1,026

Re: probleme la instalatia de gpl

Vezi cat este multiplicatorul...sa fie intre 1,4si 1,6 ca sa nu tremure si presiunea aproape 1,10-1,15 ca sa ridice myltiplicatorul..cu cat este reglata presiunea din reductor mai mica ...cu atat mai mult creste  linia multiplicatorului....

1,027

Re: probleme la instalatia de gpl

Adica a micsorat timpii pe GPL la nivelul injectiei de benzina (deci fara multiplicare, nici macar duze si presiune marite ) si motorul functioneaza mai bine ???

1,028

Re: probleme la instalatia de gpl

Nu a schimbat nici.o duza.Stiu doar ca i.am spus baiatului de la service ca i.mi apare eroare in bord cand merg pe gaz (amestec sarac) masina functionand normal cu tot cu eroare. A spus ca sunt din cauza timpilor de injectie . Erau la aproximativ 6 ms . A reglato si in mers si stand pe loc. Mi.a micsorat timpii de injectie la aproximativ 3,2 .Sa fie la fel ca si timpii de injectie de pe benzina. In tot acest timp a reusit ca si acea curba de turatii de pe gpl sa fie exact pe cea de pe benzina. De atunci masina de la 1500 rpm trage mai bine pe gpl decat benzina de la 2200 rpm. Parca e alt motor pe gpl.Banuiec ca pompa de benzina e pe duca. Mentionez ca numai in Bucuresti am consum de 11 %. Sa ma duc la ei si sa le spun sa mareasca timpii de injectie la aproximativ 4,3 ? Mi.e frica ca este un amestec prea bogat.

1,029

Re: probleme la instalatia de gpl

Pai tocmai asta e: timpi mai mari = amestec bogat fiindca sta injectorul mai mult timp deschis intrand astfel mai mult gaz si invers timpi mici = amestec sarac deoarece injectorul se deschide pentru un timp mai scurt, volumul de gaz fiind mai resterictionat. Daca recitesti ce ai scris vei intelege de ce sunt nedumerit (tot ce spui este pe dos, ilogic). Cat despre faptul ca masina merge bine pe gaz (dupa interventie) cu timpii de injectie identici cu cei corespunzatori injectiei cu benzina (adica factor de multiplicare 1, nicidecum ceva pe langa 1,5 cum se obisnuieste) ma duce cu gandul ca duzele care au fost montate (cand s-a montat instalatia) sunt mai mari (1,9 - 2.0 mm) decat recomandarea. Rezulta ca problema reclamata initial nu avea drept cauza amestecul prea sarac ci dimpotriva, cauza era amestecul prea bogat.

1,030

Re: probleme la instalatia de gpl

Baiatul a zis ca instalatia era "lasata la blana" adica era facuta pentru consum mai mic si ca din cauza asta i.mi dadea eroarea in bord ( pe tester aparea ca am amestec sarac) doar pe gaz. Duzele sunt de 1.75 sigur. Mi.a explicat el dar era peste puterea mea de intelegere cum ca degeaba ai tu timpii de injectie mari daca nu poti completa cu aer cat trebuie. inainte de revizie masina mergea pe gaz la fel ca pe benzina insa dupa ce a umblat baiatul la ea pe laptop trage mai bine pe gaz decat pe benzina. Poate afecta cu ceva timpii de injectie pe care ii am acum? Este posibil sa i.mi fi dereglat instalatia pe benzina? deocamdata nu ma pricep si de aceea intreb.multumesc.

1,031

Re: probleme la instalatia de gpl

Ceea ce spune omu' referitor la compozitia amestecului (ideal=stoichiometric) este perfect adevarat iar consecinta celor zise si facute este ca s-a redus de fapt cantitatea de gaz, nu a a fost marita. Nu au dereglat instalatia de benzina (de vreme ce nu o reclami ca ar functiona anormal). Am inteles insa ca trecerea pe GPL se face cu niste ezitari ale turatiei motorului ceea ce imi spune ca trebuie marita putin multiplicarea (probabil ca pe undeva cu max 10%).

