1

Topic: Nu se incalzeste plamanul instaltiei la relanti.

De mai mult timp am observat o problema dar nu stiam care este motivul .
Avand reductorul in zona cutiei de viteze , ocazional mai am treaba pe acolo si trebuie sa scot reductorul de tot , inainte aveam furtunele de apa trase direct din circuitul motorului , ca sa evit supraincazlirea motorului in caz de probleme , am legat furtunele de instaltia de incalzire , un furtun iese din carcasa termostatului si duce catre In la reductor , iar din out iese un furtun care duce in intralea caloriferului (am stiut de aerisire pe el) ,iar iesirea din calorifer duce catre motor .

Ideia este ca daca fac o mica modificare cum am facut si zilele astea , am lungit furtunul care duce catre intrarea in reductor cu aproximativ 25 cm ,ca vechiul furtun lovea in timonerie si sarea din marsalier sau treptele 2 si 4 , cu noul furtun nu vroia sa se incallzeasca plamanul , se incalzea pana la jumatatea furtunului care duce catre intrare reductor si in rest rece , la fel si iesiea din reductor .  Am facut aerisiri peste aerisiri ,radiator si furtun calorifer si degeaba , problema in cazul meu ar fi pompa de apa , se pare ca nu ii place ca instaltia de racire , se mareste fata de cea standard , cum am turat motorul imediat sa facut ceva presiune in instaltie si sa incalzit reductorul la fel si iesirea catre calorifer.

Conteaza si pompa de apa sa fie in stare buna si sa asigure un debit suficient ,incat sa faca presiune suficienta si la relanti .
Treaba asta este veche de cativa ani ,chiar si cu pompa de apa veche si cu vechea instalatie de gaz ,ca se intampla de multe ori sa nu se incalzeasca plamanul de gaz dupa ce inlocuiam antigelul sau umblam pe la vreun furtun .

Probabil ,unele pompe de apa dupa motoarele  2.0 Twin Spark ,nu sunt asa de reusite ,de mai apar si probleme de genul asta cu 2 pompe diferite (cei drept una veche originala si celata cu 35.000-40.000 km Magneti Marelli.