1

Topic: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Datele problemei : Opel 1.6 16V / 2001 / euro 4 / Stag200 cu valtek /

Probleme :
-daca o tin constant in jur la 2000 RPM , trepideaza , smunceste , si daca o accelerez scutura de 2-3 ori si urca in ture bine
-problema se accentueaza mai ales la rece
-mai apare la rece atunci cand ajung la 3000 -3500 ture si o las din acceleratie (frana de motor) apar rateuri pe evacuare (nu tot timpul)
-Pe benzina merge impecabil (cateodata am senzatia ca trage mai greoi pe benzina decat pe gaz dar va veni si vremea curatarii injectoarelor de benzina)
-Nu menajez masina , nu merg subturat (foarte rar) , revizia facuta acum 3-400 km cu filtre din BULPREN (revizie facuta personal , dupa ce am vazut dezinteresul din service).
-Instalatia e inca in garantie (2-3 luni sa zicem)
-Am sters toate hartile , am dat autocalibrare , am mers pe benzina cam 5-10 km in diferite regimuri de mers , apoi pe gaz la fel . Problema persista si inainte de revizie.

Detin interfata pt gpl +acgas 9.3.0.1 + interfata dedicata opel (op-com) , orice parametru il pot citi oricand.


Orice sfat pentru a scapa de acele "smuncituri" imi sunt de folos.

P.S. atasez ultima harta dupa calibrare fara prea multe ajustari (timpu ne omoara)

http://i43.tinypic.com/j78d9c.jpg

2

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Brook wrote:

Datele problemei : Opel 1.6 16V / 2001 / euro 4 / Stag200 cu valtek /

Probleme :
-daca o tin constant in jur la 2000 RPM , trepideaza , smunceste , si daca o accelerez scutura de 2-3 ori si urca in ture bine
-problema se accentueaza mai ales la rece
-mai apare la rece atunci cand ajung la 3000 -3500 ture si o las din acceleratie (frana de motor) apar rateuri pe evacuare (nu tot timpul)
-Pe benzina merge impecabil (cateodata am senzatia ca trage mai greoi pe benzina decat pe gaz dar va veni si vremea curatarii injectoarelor de benzina)
-Nu menajez masina , nu merg subturat (foarte rar) , revizia facuta acum 3-400 km cu filtre din BULPREN (revizie facuta personal , dupa ce am vazut dezinteresul din service).
-Instalatia e inca in garantie (2-3 luni sa zicem)
-Am sters toate hartile , am dat autocalibrare , am mers pe benzina cam 5-10 km in diferite regimuri de mers , apoi pe gaz la fel . Problema persista si inainte de revizie.

Detin interfata pt gpl +acgas 9.3.0.1 + interfata dedicata opel (op-com) , orice parametru il pot citi oricand.


Orice sfat pentru a scapa de acele "smuncituri" imi sunt de folos.

P.S. atasez ultima harta dupa calibrare fara prea multe ajustari (timpu ne omoara)

http://i43.tinypic.com/j78d9c.jpg


Incercati cu o bobina de inductie noua, este o problema destul de comuna la Opel. Verificati bujiile, eu deobicei recomand dupa autodata bujiile indicate de fabrica

3

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

bobina de inductie daca era afectata in vre-un fel , era clar ca se manifesta in vre-un fel si pe benzina. la fel si bujiile.
Bujiile ultima daca cand le-am dat jos erau curate , le-am reglat din nou distanta de la electrod cu o LERA , si le-am pus inapoi.

Pe benzina nu am absolut nici o problema.

Alte idei , sfaturi sunt binevenite.

4

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Brook wrote:

bobina de inductie daca era afectata in vre-un fel , era clar ca se manifesta in vre-un fel si pe benzina. la fel si bujiile.
Bujiile ultima daca cand le-am dat jos erau curate , le-am reglat din nou distanta de la electrod cu o LERA , si le-am pus inapoi.

Pe benzina nu am absolut nici o problema.

Alte idei , sfaturi sunt binevenite.

Fa-mi te rog o poza cu un cod al bobinei de inductie. Am cateva bobine pe la service exact pentru cazurile astea si putem face o proba

5

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

problema ar fi ca nu sunt din aceeasi localitate cu service-ul dvs.

Voi incerca zilele urmatoare sa fac o proba cu o alta bobina.

Din grafic ar mai trebui ajustat ceva ? sunt probleme la diuzele injectoarelor ?

Multumesc.

6

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Brook wrote:

problema ar fi ca nu sunt din aceeasi localitate cu service-ul dvs.

