1

Topic: BRC P&D Secv 6 inj ino3 my09 Smuncituri la 1500 - 2000 rpm

Buna.
Am si eu aceasta problema de cand am pus instalatia adica din august 2015.
Instalatia este: BRC P&D Secventiala cu injectoare albastre ino3 my09.
Sunt montate pe Hyundai Tucson 2006 DOHC V6 2.656cmc 129Kw
Problema este ca imi face niste rateuri, socuri, dat in nas....nici nu stiu cum sa le zic, dar le face doar daca:
Merg cu o viteza intre 50 - 60 km si 1500 - 2000 rpm pe drum drept sau in panta la deal. (la vale nu face chiar daca accelerez sa faca)
Daca am intre 1500 - 2000 rpm si merg cu 60 km ora si accelerez brusc imi face mult mai tare.
Daca accelerez contastant usor, imi face doar un pic mai line.
Face pana ce trece de aceste valori pe care le-am precizat, in rest merge perfect.
Ce am facut pana acum ?
Facut revizie gpl cu filtre originale.
Schimbat de la bujii GPL Boch la NGK Laser iridium fara nici cea mai mica schimbare
Schimba fise bujii.
Schimbat bobina de inductie tot cu Denso originala
Setari la instalatie din soft am facut multe dar fara rezultat. Corectie in idle in tranzitoriu, tip in tip out ...strategii ...nimic nu schimba.
Ce am observat este ca, cu sonda lambda 1 activata si sonda 2 dezactivata, socurile sunt mai slabe un pic.
Cu ambele sonde activate sau dezactivate face mai rau...doar cu lambda 1 este ceva schimbare.
Precizez ca pe benzina merge perfect.
Softul este setat asa http://imgur.com/a/kRbQi
Aveti idei ? Ma poate indruma cineva ? Am cablu pot seta orice in instalatie dar nu se schimba nimic.
Mersi

2

Re: BRC P&D Secv 6 inj ino3 my09 Smuncituri la 1500 - 2000 rpm

Ce am uitat sa zic este ca are cutie automata in 4 trepte si face aceste socuri doar in viteza 3 si 4.
Am presiunea reglata la 1540 daca scad presiunea din reductor la 1300 de exemplu, merge mai rau.
La relanti, daca accelerez scurt  pana la 1500 rpm, are lag inainte si dupa lag, urca la 1500 rpm si cand coboara motorul da sa se opreasca...aud injectoarele cum se opresc aproape si motot se zdruncina un pic si isi revine.

3

Re: BRC P&D Secv 6 inj ino3 my09 Smuncituri la 1500 - 2000 rpm

Salut! Am avut si eu probleme la fel ca ale tale la o Skoda Octavia 1 din 2005, 1.6 benzina, instalatie BRC secventiala.
Ce te sfatuiesc sa faci, daca nu ai rezolvat pana acum sau poate mai e de folos cuiva, sa faci o diagnoza si sa vezi ce erori ai stocate in ECM.
La mine era o eroare: 16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 35-10 - System Too Lean - Intermittent  adica amestec sarac, prea mult aer in amestec.
Am rezolvat schimband debitmetrul de aer cu unul nou si nu mai am probleme de genul asta.
Intai ar trebui sa verifici daca are pierderi de vacuum sau daca trage aer fals pe la garnitura de la galeria de admisie,furtune de vacuum crapate sau deconectate, furtun fisurat, cel dintre cutia filtrului de aer pana la clapeta de acceleratie, etansarea EGR-urui, garnitura de la corpul clapetei de acceleratie...
Daca te uiti pe youtube o sa gasesti multe exemple cum se pot depista aceste neetanseitati cu apa sau cu spray de curatat carburatorul.
Dupa asta vezi tot cu diagnoza daca debitmetrul citeste bine cantitatea de aer care intra. Formula pentru asta este 0.8 x CP= xx g/s de aer, de ex. o masina de 102cp: 0.8x102=81.6 g/s; atat trebuie sa iti citeasca debitmetrul la un test in mers cu viteza a doua la turatie maxima, pana la linia rosie de pe turometru.

4

Re: BRC P&D Secv 6 inj ino3 my09 Smuncituri la 1500 - 2000 rpm

Universalis Multumesc Mult pt raspuns.
Nu am nici un cod de eroare. Imi apare amestec sarac sau bogat daca cresc eu din softul brc sau daca scad gpl.
Daca bag +15% gpl la idle, moare motorul daca bag in gear, imi da amestec bogat...si viceversa dar pana in 14% nu imi da nici o eroare.
Am testat orice setare posibila, si pot face ca instalatia sa functioneze fara MAF si merge ceva mai bine cu el dezactivat, doar ca, consuma mai mult gpl.
Ca sa cumpar unul OEM este cam 200 euro si nu dispun de acesti bani. (am cheltuit 1000 ca sa rezolv problema (bujii ngk laser iridum, bobina denso originala, am bagat injectoarele gpl la nivelul celor de benzina, garnituri galerie si multe altele) si m-am cam saturat de cheltuit)
Dar, o sa  fac testul care m-ai sfatuit ca am un delphi ds150e si daca as afla sigur (100%) ca nu-mi da parametrii normali, l-as schimba cat de curand.

5 (edited by Universalis 2017-09-22 20:15:32)

Re: BRC P&D Secv 6 inj ino3 my09 Smuncituri la 1500 - 2000 rpm

sorintucson, cu placere, trebuie sa ne ajutam intre noi ca asa invatam si nu mai dam bani la mecanici nepriceputi.
Referitor la al doilea post al tau de aici, aceleasi simptome le aveam si eu, dadea in nas, cand plecam de pe loc, cateodata pe benzina dar si pe gaz; pierderi de putere...la revenirea din turatie la relanti se oprea motorul cateodata.
Cred ca te referi la smuncituri, intreruperi la viteza si turatia pe care ai precizat-o.
Urmareste valoarea de aer citita de MAF la relanti, la mine e de 2 g/s, si mai uita-te la lambda regulation sa stea in parametri, -10% si +10%. Daca ai de ex. +25% la relanti, ai amestec sarac, iar daca o turezi revine la val. in limite. Daca e invers, pe - la relanti, ai amestec bogat.
Te sfatuiesc sa faci chestiile astea si sa faci reglajul la instalatia de gaz la cineva bun.
Sper sa nu se supere nimeni de aici ca te sfatuiesc sa mergi la Buzau, Vernesti. acolo mi-am pus instalatia si sunt buni. Nu stiu unde ai pus tu instalatia sau de unde esti...
Sistemul EGR e ft important in reglarea amestecului aer/combustibil, daca gazele nu circula cum trebuie, iti da peste cap valorile si amestecul. Sper ca ai cateva indicii care nu sunt atat de costisitoare de aplicat.
Cat despre MAF, eu am luat unul facut de producatorul celui original la un pret bun; la reprezentanta e posibil sa iti ia piesa veche la schimb si sa-ti faca reducere pentru unul original.
MAF-ul se poate curata cu o perie fina cu grija si cu spray pt curata MAF. Curata si EGR-ul si clapeta si adapteaza-le.
Succes!