1

Topic: skoda octavia

Buna ziua,
     Detin o Skoda Octavia motor 1.8 20v benzina,92 kw,an fabricatie 1997,euro 2.M-am uitat la dumneavoastra la preturile instalatiilor si cred ca pe masin amea merge montata cea care costa 1450 ron.Va rog frumos sa imi comunicati daca aceasta este instalatia care merge pe masina mea sau daca nu sa imi recomndati dumneavoastra care ar fi pretul instalatiei.Mentionez ca motorul meu are 4 cilindrii si 20v.
    Va multumesc anticipat.

2

Re: skoda octavia

totyo83 wrote:

......motorul meu are 4 cilindrii si 20v.
    Va multumesc anticipat.

       Buna! Pentru motoarele cu 5 valve pe cilindru nu este recomandata instalatia clasica, pentru ca exista riscul rateurilor in admisie. Recomandam instalatia secventiala. Noi putem monta numai instalatia MILANO, pentru ca este singura omologata pentru putere mai mare de 89 kw, masina dumneavoastra avand 92 kw. Pretul este de 2300,00 ron cu rezervor cilindric, si 2600,00 cu rez. toroidal ( in locul rotii de rezerva).

3

Re: skoda octavia

Caut si eu sa-mi pun pe o Skoda Octavia 1.6 2001 75kW 100CP
Ce recomandati dpdv fiabilitate, calitate si eventual pret ?

4

Re: skoda octavia

Lascarica wrote:

Caut si eu sa-mi pun pe o Skoda Octavia 1.6 2001 75kW 100CP
Ce recomandati dpdv fiabilitate, calitate si eventual pret ?

OMVL, LANDI RENZO , 2300,00roni, cu rezervor cilindric, 2600,00 cu rezervor toroidal.Acestea le montam noi. Ca alternativa, BRC, dar sunt mai scumpe.

5

Re: skoda octavia

Revin dupa ceva timp.
Avind in vedre oferta locala de instalatii am optat pt Tomasetto cu STAG 300 Plus, rampa Valtek 30, rezervor toroidal dar asta nu e important...
Avind in vedere ca mai toti "instalatorii" regleaza oarecum dupa ureche am hotarit sa apelez la sfaturile dumneavoastra.
Totul bine si frumos, pe exterior merge super bine (O1 cu AVU de 1.6l 102CP sa nu mai cautati postul anterior), trage bine si la turatii inalte, consum decent la peste 110-120 cu salturi la 140-150 ~8.5l.
Problema e in oras la plecarea de pe loc. Cit e motorul sub 90grd e ok cind ajunge la temperatura de regim da in nas cum se zice , merge in hopuri, mici nu sa te bage cu capul in parbriz, parca s-ar "ineca" sau nu i-ar veni benzina...
Pe benzina trage in a 2 a la 2000rpm f bine, pe gaz gifiie...
Am fost la meserias a mai marit timpii de injectie cel putin pe plaja de turatie joasa, tot asa... am repetat asta de vreo 3 ori...
A mai banuit ca s-a infundat filtrul (cica a mai patit-o) nu-i deacolo.
Bujii...hmm...nu erau schimbate de 30k cel putin asa ca hai sa le schimbam, pus BERU UltraX.
Nici un rezultat...
Idei ceva, ce parametri as putea urmari (am interfata VAGCOM 908) sa-mi pot da seama de problema? La nevoie si interfata pt GPL...eventual pt monitorizare in mers...
Va multumesc anticipat...

6

Re: skoda octavia

lascarica wrote:

...Idei ceva, ce parametri as putea urmari (am interfata VAGCOM 908) sa-mi pot da seama de problema? La nevoie si interfata pt GPL...eventual pt monitorizare in mers......

Daca ai interfata VAG-COM, urmareste functionarea sondei lambda (senzorul O2), la regimul de mers la care masina nu corespunde ca functionare. Valoarea tensiunii sondei lambda trebuie sa fie in jurul valorii de 0,5v. Daca valoarea se mentine constant sub 0,5v, dar valori mai apropiate de 0, inseamna ca este setat un amestec sarac, daca valoarea este peste 0,5v, este amestec bogat, si trebuie redusi timpii de injectie. Dar defectul prezentat de tine, in general, este datorat fiselor uzate, sau bobinei de inductie. Astept urmarea!

