1

Topic: calitate GPL

salut!

am un ford focus din 2001 cu motor de 1,6l 16v, zetec se de 74 kw.
recent am montat o insalatie GPL landi renzo omegas plus seventiala cu rezervor toroidal.
fiind inca "proaspat" in domeniu, rog pe cei mai experimentati sa vina cu impresii despre calitatea GPL ce se gaseste pe la statii, dupa branduri. totodata va rog sa imi spuneti cum imi pot da seama de calitatea GPL dupa mersul motorului sau dupa consum.

mulumesc!

ford focus turnier ghia 1,6 16v zetec se 2001 - GPL Landi Renzo Omegas Plus

2

Re: calitate GPL

E foarte bine ca ai deschis acest topic. Era necesar, pentru ca in ultimul timp ne-am confruntat cu multe probleme aparute din cauza gpl-ului. Prima ar fi impuritatile, care in ultimul an infunda filtrele. A doua ar fi presiunea la alimentare: ori e prea mare si blocheaza electrovalvele, ori e prea mica si nu trece pe gpl (problema aparuta in aceasta iarna la instalatiile secventiale). Am mai avut cazuri in care pompa a incarcat in rezervor o cantitate de gpl mai mare decat capacitatea.
Calitatea gpl-ului este ca si la benzina: cand e prost calitativ (cifra octanica mica, impuritati, apa, etc), merge prost si consuma mult.

3 (edited by octa 2011-04-16 15:38:03)

Re: calitate GPL

NordService wrote:

... presiunea la alimentare: ori e prea mare si blocheaza electrovalvele, ori e prea mica si nu trece pe gpl (problema aparuta in aceasta iarna la instalatiile secventiale). Am mai avut cazuri in care pompa a incarcat in rezervor o cantitate de gpl mai mare decat capacitatea.

va rog sa detaliati - care sunt simptomele? care sunt efectele? odata aparute prolemele ce se poate face?
avand in vedere ca nu am prins nici o iarna si am instalatie secventiala, sunt direct interesat.

care ar fi statiile GPL pe care sa le preferam si care ar fi cele de care ar trebui sa ne ferim?

merci!

ford focus turnier ghia 1,6 16v zetec se 2001 - GPL Landi Renzo Omegas Plus

4

Re: calitate GPL

Pai, un efect ar fi ca, si intr-un caz si in altul nu mai poti merge pe gpl. Daca se blocheaza cuiul la electrovalva, nu mai da drumul la gpl. Daca nu incarca cu presiune, te pacaleste si la incarcare,  si senzorul de presiune al instalatiei, sesiseaza ca nu ai presiunea necesara, si crede ca nu mai ai gpl, si trece pe benzina, deci si in acest caz  nu poti merge pe gpl. Despre pompe, ce sa-ti spun, cel mai bine este sa le verifice fiecare, si sa alimenteze de unde ii convine.

5

Re: calitate GPL

offtopic: salut octa, invadam si alte forumuri tongue

ontopic: eu bag de la lukoil si mai am 2 statii dar nu stiu de unde au gazul, chiar m-ar interesa cine ofera o calitate cat mai buna a gazului. in weekend am bagat de la o statie din slatina si mi-a consumat mai putin ca de obicei (pret 2.89/l)

in bucuresti iau gazul cu 2.72 si in wknd au reduceri la 2.67 (la LUK)

6 (edited by octa 2011-04-19 11:17:17)

Re: calitate GPL

@Bogladen: te-am vazut si chiar voiam sa fac si eu o remarca apropo de intalniri pe alte forumuri! salutari!

da... pana acum am cumparat si eu GPL de la lukoil. prin ardeal (AR, HD, SB, MS, HR - pe unde am fost recent) e mai scump... intre 2,85 (mai rar) si 2,95 lei... o singura data am luat de le euroil cu 3,1 lei/l.
cu carburant de la ambii distribuitori masina a functionat ok, nu am observat sughituri sau balbaieli in mersul motorului.
avand in vedere lipsa mea de experienta, nu pot sa fac aprecieri despre consum.

@NordService: multumesc de lamuriri!
inteleg reticenta de a spune care ar fi statiile pe care ar trebui sa le ocolim.

daca NordService nu poate sa ne spuna public - avand motive intemeiate - ce producatori/distribuitori GPL sa preferam si pe care sa-i evitam, poate alti utilizatori cu o experienta "gpl-istica" indelungata pot. daca administratorul forumului permite, ii rog pe cunoscatori sa-si dea cu parerea.

multumesc!

ford focus turnier ghia 1,6 16v zetec se 2001 - GPL Landi Renzo Omegas Plus

7

Re: calitate GPL

octa wrote:

....daca administratorul forumului permite, ii rog pe cunoscatori sa-si dea cu parerea.

multumesc!

Si noi suntem curiosi sa aflam care sunt pompele bune! Si, nu este vorba de reclama sau antireclama, ci doar faptul ca, am intalnit oameni multumiti de  pompe care la altii au creat probleme. Noi intrebam clientii care vin cu anumite probleme (apa in gaz, presiune mare, cei care, asa cum am spus, vin nedumeriti : de ce le incape in butelie, mai mult decat au capacitatea, etc.), intrebam, ziceam, unde au alimentat, sa stim sa nu ne ducem acolo.