1,032

Re: probleme la instalatia de gpl

Nu am zis ca trecerea se face cu niste ezitari, trecerea se face normal, aproape insesizabila. Instalatia de gpl functioneaza foarte bine pe langa cea de benzina. De exemplu daca sunt pe benzina la 1700 de turatii si calc tare acceleratia ea se tureaza incet pana la 3000 rpm cu mici suturi ( da in nas ) . De la 3000 turatii in sus masina merge perfec pe benzina. De acea am intrebat daca este posibil ca din greseala instalatia de la benzina sa fie dereglata de cei de la service.. Acum suspectez pompa de benzina sau filtru de benzina.

1,033

Re: probleme la instalatia de gpl

Nu am retinut daca s-a facut si o revizie (curatare de injectoare). Sunt destul de expuse la infundare din cauza functionarii majoritare pe GPL (fireste !). Pentru inceput nu te baga la cheltuieli cu pompa fara sa faci niste investigatii ca sa vezi daca intr-adevar este cazul (verifica  presiunea in rampa direct - corect cca. 3 bar sau indirect prin masurarea debitului > 1 - 1,2 L/min - operatiune mai la indemana oricui). Pompa uzata se cam manifesta invers; pornire greoaie si plafonare la sarcini marite. Filtrul il poti schimba daca este vechi. Pentru desfundarea injectoarelor adauga niste aditiv in rezervor (pt. curatare sistem injectie) si parcurge un drum de vreo 20 - 30 km mai "in forta" (bineinteles pe benzina). Daca nu se constata nici o schimbare, verifica-le, cum am scris la inceput.

1,034

Re: probleme la instalatia de gpl

Multumesc mult smv pentru raspunsuri. Curatare injectoare nu sa facut. Voi verifica presiunea in rampa cum ai spus si asa mai departe. Voi verifica mai amanuntit daca duzele mele sunt de 1,75 ca si in contract.am inteles ca majoritatea pun de 1.5 in loc de 1,75 sau 2,0. Pentru motorul meu de 1598cmc 16v cu 74kw (101cp) ce duze sunt recomandate? Si alta intrebare, daca la timpii de injectie pe care ii am acum ( benzina=3,1 si gaz=3,2 ) masina merge bine pe gaz ( un pic de relanti instabil la semafor ) ar trebuii sa i.mi fac griji cu privinta la ceva? Multumesc din nou.

1,035

Re: probleme la instalatia de gpl

Duzele recomandate pentru un astfel de motor trebuie sa fie cam de 1,6.
Nu sunt motive de ingrijorare. De altfel, valorile recomandate ale dimensiunilor duzelor, presiunea gazului dupa reducere, precum si nivelul multiplicarii timpilor de injectie (implicit) sunt rezultatul unor alegeri experimentale dintr-o infinitate de valori teoretice valabile.
S-ar putea ca instabilitatea la turatii joase (ralanti) sa fie pricinuita inclusiv de starea injectoarelor de benzina.

1,036

Re: probleme la instalatia de gpl

Nu cred ca merge bine cu timpi de injectie pe gpl identici cu cei de benzina.. Are alta cifra octanica alta putere gpl fata de benzina.

1,037

Re: probleme la instalatia de gpl

Am inteles . la urmatoarea revizie voi vedea daca s.au schimbat timpii de injectie si cu cat. Din cate m.am informat cel mai bine ar fi 4,5 ms. Corecteaza.ma daca gresesc.

1,038 (edited by smv 2015-03-17 00:55:12)

