826

Re: probleme la instalatia de gpl

Va rog daca se poate un sfat la problema mea: ford focus 2002, 1,6 , instalatie tomasseto, cu rezervor toroidal. Problema este in lunile calduroase iunie-septembrie instalatia trece pe gpl doar cind vrea ea, uneori deloc, uneori cand dau in cate o groapa, de care har domnului nu ducem lipsa, iar aerul conditionat lucreaza tot cam asa, daca este cald tare afara, peste 27 grd decupleaza singur. Mentionez ca indicatorul de apa este normal undeva la jumatate. Am fost cu ea la trei revizii din 2009 octombrie, atunci am montat-o pe masina, si mi sa spus ca instalatia nu are nimic. Si atunci? Au spus ca nu s-au mai intalnit problema aceasta. Va multumesc!

827

Re: probleme la instalatia de gpl

Pai...si face asa de cand e montata? E posibil sa fie o problema din setare, sau de la unul din senzori. Sau poate in instalatia electrica e vreo legatura (mufa) instabila, care se intrerupe la zdruncinaturi.

828

Re: probleme la instalatia de gpl

Problema este urmatoarea: Am montat instalatia in septembrie sau octombrie 2009, a mers

829

Re: probleme la instalatia de gpl

buna. am si eu o mare problema. am cumparat un opel astra f 1.6 16v din 1995 care are instalatie gpl veche tot din 1995. nu prea stiu cum se cheama dar pe ea scrie NOCAM iar pe pulmon nocam type mega si seria 1030296 si e olandeza. problema e ca nu prea functioneaza in sensul ca daca o turez pe loc paraie si abia se tureaza, cand dau sa plec cu ea de pe loc parca as pleca cu a doua sau cu a treia iar in rampa cam moare, iar mai nou cand plec de pe loc si ajung la 2000 de turatii moare adica incep sa scada turatiile pana se opreste motorul. daca aveti o solutie sau un raspuns, va rog sa ma ajutati. eu sunt din vaslui si  am fost la 2 service-uri unu in iasi unu in barlad, cel din iasi mi-a zis ca tre sa o schimb pe toata cel din barlad a zis ca nu are nimic, sa ii schimb bujiile. le-am schimbat dar degeaba. astept un raspuns

830

Re: probleme la instalatia de gpl

Va rog sa-mi spuneti si mie, pentru debit insuficient la ralanti care ar fi problema ? Sunt membranele din reductor pe duca ?
Chiar daca dau la maxim surubu de ralanti tot nu-mi place cum merge, mai ales cand e rece motoru, in sarcina merge bine.

831

Re: probleme la instalatia de gpl

Am un  Passat din 2001 , benzina 1,6 si gpl
Masina am cumparat-o din Germania iar gpl-ul este KME, marca Diego.
De aprox 5 luni am mers fara probleme. Eu o sa va spun toate simptomele dar nu situ care este cauza ca nu ma pricep.
Masina avea un trepidat (un fel de intrerupere) de la inceput dar doar pe gpl. Practic pe benzina, la relanti merge normal, fin ...dar pe gpl are mici intreruperi , ca si cum nu ar lucra bine bujiile, fisele. Din auzite am inteles ca aceasta mica tremurare este normala pt. calitatea gazului din Romania.
Dupa aprox 5 luni am ramas o singura data fara GPL iar dupa ce am alimentat , dupa cateva sute de metri, a piuit comutatorul si s-a mutat automat pe benzina, ca si cum nu ar fi gpl. L-am trecut inapoi pe gpl si am mers mai departe. Dupa cateva zile iar s-a comutat pe benzina , eu iar am mutat-o inapoi si tot asa tot mai des, de aprox 2 luni. In prezent este cand merg 200-300 metri dupa care se muta automat pe benzina dar este cand in interval de 2-3 km se muta si de 20 ori pe benzina sau este cand practic cum apas pe buton, intra pe gaz si dupa o clipita sare inapoi pe benzina.
La noi in Oradea este un singur service iar dansii nu au avut softul pt. Diego, mi-au tot promis ca aduc soft, m-au tot amanat iar in final le-am facut eu rost de soft, am mers acum 2 zile cu cd-ul la ei si mi-au facut testul. Au zis sa-mi schimb fisele si bujiile. Le-am schimbat iar mecanicul a observat ca la galerie era un furtun rupt si mi-a zis ca probabil prindea aer si din cauza asta mergea trepidat dar dupa schimbarea furtunului, fiselor si bujiilor am tot aceiasi problema. Mentionez ca inainte de schimbarea fiselor si bujiilor, din cauza furtunasului care prindea aer, mi se tot aprndea becul la check engine dar acum nu se mai aprinde. Masina parca trage mai bine dar nu e nici-un folos daca se tot comuta pe benzina din 10 in 10 metri.
Parca atunci cand este foarte cald apare mai des aceasta eroare dar si aceasta sesizare este doar o presupunere....
Chiar nu stiu ce sa mai fac cu ea.
Daca aveti vreo idee , care ar fi problema, daca ati mai intalnit aceleasi simptome si la alte instalatii v-as vi recunoscator daca m-ati ajuta cu cateva idei.
Am mai citit si alte pareri ; s-ar putea sa fie bateria? ,comutatorul sau plutitorul? 
Sunt foarte dezorientat, mai ales ca la test arata ca totul este in regula...

