1

Topic: Problema instalatie marini

Buna ziua, am un cielo din 95' cu instalatie gpl marini, care il am reglat eu personal dupa acest forum. Reglajul acesta il am de peste 6 luni. Dar de 3 zile se plafoneaza si merge foarte rau. O pornesc linistit pe gpl se chiar incalzeste motoru merg linistit si dupa cativa metri se planoseaza si la 2000 rpm si nu sta la relantiu, intro zi a mers bine si nu a mai avut nimic. Cand o apuca se planofeaza dar urca incet incet in ture, dupa care iara isi revine si apare chestia asta din senin. Cand merge bine daca o accelerez in gol urca pana la 4000rpm si se plafoneaza.
Am verificat filtru e totu in regula (s
chimbat acuma 2 luni).
Ce poate avea in cazul acesta?
Dupa parerea mea poate fi de la gaz (100km a mers bine)
Sau sa fie infundat sorbu din butelie.
Va rog sa imi da-ti niste pareri sa stiu de ce sa ma apuc.
Va multumesc anticipat!

2

Re: Problema instalatie marini

sal.aceeasi problema o am si eu.daca-i dai de cap anunta-ma si pe mine.ms

3

Re: Problema instalatie marini

Daca instalatiile au oarecare vechime (peste 5 ani) si ati obisnuit sa porniti direct pe gaz, acum, cand ne-a mai parasit si caldura, s-ar putea sa aveti probleme cu reductor-vaporizatorul (partea de reducere - membrana, cea groasa, care s-a rigidizat). Eu am patit-o la fel cu BRC-ul meu (tot toamna tarziu)  si am rezolvat schimband membrana reductorului (restul din set a ramas nefolosit).

4

Re: Problema instalatie marini

Iti multumesc smv pentru raspuns, am sa iau cat de curand kit de reparatie pentru vaprozatorul meu si am sa il schimb. Pana acuma am desfacut toate electrovalvele inclusiv cea de pe butelie si sunt in regula. In legatura cu membrana, eu am vaporizatorul lovato, te referi la acea membrana de cauciuc in care cara si apa de incalzire? Ma intereseaza exact care membrana. Iti multumesc inca odata si as fi foarte recunascator pentru un raspuns.

5

Re: Problema instalatie marini

Da, membrana cea groasa de 2,5mm, dinspre surubul de prindere al red-vap Lovato, opusa surubului (negru) pt. reglarea sensibilitatii (apa circula pe marginea ei, spre exterior). Are 8 gaurele de 6mm in ea dispuse nu pe margine, ci pe un diametru de cca. 100mm. Cealalta (pentru dozare) este f. f. subtire si este tensionata prin surubul de sensibilitate.

6

Re: Problema instalatie marini

Am inteles acuma care membrana, iti multumesc mult pentru timpu acordat, am sa comand kitul de reparatie pentru vaporizatorul meu si am sa le schimb pe toate daca tot il desfac . Daca schimb si kitul am sa imi schimb si filtru de aer si de la electrovalva de gpl, dupa care ii fac reglajul si asa sper ca o sa am liniste cu ea. Am sa revin cu un raspuns dupa ce fac operatiunile. Multa stima.

7

Re: Problema instalatie marini

Am schimbat pana la urma kitul de la vaporizator si lam reglat iarasi, si tot asa face, se plafoneaza la 3500 4000 rpm, dar sta bine la relantiu si se acelezeaza bine, dar mai mult de 4000 rpm nu se tureaza. Ce mai ramane de verificat? Filtru de aer, dar pe benzina merge excelent..nu stiu ce sa ma mai fac sa scap de problema. Va astept cu sfaturi. Va multumesc
ps: oricat de mult as strange sau desface reglajul tot de plafoneaza

8

Re: Problema instalatie marini

Presupunand ca GPL are in compozitie 30-50% propan ca sa aiba ceva presiune (adica nu are compozitia "manarita"), nu ramane de verificat decat traseul GPL de alimentare pe faza lichida (de la sorb la red-vap). Pentru o evaluare generala scoate conducta de la reduct.-vaporizator, pune contactul si observa cum vine gazul lichid (cred ca instalatia este clasica si permite aceasta manevra; bineinteles ca electrovalvele vor ramane deschise numai vreo 3s). NU recomand alimentarea directa a liniei de electrovalve (firul albastru) fiindca este pericol de incendiu amorsabil de la scanteia la conectare.

9

Re: Problema instalatie marini

Mam gandit si la chestia cu presiunea din butelie, acuma am vreo 20 l probabil nu este destula. Inca o problema care am obervato si anume la am reglat relantiu din surului cui, iar cel de sensibilitate cel de la membrana este foarte scos in afara pentru a nu da in nas cand accelerez. Surubul de pe furtun este strans pana scade turatia la 3500 rpm. Daca as strange surubul cui nu as avea relantiu din cel de la membrana chiar daca el e scos afara aproape de tot. Ceea ce inseamna ca membrana inchide. Este ceva neinregula de sta surubul de sensibilitate asa scos afara? Va multumesc mul pentru raspuns
Chiar nu stiu ce sa ma fac cu ea sa ii dau de cap.

10

Re: Problema instalatie marini

Buna ziua, revin cu acceasi problema (se plafoneaza la 4000). Am curatat butelia si am verificar conducta pana la vaporizator, totul este in ordine. Kit reparatie la vaporizator schimbat. Nu stiu de la ce persista aceasta problema, va rog mult dati-mi idei ce ii mai pot face sa ii dau de cap. In legatura cu reglajele am o nedumerire, am reglat relantiu din surubul cui, cel de pe furtun este strang pana scade turatia la 3500 rpm, IAR cel de vaporizator este foarte scos in afara, pentru ca astfel da in nas la accelerare. Va multumesc pentru timpu acordat si as fi foarte recunascator pentru un raspun.

11

Re: Problema instalatie marini

Se pare ca, dintr-un oarecare motiv, arcul care se afla interpus intre surubul de reglare a sensibilitatii si parghia articulata cu membrana de dozare, nu mai este cel care trebuie ci a fost inlocuit cu unul mai tare (cu constanta elastica mai mare). Asa se poate explica pozitia nefireasca a acestui surub de reglare, imposibilitatea asigurarii necesarului de GPL la sarcini sporite precum si absenta totala de debit la ralanti.  S-a mai intamplat si la "case mai mari" cand arcul a scapat pe jos si s-a pierdut fiind apoi substituit cu unul de la un pix (necorespunzator).