1

Topic: Clasica-secventiala

In primul rand va salut, apoi vin cu cateva intrebari:
1- Am instalatie GPL clasica (in garantie) montata la dumneavoastra, pe o astra f, motor x16szr (injectie monopunct). De la o vreme mai da cate-un rateu in admisie,ultimul a reusit sa-mi sparga cutia filtrului(urmeaza sa o schimb) Imi mai poate strica si altceva o eventuala explozie urmatoare?
2-Ce se poate face pentru a preveni astfel de explozii(am citit pe undeva despre ceva supape de sens,sau asa ceva,montate pe la filtrul de aer pe undeva...)
3-Daca as fi avut instalatie secventiala(se poate pune pe un astfel de motor??) era posibil sa apara asemenea rateuri?
4-Ce piese ar trebui sa schimb la instalatia actuala pt. a o converti in una secventiala(si cam cat ar costa)
Cu multumiri,
                                   LOCO

2

Re: Clasica-secventiala

LOCOmotive wrote:

.....4-Ce piese ar trebui sa schimb la instalatia actuala pt. a o converti in una secventiala(si cam cat ar costa).....  LOCO

Buna Loco,
Rateurile in admisie apar din urmatoarele motive:

1- functionarea sistemului de aprindere defectuoasa(fise uzate , bujii vechi, sau care nu corespund ca cifra termica tipului de motor, bobina defecta)
2-aer fals (neetanseitati ale tubulaturii de admisie)
3- amestec sarac

In urma rateurilor, in afara de spargerea carcasei filtrului de aer, se pot distruge senzorii MAF, VAF, IAT, debitmetre mecanice...
Pentru evitarea acestor rateuri e bine sa se verifice si sa se inlature eventualele cauze mentionate mai sus.Se mai poate monta o supapa unisens pe filtrul de aer, sau pe tubulatura de admisie ( salvadebitmetru) care evita spargerea carcasei filtrului de aer, sau distrugerea debitmetrului.
In cazul instalatiei secventiale, aceste rateuri nu mai apar. Se poate monta si pe injectia monopunct, in acest caz facandu-se setarea de injectie full-group( toate injectoarele de gaz se deschid simultan).
Din pacate, nu se pot adapta piesele de la instalatia clasica pentru secventiala, deoarece componentele principale (reductor, rampa injectoare, etc) sunt prevazute cu senzori care transmit semnale calculatorului (ECU) instalatiei. Trebuie inlocuita toata partea de motor a instalatiei, pastrandu-se numai butelia, conductele, gura de alimentare.
Toate cele bune, si astept sa-mi spui daca te pot ajuta cu ceva in privinta rateurilor.

3

Re: Clasica-secventiala

Multumesc de raspuns! Ma puteti ajuta in primul rand cu un reglaj (sa-mi ziceti si cat costa sau daca se face pe garantie) si apoi sa-mi montati o supapa unisens,daca aveti bine-nteles. Dar toate astea dupa ce-mi schimb cutia filtrului,pentru ca acum fiind sparta nu cred ca se poate face reglajul cum trebuie(ar trage aer fals)

4

Re: Clasica-secventiala

Daca este in garantie, se face revizia care costa 30.00ron si in care sunt incluse urmatoarele operatiuni: verificat si, daca e cazul, schimbat filtrele instalatiei, verificat noxe, verificat aprindere(bujii, fise, bobina)  si reglajul instalatiei daca se constata ca e cazul. Pentru montarea supapei unisens trebuie sa vii sa-i masuram dimensiunile sa vedem daca avem pe stoc, daca nu sa facem o comanda.
Ma intreb, totusi, daca esti in garantie, de ce nu s-au facut aceste verificari?! Ai venit la numarul de km care erau inscrisi pe certificatul de garantie?