Re: probleme la instalatia de gpl

In cele ce discutam, cifra octanica si puterea calorifica ("putere") pentru GPL nu au nici o implicare. Nici macar viteza normala de ardere (care este mai mare decat a benzinei). Aici este vorba despre dozarea gazului la diferitele trepte de sarcina ale motorului, lucru care se face prin intervalul de timp in care injectorul este deschis. Bineinteles ca la doua masini identice la care exista diferente intre sectiunea duzelor si/sau de presiune disponibila a gazului, timpii de injectie vor fi diferiti, ele totusi functionand sensibil asemanator. Din studiile experimentale facute de-a lungul timpului s-au adoptat anumite proportii optime ale parametrilor (dictate nu neaparat de obtinerea unui amestec stoichiometric care este initial presupus). Spre ex. pentru dimensiunile duzelor s-a intocmit un abac. Duza nu trebuie marita prea mult fiindca injectoarele ieftine, cu inertie mare (valtek spre ex.) nu pot urmari tocmai fidel impulsurile scurte precum ar fi de dorit. Mai este o problema f. importanta pentru care s-a optat pentru niste valori optimizate experimental ale parametrilor (si ea porneste de la conditia versatilitatii conversiei pe GPL): incadrarea intr-o plaja normala a corectiilor STFT care determina schimbarea la anumite intervale (mai mari) LTFT. Daca aceste corectii sunt mult diferite de cele obisnuite la functionarea pe benzina, la urmatoarea pornire pe acest carburant ne vom "intelege" mai greu cu motorul (LTFT corectata pe gaz ramane memorata).   
Daca instabilitatea la turatii joase la functionarea pe benzina este permanenta (chiar daca se ruleaza un parcurs important), cauza probabila sunt injectoarele. Daca insa aceasta instabilitate este trecatoare la functionarea mai indelungata cu benzina, cauza posibila este legata de ceea ce am scris mai sus.
Corect ar fi ca factorul de multiplicare sa se situeze aproape de 1,5. Timpii difera functie de sarcina. Precum am mai spus, duzele mi se par cam mari.

1,039

Re: probleme la instalatia de gpl

Am inteles smv. Multumesc pentru explicatie.

1,040

Re: probleme la instalatia de gpl

la mine timpii de injectie sunt urmatorii benzina 3,5 -- gpl 6,1.
multiplicator 1,4-1,5 ,.. temp de trecere 30 de grade ,trece in ralanti,2 sec delay ,200 m\s switch over cilinder .merge bine consum ok .
instalatie tomaseto stag 200 logan 1,6 8v

1,041

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua, am o problema cred la instalatia GPL Tomasetto. Mai exact atunci cand se incalzeste motorul ( condtitii meteo , mers mai sportiv , etc ) motorul incepe sa nu mai aibe putere si sa mearga foarte sacadat ( si in mers si in relantiu ), mi se aprinde martorul *check engine* in bord si daca o fortez un pic mi se pare ca se incalzeste habitaclul mai tare si miroase un pic a ars; nu ceva grav insa. intr o zi in timp ce mergeam cu masina si se comporta cum am descris mai sus la un momentdat mi-a ars o siguranta de langa baterie si in acelasi timp mi-a ars si pompa de benzina ( era becul de benzina aprins in bord asa ca este posibil sa fi trecut direct pe benzina si sa se fi ars pompa din cauza ca nu avea in ce sa se raceasca ). In momentul in care merg foarte usor cu ea sau opresc motorul si dupa ceva timp il pornesc iarasi, incepe sa mearga in parametrii normali, poate din cauza ca se raceste pana se incalzeste din nou. Tin sa precizez ca am mers in exact aceleasi conditii si pe benzina si nu a avut absolut niciun fel de anormalitate. Am fost la diversi mecanici, care mi au recomandat sa schimb fisele, bujiile si eventual bobina de inductie ba chiar sa reglez tachetii, asa ca aceste variante ies din discutie intrucat piesele sunt noi puse iar tachetii reglati saptamana trecuta. S a curatat si rampa de injectoare de gaz. Efectiv nu stiu ce sa mai fac. Acum ma duc sa cumpar niste bujii NGK , desi am o presimtire ca nu va fi nicio diferenta. Daca ma puteti ajuta as aprecia mult. O zi buna

1,042

Re: probleme la instalatia de gpl

Am un colt de 1323 an 2006 cu instalatie secventiala stag 200 cred . De cite ori trec cu masina de 5000 de rotatii se aprinde becul de sonda lambda. De cap nu ii da nimeni.Cineva are vreo solutie? precizez ca motorul merge normal si cu becul apins fara a fi nici o diferenta fata de regimul in care merge cu el stins

1,043

Re: probleme la instalatia de gpl

Am o instalatie Brc Blitz pe un Astra F monopunct euro 2 cu sonda lambda cu un fir. Este normal, in timpul mersului pe gpl sa se aprinda si sa se stinga check engine, de obicei la turatie constanta? Cu testul agrafa, eroarea data este P0170.

