1

Topic: probleme la instalatia de gpl

salutare !

Am o Skoda octavia din 2001 . am luat-o din Olanda cu instalatie gpl(AutoGas , AG,) montata pe ea la 6 luni dupa ce a iesit din fabrica, in momentul de fata am 185000 km (50000 i-am facut eu) . De la o vreme nu o pot trece pe gpl din comutator . am fost la service-uri gpl din Gorj si imi spun ca nu au soft-ul necesat pt AG .
   Cand decuplez/cuplez mufa de la calculator pot trece pe gpl ce la comutator .

2

Re: probleme la instalatia de gpl

Pentru instalatiile montate in strainatate,putem sa intretinem(reparam) anumite componente. Pentru a va putea rezolva problema , cel mai bine ar fi sa veniti pana la service, sa putem vedea direct despre ce este vorba. Nu va recomandam sa umblati prea des la mufa de la calculator, pentru ca se poate arde. Cele mai multe probleme apar din cauza gazului, care in ultimul timp este plin de impuritati. Recomandarea este sa se faca periodic o curatare si o intretinere a instalatiei , asa cum se face si la motor. Setarea calculatorului instalatiei,de obicei nu se pierde, asa ca se poate doar intretine instalatia.
    Contactati-ne daca mai aveti ceva nelamuriri.  Va multumim!

3

Re: probleme la instalatia de gpl

DUPA CE AM SCHIMBAT BUJILE ,BOBINA DE INDUTIE CURATAT YACUL AM EXPLOZIE PE GALERIA DE ADMISIE(RATEURI).PORNESC PE BENZINA ,TUREZ PT CUPLARE GPL LA 2000 APOI LAS PEDALA DE ACC.SI APARE PRIMA EXPLOZIE.INSTALATIA E UNLANDI RENZO.MONTATA PE UN MEGANE 1CU 5 USI MOTOR  K7M702 66KW.va rog a-mii spune care e cauza explozilor?e posibil sa fie aceleasi simtome si pe benzina dar nu sant seszabile inca.
multumesc
.

4

Re: probleme la instalatia de gpl

Rateurile apar de regula cand trage aer fals pe undeva. Avand in vedere ca spuneti ca ati schimbat bujiile si bobina de inductie poate sa fie necesar un nou reglaj cu alt amestec aer/gpl. De asemenea trebuie sa mai stim daca motorul are o axa sau doua. In cazul in care are o axa,  ar trebui verificati culbutorii. Cel mai indicat ar fi daca puteti sa veniti la service sa o reglam, sa-i facem o verificare si o curatare.

5

Re: probleme la instalatia de gpl

salut , am montata o instalatie gpl pe un citroen evasion 2.0 turbo c.t. si nici cum nu ii da de cap . motorul meu e de 147 cp si cand intra turbo zice ca ramane fara gpl , daca ii da presiune mai mare galopeaza la relanti si smuceste la o acceleratie constanta , daca ii da presiune mai mica merge ok pana ma dau la ea in demaraj sportiv . acum am montate doua vaporizatoare si tot nu imi place cum merge (galopeaza la relanti pana se incalzeste). mentionez ca pe benzina dupa ce resetez calculatorul de injectie benzina merge ok , cum pun siguranta la gpl si merge ceva timp nu mai stie nici pe benzina instantaneu , ii trebuie ceva timp pana sa-si revina. o zi faina !!  mircea   07.11.2009

6

Re: probleme la instalatia de gpl

Pentru ca motorul dvs. sa functioneze normal,  trebuie ca instalatia gpl sa fie prevazuta cu un reductor turbo, prevazut cu o compensare atunci cand intra turbina in functiune .Daca nu aveti tipul acesta de reductor va pot trimite o schema pentru modificarea reductorului dvs. Sau, ar functiona si mai bine(la fel ca pe benzina), daca s-ar monta instalatia secventiala. Am trecut cateva specificatii pe site-ul nostru, despre functionarea motoarelor cu instalatie secventiala.
La revedere!

7

Re: probleme la instalatia de gpl

Sal. Am o mica problema, cred....Aparent din senin, motorul a inceput sa mearga in suturi, dadea rateuri pana a murit. Imi zic ,, am ramas fara gaz ". .. ok ... se mai intampla ....trec de la buton ,,manual" pe benzina ( rezervorul jumatate ) merge bine..... trec pe gaz.. moare....Intrebare nu trebuia sa imi comute automat pe benzina daca nu mai are gaz??????   ...Noroc ca nu eram intr-o depasire.... ....

8

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna Adi! Depinde ce instalatie ai pe masina. Numai cele secventiale trec automat pe benzina cand raman fara gaz. Cele clasice, au aceleasi simptome ca atunci cand ramai fara benzina. Adica , nealimentat , motorul moare!

