1

Topic: BUJIE GPL BRISK DR15YS

Ce parerev aveti despre aceste bujii?
Am citit ca sunt foarte bune. Consum mai mic, functionare mai rotunda a motorului.

2

Re: BUJIE GPL BRISK DR15YS

folosesc astfel de bujii de 1000 km sunt multumit deocamdata consumul nu l-am facut dar motorul merge bine.

3

Re: BUJIE GPL BRISK DR15YS

Comerciantii au constatat ca se largeste si se potenteaza piata avansand reclame cu produse comune destinate exclusiv (chipurile !) automobilelor converite pe GPL (uleiuri de motor, bujii). Beneficiile sunt, bineinteles, "spectaculoase". Ele fac parte, in varianta "soft", din seria magnetilor, a diverselor gadget-uri care se infig in priza brichetei destinate a-ti injumatati (cel putin !) consumul de carburant.
In concluzie, sunt niste bujii ca oricare altele. Scopul comercial este de a mari piata atragand curiozitatea "mustelor GPL-iste". Restul este placebo. Probabil ca vor fi unii care sa comenteze "stiintific" precum ca au rezistenta dielectrica marita dat fiind ca la functionarea pe GPL tensiunea secundara este mai mare, ca electrozii sunt mai refractari, etc, etc.  Povesti ! Folositi bujiile recomandate de producatorul motorului.

4

Re: BUJIE GPL BRISK DR15YS

Folisiti bujii recomandate de producator dar va dau un sfat: bujiile vin standard reglate la 1.1-1.3 mm. Pentru gpl va recomand sa le reglati la 0.7 -0.8 mm. Daca nu le reglati sunt sanse ca atunci cad sunteti in sarcina si aveti nevoie de putere motorul sa intrerupa.La relanti nu se simte dar in sarcina da. Am patit asa ceva si am schimbat toata aprinderea pana am vazut undeva treaba cu reglarea bujiilor.

5

Re: BUJIE GPL BRISK DR15YS

Este cunoscut faptul ca rezistenta amestecului aer-GPL este mai mare decat rezistenta amestecului aer-benzina. Bineinteles ca valoarea este variabila fiind dependenta proportional cu presiunea din cilindru (in sarcina = presiune marita => descarcare la tensiune marita). Ceea ce spune colegul nostru @orangeman29 este principial corect, dar nu as exagera si recomand ca gap-ul bujiei sa nu depaseasca in nici un caz valoarea recomandata de constructorul motorului (eventual sub cu cel mult 10%). Cumulativ, este absolut necesar ca amestecul sa fie corect (nicidecum sarac).