1

Topic: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

Buna seara.
Astazi, dupa un drum de 15km in care totul a fost ok,  masina a inceput sa se comporte deodata ciudat pe GPL.  Ajuns acasa (pe benzina), nu am gasit nici o eroare pe diagnoza de la STAG, dar observ ca presiunea  GAS, este destul de mare, cred ca ar trebui sa fie in jurul valorii de 1.2(la cat s-a facut calibrarea)
Acum motorul moare la cateva secunde dupa ce trec pe GPL.
Mentionez ca in urma cu 1an, vaporizatorul a primit un kit nou de revizie si nu am avut nici o problema cu instalatia, pana astazi.

In ce directie ar trebui sa  fac verificari? As aprecia un sfat de la cineva.

Link video: https://youtube.com/shorts/PH_qHma8kmg?feature=share

2

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

Update : am scos senzorul map ps-04, l-am curatat si acum presiunea este 1.8  care este tot mare dar nu e 3.4.  Acum masina sta si merge  pe gpl. O sa schimb senzorul,  ma astept ca cel nou sa vada 1.2 cum era inainte.

3

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

Daca tot vrei sa cumperi senzor nou ,vezi ce presiune iti arata , poate sa dereglat actualul .
Doar in caz de nici cel nou nu indica bine , atunci trebuie reglata presiunea din vaporizator ,si eu cand l-am montat ,indica 1.5 bari si l-am reglat la 1.2 ,oricum mai scade putin cand se tureaza motorul.

4

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

iuli78 wrote:

Daca tot vrei sa cumperi senzor nou ,vezi ce presiune iti arata , poate sa dereglat actualul .
Doar in caz de nici cel nou nu indica bine , atunci trebuie reglata presiunea din vaporizator ,si eu cand l-am montat ,indica 1.5 bari si l-am reglat la 1.2 ,oricum mai scade putin cand se tureaza motorul.


Multumesc pentru  raspuns, am pus senzorul si imi arata 1.4 cu apa la 85 grade.  Mai reduc putin din vaporizator ( desi mi se pare cam ciudat sa se fi dereglat acel surub de unul singur).

5

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

De curand am cumparat o Alfa Romeo 147 ,1.6TS ,105cp ,calculatorul de gpl este Stag 4 Qbox plus , am mers bine pe gaz 2 luni dupa care a sarit pe benzina dupa un drum de 100km ,il dadeam pe gaz mergea ce mergea si iar sarea pe benzina .
Acasa am pus diagnoza si imi arata o eroare legata de presiune de gaz mare , arata 3,5 bari in mers si 2,3 cu motorul oprit si contactul pus , am scos senzorul de presiune si l-am suflat cu aer dupa care l-am pus la loc ,acum presiunea indicata a scazut la 1,2 motor oprit si contactul pus si 1,8 cu motorul pornit .
Am incercat sa micsorez presiunea din reductor dar aici da cu virgula , cand invart maxim la minus din surubul de reglare al reductorului presiunea aratata este de 1,75 ,dar motorul balbaie cand accelerez , presupun ca reductorul merge bine ca micsoreaza debitul de gaz ,isi revine cand mai dacu catre plus , iar cand invart la maxim catre plus presiunea ajunge la 1,85 bari , deci este posibil ca senzorul de presiune sa nu indice corect si trebuie sa cumpar altul , senzorul este de tipul AC PS-04 Plus ,dupa ce il schimb vad daca sunt diferente .

6

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

ai putea totusi sa-l probezi inainte, cu o sursa de presiune, ca sa nu-l schimbi degeaba, ca nu este chiar 2 lei.
poate este problema de la reductor.

7

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

Am cumparat un sonzor nou dar mai ieftin PS-04 plus , l-am pus pe masina si acum indica presiunea corecta .
Cand l-am pus arata 1.8 bari dupa ce am reglat reductorul catre minus am ajuns la 1,2 bari si acolo l-am lasat .
Cu vechiul senzor nu scadea sub 1,75 bari , bine ca reductorul merge bine , oricum preventiv am luat si un kit de menbrane Tomasetto AT 09 Nordic din aceeasi sursa cu senzorul , oricum mi se parea mult 300 lei un senzor nou cu transport din magazinele de specialitate .

8

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

e cu dus intors treba cu schimbarea membranei reductorului. se poate face daca ai noroc sa se desfaca, altfel, tot la schimbarea piesei complete ajungi. am vazut pe la service-urile de gaz reductoare cu suruburile rupte, la incercarea de demontare.

9

Re: Presiune GAS mare 3.1 - Staq Qbox 4

Dupa inlocuirea senzorului de presiune masina mergea bine ,nu mai era nevoie de inlcuirea membranelor dar la nevoie ma bagam sa le inlcuiesc ,poate aveam noroc si nu se rupea vreunul .

Masina am vandut-o ,am pastrat cealata masina Alfa Romeo 166 2.0TS 155cp , asta are reductor Gurtner Vapojet negru si Ecu Zenit Pro OBD ,reductorul l-am schimbat acum cativa ani ca facea figuri ,l-am comandat din Polonia ca local nu se gasea.

Nu imi ies socotelile cu legatul calculatorului Zenit la obd-ul masinii , nu vrea sa recunoasca conexiunea de nici o culoare,nu avea firele leagate ,am incercat eu dar fara rezultate ,firele instaltiei au 4 fire care duc catre pini OBD 6 si 14 ,7 si 15 ,6 si 14 nu au fire  in mufa ,ramaneau pini 7 K line si 15 L Line , probabil ca sunt masini care din diferite motive nu pot stabili conexiunea intre calculatorul de gaz si firele din mufa OBD.
La 147 nici nu sau mai complicat sa lege firele la OBD cu toate ca ecu STAG stia de OBD.