1 (edited by bogdan.coman 2012-05-08 14:14:02)

Topic: magnetic LPG sensor level

Salutare la toti.Sunt nou pe acest forum,si as dori si eu ajutor legat de o instalatie GPL mai vechiuta as zice de olanda.
Nici nu stiu cum sa incep,ca sa intelegeti ce doresc eu,pt ca un pic de povestit cu aceasta instalatie GPL de olanda.Ok sa incep cu inceputul.Acum multi ani in urma,mai exact acum 11 ani mi-am cumparat si eu un opel vectra 1.6i pe injectie,care a avut pusa pe ea si instalatie GPL de olanda,toate piesele fiind originale.In 2003 am fost nevoit de catre R.A.R. sa dau jos instalatia de gaz,pt ca altfel nu o mai omologa.Acel cineva care mi-a demontat instalatia GPL mi-a "demontat-o in cainie" ca sa zic asa,pt ca eu din instalatie am mai recuperat doar plamnul ei original Opel si butelia de gaz priza de gaz,si bineinteles conducta de gaz care a ramas sub masina si n-a umblat nimeni la ea.Mai jos o sa postez exact si datele producatorului si la butelie si la plamand(vaporizator).Toate bune si frumoase pana acum.Acum in 2012 vazand ca benzina a inceput s-o ia la vale,ca si motorina de altfel m-am decis sa-mi montez la loc GPL.M-am dus la un service autorizat si mi-a montat GPL la loc exact cum a fost,numai ca...si acum incepe durerea mea,din instalatie lipseste un sensor de nivel GPL care venea montat pe spatele buteliei,care indica la bord nivelul de gpl in timp real ca sa zic asa.Eu la bord am comutator B/G(benzina/gaz).Cand comut pe benzina merge pe benzina cand comut pe gaz,taie alimentarea cu benzina si merge doar pe gaz.Logic.Tin minte ca acum 11 ani cand am luat masina era totu ca la carte ..in sensul ca daca in rezervoru de benzina aveai sa zicem 15 litri,iar in butelie 20l,acel ac de la bord arata real cati litri am daca comutam benzina sau gaz.Acum la cei care mi-am montat GPL mi-au zis ca nu se pricep sa lege acel senzor sa insidice corect la bord,pt ca ei instaleaza doar din astea italiene Tomasetto si alea au alt nivel de indicator cu leduri...Totusi ei mi-au dat un senzor de butelie olandeza din instalatiile vechi care le aveau acolo.Eu bucuros de fel am zis gata am dat lovitura montez acel senzor si-mi arata si mie nivelu la bord,si nu mai umblu "la ghici".Numai ca conform acelei vorbe,socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ..:(
M-am dus la un electrician,si mi-a legat acel senzor de indicator la firele de la pompa de benzina,ca cica doar acolo se leaga.EU in rezervoru de benzina aveam doar 6 l,iar in butelia gpl aveam sub 1 litru.Dupa ce mi-a legat senzoru indicator gaz,vad ca acu la benzina se ridica la 15l.WOW.Dupa care comut pe gaz,si pe gaz la fel tot 15 l imi arata.Il intreb pe electrician,sigur mi-ai legat bine senzoru,ca zic imi arata mult mai mult combustibil decat am si pe gaz si pe benzina.La care el imi zice...eu zic ca-ti arata bine,poate ca atat gaz ai,ca toti cica baga de frica sa nu raman in pana si nu apreciem exact cat mai avem in rezervor.Eram deja in dubii pt ca si pe benzina si pe gaz imi arata acul la benzina 15l.Am plecat de acolo indoit am mers sa zic 10 km nu mai mult si puf pana.Se terminase gpl din rezervor.Noroc ca mai aveam cei 5 l de benzina.Am comutat pe benzina si am mers mai departe.Dupa carfe m-am intors la electrician sa-i explic ce sa intamplat.Dupa care mi-a legat firele invers sa se verifice daca a gresit,si acul de la bord s-a urcat la maxim de ca si cum as fi avut plinu.Dupa care mi-a zis ca poate sa fie defect senzorul acela.Eu unu ma indoiesc pt ca senzoru ala l-am luat dupa alta butelie olandeza exact ca a mea..Dupa ce am plecat de la electrician m-am dus sa alimentez cu gpl.Am bagat cam 10 l de gaz.Dupa ce am alimentat puf iar masina de ca si cand nu mai avea gpl in rezervor.Nu mai pornea deloc.M-am intors iar la electrician si mi-a zis vezi poate ti-a bagat aer in loc de gpl ca se mai injtampla.Plec iar de la electrician si ma duc la cei care mi-au alimentat cu gaz,si mi-au descoperit ca masina nu mai pornea ca se arsese un releu.Mi l-a schimbat si a mers.Acum nu stiu daca din vina electricianului sa ars releu ala sau ca a fost piesa mea veche.
Ce voiam sa va rog a vazut careva o instalatie olandeza cap coada?Adica schema ei complet cum se leaga totul?pentru ca pe mine ma intereseaza sa leg si eu acel senzor sa-mi arate pe acul de la benzina si nivvelul gplu-lui exact cum imi arata acum 11 ani.Tin minte acum 11 ani ca daca mai aveam 10 l de benzina imi arata 10 l la bord,iar cand comutam pe gaz si aveam 15 l de gaz  se urca acu la 15 l.Cei care mi-au montat GPl mi-au zis ca acel electrician nu mi-a legat bine acel senzor gpl pe circuitul de benzina,pt ca apare conflict si citeste si gpl si benzina in acelasi timp.Si cica la acest senzor de GPL,olandezii i-ar mai fi pus si niste asa zise "casete de electronica".Cei care aveti experienta si care ati avut GPL olanda cap coada ma puteti lumina si pe mine cum trebuie legat acel senzor de gpl si daca ii mai trebuie pise in plus gen zvonuri ce am auzit cu casete de electronica?
Ma scuzati ca v-am plictisit cu aceasta poveste lunga,dar m-am gandit ca e normal sa va povestesc totu ca sa intelegeti e doresc de fapt.Sper din tot sufletu ca ati inteles ce doresc.Pt. cei care ma pot ajuta platesc nici o problema,ca nimic nu-i de gratis pe lumea asta.
Acum sa va dau si datele exacte despre instalatia mea olandeza.