832

Re: probleme la instalatia de gpl

mariussdell wrote:

..... iar mai nou cand plec de pe loc si ajung la 2000 de turatii moare adica incep sa scada turatiile pana se opreste motorul. ....

Sunt semne ca nu se alimenteaza, sau reductorul (plamanul) nu mai regleaza bine presiunea si debitul. Trebuie schimbat filtrul din electrovalva, curatata, si reglata din nou. Verificat sa nu traga aer fals pe undeva (filtrul de aer, sau tubulatura). Pusa la punct pe aprindere, verificat bujii, fise, bobina. Daca dupa toate astea tot mai face probleme, trebuie schimbat reductorul, pentru ca inseamna ca are membranele terminate.

833

Re: probleme la instalatia de gpl

v8c3 wrote:

....Chiar daca dau la maxim surubu de ralanti tot nu-mi place cum merge, .....

Dar se simte diferenta in functionare cand misti de surub?

834

Re: probleme la instalatia de gpl

Da, se simte diferenta, cand il deschid aproape de maxim, merge mai rotund motorul si nu mai tremura. Am mai deschis surubul cu cap de imbus, acela pentru sensibilitatea membranei si merge  bine acum la ralanti. Reductoru e brc at90e, 40.000 km, nu a fost desfacut niciodata pentru curatare sau schimbarea membranelor.

835

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
mariussdell wrote:

..... iar mai nou cand plec de pe loc si ajung la 2000 de turatii moare adica incep sa scada turatiile pana se opreste motorul. ....

Sunt semne ca nu se alimenteaza, sau reductorul (plamanul) nu mai regleaza bine presiunea si debitul. Trebuie schimbat filtrul din electrovalva, curatata, si reglata din nou. Verificat sa nu traga aer fals pe undeva (filtrul de aer, sau tubulatura). Pusa la punct pe aprindere, verificat bujii, fise, bobina. Daca dupa toate astea tot mai face probleme, trebuie schimbat reductorul, pentru ca inseamna ca are membranele terminate.


scuze ca te deranjez iar dar la partea cu reglatul am o problema, pentru ca nimeni nu are softul pentru instalatia mea, stii cumva unde as putea sa il gasesc?

836

Re: probleme la instalatia de gpl

mariussdell wrote:

....scuze ca te deranjez iar dar la partea cu reglatul am o problema, pentru ca nimeni nu are softul pentru instalatia mea, stii cumva unde as putea sa il gasesc?

Instalatia ta este clasica.....nu are calculator s-o reglezi cu soft! smile)

837

Re: probleme la instalatia de gpl

Salutare. Sunt din Suceava si de curand am achizitionat un volvo s60 2003 Bi-Fuel (GPL din fabrica). Instalatia este NECAM, i-am facut revizia luna august a.c., schimbat filtre si efectuat omologare RAR La rece porneste foarte bine si trece singura pe gaz dar la un moment dat dupa cativa km parcursi se taie alimentarea cu gaz si trebuie sa comut manual pe benzina. Nu tot timpul se intampla, dar am observat ca doar la temperaturi foarte ridicate afara si asta chiar cand pornesc cu motorul la rece.
Daca opresc autoturismul si-l repornesc trece pe gaz automat si cateodata chiar nu am probleme cand merg la drum lung, doar daca opresc motorul si atunci o luam de la capat.
Ma puteti ajuta sa-mi spune-ti cam care ar fi problema? Mentionez ca pe benzina merge in cinci iar pe gaz merge in patru (ca olandezii asa au gandit).
Multam frumos.