Voi incerca zilele urmatoare sa fac o proba cu o alta bobina.

Din grafic ar mai trebui ajustat ceva ? sunt probleme la diuzele injectoarelor ?

Multumesc.


Incercati sa ii mariti putin presiunea din reductor undeva pe la 1.30-1,35 si dupaia autocalibrare. Postati din nou graficul hartii dupa ce a fost calibrata pe presiunea de 1.30
Spor la treaba!

7

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

o intrebare : cum se poate mari presiunea din reductor ? Gasesc pe undeva ceva sfaturi , un tutorial , etc ?

Multumesc pentru sprijin.

8

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Brook wrote:

o intrebare : cum se poate mari presiunea din reductor ? Gasesc pe undeva ceva sfaturi , un tutorial , etc ?

Multumesc pentru sprijin.


reductorul de Tomasetto are un surub pe una din fete exact in centru. Merge cu un imbus de 4. Se procedeaza in felul urmator:
Se conecteaza mufa de diagnoza la calculatorul de gaz, dupa care se comuta butonul pe gpl si apoi se insurubeaza sau se desurubeaza surubul despre care am discutat,pana se atinge presiunea dorita.

9

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

ma gandesc sa nu fie prea mare presiunea de 1.3 , dar maine incerc sa fac si asta si voi posta un grafic.
Va multumesc.

10

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Incercat , fara rezultate.

Ma gandesc sa schimb bujiile cu unele beru ultra X platinium.

Alte variante ?


Am incercat cu un calculator GPL NOU , si la fel. rateurile persista doar pe evacuare doar pe LPG in frana de motor.

11

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Brook wrote:

Incercat , fara rezultate.

Ma gandesc sa schimb bujiile cu unele beru ultra X platinium.

Alte variante ?


Am incercat cu un calculator GPL NOU , si la fel. rateurile persista doar pe evacuare doar pe LPG in frana de motor.


Eu recomand sa consultati autodata si sa montati bujiile specificate de fabrica. Merg cel mai bine

12

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

si totusi ma gandesc , ca aceste BERU ar fi cu mult peste cele de fabrica (bosch cu 2 craci).

M-am gandit si voi incerca si cu alta bobina , in speranta in care voi gasi una buna.

13

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

am schimbat si bujiile ieri si tot n-am scapat nici de smuncituri nici de rateuri.

Am pus si o bobina de la un prieten si deja smunciturile nu mai exista , iar rateurile inca persista.

alte solutii?

14

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Brook wrote:

am schimbat si bujiile ieri si tot n-am scapat nici de smuncituri nici de rateuri.

Am pus si o bobina de la un prieten si deja smunciturile nu mai exista , iar rateurile inca persista.

alte solutii?

Masina si instalatia trebuie examinate amanuntit, e posibil ca unul din injectoarele de gpl sa fie defect. O sa ma opresc cu solutiile aici, e cam tot cu ce va pot ajuta pe internet. Mai departe este nevoie sa o vedem la fata locului

15

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Intr-un post de mai sus parca v-am spus ca sunt din alta localitate.
Daca aveti cunostiite sau recomandari prin Iasi , m-as duce cu cea mai mare incredere.

Va multumesc.

16

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Problema rezolvata . Era mai usor de spus sa verific cu un furtun vaccumul ce iese din plaman si sa verific etanseitatea garniturilor.

E clar ca cei din service nu m-au ajutat , dar au dat telefoane la Bucuresti , la firma concurenta (NU DAU NUME din semn de respect) , si au rezolvat-o si cu rateurile , intr-un sfarsit.

In schimb daca doriti sa imi raspundeti , as dori sa va intreb , de la cat ar trebui sa plece curba de presiune dupa autocalibrare , si la cat sa setez presiunea noilor garnituri. Am setat acum la 1.2 iar curba pleaca de undeva de la 1.5.

Va multumesc.

17

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Imi poate raspunde cineva la intrebare ?
La o presiune de 1.2 din pulmon , curba multiplicatorului incepe de pe la 1.5. Ar trebui schimbare diuzele ? de care ?

Stiu ca la instalare s-au pus diuze de 1.75 si s-au gaurit la 2.

18

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Imi poti spune si mie te rog cum ai rezolvat problema pe gpl , daca o accelerez usor atunci imi da in nas smucește ?

19

Re: Rateuri evacuare / Da in nas / Smuncituri

Florinmng wrote:

Imi poti spune si mie te rog cum ai rezolvat problema pe gpl , daca o accelerez usor atunci imi da in nas smucește ?

Bobina de inducție + kitul de garnituri de la pulmon.