1

Topic: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Buna ziua,

Am un Volvo 850 (motor 1984 cmc, 126 CP), din 1995, care are montata pe el o instalatie GPL olandeza, Vialle. Dupa ce, la un moment dat, n-a mai vrut sa mearga deloc pe GPL, am profitat de un concediu si am dus masina in Germania, la un service autorizat Vialle. Mecanicul neamt a inlocuit vaporizatorul si motorasul pas cu pas (mi-e si jena sa spun cat a costat distractia) insa motorul tot nu mergea cum trebuie. La rece, pornea si trecea imediat pe GPL. Mergea bine pana cand apa ajungea la 90 grade. Dupa care nu mai voia sa mearga pe GPL. Trebuia sa mai rulez inca 10-15 min pe benzina (timp in care incercam de 15-20 de ori sa comut de pe banzina pe GPL) pana ca motorul sa accepte, in sfarsit, sa mearga si pe gaz. La fel face si azi, cu precizarea ca acum nu mai vrea sub nicio forma sa sa stea in relanti pe GPL, ci doar in sarcina.
As vrea sa ii intreb pe domnii de la Nord Service daca pot repara instalatia de gaz. Mai adaug ca pe benzina masina functioneaza ireprosabil de vreo patru ani si ceva, de cand o am.

2

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Pentru moment, suntem in tratative cu cei de la VIALLE pentru a incepe o colaborare si cu ei. Deocamdata nu avem, pentru acest tip de instalatie, nici softurile necesare, nici componente ca piese de schimb. Cred ca, in maxim o luna, rezolvam. Ne mai auzim, daca nu rezolvi pana atunci!

3

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Multumesc pentru raspuns. Daca reusiti da deveniti service autorizat Vialle, o sa fiti primii in Romania specializati pe asa ceva si printre putinii din partea asta de Europa. V-as ruga, anuntati-ma in clipa in care veti fi perfectat afilierea la Vialle. O sa fiu, probabil, printre primii dv clienti pentru asa ceva.

Inca o intrebare as mai avea: credeti ca ar fi o idee mai buna sa schimb cu totul instalatia asta olandeza si sa imi montati in locul ei una italiana sau de oricare alta natie, pe care va pricepeti sa o intretineti si sa o reparati? Cam cat ar costa, cu aproximatie, un astfel de schimb de instalatii?

4

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Daca va face asa probleme si sunteti dispus sa faceti alta investitie, eu v-as recomanda sa montati o instalatie secventiala Tomasetto STAG300, sau un BRC. Sunt instalatii foarte bune si cu o raspandire destul de mare in Romania, deci nu vor mai fi probleme de intretinere. Va asigur ca nici nu veti sti ca merge pe gpl, decat ..."la buzunar". Costurile sunt intre 2800-3000lei, dar merita cu prisosinta. Si merita si masina: e totusi un VOLVO!

5

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Multumesc pentru promptitudine. Din pacate, o sa plec curand din tara. Revin abia prin august sau septembrie. O sa mai fac o incercare de a repara instalatia GPL la un service (din Germania sau Polonia) de pe unde o sa am drum si, daca nici de data asta nu o sa am mai mult noroc, la intoarcerea acasa o sa vin la dv cu masina. Fie sa incercati s-o reparati, fie sa imi montati alta instalatie. Multumesc inca o data.

6

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Numai bine si DRUM BUN!

7

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Buna ziua,

Am un Seat Leon,din 2008 cu motor 1.6 , 102 CP si la fel ca si SorinMarius, are montata instalatie LPI de la Vialle. Merge extrem de bine pe gaz, trage bine si in rampa si am mers si cu 160km/h pe gaz dar problema principala este la pornire si anume, ii trebuie intre 5-10 secunde sa porneasca motorul cand ii dau la cheie. Asta se intampla atat la rece cat si la cald, atat pe benzina cat si pe gaz. Daca tocmai am oprit motorul si il pornesc in urmatoarele 5 min, porneste la cheie. De cele mai multe ori astept sa se stinga toate led-urile de pe bord, inclusiv cel de "system check", dar nicio diferenta. Am fost la multe service-uri care au refuzat sa isi dea cu parerea de frica ca nu cunosc acest tip de instalatie pe gaz. In lipsa altor solutii am trimis un mail la service@vialle.nl care mi-au raspuns ca ar putea fi probleme la injectoare sau cu asa zisul "fuel trim" adica amestecul dintre combustibil si aer. Am incercat sa caut raspuns pe la serviceurile care apar pe site-ul oficial Vialle ca parteneri. Ptr. Romania este Subaru Motors dar am sunat si au zis ca este o eroare, nu au parteneriat cu Vialle, apoi am contactat un service din Budapesta care mi-au raspuns ca nu au reusit inca parteneriatul si nu se baga.

Intrebarea mea catre NordService este daca ati reusit sa obtineti parteneriatul si daca aveti o idee care ar putea fi problema si cum as putea sa o rezolv?

@SorinMarius , daca nu sunt prea indiscret, ca ultima varianta, ai putea te rog sa imi spui cam cat te-a ajuns "aventura" in Germania la service-ul Vialle, si cat a durat?