7

Re: skoda octavia

Se pare ca totusi amestecul e prea sarac.
Am gasit azi cu VAGCOM-ul vreo 2 erori de la sonda.
Si dupa cum am vazut sonda sta pe minus mai tot timpul la turatii joase...
Sper sa nu fie fisele...bobina e mai la coada listei ... sper... oricum amindoua scumpe...
Stii cum se zice de ce tie frica de aia nu scapi...cind am hotarit sa schimb masina eram setat pe diesel, unul din motive contra benzina+GPL era potentialele probleme de reglaj etc dupa instalare...

8

Re: skoda octavia

Ca tot veni vorba de Skoda benzina 1.6 75kw, mi-am pus sambata o instalatie Tomasetto stag200, in Buc la un service autorizat, dupa ce m-am lasat convins de un taximetrist despre eficienta instalatiei GPL. Toate bune si frumoase, dar azi mi s-a aprins martorul check-engine (dupa aprox 40 km) si l-am sunat pe 'nea de la service. Mi-a zis sa stau linistit ca e o eroare la care se astepta, ca motorului nu ii place amestecul si ca o va rezolva la revizia de 1000 de km, ca si la masina lui ii apare si ca se gandeste sa anuleze acel martor, etc. Acum eu am tot citit pe forumuri despre acest martor "check-engine" si nu sunt primul care isi instaleaza GPL si i se aprinde becu' smile ...

Ce vreau eu sa intreb sunt 2 lucruri:
1. ar fi ok sa imi anuleze acest martor sau trebuie sa insist la service sa investigheze problema si sa o rezolve (mentionez ca am masina de mai bine de 2 ani si acest bec nu s-a aprins ever, deci nu poate sa imi spuna ca e o problema veche la masina)?
2. e ok sa astept 1000 de km cu acest martor aprins? intreb asta pt ca trebuie sa fac un drum buc -> tg jiu si intors, (aprox 600 km), si nu as vrea sa raman cu masina in drum ...

9

Re: skoda octavia

Acelasi lucru am patit si eu...nu se dezactiveaza nimic, senzorul respectiv care da eroare e sonda lambda din cauza amestecului prea sarac. Respectivul trebuie sa ti-o regleze... acelasi lucru am avut si eu...si inca mai am dar pt durata mica si nu se mai aprinde "check engine"...mai trebuie "bibilita"...dupa cite se pare...
Multi regleaza instalatia ca pt taximetristi ce vor sa mearga cu aer...adica amestec foarte sarac...
Revin cu o noua intrebare/problema: ieri am dar peste alta eroare pe linga 2 cele cunoscute:
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
        P0171 - 35-10 -  -  - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
        P0171 - 35-10 -  -  - Intermittent
16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
        P0342 - 35-10 -  -  - Intermittent
Primele 2 adica 1 de doua ori, sint de la sonda, 16276 e nou aparuta.
Speriat de ea am fost la mecanic...care m-a trimis inapoi la instalatorul GPL. Respectivii s-au legat cu un fir pe senzorul de pozitie...contact rece fara lipitura, pur si simplu desizolat si prins firele intre ele...
Le-am lasat masina sa o faca ca lumea...deja incep sa ma enervez...
Intrebarea era unde naiba se leaga in mod normal firul ala? Cel care "citeste" turatia? La masina veche era prin inductie pe fisa de intrare la delcou...dupa cite stiu ragalia asta nu are delcou...
Pe schema de montare zice ca se leaga la bobina de inductie, dar unde pe bobina?
Multumesc anticipat (din nou) pt amabilitate si raspunsuri...

10

Re: skoda octavia

lascarica wrote:

Revin cu o noua intrebare/problema: ieri am dar peste alta eroare pe linga 2 cele cunoscute:
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
...

Intrebare... Unde citesti tu aceste erori?

Plus... Crezi ca daca astept revizia de 1000 de KM cu acest martor check-engine aprins e vreo problema? Ti-am zis, am drumul asta lung si nu vreau sa raman in pana ...

Mersi pentru amabilitate.

11 (edited by lascarica 2010-07-05 17:19:12)

Re: skoda octavia

Cu interfata pt masina VAG COM se citesc erorile.
Cauti pe vwforum.ro pe cineva de pe linga tine eventual...sint multi entuziasti care au...
In principiu si meseriasul care ti-a montat ar trebui sa aiba si sa rezolve problemele...
Eu am lasat masina la 14.00 si tre' sa ma sune cind o rezolva...altfel sparg capu' la el... smile
Nu e o problema mare daca amestecul nu e foarte sarac...daca trage bine ~la fel ca pe benzina poti sa te risti...
Dar cel mai bine e sa te duci sa-ti regleze inst.

