1

Topic: santa fe 2001 (problema)

Buna,am si eu un hyundai santa fe 2001 motor 2400 benzina .Am montat pe el o instalatie GPL Romano electronica,cu injector separat (4buc) Masina am primit-o recent de la cineva si mi-a spus ca la GPL e nevoie de ceva reglaje.
Am testat masina si mai exact ce se intampla:
- La ralanti tremura motorul ,sau mai exact merge neregulat,uneori se opreste.
- In oras cand trebuie sa tot schimb vitezele e mai greu,la drum intins insa mai pot merge pe gaz.
- In mers uneori(cam des) masina scutura,agatza, iar cand calc acceleratie de multe ori se infunda parca. Daca incepe sa se infunde e musai sa o mut pe benzina,sau sa o trag pe dreapta putin sa stau la pct. mort sa-si revina si sa pornesc iarasi.

Ce am observat:
Daca deschid capota si ascult la ralanti,undeva in partea stg a motorului pe langa primul injector se aude din cand in cand o pocnitura ca si cum e pocnitura de descarcare a unei scantei de la bujie (nu stiu ce pusca acolo dar pe benzina nu face)
O alta diferenta fata de benzina este ca pe GPL se aude prin zona galeriei un vuiet de aer..nu stiu daca trage sau sufla ca nu aud decat suieratul. Am incercat sa verific daca e aer fals dar nu vad nimic.

Nu prea gasesc prin cluj puncte de intalatii gpl....si nici nu stiu unde sa merg.
Ma puteti ajuta cu ceva sugestii?.....eventual ce pasi sa urmez sa ii dau de cap?

Multumesc

2

Re: santa fe 2001 (problema)

am uitat sa precizez ca am o eroare in bord si in urma testelor am detectat SENZORUL DE TEMPERATURA APA defect.
Asta stiu ca afecteaza consumul(amestecul la benzina in functie de plaja de temperatura a motorului)
Ma gandeam ca poate are vre-o legatura cu GPL si acest senzor.

3

Re: santa fe 2001 (problema)

florin muresan wrote:

am uitat sa precizez ca am o eroare in bord si in urma testelor am detectat SENZORUL DE TEMPERATURA APA defect.
Asta stiu ca afecteaza consumul(amestecul la benzina in functie de plaja de temperatura a motorului)
Ma gandeam ca poate are vre-o legatura cu GPL si acest senzor.

   Buna Florin! In primul rand,  remedierile trebuiesc facute numai la un service specializat, pentru ca e vorba de niste verificari si o setare care se face numai pe calculator, cu un program special de Romano, si cu o interfata de cuplare cu calculatorul masinii. Faptul ca instalatia, prin intermediul calculatorului propriu,  este in legatura cu toti senzorii masinii, orice problema apare, influenteaza mersul pe gpl.
   Acum, s-o luam pe rand: faptul ca tremura la relanti si uneori se opreste, si faptul ca auzi mici descarcari la unul din injectoare, ma face sa banuiesc ca ai bobina acelui injector in scurt (poate e arsa) si motorul merge in trei cilindri. Mersul neregulat poate fi din acelasi motiv: nealimentati cilindri in ordinea care trebuie, da trepidatii si functionare aiurea. Senzorul de temperatura apa defect, ar trebui sa faca calculatorul instalatiei sa treaca pe benzina. Pentru ca instalatia secventiala, daca nu are toti parametrii indepliniti ( temperatura apa, temperatura gpl, etc. ), nu trece pe gaz. De asemenea, te sfatuiesc sa verifici cu atentie aprinderea (bujiile, daca sunt cele recomandate de producator, fise, etc), si nivelul antigelului in vasul de expansiune.
   Astept vesti, sa vedem mai departe ce mai e nevoie.

4

Re: santa fe 2001 (problema)

multumesc de sfat.
o sa tin cont de ceea ce ati spus.
am sa incerc sa curat filtrul de la supapa prima data.
- daca il desfac de la conducte nu iese presiunea din rezervorul de gaz pe acolo?

si inca o intrebare.
M-am uitat sub masina unde am rezervorul de GPL,chiar la gura de iesire a lui am un fel de corp in care intra conductele si din care ies 2 robineti parca,sau suruburi,sau capacele ca nu prea am vazut de noroi...cert e ca am invartit putin de un surub....stiti cumva ce reprezinta?
multumesc
-cum as putea verifica clasic daca e dusa vre-o bobina?