9

Re: probleme la instalatia de gpl

Am nevoie de ajutor!!! Am montat pe Cielo-ul meu (2003, DOHC, E2) o instalatie BRC secventiala. Montajul a fost unul profesionist, dar, din pacate, sunt foarte suparat ca imi da rateuri (intrerupe) pe GPL si la relanti si in mers, indiferent de treapta. Celor de la service-ul unde mi-am montat instalatia nu am ce sa le reprosez (sunt la a 4-a instalatie montata la diferite firme, dar acum am fost cel mai multumit). Pe benzina nu am absolut nici o problema, merge perfect. Amestecul la GPL este ok, trage, se infige la drum, dar ma innebunesc intreruperile astea! Ce pot face pentru a remedia situatia? Va rog din suflet sa-mi dati o idee macar, dar sa fie una din experienta, nu presupuneri sau pareri neverificate... Va rog!!!

10

Re: probleme la instalatia de gpl

Aveti rateuri in galeria de admisie sau intreruperi in alimentare??Daca aveti rateuri in galeria de alimentare(bubuituri) ,pot fi urmatoarele cauze:
-defectiuni la sistemul de aprindere[fise,bujii,bobina).Daca ati inlocuit fisele si bujiile trebuie sa verificati daca bobina are descarcari de inalta tensiune intre ploturile 2sau 3 si surubul de fixare al bobinei.Aceasta se poate constata empiric , accelerand motorul si ascultand daca se aud descarcari la bobina,sau descarcarile pot fi vazute la intuneric cand se accelereaza motorul.
-amestec sarac in regimuri tranzitorii de turatie
-catalizator infundat
In aceeasi masura trebuie verificat si curatat senzorul de turatie al masinii sau conexiunile acestuia.
Cam acestea sunt cele mai frecvente defectiuni care pot aparea la Cielo DOHC.
Tine-ma la curent cu ce rezolvi, dar mai ales sa lamurim daca sunt rateuri sau intreruperi.

11

Re: probleme la instalatia de gpl

da

12

Re: probleme la instalatia de gpl

am si eu o intrebare: am inteles ca la masinile euro 2 multipunct merg si instalatiile GPL clasice, nu neaparat secventiale. care e diferenta intre cea secventiala si cea clasica? la cele clasice gazul se introduce prin admisia de aer , iar la cele secventiale prin rampa de injectoare?

13

Re: probleme la instalatia de gpl

intreb pt bmw 525, 141kw, din 2004, ce marca de instalatie mi-ati recomanda si la ce pret. vreau cu rezervorul in locul rotii de rezerva. masina are peste 200000km

14

Re: probleme la instalatia de gpl

e61 wrote:

intreb pt bmw 525, 141kw, din 2004, ce marca de instalatie mi-ati recomanda si la ce pret. vreau cu rezervorul in locul rotii de rezerva. masina are peste 200000km

15

Re: probleme la instalatia de gpl

Spune-mi, te rog in cati cilindri este motorul, ca sa pot sa-ti spun pretul. Oricum se monteaza secventiala .Dar avand in vedere ca motorul este de 141KW(sau cp?),singura omologata pentru puterea asta de motor este Milano (pana la 255kw).

16

Re: probleme la instalatia de gpl

CRS wrote:

am si eu o intrebare: am inteles ca la masinile euro 2 multipunct merg si instalatiile GPL clasice, nu neaparat secventiale. care e diferenta intre cea secventiala si cea clasica? la cele clasice gazul se introduce prin admisia de aer , iar la cele secventiale prin rampa de injectoare?

17

Re: probleme la instalatia de gpl

Ai inteles foarte bine. Pe langa aceasta diferenta, mai este cea care face deosebirea cea mare intre cele doua instalatii: cea clasica are un reglaj constant, care in functie de debitul dat  este ori "mortaciune",asa cum am vazut ca este uneori denumita o masina cu instalatie de gaz pe ea, sau sprintena , dar in cazul acesta consuma mai mult, si iar nu e bine. Aceste probleme dispar in cazul unei instalatii secventiale, deoarece aceste reglaje sunt preluate de calculatorul instalatiei, care preia diagrama de injectie de pe benzina si o transfera pe gaz, reglandu-i amestecul si dandu-i debit de aer si gpl in functie de necesitatile imediate(turatie, sarcina,etc), functionand in acest timp la fel ca pe benzina. La acest tip de instalatie sunt excluse si rateurile, care pot aparea la instalatia clasica.

18

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:

Spune-mi, te rog in cati cilindri este motorul, ca sa pot sa-ti spun pretul. Oricum se monteaza secventiala .Dar avand in vedere ca motorul este de 141KW(sau cp?),singura omologata pentru puterea asta de motor este Milano (pana la 255kw).

Este cu 6 cilindri, 192cp. Despre marca Milano ce pot sa aud mai mult? de unde este marca?