5

Re: Clasica-secventiala

O sa vin sa fac revizia atunci (mai am putin si fac nr de kilometri),dar dupa ce-mi vine noua cutie de filtru.    Nu mi-at spus cat ar costa o supapa de sens si daca aveti vreun model pe stoc. Daca ati avea cred ca as putea sa o "conving" sa se potriveasca la mine indiferent de dimensiuni,adica s-o adaptez. Fisele si bujiile se verifica vizual sau este vreun aparat pentru asta? De asemenea v-as ruga sa-mi ziceti ce diametru interior ar trebui sa aiba chestia aia de plastic care "gatuie" iesirea din filtrul de aer. Dupa primele rateuri mi-a zis mie un "specialist" sa mai o largesc un pic,ca o sa mearga bine. Si eu prost l-am ascultat. Daca as sti ce diametru tre sa aiba as putea face una la fel pe care sa o montez la noua cutie de filtru, astfel incat totul sa fie in absoluta ordine atunci cand vin pentru reglaj

6

Re: Clasica-secventiala

Eu zic ca cel mai bine ar fi, dupa ce faci rost de cutia de filtru, sa vii la service, sa vedem exact ce tip de supapa iti trebuie( trebuie masurata tubulatura de admisie la tine pe masina), sa-ti remediem si mixerul (chestia aia de plastic) si sa-ti facem si reglajul. Cand vrei sa vii, anunta-ma inainte cu o zi.
Pretul la supapa aia de sens este destul de mare: in jur de un milion si ceva.

7

Re: Clasica-secventiala

Hmm, cam scumpa supapa aia. Ma mai gandesc daca sa-mi pun sau nu. Dar ati uitat sa-mi ziceti diametrul interior la chestia aia care "gatuie" filtrul de aer,astfel incat sa o pot reface pana sa vin la dumneavoastra.

8

Re: Clasica-secventiala

LOCOmotive wrote:

Dar ati uitat sa-mi ziceti diametrul interior la chestia aia care "gatuie" filtrul de aer,astfel incat sa o pot reface .

Pai, asta spuneam: sa vii sa o masuram.In primcipiu cele de Opel sunt in jur de 68mm.Dar trebuie vazut la cele monopunct, ca nu mai stiu exact.

9

Re: Clasica-secventiala

Nu m-am facut inteles. Diametrul tevii de la filtrul de aer il masor eu. Vorbeam de cat sa fie orificiul obturatorului, nu diametrul exterior al sau.

10

Re: Clasica-secventiala

Scuza-ma, am inteles acum, tu de fapt vrei sa stii orificiul prin care iese gazul. Daca asta intrebi,  diametrul la tot orificiul ala este in jur de 3cm, dar eu asta spuneam, ca difera de la masina la masina. Difera si forma, difera si dimensiunile. Si in afara de asta, interiorul piesei (care de fapt se numeste MIXER), are mai multe orificii mai mici pe unde intra gazul si se amesteca in mijloc cu aerul. Toate sunt masurate si calibrate din fabrica. Sunt facute special pentru fiecare tip de masina in parte, si au forme si dimensiuni exact pe admisia fiecarei masini. Pentru ca este dificil de facut comanda pentru fiecare masina in parte (importatorii nu aduc decat ce se foloseste mai des), masuram la fiecare masina si incercam sa vedem care se adapteaza cat mai exact.
Daca insa vorbim doar de obturatorul de aer( cel care reduce debitul de aer dinaintea mixerului), atunci trebuie sa stii ca acela se stabileste, ca dimensiune, cu masina pe analizor si se face in functie de cum ies noxele. Pentru ca unii s-au apucat si si-au facut singuri din diverse materiale, dar daca nu se vede cum se face amestecul pe aparate, nu este la toate la fel.
Spune-mi daca macar de data asta am nimerit ce mai intrebat!?

