1

Topic: bmw e36 320i problema la decelerare

Salutare tuturor,

am o instalatie de gpl Tomasetto de un an de zile, timp in care am facut cam 15000 km cu ea si a functionat perfect. Am fost la service-ul montator pentru schimbarea filtrelor iar dupa asta masina a inceput sa treaca pe benzina la accelerari mai bruste, buuun, ma intorc inapoi acolo si o pune iar pe diagnoza si masina isi revine. Am facut cam 100 km pana acasa, pe drum comportandu-se normal, acum observ o chestie ciudata: daca o accelerez mai brusc in treapta a 3-a (cam jumatate de pedala) cand ajunge la 3000 rpm se simte o foarte usoare pierdere de putere pana la 3.300 rpm, daca in intervalul 3.000-3.300 rpm iau foarte putin piciorul de pe pedala zvacneste in frana de motor ca si cum s-ar intrerupe ceva. Sunt foarte curios daca s-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema si care ar fi cauzele.

Va multumesc anticipat,

2

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Foarte multi clienti se confrunta in aceasta perioada cu aceste probleme. La inceput am suspectat calitatea proasta a filtrelor, dar, am comandat filtre mai scumpe, originale, si problemele apar la fel. Pe de alta parte am aflat ca in gaz s-a bagat alt fel de aditiv de iarna, sau substante pentru miros (sau mai degraba pentru cei care au inceput sa incarce buteliile de aragaz cu gpl). De unde esti?

3

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Eu sunt din Gura Humorului, judetul Suceava. Am un prieten cu VW Passat 1.8 secventiala Tomasetto - Stag 200 si alimentam din aceleasi locuri iar a lui nu face nici un fel de probleme. Acuma s-ar putea sa fie a mea mai sensibila?

4

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

E adevarat ca BMW-ul are o motorizare mai sensibila si reglajul trebuie facut cu o mai mare atentie. Mai ales la o instalatie Tomasetto. Noi de aceea recomandam sa se monteze pe acest tip de masina, mai degraba un BRC, pentru ca are un soft putin mai evoluat fata de Tomasetto si permite mai multe personalizari ale reglajului. Ar fi important de stiut, cand au facut diagnoza, ce erori au aparut ? In program ar trebui sa arate ce nu-i convine, si ne-ar ajuta sa depistam mai usor problema.

5

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Din cate am inteles prima data cand am schimbat filtrele a facut o recalibrare si dupa era prea mica presiunea in rampa, a doua oara a dat presiunea un pic mai mare si s-a rezolvat problema. La diagnoza nu a aparut nici o eroare. Faza ciudata tare e ca intre intervalul 3.000-3.300 daca am pedala calcata la jumatate si iau putin piciorul de pe acceleratie (ca si cum vrei sa faci o depasire si te razgandesti) smunceste ca si cum s-ar taia gazul cu totul pentru 1-2 secunde. In rest daca calc pedala mai progresiv sau nu iau piciorul de pe acceleratie in timp ce accelerez in forta in intervalul de ture mentionat nu face nici o figura. In treptele 4-5 nu face deloc oricum as conduce. Eu nu pot sa inteleg ce problema are din moment ce pot sa o turez in sarcina cat vreau, chiar si pana in limitare fara sa intrerupa si intrerupe taman pe decelerare intr-o anumita plaja de turatie, eu m-as astepta sa intrerupa in ture mai mari si in timpul accelerarii.

6

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Ar trebui sa se faca o calibrare in mers, pentru ca e posibil ca in momentul in care e in decelerare, si in intervalul de turatie respectiv, sa-i dea prea mult gaz si sa o innece si de aceea are un moment de "sughitz", si de aceea in accelerare nu se simte nimic.

7

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

revin cu noi simptome in ton cu frigul de afara smile . Ca sa fiu scurt si la obiect de cand a venit frigul daca o accelerez putin mai tare se intrerupe si da chiar si un foarte usor rateu daca e putin subturata si o calc mai tare, de trecut pe benzina nu trece orice as face, imi amintesc ca iarna trecuta nu intrerupea, mergea pefect dar sarea pe benzina daca o turam peste 4.000 si acum nu stiu ce poate sa aibe. Ar putea fi o bujie care nu lucreaza bine, si sa se simta numai pe gaz ca e mai sensibil? Sunt foarte curios daca totusi se mai confrunta cineva cu astfel de probleme acuma pe frigul asta.

