1

Topic: Instalatie cu STAG-L PLUS

Buna ziua, am si eu o nelamurire. Am o instalatie de gpl pe un opel corsa b motor x12sz, monopunct cu lambda si cat, emulator Stag L Plus. Intrebarea mea este: la reglaj nu trebuie dezactivat actuatorul de pe furtunul de dinainte de mixer, pentru a se face reglajul de debit in lipsa interventiei lui? Pentru ca dc inteleg eu bine rolul lui atunci cei de la service-ul unde am montat instalatia trebuiau sa faca lucrul asta. Cumva din aceasta cauza raspunsul la apasarea acceleratiei este intarziat sau din cauza traseului prea lung dintre reductor si mixer (circa 50cm). Sunt constient ca la astfel de motoare dotate cu instal de gpl clasica nu poti sa le ceri prea mult, insa acea intarziere la accelerare mi se pare neobisnuita.
Va multumesc!

2

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

Poate fi si din cauza lungimii furtunului, mai degraba decat din cauza debitmetrului,  pentru ca ajunge mai greu gazul in admisie.

3

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

Bun, multumesc pentru raspuns. legat de motorasul pas cu pas ca poate nu m-am exprimat cum trebuie, vreau sa aflu daca in timpul reglajului ar trebui sa fie undeva in pozitia de mijloc ( eventual dezactivat) ca in timp sa poata sa faca pasi spre imbogatire sau saracire in fct de ce ii zice s. lambda. daca spre ex in timpul reglajului se deschide prea putin robinetul, motorasul va tinde sa se duca spre capatul de cursa pt a imbogati amestecul. si sa zicem ca amestecul este corespunzator, noxele ies. atunci eu cand accelerez unde sa se mai deschida? am dreptate? sau nu. ca baietii de la service-ul respectiv nu prea dadeau doi bani pe ce ii intrebam eu si ziceau "domne, merge masina cum trebuie? atunci ce mai vrei, iaute ies si noxele".

4

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

va rog un raspuns la intrebarea mea

5

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

mihai_cnz wrote:

.....vreau sa aflu daca in timpul reglajului ar trebui sa fie undeva in pozitia de mijloc ( eventual dezactivat).....

Motorasul trebuie lasat asa cum este. El lucreaza (deschide sau inchide) si in timpul reglajului. In functie de el se citesc noxele pe analizor si se stabileste amestecul.

6 (edited by zoli 2012-03-11 13:26:30)

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

Un prieten are un VW Passat an de fabricatie 1992, motor 1781 cmc, cod motor AAM, injectie monopunct.
Doreste sa-si monteze o instalatie GPL AC Stag L-Plus.
In schema electrica Stag L Plus este trecut ca firul galben-verde se leaga la cursorul potentiometrului clapetei de acceleratie.
Insa la acest tip de motor sunt 2 potentiometre cu 2 cursoare, primul avand tensiunea de iesire 1,9-4,9V (functie de unghiul de deschidere a clapetei 0-24 grade), iar al doilea 0,1-4,5V (functie de unghiul de deschidere a clapetei 18-90 grade).
La care dintre ele se leaga firul galben-verde de la Stag L-Plus ?
Va multumesc frumos !

7

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

zoli wrote:

...... iar al doilea 0,1-4,5V (functie de unghiul de deschidere a clapetei 18-90 grade).
La care dintre ele se leaga firul galben-verde de la Stag L-Plus ?.....

La cel de-al doilea.

8

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

NordService wrote:
zoli wrote:

...... iar al doilea 0,1-4,5V (functie de unghiul de deschidere a clapetei 18-90 grade).
La care dintre ele se leaga firul galben-verde de la Stag L-Plus ?.....

La cel de-al doilea.

Multumesc frumos !

9

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

Numai bine!

10

Re: Instalatie cu STAG-L PLUS

Buna ziua.Cum se face reglajul la STAG2-L  deorece am legat firele la locul lor am invartit pe potentiometrul pana se stinge ledul rosu dar motorasul nu inchide sau deschide pt ca imi da eroare amestec prea bogat pe gpl pe benzina am masurat sonda lambda cu aparatul de masura si avea valoarea 0.40-042 la relanti.