1 (edited by flavius.corhei 2011-08-13 09:05:16)

Topic: instalatie noua milano pe fiat stilo

Salutare tuturor,
scriu si eu pe acest forum cu speranta ca ma lamureste si pe mine cineva in tainele gpl-ului.
Se pare ca cei care mi-au montat instalatia nu dau prea multe explicatii... se pare ca asa e in vestul tarii.
Am rezervor toroidal de 52 litri, atunci teoretic ar trebui sa imi intre 42 litri (80%), dar pana acum am facut 3 plinuri si de fiecare data mi-au intrat 50 litri, cu toate ca multivalva a carait si a oprit alimentarea.
Prima mea intrebare este, se poate regla multivalva sa inchida plutitorul mai repede, sau ceva pe la multivalva s-a blocat si de fapt caraie pompa de alimentare, oprind alimentarea?

A doua, tot am auzit ca trebuie sa alimentezi cu presiune cat mai mica, desi in Arad sub 9 bari nu baga nimeni. La crimbo erau intre 11 si 12. I-am intrebat ca asta e presiunea normala, baietii raspunzand ca nu are voie sa scada sub 10 . Am gasit 2 pompe care baga la 9 bari, una no name care nu prea imi inspira incredere, iar alta surpriza, tot crimbo. Spre deosebire de prima crimbo aici aveau 9 bari, tipul de la pompa zicea ca pana la 10 bari se poate alimenta. Care e faza, de ce trebuie sa alimentezi incet? Tot citesc ca daca e presiunea mare tu fura la pompa ca iti baga aer. Cum? Pompa aia nu face presiune pentru a lichefia gazul, si iti baga in rezervor doar gaz lichid? Sau ??

Si... cum se face upload, ca nu am gasit.

Partea buna e ca m-am conectat cu interfata la obd-ul masinii si timpii de injectie sunt la fel. intre 3 ms si 16 cu pedala la fund. Presiunea in reductor e setata la 1.15 bari (am vazut dupa ce au facut calibrarea) si gazul intra in functiune cand am antigelul la 40 grade, si turez la 1200 rpm.

Era sa uit... trebuie alte bujii la gaz, sau nu?

2

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

Buna Flavius! In primul rand, daca intra mai mult de 80% din capacitatea rezervorului, inseamna ca e o problema cu multisupapa de pe butelie. Trebuie umblat la ea, si reglat plutitorul. In al doilea rand, presiunea la pompa cand se face alimentarea, trebuie sa fie intre aprox. 7 si 10bari, maxim 12 acuma vara, ca e mai cald, si gazul mai extins. In al treilea rand, am observat ca e de "bon-ton" sa umble toata lumea la reglajele instalatiei, indiferent daca au, sau nu, idee de ce se intampla acolo.

P.S.  Uitasem!  Am spus de cateva ori pe acest forum: pentru functionarea pe gpl, nu trebuie nimic special, nici bujii, nici ulei, nici nimic. Bujiile trebuie  schimbate cu cele recomandate de producatorul masinii.  Atat!

3 (edited by flavius.corhei 2011-08-15 18:34:25)

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

Buna,
nu ma intelegeti gresit, nu am umblat la instalatie, am verificat doar daca parametrii pe gaz corespund cu parametrii pe benzina (timpi de injectie, debitul de aer respectiv amestecul). Totul e in regula. Nu vreau sa dau nimic peste cap, sau sa vad de ce merge...

Mersi de explicatii, o sa merg la service sa imi regleze plutitorul de la rezervor. Sa vad daca se fofileaza iar, ca asa e moda.
Numai bine,
Flavius.

Tocmai ce l-am sunat pe tipul care are firma si mi-a pus instalatia, cica nu are ce sa-i faca, si la iarna o sa inchida la 80%. Dobitocii. Sa merg pe ei cu PC? Pe banul care l-am dat astept macar informatii competente !

4

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

flavius.corhei wrote:

.... Nu vreau sa dau nimic peste cap, sau sa vad de ce merge...

Asta mi-a placut! Bravo!
Vizavi de plutitor, eu zic sa le spui ca incarcarea asta de 80%, este in special pentru perioada de vara, sa aiba loc gazul sa se destinda cand este cald, la iarna.....nu ne mai intereseaza. O alta rezolvare ar fi sa nu mai incarci pana la plin, sa bagi o cantitate limitata de la inceput. Bafta!

5 (edited by flavius.corhei 2011-08-16 22:42:15)

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

Da, dar nu stiu cum e mai bine sa fac, ca de fiecare data cand am spus ca vreau sa imi rezolve problema gasesc ba una ba alta, si raman cu problema. Da-mi te rog un sfat, cum sa procedez. As merge si la alt service sa se uite la rezervor, dar dupa aia o sa ma intrebe ca de unde stiu ce problema are rezervorul, ca de ce am umblat, si chestiaq e ca nu vreau sa pierd garantia, ca mai am vreo 23 luni...

As fi recunoscator daca mi-ati da un sfat referitor la cum sa procedez in situatia data. Nu vreau sa bag o cantitate limitata. Nu stiu cat mai am in rezervor, eu presupun ca am 20 litri, mai bag inca 20 si ar trebui sa fie ok. Dar daca am 30 litri in rezervor, e ca si cand as fi facut plinul. Asa ca nu se rezolva problema.

Mersi.

6

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

Pai, regula este sa nu incarci, pana nu termini gazul din rezervor! Ii face bine si motorului (injectoarelor) sa mai mearga putin si pe benzina, si in acelasi timp, ai si o verificare  la incarcare, daca e corecta.

7

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

Mersi, asa procedez.
Si cu incarcarea la 80% cum ramane, ce sa fac? Merg la alt service, sau ma iau de baietii care au facut montajul?

8

Re: instalatie noua milano pe fiat stilo

flavius.corhei wrote:

....Si cu incarcarea la 80% cum ramane, ce sa fac? Merg la alt service, sau ma iau de baietii care au facut montajul?

Eu cred ca ar trebui sa rezolve ei problema. Instalatia este in garantie, si ei raspund de ea. Trebuie sa demonteze multisupapa si sa verifice plutitorul: din cauza presiunii de la pompa, poate fi blocat pe deschis. Incearca sa nu mai alimentezi in timpul zilei, cand este foarte cald afara, pentru ca presiunea in pompe este foarte ridicata.