838 (edited by bogdan.coman 2012-09-01 13:35:39)

Re: probleme la instalatia de gpl

Va salut.AM si eu o instalatie foarte veche de gpl olanda.Nordservice stie ca am mai postat pe forum.Problema este ca azi am mers cu masina pe GPL cand deodata s-a auzit o explozie extrem de puternica ca si cand ar fi explodat un pneu.In momentul acelei bubuituri m-a depasit unu cu un tir.Initial am crezut ca i-a explodat lui acel pneu,asa de puterca a fost acea buitura.Dupoa care il vad ca opreste la cca. 150 m de mine. oprit si eu asina si el.Dupa care vine si ma intreaba:Bai baiatule de unde s-a auzit acea bubuitura.El a crezut ca i-a explodat un pneu ceva.Asa de puternica a fost.Nu va mai zic ca io am inghetat tot de frica in cabina.Eu tot am crezut ca de la el a fost aceaq bubuitura.Dupa care mi-a zis sa pornesc masina,ca el a verificat-o si nu e de la el.Si intr-adevar cand am comutat pe gaz se auzea ca o mica pocnitura.Deci de la mine a fost.M-am dus la serviceu unde mi-au montat gpl si mi-au explicat ca mai da rateuri la motor.Dar in halu ala sa auda repet si cel din tir?Io unu sincer m-amk speriat.M-au chemat sa verifice toata instalatia cap-coada sa nu am scapari de gaze.O sa ma duc dar aproape ca mi-am pierdut increderea in ei.Mai mentionez faptul ca am deja 2000 km pe gaz,si in acesti 2000 km mi-a mai bubuit odata dar a fost de intensitate mai mica.Ca m-am dus la ei si mi-au depistat atunci ca era de la o electrovalva pe care au schimbat-o.
Sincer chiar m-am saturat de mentalitatea asta romaneasca gen: da-o dracu de masina ca merge nu are probleme.Tin minte cand mi-au instalat gpl pe masina i-am spus acelui nene: bai nene da tu observi ca teflonul de pe filetule buteliei are rugina?Si el mi-a spus ca nu are nimic,chiar daca e acolo de 18 ani.Ori eu stiu ca teflonul e garantat cam 10 ani.Mai trebuie si el schimbat.Ca sa nu mai pun ca si cand comut pe gaz imi miroase mereu a gaz in timpu mersului.E ok?
Am apelat la voi poate imi explicati si mie daca e normal ce se intampla,pentru ca in cei care mi-au montat instalatia nu mai am incredere


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Am fost astazi la ei si mi-au explicat in felu urmator.Acea bubuitura e mai mult ca sigur cand aprinderea din delcou este obosita si da semne,Daca pe benzina nu se simt rateurile de la o aprindere "pe duca" pe gaz cica problema sta altfel acolo se simte mai rau chipurile.Iar la filtru de aer mi-a legat clapeta aceea pe deschis permanent.Mi-au zis ca nu trebuie sa ma sperii.Nu stiu de ce mi-au legat clapeta pe deschis,aia in mod normal nu trebuie sa inhida si sa deschida cum vrea ea?Ori toate explicatiile astea mi le-au dat doar ca sa scape de mine?

839

Re: probleme la instalatia de gpl

FRATILOR AM O MARE PROBLEMA,POATE NEMAINTALNITA PANA ACUM DE CUNOSCATORI.......
PORNESC MASINA NUMAI PE GAZ CA NU AM POMPA DE BENZINA LEGATA,SI INTALNESC O PROBLEMA .....
MI-A PORNIT SI LA -15 GRADE .....PE GPL.....DAR SE FACE, CA FACE FIGURI MAI DES,IN ULTIMA VREME ....VREAU SA O PORNESC SI NU VREA,,,,CUPLEAZA BUTELIA ,DAR NU SI PLAMANUL.....TIN SA PRECIZEZ CA AM DACIE PE CARBURATOR SI DELCOU CU PLATINI.....DACA SCHIMB PLATINILE SI LE PUN NOI, PORNESTE....SAU DACA LE CURAT...E FAZA CA M-AM TOT SATURAT SA CUMPAR SAU SA DESFAC DELCOUL SA LE CURAT ,,,,CARE AR FI PROBLEMA?AM DELCOU NOU,BATERIE NOUA,BUTOIASUL ALA DE LANGA DELCOU NOU,CAPAC DECOU NOU,PLATINI (NU DUC LIPSA),BOBINA DA SCANTEIE,BUJII CURATATE,ELECROMOTOR NOU.....SI TOT NU PORNESTE,,,,,DE CE?RAMANE PROBABIL FARA GAZ IN CARBURATOR?CA AM PUS UN PIC DE BENZINA IN CARBURATOR SI A LUAT-O PARCA ERA NOUA MASINA....

840

Re: probleme la instalatia de gpl

S-a montat de 2 saptamani o instalatie tip Tomasetto STAG 4 pe un Matiz si dupa 210 km pe indicatorul de nivel s-a aprins doar un led rosu inainte de asta fiind aprins un led verde imediat deasupra. Mai este un led verde langa butonul de comutare pe benzina.
Intrebarea este daca este corect ca s-a aprins ledul rosu la 210km parcursi tinand cont ca alimentarea de catre montatorul service-ului a matizului deci la km 0 a fost de 26 litri? Cati litri ar trebui sa mai existe in rezervor?
Ce recomandati pentru buna functionare a matizului referitor la consum?