butelie:
WVM 890615
VULGEW  23kg
18-30 bar
C148 950, VULL 809 PROPAN
04-92, INH  55L
LIVELLO MS
LEEGGEW  +T
235 RST37-2  3,8

plaman:
OPEL
VG 289 E  water cap 0.15kg
Vorking press:30-45 KG

Ca o parnateza plamnul l-am gasit si pe alt site si arata exact ca al meu,numai ca in loc de Opel scrie KOLTEC.
Uitati-l aici:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/004324359-.html#I2

Poze plaman +butelie+masina mea:

masina:

http://picz.ro/index.php?id=9c22d0b2f99 … cfce25bc22

plamanul:


http://picz.ro/index.php?id=f0ffbb2bd8d … 0a78067d8d

http://picz.ro/index.php?id=e9b2c689bc3 … 66b59b2b53

magnetic senzor LPG deja pus pe butelie:

http://picz.ro/index.php?id=44d13837dd2 … 8ea936d357

http://picz.ro/index.php?id=ae1a228cf10 … 5bf7aec1a3

Butelia:


http://picz.ro/index.php?id=f04380813fa … b7eb168772

Pana la urma nu stie electricianu sa lege acel senzor,trebuie intradevar si asa zisele casete de electronica,sau pur si simplu trebuie exact senzoru ei original?


Ma poate ajuta cineva?Stima,

2

Re: magnetic LPG sensor level

Pana la urma .....ar trebui sa te faci scriitor! smile . Daca pentru un senzor care nu prea mai are vreo sansa ai scris atata.....iti dai seama, daca ai avea un subiect ca lumea, ce roman fluviu ai scoate?

3 (edited by bogdan.coman 2012-05-23 03:52:46)

Re: magnetic LPG sensor level

ai naibii olandezi ii urasc pt ca instalatia lor lpg este parca de nedescifrat.Nimeni nu stie schema completa cum se leaga acest senzor.Nu cumva la instalatia mea olandeza ii lipseste acel ECU separat de gpl si de acea acel senzor nu functioneaza?
Le-am scris si pe siteu lor Koltec despre instalatia mea veche sa-mi dea o schema electrica cap-coada atat,dar nu ma baga in seama:D .Nu le-am scris roman intreg ca aici smile)
E prea veche instalatia mea.Oricum la instalatii gpl olandezii sunt peste italieni dupa parerea mea big_smile

4

Re: magnetic LPG sensor level

bogdan.coman wrote:

........E prea veche instalatia mea. Oricum la instalatii gpl olandezii sunt peste italieni dupa parerea mea big_smile

Intr-adevar, e veche, si nu gasesti in Romania rezolvare pentru instalatii mai vechi de 10-11 ani. Nu stiu daca olandezii sunt peste italieni, la instalatii gpl, dar oricum, sunt buni si unii si altii.