8

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Daca iti da rateu cand o accelerezi din subturat, e posibil sa nu fie reglat amestecul corect (amestec sarac) si-ti da rateu in admisie. Sa nu fie colmatat filtrul din electrovalva, sau cu vreun dop de gheata si sa nu aiba debitul care trebuie. Daca nu mai trece pe benzina, poate fi senzorul de turatie al instalatiei defect, sau cu mufa sarita.

9

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

imi cer scuze ca m-am exprimat gresit, de la buton trece pe benzina normal, voiam sa zic ca nu mai sare pe benzina oricat ar fi de frig dar intrerupe. Rateul se aude doar pe toba asa ca un puf, nu pocneste tare, cat despre amestecul sarac, asta ma sperie cel mai tare pentru ca din cate stiu poate determina o crestere a temperaturii in camera de ardere si nu e bine pentru motor. Ciudat ca amestecul este sarac doar cand e frig tare, la 1-2 grade masina mergea mult mai bine decat acum. Oricum nu cred ca ajung eu prea repede la tester pentru ca e si departe si nici nu sunt sigur ca va merge mai bine dupa aceea. Oricum, daca stiam ce patesc nu ma mai duceam sa mai schimb nici un filtru smile, si asa erau curate, instalatia a functionat perfect pe orice temperatura si in orice conditii inainte. Eu m-am dus sa ii fac intretinerea si m-am pricopsit cu un subiect de gandire pe termen lung si care mai costa si bani pe deasupra, trist dar adevarat.

10

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Daca rateul se aude in evacuare, poate e unul din injectoarele instalatiei care nu inchide bine. Cand ai schimbat filtrele a fost la timp, sau dupa o perioada mai mare de timp?

11

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

deci, filtrele le-am schimbat pe la 14000, acum am cam 1500 cu astea noi, mia fost recomandat sa schimb doar cel din plaman dar eu le-am schimbat pe amandoua ca am vrut sa fiu linistit. Acum in seara asta erau -18C si a trecut pe gaz cand a trecut temperatura de zona albastra dar motorul mergea foarte prost, parca era infundat si se auzea aiurea si in toba, am trecut inapoi pe benzina si am mai mers cam 15 minute de s-a facut cald si in masina, dupa care am trecut inapoi pe gaz si mergea relativ ok daca o acceleram foarte finut. Dupa ce a stat parcata cam 1h, am plecat cu ea si a trecut pe gaz dupa 2 minte, a mers relativ ok, dupa care a inceput sa clipeasca repede becul de la gpl si cand il stingeam si il reaprindeam se auzea doar un clik la valva de la rezervor, fara sa se mai auda si sub capota cum eram obisnuit, si nu mai trecea pe gpl, am mai mers 5 km dupa care am oprit motorul si l-am repornit si a trecut pe gpl inapoi. M-am uita si la plaman, acesta era fierbinte iar furtunul de gpl era caldut cam 30 cm dupa care se racea, iar cand ajungea la filtrul de gpl (pentru starea gazoasa) se racea, atat filtrul cat si furtunele (am doua rampe de injectoare - 6 cilindrii) fiind destul de reci. Eu ma gandesc ca toate problemele mele sunt de la frig, nu pot sa imi dau seama ce are. Am observat ca motorul merge tot mai prost odata cu scaderea temperaturii,  e posibil sa fie prea frig afara pentru GPL?

12

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Lucian_gh wrote:

..... Am observat ca motorul merge tot mai prost odata cu scaderea temperaturii,  e posibil sa fie prea frig afara pentru GPL?

Intr-adevar, gerul din ultimul timp face multe probleme la functionarea pe gpl. Nu stiu exact la masina ta cum este admisia de aer, dar ar fi bine sa incerci  sa faci in asa fel incat, admisia de aer sa se faca din compartimentul motor, adica sa traga pe cat posibil aer mai cald, nu direct de afara. Incearca sa faci ceva  in sensul asta, si spune-ne ce s-a rezolvat.

13 (edited by Lucian_gh 2012-02-10 16:58:26)

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

la mine cutia filtrului de aer, are o „conducta” care trage aer exact din botul masinii prin grilele unde intra aerul in radiator, deci este exact la temperatura de afara, in schimb prin corpul clapetei de acceleratie trece antigel, totusi am sa vad ce pot face in acest sens si care este feedback-ul

14

Re: bmw e36 320i problema la decelerare

Lucian_gh wrote:

..... dupa care am trecut inapoi pe gaz si mergea relativ ok daca o acceleram foarte finut. ....

Vizavi de acest lucru, e posibil sa nu prea ai presiune in rezervor. Acum, iarna, cand e foarte ger, gpl-ul nu prea are presiune. Ar fi bine sa incerci la o vulcanizare, sa bagi un pic de aer in butelie.