1 (edited by Valyd11 2011-11-06 08:55:08)

Topic: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Buna ziua. Am un Opel Vectra A cu motor X16SZ, monopunct, euro2, sonda lamda si catalizator. Intrucat fagurele din catalizator s-a distrus si zdranganea am golit catalizatorul. Instalatia este BRC cu STag 100. Trebuie facut un nou reglaj, acum nemaiavand catalizator?

Intreb deoarece merge cam prost pe gpl, trage foarte greu, in special pana se incalzeste bine masina.

SI o alta intrebare, de ce s-a distrus fagurele? Sa fie cumva amestec sarac si gazele de evacuare sa aibe temperaturi foarte ridicate? Check engine nu e aprins...

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

2

Re: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Buna Valyd11 ! Daca ai Opel, cu motorul in 16 v, euro2, trebuia montata o instalatie secventiala, care sa-si regleze automat amestecul. Instalatia clasica, merge pe un amestec facut manual, care daca nu e facut pe un analizor de gaze, in asa fel incat sa se stabileasca amestecul cat de cat optim, ajunge sa distruga catalizatorul. Martorul check, daca nu s-a aprins, ori are mufa scoasa, ori e ars becul. Daca ar merge, totusi, ar trebui sa se aprinda in bord atunci cand pui contactul.

3

Re: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Motorul este in 8 v monopunct, cu un singur injector. Reglajul e facut la Autogaz (Bucuresti) pe analizor de gaze evident. Martorul chenck engine merge perfect intrucat am scos ceasurile si le-am pus leduri, deci merge sigur.

Va spusesem mai sus ca merge prost pe gpl, am rezolvat-o schimbat fisele si bujiile + curatat corpul injectorului.

Mai ramane intrebarea de ce credeti ca s-a distrus fagurele? Asa patesc toti cei cu gpl sau a fost la mine o problema?

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

4

Re: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Scuza-ma ca am intarziat raspunsul Valyd11, dar am avut ceva probleme si nu am mai intrat pe forum. Acum, in legatura cu intrebarea ta: " de ce credeti ca s-a distrus fagurele? Asa patesc toti cei cu gpl sau a fost la mine o problema?" . Catalizatorul se poate distruge si pe benzina, nu numai pe gpl. In situatia in care, dintr-un motiv sau altul ( un amestec sarac, de exemplu), el se incinge, si in acel moment treci printr-o balta, fagurele se fisureaza si in timp se sparge. Se poate intampla!

5

Re: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Si ca o concluzie, afecteaza scoaterea catalizatorului semnalul dat de sonda lamda?

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

6

Re: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Buna ziua,am un vw passat din 2001 motor 1. 6 si am montat de aproximativ 1 luna o instalatie gpl secventiala Milano la service la gazechip oradea,am omologato mergea ok pana dupa 3 4 zile cand sa racit vremea am pornit dimineata am asteptat sa se incalzeasca motorul sa treaca pe gaz si cand a trecut pe gaz a mers cu rateuri zici ca mergea in 3 pistoane pana am turato de vreo 2-3 ori si dupa aceea mi sa aprins becu ala cu motor CHECK, la relanti parca tremura un pic pe gaz pe benzina merge perfect,am fost la tester cu ea si am mers pe benzina e ok nu mia dat nici o erooare dupa am mers pe gaz si mia dat ceva probleme la pistonul 2 si 3 pe gaz,dupa am fost inapoi la gazechip si mia dat sa pape un pic mai mult gaz acuma la fel iar mi sa aprins becu ala ,asta doar pe gaz pe benzina merge super nu se aprinde nimika,oare ce problema ar putea fi?merge super in rest consum pe gaz la drum intins la viteza de 100-120 consum cam de 8,si cam 9-10 in oras!!daca stie cineva si ma poate ajuta cu aceasta problema i-as fi recunoscator!

7

Re: Scoaterea catalizatorului implica un nou reglaj?

Sa verifice cei de la service, duzele de la injectoarele 2 si 3 de la rampa de gpl. E posibil chiar in rampa sa fie o problema. Daca a mers bine o perioada, nu are treaba cu setarea debitului.