A trecut ceva timp si si o data cu el au zburat si ceva bani din buzunar, dar cu oarecare folos. S-a rezolvat cate ceva, dar probleme au ramas. Deci:
1. Problema cu turatia afisata de Synchro s-a rezolvat prin setarea voltajului semnalului de la bobina de la 5V la 12 V. Nu-mi dau seama cum s-a modificat din 12 in 5, dar valoarea corecta este 12.
2. Mersul gatuit, intreruperile si lipsa de putere au ramas asa ca am inceput sa schimb.
In primul rand bujiile. Am mers cam 80000 km cu ngk cu iridium(80 lei buc), super bune. N-am vrut sa mai dau aceeasi bani si am luat denso, tot cu iridium la 1/2 din pret. Mersul s-a imbunatatit dar nu spectaculos, problemele au ramas , misfire pe cil 1 la fel. Romanul nu-i prost cand a spus ca leneșul mai mult aleargă si scumpul mai mult păgubește. Bineinteles ca am scos banii si am luat ngk, rezultatul - bun dar nu multumitor. Pe benzina se comporta mai binisor, intreruperi mai rare, la accelari bruste, intre 1000-2500, si limitare de putere la peste 3500. Pe gaz - la fel ca inainte.
Am scos clapeta de acceleratie, era infundata gaurica mica (cred ca de vacuum), nu am reusit sa o desfund, am pus alta clapeta, curata, cu toate gaurelele desfudate. Debitmetrul merge in parametri, se duce pana in 30-35l. Sondele lambda functioneaza ambele.
Mersul , la fel.
Suspectand bobina, am luat una noua - Valeo(citind pe undeva ca sunt urmasii firmei care a facut bobina originala). Am montat-o cu nerabdare, chiar in fata magazinului si...da, s-a produs o schimbare. Un mers mult mai bun pe benzina, accelerare ok pana in 3000 , dar peste 3000 parca o limiteaza ceva. Pe gaz, in schimb, chiar daca se simte o imbunatatire, in continuare imi da o eroare, de data asta P0170 - LEAN EXHAUST, la 3000 de ture. Oarecum pot sa merg si pe gaz dar fara accelerari bruste si dusa doar pana in 3000.
Cam asta ar fi saga masinii mele. Urmeaza kitul de reparatie pentru vaporizator si rampa de injectoare. As lua si pentru injectoare kit dar nu pot sa le calibrez fara dispozitivul de calibrare. Apropos, daca iau rampa cu totul, este calibrata sau si aceasta trebuie calibrata?
Daca a avut cineva rabdare sa citeasca tot, cam ce as putea sa fac de aici?
PS Garnitura de la capac culbutori este noua, la bujii este curat, fara picatura de ulei.
Concluzionand :
Bujii ok, bobina ok, debitmetru ok, clapeta ok, sonde lambda ok. Problema de limitare pe benzina nu mai stiu de unde ar putea fi, poate doar de la senzorul de turatie de pe pinionul axei cu came, dar era ok, ca am schimbat si distributia acum.
Pe partea de gaz : filtre schimbate, injectoare si vaporizator vechi(cam 150000 km). Ar trebui oare sa le schimb?(smiley face) . Avand in vedere ca s-a rezolvat problema de aprindere, cred ca aceste inlocuiri ar putea rezolva si problema de alimentare pe gaz.
Offtopic - De ce imi bat capul cu Zafira? Am vrut sa iau o masina noua, dar cand vad 0.9cc - 100hp, 1.0 - 120hp...si sa dau 10-15000E pe ceva mai prost decat am eu acum, nu vreau. Nu stiam de ce multe masini noi stau in spatele camioanelor cu 90km/h si nu depasesc. Mi-am zis ca, vorba unui clasic in viata, sunt ori prosti ori precauti. Dar nu.. din pacate nu puteau. Goana dupa cifre idioate a facut sa apara tot felul de gaselnite pentru reducerea "poluarii" in detrimentul calitatii. Chiar daca unii cu ochii oblici scot demult 100hp/l, tot ii suspectez pe cei cu 0.9 si 1.0 ca au cam umflat specificatiile de putere(precedente notorii si generale existand la normele de poluare, de ce n-ar fi si la altele).
PS2 Multumesc foarte mult celor care au dat si poate vor mai da din timpul lor pentru a ajuta pe altcineva. Stima!