8

Re: calitate GPL

in tulcea la mine mi-a spus un prieten mecanic auto care este pe GPL de ani buni de zile ca cel mai calitativ este de la lukoil
in constanta un unchi care a avut pe dacie si inca are GPL de 11 ani si pe un logan de 2 ani mi-a spus ca cel mai bun gaz este in statiile GPL simple adica care nu sunt in alte peco-uri si anume cele care au scris pe rezervor AUTO GAZ
sper sa nu fi facut reclama asta am auzit si eu asta o spun in speranta ca o sa folosesca si altor membri ai forumului

9

Re: calitate GPL

Tot ce se vorbeste pe acest forum, referitor la gpl, nu se considera reclama. Asa ca, putem vorbi, de-asta e deschis forumul.

10

Re: calitate GPL

Mie cand am montat instalatia cei de acolo mi-au spus ca cel mai bun gaz este cel de rompetrol cel cu fundal portocaliu (o dunga portocalie).ca cica nu stiu ce ar mai contine. Si eu am observat ca la unele statii se consuma mai repede la altele tine mai mult

11

Re: calitate GPL

salut!

am citit si pe alte forumuri despre problemele celor care alimenteaza la diverse statii.
sunt posesorul unui volvo v40 2,0 16v 140hp care are montat o instalatie landi renzo omergas plus. instalatia a fost montata in italia la o reprezentanta volvo. de ce am tinut sa mentionez acest lucru: aceeasi instalatie montata in romania pe un v40 2,0 136hp are un consum mai mare cu 1,2 - 1,5 l/100km afara si cu 1,8 - 2,5 l/100km in oras. depinde f mult de cine monteaza si regleaza instalatia, precum si de proprietar (cum o intretine etc).

sa revin la subiect. am facut, in mai putin de 1 an, aprox 20.000km. am alimentat de la div statii din tara si din bulgaria. am avut si probleme. de ex dupa un plin facut la un partener rompetrol, am parcurs 3-5km dupa care am fost atentionat sonor (ca si cand as fi terminat gazul) iar instalatia a trecut automat pe benzina. am oprit motorul si l-am repornit. s-a intamplat exact la fel (3-5km, atentionare apoi benzina). un prieten mi-a sugerat ca ar tb sa resetez instalatia deconectand bateria sau sa incerc sa mai alimentez vreo 2-3 l de la alta statie. nu am reusit sa rezolv pb decat deconectand bateria si lasand masina in curte 4 zile. totul a revenit la normal. am vb cu un mecanic care mi-a spus ca as fi avut pres mai mare decat in mod normal.

in fine, statiile de la care am alimentat si sunt multumit: lukoil (bucuresti-jiului, otopeni-ploiesti bucuresti, centura ilfov langa bifurcatia spre chiajna, centura sinaia), rompetrol (intrare giurgiu), shell bulgaria (centura russe e82, autostrada sofia-varna, shell veliko tarnovo, dobrich - langa gara orasului, varna cneaz boris, varna devnia - aproape de gara, e87 varna-burgas), lukoil bulgaria (varna varianta iesire burgas, varna targ auto, centura russe e82 - pe ambele sensuri de mers), statii eko bulgaria si parteneri eko petrol bulgaria (sliven - tzar simeon, iesire veliko tarnovo dupa magazin domo, gorna oryahovitsa centru-vasil levski, varna chaika-langa targ auto, varna port-devnia), rompetrol bulgaria (varna-intrare targ auto, iesire varna-dobrich, intrare dobrich dinspre varna, veliko tarnovo, viva silistra).

12

Re: calitate GPL

Exista doua tipuri de hidrocarburi amestecate care formeaza acel gaz si care se mai numeste impropriu GPL.
Este un amestec butan+propan. Amestecul respectiv este facut in statiile de alimentare ale cisternelor unde este strict controlata calitatea gazului de acolo (normal ar trebui sa respecte niste standarde de calitate). Acele doua tipuri de gaz se numesc PROPAN si BUTAN. Daca are mai mult PROPAN, tine mai mult si arde mai bine (pierderi mai mici, randament mare), astfel acel GPL avand o calitate net superioara aceluia cu mai putin propan in amestec. Exista totusi o limita maxima de propan in functie de temperatura ambientala, ce poate exista in acest amestec destinat exclusiv consumului industrial, mai precis motoarelor cu aprindere prin scanteie. Cauzele sunt simple. adica este cu doua taisuri. Daca e prea bun, arde la temperaturi mai mari, se duce motorul mai repede. Deci un amestec optim a fost deja calculat si obtinut dupa mai multe experimente pe motoarele masinilor pana sa intre in folosinta instalatiile GPL omologate. Ideea este ca nu spune nimeni de la nici o statie si nici nu exista legislatie in acest domeniu care sa prevada cat anume contine propan si cat butan acel gaz care este in butelia aceea imensa. Aceeasi problemaeste si la centralele de apartament. Cine are un analizor de gaze arse ca sa verifice calitatea gazului si daca corespunde intocmai cu ce scrie pe facutura KW? Adica putem fi trasi in piept la fiecare secunda cand functioneaza centrala termica si nimeni nu doreste sa controleze daca se respecta standardele de calitate a gazului distribuit in retea.
Iata ca am gasit si un link sa va documentati! http://www.sigmagaz.ro/tehnologie.html