1

Topic: Rezervor Exterior

Ce tip de instalatie recomandati pentru un minivan Pontiac Trans Sport SE cu motor Chevrolet 3.1 TBI V6 (injectie electronica monopunct, 1 injector/grupa de  3 cilindri - Throttle Body Injection). Masina are computer de bord (ECU) si senzor de oxigen (mai multe detalii pe http://en.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Tr … Generation )?

Care este cea mai mare capacitate rezervor GPL pe care il puteti monta exterior (sub masina)?

Care este costul total al unei astfel de instalatii (cu montaj si TVA)?

2

Re: Rezervor Exterior

In principiu se monteaza clasica, pentru ca desi nu mi-ai spus anul fabricatiei, banuiesc ca nu are mai mult de E2. Insa avand in vedere ca este in 6 cilindri si doua injectoare mono, e mai scumpa decat una simpla monopunct. La masinile de acest gen, tipul instalatiei si pretul se stabilesc numai in urma verificarii la service. In ce priveste rezervorul exterior, cel mai mare este de 55lt, dar trebuie masurat si spatiul rotii de rezerva daca permite montarea lui. In afara de dimensiuni, trebuie verificat daca suportul rotii de rezerva este in plan orizontal. La unele masini este putin inclinat, ceea ce face ca plutitorul din interiorul rezervorului sa nu lucreze cum trebuie.

3

Re: Rezervor Exterior

Va multumesc pentru raspuns. Masina este din '92 model  american.

Nu stiu  daca se incadreaza in standardul Euro 2 pentru ca n'a fost facuta pentru piata europeana.

Stiu doar ca are ECU, EGR si sistem de emission control cu senzor de  oxigen.

Intrebare: se pot monta 2 rezervoare de exterior in "serial" pentru o autonomie mai mare (spatiul permite)?

4

Re: Rezervor Exterior

Rezervorul se monteaza in locul rotii de rezerva! Ai doua roti de rezerva la masina?

5

Re: Rezervor Exterior

Este suficient spatiu pentru inca 3 roti de rezerva si ar ramane loc si pentru un rezervor suplimentar de 75L de benzina.

Este absolut obligatoriu (legislatie,  norme RAR) ca rezervorul GPL extern sa fie amplasat in locul rotii de rezerva?

Intreb pentru ca exista un spatiu liber mult mai  bine protejat in caz de accident sub mijlocul autovehicolului. Roata de rezerva este suspendata din fabrica cu un cablu de otel imediat sub bara din spate. N'as zice ca e cel mai bun loc in care poti amplasa un rezervor de combustibil - pana la urma acea parte este gandita ca zona  deformabila in caz de impact de catre orice producator de autovehicule moderne.

Se poate amplasa rezervorul exterior intr-un alt spatiu liber decat roata de rezerva cu respectarea legislatiei/normelor RAR? In asa fel am putea pastra si roata de rezerva care se poate dovedi utila in unele situatii.

6

Re: Rezervor Exterior

Rezervorul se poate monta sub caroserie, numai daca ramane un spatiu de cel putin 18-20cm pana la pamant, sa nu depaseasca cel mai jos element de caroserie( toba evacuare, spoiler), sa nu treaca pe langa el galeria de evacuare sau tobele (intermediara sau finala). Nu stiu cat s-a inteles din explicatii, dar acestea sunt normele RAR de montaj. Alta regula de baza este sa fie bine ancorat de caroserie.

7

Re: Rezervor Exterior

Salut. Am o Lada Niva 2005, injectie multipunct, se poate monta butelia sub masina, ma gandesc macar la cea mai mica de 40 l. Trece RAR-ul?

8

Re: Rezervor Exterior

meleizis wrote:

Salut. Am o Lada Niva 2005, injectie multipunct, se poate monta butelia sub masina, ma gandesc macar la cea mai mica de 40 l. Trece RAR-ul?

Rezervorul toroidal, ca sa treaca RAR-ul, se monteaza IN LOCUL rotii de rezerva. Pentru ca se foloseste suportul rotii de rezerva (cum este la dacia papuc), pentru fixarea rezervorului. Numai asa omologheaza RAR-ul. Din pacate, din ce stiu eu, la LADA NIVA, roata de rezerva este cumva, pe la compartimentul motor.  Deci......nu se poate sub caroserie.