12

Re: skoda octavia

Daca masina merge bine, fara intreruperi, fara sa moara motorul, fara dereglari de turatie, etc, atunci aprinderea check-ului indica doar un amestec nepotrivit in anumite regimuri de turatie, semnal dat de sonda lambda. Acest lucru nu ridica foarte mari probleme in conditiile in care se ruleaza in jur de 1000-2000km. Acest interval, la unele masini, este necesar si pentru obisnuirea calculatorului masinii, sa comunice cu cel al instalatiei. De aceea este acea revizie la 1000km (la care se poate prezenta clientul si mai devreme , sau mai tarziu cu 300-500km), sa se poata face reglajul (setarea) pe toate aceste conditii indeplinite. Am avut masini care au mers in jur de 300-400km cu chek-ul aprins, dupa care s-a stins singur. Altele au trebuit sa fie setate de 2-3 ori pana s-au stabilizat. La alte masini s-au dezvaluit alte defecte care pe benzina erau mai putin sesizabile, si pe gpl s-au acutizat. Problema este ca, unele masini sunt foarte docile la schimbarea de combustibil, altele mai trebuie "bibilite".

13

Re: skoda octavia

Te rog sa citesti si postul 9 cred ca ai sarit peste el.
Multumesc.

14

Re: skoda octavia

Multumesc pentru raspuns si amabilitate.

Toate cele bune!

15

Re: skoda octavia

lascarica wrote:

Te rog sa citesti si postul 9 cred ca ai sarit peste el....

   Mai spune-mi odata, dar cu exactitate, ce putere si ce tip de motor ai pe masina: AEH, AKL, sau AVU?
   Nu este gresit cum este luat semnalul pentru instalatie, dar, probabil, senzorul este slab, si montandu-se si firul de semnal tot pe el, de aceea da semnal slab. Ar mai putea fi luat semnal de la tachometru.

16 (edited by lascarica 2010-07-06 21:32:36)

Re: skoda octavia

Am AVU 1.6l 75kW.
Acum la montat prin alta parte, habar n-am pe la bobina de inductie cred.
Porneste pe gaz , dar am ramas cu codul de eroare... stau cu ASR-ul si check-ul aprinse...si nu pot scapa de eroare...o sterg cu motorul oprit si cum pornesc motorul iar apare...
ASR-ul ma trimite la erorile de la ECM si acolo "G40 Signal too Low "
Am ajuns sa schimb panarama de sensor...si e belea trebuie data distributia jos... inainte de a instala GPL-ul nu aveam nici o problema, scanasem deja tot ce se putea scana...

17

Re: skoda octavia

Du-te la cei care ti-au montat instalatia si spune-le sa-ti ia semnal din alta parte, de la turometru. Nu trebuie sa schimbi senzorul.

18

Re: skoda octavia

Au facut deja asta l-au mutat in alta parte.
Eroarea a ramas din pacate si reapare dupa ce o stergi. Am scris mai sus.

19

Re: skoda octavia

Revin dupa 1 luna....
Am rezolvat-o cu senzorul prin schimbarea lui...
Citeva intrebari scurte:
1. ce presiune de lucru ar trebui sa se regleze la vaporizator
2. ce marime de diuza ar trebui (din experienta) la motor de 75kW
3. in mod normal factorul de multiplicare de la cit la cit variaza
4. ai cumva un tutorial "pt prosti" pt utilizare Ac gas Syncro 6 ?
Am vazut ca ai trecut si pe Tomasseto si ma gindeam ca poate ai ceva de la firma "mama"...
Ma intereseaza in special corectiile fuctie de turatie...

Multumesc anticipat fffff mult pt ajutor...

20

Re: skoda octavia

Draga Lascarica, imi pare foarte rau dar, reglajele facute din povestiri, nu sunt foarte indicate. Din experienta pe care o avem, de vreo 9-10 ani de cand montam instalatii gpl, ne-am dat seama ca fiecare masina are particularitatile ei, si trebuie vazuta ca la doctor, "pe viu". Vazuta din afara, treaba cu reglajul este foarte simpla, si chiar si este pentru cei care se rezuma la o simpla autocalibrare. Multi fac rost de o interfata, un program simplu, care nu are toate subtilitatile de reglaj, dau drumul la autocalibrare, si gata. Dar sunt o gramada de reglaje "de finete", care se fac numai cu masina de fata, nu prin corespondenta. De exemplu ce-mi ceri tu: marimea duzelor! Pai depinde ce vrei de la motor: putere, consum mic, sau si una si alta. Pentru motorul de 75 kw, 1.8 ar fi cele mai indicate.

