1

Topic: Probleme dupa montare Instalatie GPL Zavoli pe Laguna 2 2.0Turbo 120kw

Buna ziua,

Vin si eu cu problema mea in speranta ca m-ati putea lamuri sau da o idee. In luna Mai am montat la Supergaz Bucuresti pe un Renault Laguna 2, motor 2.0 Turbo de 120kw, o instalatie de GPL Zavoli cu reductor-vaporizator Zavoli/Zeta, modul de comanda electronic Zavoli/Fly SF, supapa multipla Atiker, dispozitiv de alimentare Atiker, carcasa etansa Atiker, dispozitiv injectie Valtek si exact dupa montarea acestei instalatii, in ziua cand am fost chemat sa duc masina sa ii umplu butelia de GPL ca sa i se faca reglajele pe gaz, axeasta nu mai functiona cum trebuie pe benzina. Undeva pe o plaja de turatie intre 2000 si 3000 de ture daca era turata mai rapid, masina tremura foarte tare si se plafona, dar crestea in ture, dupa aceasta plaja urca cat de cat normal in ture, desi dupa o perioada imi palpaie martorul check engine in bord pentru un timp, dupa care dispare, dar masina se comporta la fel. Pe GPL merge foarte bine masina fara plafonari in acceleratie. Pe tester imi da erorile: circuit bobina aprindere 1-4, circuit bobina aprindere 2-3, circuit electrovana purjare prin filtru activ, rateuri combustie distructive, si a estea doar pe benzina. Dupa ce resetez si merg pe gaz nu mai apare nici o eroare. Mentionez ca am schimbat bujii, bobine, am refacut cablaje mufe bobine, pentru ca mi-au spart toate mufele cand au scos bobinele, plus ca am cositorit toate legaturile, acestea fiind facute slab calitativ, se desfaceau. Pe mine sincer ma duce cu gabdul la partea de injectie de benzina, daca pe gpl merge bine. Ma gandesc si nu stiu exact ce fel ar fi trebuit sa se lege pe injectoare, ei s-au conectat direct de pe injectoare si bobine, stau si ma gandesc daca nu cumva nu ajunge destul curent in injectoare sau imi suprima cumva injectia masinii. Ori chiar sa imi fi ars injectoare sau chiar partea electronica ce tine de injextie din ECU-l masinii. Am scos si siguranta instalatiei de gpl dar fara sa resetez cumva ECU de benzina si tot la fel face. Ce parere aveti?

2

Re: Probleme dupa montare Instalatie GPL Zavoli pe Laguna 2 2.0Turbo 120kw

Salut, cauta si verifica furtunele si furtunasele sa nu fie iesite de lalocul lor, e posibil sa ai o pierdere de vacuum sau sa traga aer fals pe undeva. Cine ti-a facut diagnoza sa verifice valorile la short term fuel trim si long term fuel trim,acestea trebuie sa fie in plaja -10% +10%, daca ai pierderi de vacuum sau aer fals se modifica cantitatea de aer din admisie si o sa ai amestec sarac raportat de sonda lambda 1 dinainte de catalizator. Calculatorul atunci va incerca sa compenseze sa adauge mai mult combustibil si o sa ai un consum ridicat. Deci verifica etanseitatile la furtunele care vin in admisie si sa nu aiba fisuri.