11

Re: Clasica-secventiala

De data asta ati nimerit. vorbeam despre obturator. Am fost eu destul de tembel incat sa tai din obturator la indrumarea "specialistului",dar nici suficient incat sa decupez din mixer. lol lol

12

Re: Clasica-secventiala

E in regula. Asta se poate rezolva usor, dar trebuie pusa masina pe analizor, sa-i gasim debitul de aer optim. E posibil, daca ii iei o cutie noua de filtru si nu mai trage aer fals, sa nici nu mai fie nevoie de obturator. Dar ramane de vazut la fata locului. Anunta-ma te rog cand esti gata sa ajungi la noi.

13

Re: Clasica-secventiala

Ok. Astept sa-mi vina cutia si apoi iau legatura cu dumneavoastra.

14

Re: Clasica-secventiala

Te astept!

15

Re: Clasica-secventiala

Buna la toata lumea.Am si eu o masina gazata cu o instalatie clasica (cu mixer in admisie) si am experimentat celebrele rateuri in admisie (parca bubuie si prin tobe da nu sunt sigur) s-a lasat cu carcasa sparta filtru aer botit etc..Am fise noi, delcou nou bobina noua si bujii noi si tot a facut "bum".Mentionez ca exploziile le face cand merg cam cu 120-130 km/h.Este posibil sa fie reglat sa dea drumul la prea mult gaz surubul de pe furtunul care duce la mixer?(masina trage dubios de bine, dar cu consum normal)Avansul prea mare?Masina este un Espero si dupa cum stiti la tipul asta de galerie de admisie nu ai probleme cu aer fals sau alte alea, masina merge perfect pe gaz si fara filtru de aer adica fara toate tulumbele alea si filtru tot merge pe gaz , adica las doar mixerul pe admisie si merge la fel.Deci e posibil sa fie ori avansul prea mare ori amestecul prea bogat in gaz cand accelerez si se creaza vacuum, din reglajul de pe furtunul mixerului?

Multumesc.

16

Re: Clasica-secventiala

Scuze...am vazut acuma mai bine si nu are reglaj pe furtunul mixerului, cel putin nu e macanic, e o chestie comandata electric din alta chestie pe care scrie ceva cu Stag2 parca.

17

Re: Clasica-secventiala

Faliment?Nici nu ma mir.

18

Re: Clasica-secventiala

HotGaSoLine wrote:

Faliment?Nici nu ma mir.

Nu inteleg.....!   La ce te referi?

19 (edited by alf 08 2014-08-04 16:42:08)

Re: Clasica-secventiala

Va salut, si va rog sa imi spuneti cam care este valoarea minima a dimetrului interior al unui mixer montat pe un motor de 2000cmc. Multumesc.

editare: am schimbat mixerul, nu il mai am pe cel initial, dar avea diametrul inetrior sensibil mai mic cu minim 1, 1.5 cm, iar la pornire am avut surpriza sa vad ca motorul merge...balbait. Trage prea mult aer, nu se realizeaza efectul de vacuum?

20 (edited by smv 2014-08-04 19:32:05)

Re: Clasica-secventiala

Max. 38 mm (ca sa nu ai probleme cu ejectia gazului). Ideal ar fi 36 mm. Bineinteles, functie de precizia formei ajutajului exista mici variatii. Daca se foloseste o simpla diafragma diametrul poate creste pana la aproape de 41 mm.

21

Re: Clasica-secventiala

Va multumesc pentru raspuns, intr-adevar aveti dreptate. Am mai sapat dupa datele motorului meu si pe un forum strainez am gasit ca diametrul unui mixer dimensionat corect  se invarte in jur de 34-36 mm.

22

Re: Clasica-secventiala

salut sunt mai nou pe aici si vreu sa pun si eu o intrebare am instalatie de gaz brc my07 montata pe un opel Vectra b motor 1800 115 cp si am o mica anomalie la butelie toroidala are 34l si cand  incarc nu intra mai mult de 19 -20 l in ea .ar trebui sa in tre 80% adica 27l unde poate fi defectul si cum se poate remedia multumesc.