5

Re: santa fe 2001 (problema)

am uitat sa precizez.....cu nivelul din vasul de expansiune am avut ceva probleme in sensul ca era scazut....abia ce am primit masina si era sub minim.....iar acum imi fierbe apa pentru ca nu porneste ventilatorul din cauza acelui senzor de temperatura defect(astept sa il schimb) banuiesc ca ala trimite info la ECU si ECU porneste ventilatorul....ceea ce nu se mai intampla la mine.  Oricum merg cu mufa de pe senzorul de temperatura scoasa pentru ca asa imi merge ventilatorul mereu...daca nu o scot nu merge.

CEVA LEGATURA cu apa din vas?...sau de ce m-ai intrebat?

6

Re: santa fe 2001 (problema)

florin muresan09 wrote:

multumesc de sfat.
o sa tin cont de ceea ce ati spus.
am sa incerc sa curat filtrul de la supapa prima data.
- daca il desfac de la conducte nu iese presiunea din rezervorul de gaz pe acolo?

Instalatia are doua filtre: unu la electrovalva de gaz(in compartimentul motor este montata) si unul la rampa de injectoare. Nu stiu la care supapa te referi ca ar avea filtru?!

florin muresan09 wrote:

M-am uitat sub masina unde am rezervorul de GPL,chiar la gura de iesire a lui am un fel de corp in care intra conductele si din care ies 2 robineti parca,sau suruburi,sau capacele ca nu prea am vazut de noroi...cert e ca am invartit putin de un surub....stiti cumva ce reprezinta?
multumesc
-cum as putea verifica clasic daca e dusa vre-o bobina?

    La rezervor, sunt doi robineti, pe fiecare conducta cate unul. Daca invarti de ei opresti gazul in butelie. Este unul pe conducta care vine de la gura de umplere si intra in butelie, si unul pe conducta care pleaca spre motor.

    Verificarea injectoarelor care merg se face in felul urmator: cu motorul pornit, se scoate, pe rand, mufa electrica de la fiecare injector in parte . La cele care functioneaza, se va schimba mersul motorului si mai rau. La cea care nu se simte nici-o diferenta in functionarea motorului, aceea este defecta.

7

Re: santa fe 2001 (problema)

florinmuresan wrote:

am uitat sa precizez.....cu nivelul din vasul de expansiune am avut ceva probleme in sensul ca era scazut....abia ce am primit masina si era sub minim.....iar acum imi fierbe apa pentru ca nu porneste ventilatorul din cauza acelui senzor de temperatura defect(astept sa il schimb) banuiesc ca ala trimite info la ECU si ECU porneste ventilatorul....ceea ce nu se mai intampla la mine.  Oricum merg cu mufa de pe senzorul de temperatura scoasa pentru ca asa imi merge ventilatorul mereu...daca nu o scot nu merge.

CEVA LEGATURA cu apa din vas?...sau de ce m-ai intrebat?

  Daca apa din vasul de expansiune nu este la nivel, e posibil sa nu circule cum trebuie si prin reductorul (plamanul, cum i se mai spune popular) instalatiei, ceea ce afecteaza membranele din el. Dar daca nu-ti sare pe benzina, inseamna ca atinge temperatura necesara.

8

Re: santa fe 2001 (problema)

cand am zis ca vreaus a curat filtrul ma refeream la electrovalva de gaz...asa cum ai spus.
si aici spuneam ca daca o desfac nu imi iese gaz sub presiune?...dar acum ca mi-ai spus de acel robinet pe conducta o sa opresc intai gazul de acolo.

ce mi se pare foarte ciudat:
astazi cu motorul pornit am scos rand pe rand contactul de la bobine sa le verific....operatie repetata de vre-o 3 ori...de la stg la dreapta si invers.....si ciudat e faptul ca indiferent care o scoteam motorul nu mergea mai prost....deci ori ca o scoteam ori ca nu o scoteam tot asa mergea motorul. Indiferent care.


Daca mai ai timp sa imi raspunzi si sa imi spui si de vasul de expansiune ce legatura are.
Multumesc

9

Re: santa fe 2001 (problema)

florinmuresanu wrote:

cand am zis ca vreaus a curat filtrul ma refeream la electrovalva de gaz...asa cum ai spus.
si aici spuneam ca daca o desfac nu imi iese gaz sub presiune?...dar acum ca mi-ai spus de acel robinet pe conducta o sa opresc intai gazul de acolo.

Daca nu este contactul pus, nu iasa gazul chiar daca desfaci filtrul de la electrovalva, si chiar daca nu este inchis robinetul buteliei. Fiind sub masina, accesul este mai dificil.

florinmuresanu wrote:

...ce mi se pare foarte ciudat:
astazi cu motorul pornit am scos rand pe rand contactul de la bobine sa le verific....operatie repetata de vre-o 3 ori...de la stg la dreapta si invers.....si ciudat e faptul ca indiferent care o scoteam motorul nu mergea mai prost....deci ori ca o scoteam ori ca nu o scoteam tot asa mergea motorul. Indiferent care.