841

Re: probleme la instalatia de gpl

bogdan.coman wrote:

......Am fost astazi la ei si mi-au explicat in felu urmator.Acea bubuitura e mai mult ca sigur cand aprinderea din delcou este obosita si da semne,Daca pe benzina nu se simt rateurile de la o aprindere "pe duca" pe gaz cica problema sta altfel acolo se simte mai rau chipurile.Iar la filtru de aer mi-a legat clapeta aceea pe deschis permanent.Mi-au zis ca nu trebuie sa ma sperii.Nu stiu de ce mi-au legat clapeta pe deschis,aia in mod normal nu trebuie sa inhida si sa deschida cum vrea ea?Ori toate explicatiile astea mi le-au dat doar ca sa scape de mine?

Rateurile in admisie apar din cauze diferite: amestec sarac aer/gpl, probleme de aprindere (bujii, fise, bobina, delcou, etc.), aer fals.  La clapeta din filtru, de obicei nu se umbla, dar se monteaza acolo un obturator de aer.

842

Re: probleme la instalatia de gpl

tybyemilian wrote:

,,,,CUPLEAZA BUTELIA ,DAR NU SI PLAMANUL.....

Verifica papucii de la bobina de la electrovalva, poate nu fac contact bine. Daca totusi nu cupleaza, e posibil sa fie arsa. Daca nu cupleaza si electrovalva de pe reductor, nu are cum sa porneasca, ca nu-i da drumul la gaz.

843

Re: probleme la instalatia de gpl

vasi12 wrote:

.....tinand cont ca alimentarea de catre montatorul service-ului a matizului deci la km 0 a fost de 26 litri? Cati litri ar trebui sa mai existe in rezervor?......

Banuiesc ca ai rezervor toroidal, in locul rotii de rez., (ca nu ai specificat). La aceste rezervoare, plutitorul nu lucreaza corect, am explicat in alt topic de ce, iar la prima incarcare, ramane un rest de gaz in butelie, care nu se consuma niciodata. Cel mai bine este sa mergi cu ea pana se consuma tot (pana la nivelul la care ajunge sorbul) si trece singura pe benzina, dupa care alimentezi din nou si faci atunci si verificarea la incarcare si calculul la consum.

844

Re: probleme la instalatia de gpl

BUNA ZIUA
am un cielo 2004 16 valve cu gpl marini.
a mers super pana azi
pe gpl sta la ralanti dar cand plec cu ea nu reusesc sa dau a-II-a
face condens pe electrovalva cu filtru.
pe benzina merge.

845

Re: probleme la instalatia de gpl

Razvanhlk wrote:

...pe gpl sta la ralanti dar cand plec cu ea nu reusesc sa dau a-II-a
face condens pe electrovalva cu filtru.
pe benzina merge.

Trebuie desfacuta  electrovalva si curatata si schimbat filtrul.

846

Re: probleme la instalatia de gpl

am schimbat electrovalva cu una de pe un cielo care merge fara probleme si se comporta la fel
am desfacut si plamanul si l-am curatat dar degeaba......
o pornesc pe benzina,o accelerez,trece pe gaz,o accelerez de cateva ori pe gaz si apoi incepe sa nu se mai accelereze dar sta la ralanti.
am lasat electrovalva pe direct(am scos din interiorul ei o piesa)si se comporta la fel.
plamanul e fierbinte dar electrovalva si conducta care duce la plaman ingheata .

847

Re: probleme la instalatia de gpl

ce se intampa de la butelie pana la aceasta electrovalva.
stiu ca mai este o electrovalva la butelie.sa fie acolo problema?
mentionez ca nu inchide perfect.
nu am acces la ea pt ca am butelie toroidala.

848

Re: probleme la instalatia de gpl

Logan 1.4 gpl tomaseto.
problema: merge pe gaz si dintro data comuta pe benzina fara sa sune alarma iar cand apas pe buton nu vrea sa mai comute pe gaz ci doar palpaie ledul.dupA un timp trece singura pe gpl sau doar dupa o oprire a masinii. Care ar putea fi cauza?  Multumesc

849

Re: probleme la instalatia de gpl

poate fi senzorul de presiune, se poate anula

850

Re: probleme la instalatia de gpl

vladovici wrote:

...problema: merge pe gaz si dintro data comuta pe benzina fara sa sune alarma iar cand apas pe buton nu vrea sa mai comute pe gaz ci doar palpaie ledul......

Trebuie verificata setarea, pentru ca, in mod normal nu ar trebui sa treaca fara sa dea semnal sonor. Nu mi-ai spus ce revizii ai facut la ea?!