In cazul in care nu gasesc niciun service in Romania dispus sa verifice problema mea ptr a gasi o solutie, as fi dispus sa merg in Germania sa o fac. Sincer, nu stiu care este impactul pe care il are aceasta problema de pornire asupra motorului si asupra celorlalte piese, dar ma gandesc ca bine nu face...poate de la problema asta cu pornirea ajung sa am si alte probleme de motor, ceea ce as vrea sa evit.

Va multumesc pentru timpul acordat.

8

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Pentru Zdub - Am fost in Germania la un service pe nume Eckert Autogas, din oraselul Neumarkt. Era evident ca mecanicul neamt, care e si patronul service-ului, nu se pricepea bine decat la sistemele noi Vialle, alea cu injectie de gaz sub forma lichida (LPI, pare-mi-se ca i se spune). Or, masina mea are o instalatie ceva mai veche, cu vaporizator. Mi-a inlocuit cu totul vaporizatorul, desi abia ii schimbasem toate garniturile. (Am cumparat de la o firma belgiana kit-ul complet pentru repararea vaporizatorului). Nici asa nu s-a remediat problema, decat partial si temporar. A costat 250 de euro vaporizatorul si 249 manopera neamtului. Recomandarea mea personala, pentru dv si toti cei care au instalatii Vialle, e sa faca un drum pana in vreuna din tarile Benelux. Acolo sigur sunt mecanici care se pricep la instalatiile astea.

9

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

SorinMarius wrote:

....... A costat 250 de euro vaporizatorul si 249 manopera neamtului. Recomandarea mea personala, pentru dv si toti cei care au instalatii Vialle, e sa faca un drum pana in vreuna din tarile Benelux. Acolo sigur sunt mecanici care se pricep la instalatiile astea.

Problema este ca in Romania daca ceri asemenea preturi, ..... cade omul pe spate. Ce sa mai vorbim de faptul ca tu-i sfatuiesti sa faca drumul pana la mama....., ceea ce inseamna alti bani...alta distractie. Nu este vorba ca nu sunt oameni care sa le repare (in general, toate sunt la fel), problema este ca fiind instalatii vechi, care nu sunt aduse in tara de importatori, nici piese de schimb nu se gasesc, pentru ca nu e nimeni interesat sa investeasca pentru niste componente care se vand foarte greu si pe bani putini, aici in tara.

10

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Vin oricand la dv pentru reparatie, daca spuneti ca o puteti face. Insa, cum in Romania nu am gasit niciun mecanic si nicio firma care sa o repare, nu vad alta solutie decat aia pe care am avansat-o colegului de forum. Sau, eventual, demontarea instalatiei Vialle si montarea uneia italiene sau de care se mai gasesc la noi. Gresesc?

11

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Buna seara, la mine problema este ca instalatia de gaz este prea noua (ptr ROMANIA), nu prea veche. Asa cum a zis SorinMarius, nu are vaporizator ci este cu pompa submersibila, deci gazul este injectat în galeria de admisie sub forma lichida. Cand am fost cu ea ptr omologare se uitau mecanicii la ea ca la un extraterestru (daca imi permiteti analogia)...

As prefera oricand sa merg aici in tara la un service care sa imi rezolve problema, dar ptr ca nu am gasit, am urmat sfatul lui SorinMarius si am contactat service-ul din Germania. Mecanicul de acolo a reusit sa faca ceea ce nu au putut face oamenii de la noi cu instalatia in fata si anume a identificat sursa problemei : injectoarele de gaz, care se pare ca au scurgeri. A ajuns la aceasta concluzie dupa ce m-a sfatuit sa nu mai merg pe gaz deloc timp de cel putin 2 zile. Zis si facut, iar pornirea pe benzina este la sfert de cheie, in conlcuzie problema este la injectoarele de gaz.
Dupa spusele lui, pretul unui asemenea injector este de 112,86 E+ manopera.

Repet, as prefera oricand sa scutesc drumul pana acolo si sa rezolv problema la noi in tara, dar unde gasesc oare oameni care sa se priceapa la LPi ? Nu am gasit nici in Romania nici in Ungaria. Se pare ca nu am de ales....

12

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Zdub wrote:

......ca ar putea fi probleme la injectoare sau cu asa zisul "fuel trim" adica amestecul dintre combustibil si aer...

Zdub, daca doresti sa ma interesez de injectoare pentru tine,( eu sunt acum in Grecia cu echipa de montaj, la Atena, si aici se monteaza Vialle) trebuie sa-mi spui ce tip sunt (ce scrie pe ele), si ma interesez de pret. Daca iti convine, ti le pot procura de aici, si ti le montez in Romania. Vom face rost de aici si de softul de reglaj si interfata.

13

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

Din pacate nu am nici cea mai vaga idee cum pot sa citesc ce scrie pe ele sad

14

Re: Probleme cu o instalatie GPL Vialle veche

injectoarele la LPi se pun dupa culori in dependenta de puterea motorului de la galben, roz, maro, alb si maro intunecat. In Ucraina se pun si se repara astfel de sisteme pe gaz. In Harkov, kiev ,Dnepropetrovsk   vezi in link http://vialle.com.ua/index.html?ID=5003.  este si un forum forte dezvoltat, in care mi-am gasit si eu raspunsurile la intrebarile mele, vezi aici http://www.carhelp.info/forums/showthre … amp;page=1 .  ce e drept e in rusa(pt mine nu e o problema), vedeti si voi, sunt multe informatii utile pt Vialle