e calculator (ECU= unitate electronica de control), nu e acelasi lucru cu ELC-ul. Asa cum ti-am explicat mai sus, ELC-ul primeste semnal de la sonda lambda a masinii, si-l transmite motorasului pas cu pas, care regleaza amestecul. Iar tipul asta de instalatii (monopunct cu catalizator) cum e si Koltec-ul, l-au scos italienii inaintea olandezilor (vezi Lovato, care se afla si la noi in tara din anii '80)

5

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

inseamna ca instalatia mea koltec are doar ELC(electronic lambda control)?Deci nu are ECu separat

6

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

bogdan.coman wrote:

inseamna ca instalatia mea koltec are doar ELC(electronic lambda control)?Deci nu are ECu separat

Cam asta inseamna (asta se vede si in pozele afisate de tine). Nu mai deschide topic-uri inutile. Ultimul deschis am sa-l inchid in 24 ore.

7 (edited by bogdan.coman 2012-06-12 22:38:06)

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

inchide si topicurile astea te rog,ca sa nu ocupe prea mult spatiu.No offence dar ma mir cum de toti "specialistii" astia gen ca tine asa care va laudati ca aveti peste 11 ani experienta in domeniu si sunteti zeitati nu puteti descifra macar cum se leaga un amarat de switch pe circuitu electric ca sa arate un nivel de gpl.Cineva pe un alt forum mi-a zis ca in principiu nu ar fi deloc greu ca acel lpg sensor s-ar lega efectiv la comutatoru meu din bord in una din cele 6 picioruse,si nu e de meserie respectivu,si nu monteaza gpl ca voi cu 1000 ani in carca de experienta.Nu vreau sa par rautacios dar inca o data mi se confirma faptul ca romanii sunt mediocri.O seara buna
P.S Nu mai astepta 24 ore ca sqa le inchizi,inchide-le pe loc te rog

8

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

bogdan.coman wrote:

.....Cineva pe un alt forum mi-a zis ca in principiu nu ar fi deloc greu ca acel lpg sensor s-ar lega efectiv la comutatoru meu din bord in una din cele 6 picioruse,si nu e de meserie respectivu,si nu monteaza gpl ca voi cu 1000 ani in carca de experienta.....

Daca se pricepe (desi nu e meserias) si i se pare asa simplu, de ce nu ti-l face el.

bogdan.coman wrote:

....Nu vreau sa par rautacios dar inca o data mi se confirma faptul ca romanii sunt mediocri.....

Ar trebui sa ti se confirme faptul ca "romanii se pricep la orice"! Doar ce privesc la un lucru si ...gata.... stiu si ei sa-l faca. "Nu e mare lucru"! smile)
Hai sa-ti explic, in mare, cum e cu senzorul si cu nivelul. Comutatorul, cu senzorul de nivel si cu multisupapa (ceasul) de pe butelie, trebuie sa fie piese compatibile una cu alta (sau mai pe inteles "imperecheate"). Semnalul de la senzorul de nivel catre comutator, se face printr-un circuit electric care pleaca de la butelie si ajunge la comutator. Circuitul asta electric, are niste mufe care trebuie sa se potriveasca, intr-o parte la senzor si intr-o parte la comutator. Daca tu vrei sa faci adaptari, sa tai fire, sa potrivesti, sa legi cu sarma sau mai stiu eu ce vrei sa faci, la o instalatie din 1992, doar ca vrei tu sa o faci sa mearga, ...asta e treaba ta, nu trebuie sa te superi pe mine ca nu particip. Oricum, cel care se baga la asa ceva, munceste degeaba si mai si risca sa-ti dea foc la masina. ......Binenteles ca in cazul asta o sa fie vina lui!!!

9 (edited by bogdan.coman 2012-06-14 01:07:39)

Re: ECU masinii este totuna cu ECU GPL?

