1

Topic: Manuale instalatie GPL

am un matiz cu instalatie gpl tomasetto..plamanul este tomasetto at07 si am si cateva cutiute pe care scrie stag200(sau ceva de genul asta)
M-ar interesa manualul plamanului daca il puteti da. Sau cum ar trebui reglat?
Am urmatoarea problema: cateodata scade relantiul destul de mult. Ultima problema intalnita a fost la turatii mari: la peste 4000 ture motorul se frana in loc sa traga...in special asta ma intereseaza: cum sa scap de aceasta infranare. Stiu ca plamanul are 2 suruburi: unul negru pentru relanti si inca unul de cupru(acesta nu stiu ce ar trebui sa faca). Si pe furtunul care se duce la admisie mai am un surub-la acesta cred ca ar trebui sa umblu pentru a-i da un pic gaz ca sa mearga bine fara franari. problema e ca nu stiu exact care este procedura...idei am dar doresc sa aflu ceva sigur(si inca nu stiu sigur daca implica si folosirea celuilat surubel de pe plaman.

Sa spun si ce stiu eu: motorul trebuie sa fie cald. pentru relanti ar trebui sa dau se surubelul negru pana merge motorul rotund.
Pentru turatii: tinuta undeva pe la 2500-3000 ture si strans surubul de pe furtun pana incepe motorul sa tremure; apoi desfacut acelasi surub o cursa intreaga.
Ar mai fi si alte metode ce implica si acel surub de cupru: reglat relantiul, apoi ii dau drumul cate un pic din acel surub de cupru si merg cu masina sa vad cum se comporta

2

Re: Manuale instalatie GPL

Nu te sfatuiesc sa faci singur reglajul la Matiz, pentru ca si noi il reglam pe analizorul de gaze. Nu se nimereste asa usor amestecul optim, mai ales ca tu nu ai o instalatie clasica simpla (de carburatie), ci o instalatie multipunct cu catalizator. Asta inseamna ca are in componenta sa un emulator, un ELC (cutiutele alea de care ziceai), care sunt in legatura cu sonda lambda a masinii, si care tin cont de senzorii masinii. Astea toate, cumulate cu lipsa de experienta si de cunostinte in domeniu, cu toate manualele de specialitate pe care le-ai studia, nu te face peste noapte specialist in domeniu, sa poti regla o astfel de instalatie. Fara sa te superi pe mine dar, am vazut o gramada de "meseriasi" facuti peste noapte, care au distrus o gramada de motoare. Dupa care spun mai departe ca de fapt, acele motoare s-au stricat din cauza gpl-ului. Am mai spus-o si o repet: noi, dupa 10 ani de experienta in montajul instalatiilor gpl, inca reglam masinile astea pe analizorul de gaze, nu dupa ureche. Oare asa prosti suntem?

3

Re: Manuale instalatie GPL

am inteles...problema e ca acu nici o luna mi-a fost reglata pe analizor...deci ce treaba fac daca ma duc de fiecare data la ei dupa o luna??sunt niste bani aruncati degeaba..poate ma duc totusi in alta parte sa primesc aceste reglaje

ce-i drept pana acum nu am avut probleme cu franatul ...ultima oara cand am fost la ei era din cauza relantiului...imi murise de cateva ori masina la semafor(se intampla asta cand o turam si franam brusc)
singur lor explicatie a fost ca am probleme cu servofrana. initial am crezut asta. pana saptamana trecuta cand o cunostinta si-a montat gpl in acelasi loc(aceeasi instalatie) si la fel i s-a spus...cam ciudat ca toate matiz-urile sa aiba probleme cu servofrana...

in plus e posibil sa imi fie dus si catalizatorul ceea ce nu m-ar ajuta pe analizor...din contra mi-ar face super reglaje...poate imi recomanzi pe cineva in bucuresti care face reglaje durabile:)

4

Re: Manuale instalatie GPL

ciotic wrote:

...problema e ca acu nici o luna mi-a fost reglata pe analizor...

Despre asta-ti vorbeam vizavi de "meseriasii" aparuti peste noapte. La aceste reglaje e nevoie si de experienta care o capeti in mii de reglaje pe care trebuie sa le faci, pana constati ca fiecare masina are particularitatile ei si fiecare defect cauzele lui. Un om proaspat angajat la noi, abia in 6luni- 1 an, are cat de cat experienta necesara incat sa faca singur un reglaj la o masina multipunct cu catalizator. De multe ori teoria e una, si practica alta.

ciotic wrote:

...in plus e posibil sa imi fie dus si catalizatorul ....

Asta vroiam sa te sfatuiesc mai inainte de toate: sa verifici toba catalitica, sa nu fie infundata. Asta mai da uneori unele infranari in turatie si sarcina.
In Bucuresti, noi colaboram cu cei de la Autogaz. Incearca la ei si vezi ce zic. Au niste baieti mai dezghetati pe-acolo.

5

Re: Manuale instalatie GPL

infundat nu cred ca este catalizatorul dar am impresia ca este pe duca...de ce spun ca nu e infundat: cand am vazut c anu trage pe gpl am crezut ca sunt alte motive nicidecum reglaje fiindca pana atunci am mers pe gpl fara probleme. am trecut pe benzina si mergea de rupea..daca ar fi fost infundat cred ca facea figuri si pe benzina...

6

Re: Manuale instalatie GPL

Dar cu filtrul de la electrovalva cum stai? Cand l-ai schimbat ultima data? Ca nu te-am intrebat de cat timp e montata si cati km ai pana acum rulati pe gpl?

7

Re: Manuale instalatie GPL

am maxim 4000 km de cand am montat-o deci este exclus filtrul...sau cel putin asa ar trebui avand in vedere ca am evitat sa alimentez de la pompe no name...

8

Re: Manuale instalatie GPL

Atunci, avand in vedere ca instalatia e foarte buna calitativ, probleme de intretinere se pare ca nu are....ramane o problema de reglaj: nu are debit de ajuns in sarcina si turatie. Incearca si la baietii pe care ti i-am recomandat, sa vedem ce zic si ei. Te astept cu vesti!