19

Re: probleme la instalatia de gpl

Daca este in 6 cilindri pretul este 3200,00 cu rezervor cilindric si 3450,00 cu rezervor toroidal. Cel mai bine pentru a te lamuri cum e cu Milano, este sa intri pe www.majore.ro, este sit-ul importatorilor nostri si gasesti ce te intereseaza despre instalatie.

20

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:

Daca este in 6 cilindri pretul este 3200,00 cu rezervor cilindric si 3450,00 cu rezervor toroidal. Cel mai bine pentru a te lamuri cum e cu Milano, este sa intri pe www.majore.ro, este sit-ul importatorilor nostri si gasesti ce te intereseaza despre instalatie.

imi puteti oferi si o alternativa la acest "milano"? brc sau prins?
as vrea un raspuns avizat, de ce milano?

21

Re: probleme la instalatia de gpl

Este recomandata MILANO, pentru ca este singura (dintre instalatiile pe care le montam noi), care este omologata RAR, pentru putere de pana la 255kw. Nu avem licenta de montaj BRC (avem licenta doar pentru reparatii si intretinere), si PRINCE nu am auzit ca ar fi aparut in tara la montaj. Nu am aflat de niciun importator care sa fi adus acest tip de instalatie.

22

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:

Este recomandata MILANO, pentru ca este singura (dintre instalatiile pe care le montam noi), care este omologata RAR, pentru putere de pana la 255kw. Nu avem licenta de montaj BRC (avem licenta doar pentru reparatii si intretinere), si PRINCE nu am auzit ca ar fi aparut in tara la montaj. Nu am aflat de niciun importator care sa fi adus acest tip de instalatie.

"prins"-olanda. oferta primita de la Autogaz:
"Pentru autoturismul Dumneavoastra va recomandam un Kit GPL dedicat cu
rezervorul in locul roti de rezerva 57 l, pe care il puteti achizitiona din
orice magazin Praktiker. Pretul instalatiei este de 7999 RON iar codul
produsului este 148186. Montajul este inclus in pret si va fi efectuat in
Timisoara de catre Autogaz Romania"

23

Re: probleme la instalatia de gpl

Da, m-am interesat, este aceasta instalatie, dar, sincer, nu stiu ce face in plus de banii astia fata de celelalte. Oricum noi nu montam acest tip de instalatie. Puteti sa incercati si sa ne spuneti si noua rezultatele.

24

Re: probleme la instalatia de gpl

am si o problema
am un cielo din '96 care avea gpl cand am cumparat masina acum 25 000 km.In iarna asta a inceput sa-mi faca probleme in sensul ca gasesc apa in zona ceasului de pe buteile.Daca ii dau jos capacul de plastic nu mai apare.Pe perioada rece mai apareau intreruperi cand era rece afara,dar acum au incetat.E vreo solutie pe care s-o fac eu acasa sau trebuie sa va fac o vizita la service???
Multumesc anticipat pt raspuns.

25

Re: probleme la instalatia de gpl

liviu21cr wrote:

am si o problema
am un cielo din '96 care avea gpl cand am cumparat masina acum 25 000 km.In iarna asta a inceput sa-mi faca probleme in sensul ca gasesc apa in zona ceasului de pe buteile.Daca ii dau jos capacul de plastic nu mai apare.Pe perioada rece mai apareau intreruperi cand era rece afara,dar acum au incetat.E vreo solutie pe care s-o fac eu acasa sau trebuie sa va fac o vizita la service???
Multumesc anticipat pt raspuns.

Apa in carcasa multisupapei poate aparea din cauza condensului, sau poate  gura de alimentare s-a miscat si patrunde apa de la ploaie pe langa conducta de alimentare (daca aveti gura de alimentare in partea din dreapta sus la portbagaj).
Intreruperile pot aparea din cauza filtrului de la electrovalva de gpl. Daca este neschimbat de mult timp, este incarcat si nu-i da debit. Pentru ca este o instalatie clasica si trece pe gpl in turatie, in anotimpul rece, trebuie lasata pe benzina sa se incalzeasca motorul. Daca comutatorul este dat pe pozitia "gpl", si e setat sa treaca pe gaz la o turatie mai mica de 2000 de ture, ea porneste pe benzina, dar pentru ca intra in functiune IAC-ul si ridica turatia la 1200-1500 de ture, pana se incalzeste motorul, atunci trece prea devreme pe gaz. Fiind si gpl-ul rece, ii da respectivele intreruperi. Aceasta utilizare nu face bine la motor, pentru ca el trebuie sa lucreze pe gpl cand este cald si gazul intra in admisie sub stare de vapori. De aceea instalatiile secventiale au in setare o temperatura de trecere pe gaz de cel putin 30-40 grade.
Filtrul de la electrovalva, daca te pricepi, poti sa-l schimbi si singur. Insa trebuie sa ai in vedere ca trebuie schimbat cel mult la 20.000km.