21

Re: skoda octavia

multumesc f mult pt amabilitate.
sint constient ca fiecare masina are specificul ei.
din pacate putini isi bat capul sa treaca de faza cu autocalibrarea...
si mai putini care au trecut de faza orbecairii intr un soft cu multe optiuni...
din pacate in zona nu am auzit de meseriasi pe zona asta...
sint omul care mai bine dau un ban la ala care se pricepe si rez problema...
varianta ultima ar fi sa fug pina la buzau .... de la iasi...
asa ca dupa 2 luni si semnat condica in fiecare zi la montator am zis sa ma documentez temeinic si sa o reglez singur...nu sint total pe linga...sint inginer si ma mai pricep la cite ceva...
am apelat la amabilitatea de care ai dat dovada pe forum, sa ma mai "descalt" putin...stiu ca teoria de multe ori ee departe de practica...
apropo de marimea diuzei in manualui de la AC tomasetto recomanda la 75kw diuza de 2.1.
presiunea gazului pina la cit se poate mari?
am vazut ca default e 1bar, dar multe setari le am vazut cu ~1.3 ...
azi mi am luat inima in dinti si cu inca un prieten, am frecat masina vreo 2h in trafic...cu vag-com ul de la masina si softul instalatiei am reusit sa am un mers liniar cursiv, acceleratie continua pe cam toata plaja...
sint curios sa vad consumul si daca mai apare eroarea de la sonda lambda...

22

Re: skoda octavia

Pina la urma dupa destule sapaturi, reglari, etc, am ajuns la diuze de 2.0 si presiune 1.2.
Asta luind in considerare multe pareri de pe forumuri externe, si fiind aceeasi recomandare si de la producator.
E in varianta poloneza dar pt informare merge:
http://ac.com.pl/site_media/files/2009/ … r_dysz.pdf
http://ac.com.pl/site_media/files/2009/ … oznika.pdf
Sper sa va fie de folos link-urile.
Va multumesc mult pt suportul acordat.
Pacat ca nu sinteti mai aproape...

23

Re: skoda octavia

Multumesc pentru link-uri Lascarica, noi avem tabelele acelea, dar sunt bune pentru ceilalti care intra pe forum. Toate cele bune!

24

Re: skoda octavia

Intrebare: sonda lambda functioneaza foarte bine, toate testele pe masina sint ok.
Pe interfata masinii valoarea variaza in jurul 1V cum ar fi si normal. Am verificat-o, rezistenta pe incalzire e ok, tensiunea de alimentare ok si ea. Nu am pus osciloscopul pe ea inca sa vad daca e "imbatrinita"...
Cu toate astea in interfata de GPL valoarea variaza funcite de turatie dar aproape de 1.8-1.9V.
Sonda e modelul cu 6 fire. Legatura a fost facuta pe firul negru cum se face uzual.
O idee ?

25

Re: skoda octavia

Va salut. Readuc in discutie topicul. Am o Skoda Octavia 1 din 97 mot 16. Am o instalatie Tomasetto Stag 200+ montata acum 2 ani. Pna acum totul a mes perfect nu se simtea cand trecea din benzina in gaz sau invers. Am desfacut furtunul de la filtrul acela mare , furtunele de la injectaore si mufele acestora deoarece am avut nevoie sa schimb garniturile de la teava de apa care este in spatele motorului. Dupa scimbare am remontat totul la locul lor tinand cont si de ordinea acestora.
La pornire masina a pornit fera probleme....dupa ce s-a incalzit la 30g cand sa treaca pe gaz intrerupe gata gata sa opreasca motorul...acum da cate ori se face trecerea intre GPL si benzina sau invers intrerupe si chiar se opreste.
Zilele astea cand a fost foarte frig dimineata am pornit si cand sa treaca pe gaz suna butonul de 3 ori ca si cum nu ar mai avea GPL (rezervorul plin).....dupa 3-4 incercari de comutare si tinuta putin accelerata da in nas si pe urma ramane pe gaz.
Va rog ma puteti ajuta?
Multumesc