1,044

Re: probleme la instalatia de gpl

Mai este activ forumul asta? Nici un admin, nimic?

1,045

Re: probleme la instalatia de gpl

am un opel Vectra b din 2001 1.6 cu 4 cilindri 74 kw 101 cp ce instalatie gpl imi recomandati cu rezervor toroidal care se poate monta in drobeta turnu severin la nord service

1,046

Re: probleme la instalatia de gpl

Am si eu un Mercedes A CLASS 140 cu o instalatie STAG 200 si decam o luna a inceput mearga intrerupt iar daca ajungi cu masina intr-o intersectie si calci frana moare motorul. Precizez ca defiecare data cand pun contactul se aud  3 bipuri de 3 ori. Stiti cumva care ar putea fi motivul?

1,047

Re: probleme la instalatia de gpl

Bun gasit!
Cred ca acest topic este si pentru problema pe care o am eu la masina. Am instalat gpl (stag 200) pe un golf 3, motor AEK, multipunct, 100cp din 2010. Problema a aparut in  momentul in care am schimbat  senzorul temperatura gpl, pentru ca se rupsese in cablu de la el, in momentul in care am vrut sa fac update de firmware la stag 200, de la varianta 10 la 11.
Erori aparute:
- cand am vrut sa fac update, nu am putut face,  a aparut eroare ca: nu suporta noul update(am si poze)
- am instalat vechea varianta de soft ACGasSynchro 10.4.0.5, si nu am mai putut sa fac calibrare deoarece imi arata atunci cand MOTORUL MERGE IN RELANTI O TURATIE DE 3400 RPM. Trece doar manual pe gpl de la buton, daca accelerez  depaseste pragul de 5000 rpm si trece pe benzina.
Mentionez ca am scanat motorul cu vcds iar acolo am gasit cateva erori care au fost sterse; aici imi arata o turatie normala de ralanti 840 rpm.
Inainte de face aceste modificari motorul functiona normal pe gpl.
Daca a mai avut cineva aceasta problema, si poate sa imi dea un sfat, ar fi ok
Eu banui sa nu se fi intamplat ceva la centralina.
Daca D-nul Administrator, m-ar putea ajuta, i-as fi recunoscator.
Va multumesc!

1,048 (edited by Alex7 2015-10-04 20:16:57)

Re: probleme la instalatia de gpl

buna,salut pe toata lumea..ma numesc alex...si am o problema cu instalatia  gpl..nu reusesc sa o reglez cum trebuie..masina e un opel tigra,iar marca ''plamanului'' e landi renzo..nu sta la relantiu..nu am reusit sa inteleg pe deplin functionarea 'plamanului'..am doar un surub de reglaj.ala subtire,si mai am inca doua cu cap pt imbus,unul,ala de jos stiu sigur ca e pt curatarea impuritatiilor,iar celalalt se afla sub electrovalvola si chiar nu stiu ce scop are..daca stie cineva cum se regleaza sper sa ma ajutati..incerc sa pun si poze cu 'plamanul'ca sa intelegeti mai usor despre ce model este vb,sper sa reusesc..multumesc anticipat...
https://static.md/40a1c1f07189debd40ecc5c0d6c9f43e.jpeg
https://static.md/22e7069e6a784ea5d854c39a4b0a2456.jpeg

1,049

Re: probleme la instalatia de gpl

Am un seat leon 1m cu instalatie necam koltec de olanda. As vrea sa curat filtrele de gpl dar nimeni nu vrea sa se bage deoarece ei nu monteaza acest tip de instalatie. Credeti ca ma puteti ajuta ?

1,050

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna seara! Am si eu o problema cu instalatia gpl la care inca nu gasesc rezolvarea: are momente cand se opreste motorul in momentul in care iei piciorul de pe acceleratia si calci ambreiajul sau daca nu se opreste ,turometrul oscileaza intre 100 si 1000 de ture de mai mai ca se rupe. Mentionez ca am schimbat motoras pas cu pa original , corp clapeta , fise bobina bujii, plaman.... aveti vreo idee?? instalatia este landi de fabrica. logan 2008  Mentioneza ca in momentul in care o trec in benzina merge ceas.