Recunosc ca m-ai pus cu botu pe labe big_smile
dar n-am sa inteleg niciodata de ce multi de astia experti care instaleaza GPl nu-si explica cum vine legat un amarat de comutator.Macar tu ti-ai explicat cam cum ar veni.De apreciat nimic de zis.Probabil ca esti mai bun si ai mai multa experienta ca unii
dar n-am sa mai inteleg inca un aspect de ce nu ma crede nimeni cand le zic ca instalatia mea asa din 92 cum a fost daca aveam 20 l de gaz in butelie imi arata exact 20l pe acu din bord,si cand comutam pe benzina si aveam sa zicem 30 l de benzina se urca acu in timp real la 30 cu super precizie.Practic ambele niveluri de gaz si benzina erau legat la acelasi ac big_smile.Mai au un pic unii si ma fac si mincinos ca vezi doamne nu-si explica ei cum se poate asa ceva sa legi si benzina si gazu la acelasi litrometru.SI nu ma cred multi pt ca se gandesc ca vezi doamne daca instalatia e din 1992 nu se putea face asa ceva in anu respectiv.De asta sunt eu "obsedat" dupa instalatia asta de fabrica pt ca a fost facuta ca la carte cu simt de raspundere.SI imi place mentalitatea strainilor prin simplu fapt ca ei nu dau buleala ca romanii nici macar la masinile de cea mai mica clasa,si la alea lucreaza cu acelasi simt de raspundere.Zic asta pt ca opelu e cam cea mai slaba clasa la ei in Germania.La romani daca te duci cu o dacie amarata sa ti-o repare sti ce zice...ehh mai baga acolo o sarma,mai dai un ciocan pe dincolo ca merge si asa....Multi mi-au zis ca de ce nu-mi pun o instalatie noua din asta italiana..Hmm ma indoiesc ca aici in romania cineva iti face instalatia ca la carte asa ca in fabrica..sincer.Romanu tot roman ramane.Stim bine cu totii cum lucreaza romanii,si daca au piese excelente in mana.Sa fim seriosi n-o sa compari niciodata un roman care iti instaleaza un gpl pe masina cu un olandez de exemplu.Exigentele sunt mult mai ridicate la straini.La noi mai trebuie multi ani sa avem "aceasta disciplina" in sange ca strainii sa fim constinciosi,si sa facem lucrurile cu simt de raspundere, si sa respectam si ultimu milimetru..Bine asta e doar pct meu de vedere si atat.Uite eu am asistat si lucrat la montarea unor piese intr-un abator pe langa Buzau.Toate piesele erau marca olandeza STORK.SI mi-a fost dat sa cunosc si un olandez care era venit acolo pe partea electrica la conectarea acelor utilaje.In afara faptului ca vorbea lb engleza super fluent,avea niste exigente enervante de-a dreptu,in sensul ca l-am vazut practic cum se enerva ca un utilaj nu era pus la milimetru,Se uita si analiza niste aspecte care din punctu nostru de vedere nici nu le observai.Eu am ramas uimit de felu cat de exigenti sunt acesti olandezi,si cat de constiinciosi sunt,dar l-am apreciat in acelasi timp.De aceea strainii au masini si utilaje performante pt ca ei se uita si la ultimu milimetru,nu ca noi.Mai avem multi ani sa intelegem mentalitatea strainilor si sa ne dam raspunsu singuri de ce sunt cu "multi ani"inaintea noastra.....

Offtopic: unde pot verifica si eu starea buteliei mele daca mai are normele ISCIR de securitate?Zic asta ca m-a speriat unu ca poate exploda in timpu mersului daca au trecut cei 10 ani.Dar ma cam mir pt ca buteliile gpl din cate stiu sunt facute din otel tratat special de 3-4 mm grosime.Dar tousi chiar i-as face o revizie la cineva autorizat macar pt curiozitatea mea.
Am gasit un filmulet pe youtube cu un test cu o butelie olandeza exact ca a mea supusa unui "test".Acum nu stiu daca e fake sau nu faptul ca nu a explodat.uitati-va si voi la filmulet:

http://www.youtube.com/watch?v=7fVN-AEq … r_embedded