  Daca ai facut deja aceasta proba, inseamna ca nu bobinele au problema. In momentul asta, nu-mi dau seama ce mai poate fi, dar ma mai gandesc si mai vorbim maine. E foarte greu cand nu vezi masina, nu poti decat sa-ti dai cu presupusul. Pana luam iar legatura, verifica si aprinderea, sa o excludem si pe asta din banuieli. Si mai vezi, apropo de aer fals, daca nu cumva, garnitura de la galeria de evacuare ( cea care este intre galerie si unde incepe teava de esapament), nu este uzata sau slabita.

10

Re: santa fe 2001 (problema)

salut
un service gpl mai aproape de cluj este in Baia Mare asta in cazul in care nu gasesti pe-acolo...

11

Re: santa fe 2001 (problema)

Deci: noile constatari sunt urmatoarele:

1 am verificat robinetii de pe rezervor sa fie deschisi
2 am schimbat senzorul de temperatura defect si s-a imbunatatit radical mersul pe benzina(pe GPL tot asa rau merge)
3 am desfacut filtrul de la valva si l-am curatat...era plin de pilitura de fier care se tinea de un magnet si de putin gunoi.
4 am verificat daca trage aer fals....nu am gasit nimic.
5 am verificat fiecare electrovalva de pe injector daca pot sa-i spun asa si merge (am constatat asta deoarece simt vibratiile si ticaitul care-l face in functionare iar cand scot mufa nu se mai simte - deci electrovalvele merg toate 4)
6 daca scot furtunul de la retur si pun degetul cateva secunde motorul merge mai bine insa nu pot vedea exact cat pentru ca se face presiune si nu mai pot tine apasat.
7)pe la galeria de admisie si evacuare nu sunt scapari de gaze.
8) circuitul de apa e OK
9) ma pun totusi in dilema 2 lucruri: 
   a) faptul ca in momentul in care merge pe GPL in zona admisiei sau a filtrului de aer aud un suierat ca si cum ar fi tras    de aer desi nu am putut identifica nimic
    b) faptul ca in zona pistonului 4 de langa filtru aer....sau in zona injectorului sa zic asa aud un pocnet de descarcare electrica parca o data la cateva secunde (asta doar pe GPL) ....sau poate e un altfel de pocnet (nu imi seamana a rateu ci a descarcare electrica).

CE PARERE MAI AI?:)

12

Re: santa fe 2001 (problema)

florinumuresan wrote:

Deci: noile constatari sunt urmatoarele:...... b) faptul ca in zona pistonului 4 de langa filtru aer....sau in zona injectorului sa zic asa aud un pocnet de descarcare electrica parca o data la cateva secunde (asta doar pe GPL) ....sau poate e un altfel de pocnet (nu imi seamana a rateu ci a descarcare electrica).

CE PARERE MAI AI?:)

    Verifica si bobina de inductie a masinii, pentru ca descarcarile astea de acolo mai pot sa fie. De asemenea, incearca sa vezi daca injectoarele de gpl functioneaza. Acest lucru poate fi facut astfel: iei un patent si cu el strangi, pe rand, fiecare furtun de alimentare care intra in rampa de injectoare. Poate fi un injector blocat pe deschis sau inchis. Mai trebuie verificata si instalatia electrica a injectoarelor de gpl, sa nu fie vreun fir dezizolat, care face scurt.
     Astept sa-mi spui rezultatele.

13

Re: santa fe 2001 (problema)

Am facut si ultimele verificari....am strans furtunele injectoarelor cu un patent sa obturez injectia pt a vedea daca exista vre-o diferenta in functionare.
La fiecare injector cand il strangeam motorul mergea prost deci inseamna ca functioneaza.

Ce am mai constatat insa:

Uneori cand sunt in mers si motorul incepe sa agatza sa scuture daca calc acceleratia aud niste rateuri...banuiesc in evacuare.
Daca o tin calcata motorul sta sa se inece,da rateuri,merge greoi agatat si tot asa daca o tin calcata dupa cateva secunde incepe sa mearga ca si cum s-ar desfunda ceva.

De la ce or fi sinptomele astea?

14

Re: santa fe 2001 (problema)

florin.muresan wrote:

Am facut si ultimele verificari....

Nu mi-ai spus daca ai verificat bobina si instalatia electrica a injectoarelor!!!!