Topic: Cum reglam instalatie clasica
Imi permit sa deschid un topic cu acest nume. Daca s-a mai discutat imi cer scuze, desi am cautat - oricum, sper sa fie mai organizata si mai clara treaba.
Vorbim deci de instalatiile clasice (vaporizator si/sau mixer clasic, carburayor...etc) - personal am AT-07 100HP (inteleg ca Tomasseto)
In primul rand vreau parerea specialistilor apropos de cele discutate pe forumul clubford, si, sperand ca nu se va supara autorul celor scrise postez aici (cu copy / paste).
Va rog deci pareri, opinii, completari.... e bine, nu e bine ? Deci
Citez
1 - se regleaza motorul sa mearga ceas pe benzina
2 - se aduce motorul la temperatura optima, dupa care se desurubeaza (deschide) aproape complet surubul (robinetul) de pe furtunul care vine la carburator
3 - se manevreaza stanga - dreapta dupa caz (eu a trebuit sa desurubez) surubul cui pana se obtine turatia maxima indiferent care este aceasta. Asta e surubul de reglaj relanti.
4 - se insurubeaza (strange) surubul din centrul plamanului pana incepe sa scada turatia. Cu grija, putin cate putin. Se verifica reglajul accelerand usor. Daca exista pauza la inceputul acceleratiei se mai slabeste surubul cate putin, pana dispare pauza si se obtine o accelerare curata pe toata cursa. Se ajusteaza relanti-ul daca este cazul din surubul cui.
5 - se blocheaza acceleratia la 3500-4000 rpm (rugati un amic sa va ajute) si se strange ABIA ACUM robinetul de pe furtun pana cand scade turatia.
Asta e! Omul mi-a mai spus ca reglat asa motorul porneste fara probleme direct pe gaz si la -15 grade. Doar putina atentie la pornire, trebuie tinut din acceleratie pana se incalzeste. Daca moare cam greu cu pornitul direct pe gaz din nou, se formeaza gheata pe supape. Cat despre uzura, nu se intampla absolut nimic. Uzura supapelor, a motorului, si alte probleme la pornirea direct pe gaz sunt mituri. Singurul lucru care se uzeaza inainte sa-i vina vremea este membrana plamanului, care suporta socuri termice mai mari decat a prevazut constructorul.
Si inca ceva: fenomenul de zapada care se formeaza pe plaman este un indicator clar al faptului ca instalatia de racire trebuie aerisita sau e sub nivelul minim. Povestea bujiilor mai "reci" recomandate pentru gpl este in parte reala. Se pare ca in camera de ardere pe gpl temperatura poate urca cu 100 pana la 200 grade mai sus decat pe benzina.
Se recomanda utilizarea bujiilor mai reci in special daca se constata ca instalatia de racire nu face fata si motorul are tendinta sa se supra-incalzeasca. Totusi, de cele mai multe ori temperatura foarte ridicata la functionarea pe gpl indica doar un reglaj prost al instalatiei.
Deci, ca sa nu mai existe confuzii: surubul de relanti este cel care se gaseste in imediata vecinatate a electrovalvei de gaz de langa plaman. Si de cele mai multe ori este pozitionat ca un cui in roata. Celalalt surub, de care poti invarti cu mana (mai greu ce-i drept dar merge), este surubul care tensioneaza un arc ce actioneaza asupra supapei din interiorul plamanului. Aceasta supapa este actionata de depresiunea formata pe furtunul de gaz atunci cand se apasa acceleratia. Prin urmare, cu cat apesi acceleratia mai tare cu atat se deschide mai mult supapa din plaman si primesti mai mult gaz.
Reglajul cel mai des intalnit (pentru ca nenea de la service nu are intotdeauna timp si chef sa-ti bibileasca matale motorul ca sa mearga bine), consta in strangerea la maxim a surubului de relanti (practic inchide circuitul), si deschide usor supapa slabind surubul care actioneaza asupra supapei. Stabileste astfel o turatie de relanti, dar la apasarea acceleratiei, supapa fiind deja deschisa, sare la cursa maxima, rezultand o acceleratie frumoasa, functionare excelenta, si consum garla
Nenea de la service nu are probleme cu garantia sau functionarea, pentru ca motorul merge, asa ca s-a spalat pe cap, dar beneficiarul dupa cateva curse mai lungi incepe sa se intrebe de ce naiba consuma atat de mult. Asa ca ii trece prin cap sa vada ce-i cu surubul de relanti despre care mai aude ici-colo sau citeste cate ceva pe net asa ca se apuca sa umble la el. Numai ca relanti-ul fiind stabilit din celalalt surub, in momentul cand misti numai jumatate de tura de surubul de relanti motorul moare inecat instant. Asa ca-l strange din nou la loc asa cum a fost, si i se confirma din nou ce i-a spus nenea la service: la ala nu se umbla, stie el de ce...
incheiat citatul
Va rog, pareri !