1 (edited by butysoft 2011-02-16 18:33:12)

Topic: STAG200/Tomasetto AT09/Valtek type30 rail - probleme montaj.

Buna ziua,

A fost montata in Bucuresti,  instalatia din titlu, pe un Cielo Executive 2004 Euro3/59Kw SOHC.

Dupa recalibrarea de 1000Km mi s-a aprins becul de check engine. Au fost marite duzele de la 1.75 la 2.0.
Factorul de multiplicare la calibrare iese 1.8x/1.3bar, dupa parerea mea prea mult raportat la marimea duzelor si capacitatea motorului.

La accelerare puternica, daca opresc la stop sau scot din viteza moare motorul pe gaz. Pe benzina este nu am problema asta.

Pe partea de benzina am curatat corp clapeta acceleratie si pasaj IAC, schimbat IAC/TPS/IAT/MAP, verificat scapari de vacuum, supapa EGR, bujii+fise noi. Nu este nici o problema pe benzina dpdv al functionarii si senzorilor.

Am constatat urmatoarele "anomalii" la montarea instalatiei GPL:
1. Senzorul de temperatura/presiune a gazului din rampa este montat inainte de filtrul faza gazoasa.
2. Conducta de apa pentru vaporizatorul de gaz a fost trasa intrerupand furtunul de 8mm pentru incalzirea corpului clapetei de acceleratie. Temperatura apei in vaporizator nu depaseste 75 grade (iarna ajunge cu greu la 70 grade).
3. Senzorul de temperatura apei din vaporizator indica 95 grade cand apa avea sub 60 de grade - a fost schimbat, ca urmare a insistentelor mele.


Va rog sa-mi spuneti
1. Daca are vreo importanta ca senzorul de presiune a gazului este montat inainte de filtru faza gazoasa sau dupa?
2. Este ok temperatura apei in vaporizator sau cu cat mai mare cu atat mai bine?
3. Ce sanse am sa fie vaporizatorul de vina?care sunt simptomele unui vaporizator cu probleme?
4. Ce alte motive ar putea fi pentru oprirea motorului pe liber dupa accelerare puternica in sarcina?


Multumesc frumos pentru ajutor.

Florin

2

Re: STAG200/Tomasetto AT09/Valtek type30 rail - probleme montaj.

In primul rand, nu cred ca trebuia sa maresti duzele; pentru motorul de exec., duzele de 1.75 erau foarte bune. Factorul de multiplicare, 1.8 este cam mare, presiunea e buna de 1.3. Faptul ca moare motorul dupa o accelerare, si trecerea imediata in relanti, ma face sa cred ca e debitul prea mare si o inneaca. Acum, sa incerc sa-ti raspund punctual:
1. Senzorul de presiune se monteaza si inaintea filtrului, desi nu prea e indicat, pentru ca el ar trebui sa sesizeze si colmatarea filtrului,
2. Vaporizatorul se monteaza in circuitul cel mai scurt de la chiulasa, ( de ex. spre caloriferul masinii) in asa fel incat, sa se incalzeasca  repede, si sa fie la temperatura motorului: cu cat mai cald, cu atat mai bine.
3.E posibil sa fie si vaporizatorul, dar mai putin probabil la Tomasetto, sunt foarte bune,
4. Incearca sa te duci sa-ti mai refaca o data setarea, de preferat cu un lap-top, in mers, sa fie facuta si in sarcina, nu numai in turatie, dar te sfatuiesc sa faci treaba asta dupa ce schimbi la loc duzele cu cele de 1.75.