1

Topic: Cade relantiul pe decelerare GPL

Salut domnul administrator

imi permit sa deschid si eu un topic aici, cu scuzele de rigoare daca problema a mai fost dezbatuta si in alta parte.

Vorbim deci de un Ford Scoprio MK1 (85-94) din '94, motor de 2.0 EFI (injectie multipunct) 115cP.

   - intalatia de gaz (cu care am cumparat masina) a fost pusa prin 2001, instalatie clasica, cu mixer pe admisie inainte de clapeta de acceleratie - Stefanelli;
   - avem si sonda lambda
  - anul trecut s-a schimbat vaporizatorul cu unul nou (ufff. am uitat cum se numeste, dar, cred ca nimic special, oricum de 100HP) - s-a pastrat electronica

   - anul asta s-a schimbat motorul si, de asemenea, butelia (trecut la toroidala - SH )

Stiu, stiu ca era recomandata o instalatie secventiala, dar...asta e....

Probleme enervante

    - am avut o perioada de cca 2 sapt in care instalatia de gaz nu a fost legata (electric) - a fost montat doar mixerul - masina a mers foarte bine pe benzina, motorul "linistit", urca bine in turatie, tragea calumea...relanti OK

    - am legat electric si pus butelia nou achizitionata (repet toroidala luata SH) si am mers o perioada tot pe benzina... ei bine, motorul a devenit mai galagios, plafonare uneori in turatie (de exemplu 4000 ture), oricum, nu mai trage bine, lucru mult mai sesizabil in treapta I

    - in momentul in care am inceput sa merg pe gaz am constatat ca pe gaz, deseori in decelerare (cand franez si opresc in intesectie), cade relantiul si da sa se opreasca... uneori se opreste
    - mersul mai "galagios" se pastreaza si la mersul pe gaz
   
     - e drept, constat uneori ca, cate o mufa de la injectoare se mai slabeste, dar, si dupa ce o infig cum trebuie simptomele raman cele de mai sus
     - trage binisor pe gaz, cred insa ca se poate si mai bine (are uneori "excese") - alimentez din acelasi loc - oricum, trage mai "liniar" decat pe benzina (esti mai sigur cand "bagi piciorul")

      - consum facut cat se poate de riguros (cel putin pana la montarea noului motor si a noii butelii), undeva la 13.36%GPL, pentru care s-au consumat cam 1.82% benzina (folosita pentru a porni...etc) - consum facut plin pe plin (in general Lukoil) pentru mers in general urban, mers naveta (cca 160-200 km pe saptamana)

      - consum pe benzina strict extraurban, plin pe plin (pe oras nu am facut) 7.5% - pe oras cred ca ia cam 12%

     - problemele de "plafonare" si mers mai "galagios" au fost si la motorul de dinainte; s-a schimbat absolut totul (injectoare, IACV-relanti... tot, tot, tot) - chestie care ma face sa ma gandesc strict la instalatia de gaz (in special electronica)

     - greu am reusit sa-i fac, de data asta reglajele (EU) - ii fac relantiul, trage okei...opresc...si cand pornesc vad ca iarasi pica...si...tot asa.... deocamdata l-am calmat, intre timp insa s-a golit butelia si am realimentat (poate are legatura si cu calitatea GPL-ului)....

Intreb :

   - in ce masura influenteaza electronica GPL-ului mersul pe benzina (stiu ca se leaga mufele de la injectoare pt oprirea injectoarelor si se mai leaga la sonda lambda);
   
   - care ar fi schema logica de functionare a electronicii (la mine am vazut doua module electronice, banuiesc ca unul e pentru sonda lambda si celalat, oprire injectoare - actionare regulator de pe furtun faza gazoasa) - cum comunica cu ECU-ul masinii;

   - o functionare proasta a emulatorului de sonda lambda poate afecta mersul pe benzina? e o solutie viabila sa renunt la legarea emulatorului lambada-GPL (adica sa nu mai leg sonda lambda la gaz)?

     - pe furtunul de "forta" am un robinet electro-mecanic (cu posibilitate de reglaj manual) controlat si de unitatea electronica  - pot fi marite performantele / reglajele schmband una din aceste unitati? (ma gandesc ca au mai aparut ceva noutati smile  )

    - am verificat si filtrul de pe vaporizator, pare OK, am gasit acolo un fel de mazga de culoare inchisa, o depunere (am cel mult 8 mii km) - se curata si electrovalva de pe vaporizator?

    - exista alte posibilitati de a opri injectoarele fara a pune acele mufe intermediare? (alta electronica...etc)

Daca exista interes, revin si cu ceva poze... smile, poate reusim sa mai optimizam ceva pe acolo smile

Mersi mult,
sper ca nu am plictisit pe nimeni smile

PS : salutari si colegilor de pe forumul Ford, se stiu ei care smile

2

Re: Cade relantiul pe decelerare GPL

Totalsender wrote:

........Intreb :

   - in ce masura influenteaza electronica GPL-ului mersul pe benzina (stiu ca se leaga mufele de la injectoare pt oprirea injectoarelor si se mai leaga la sonda lambda);....

Mufele astea pot sa nu faca contact cum trebuie, sau emulatorul nu mai lucreaza bine.
   
 

Totalsender wrote:

.... - care ar fi schema logica de functionare a electronicii (la mine am vazut doua module electronice, banuiesc ca unul e pentru sonda lambda si celalat, oprire injectoare - actionare regulator de pe furtun faza gazoasa) - cum comunica cu ECU-ul masinii;

Este un ELC (electronic lambda control) cu un motoras pas cu pas, la care poti sa incerci sa renunti si sa montezi un surub de reglaj. Daca sonda nu mai functioneaza in parametrii corecti, il deregleaza. Celalalt este emulatorul de injectoare, pe care ti-am zis mai sus ca trebuie sa-l verifici.

   

Totalsender wrote:

- o functionare proasta a emulatorului de sonda lambda poate afecta mersul pe benzina? e o solutie viabila sa renunt la legarea emulatorului lambada-GPL (adica sa nu mai leg sonda lambda la gaz)?

     - pe furtunul de "forta" am un robinet electro-mecanic (cu posibilitate de reglaj manual) controlat si de unitatea electronica  - pot fi marite performantele / reglajele schmband una din aceste unitati? (ma gandesc ca au mai aparut ceva noutati smile  )

Pentru instalatiile clasice....nu mai apar noutati, ca sunt pe cale de disparitie.

     

Totalsender wrote:

- am verificat si filtrul de pe vaporizator, pare OK, am gasit acolo un fel de mazga de culoare inchisa, o depunere (am cel mult 8 mii km) - se curata si electrovalva de pe vaporizator?

Tot ce inseamna filtru....se schimba, nu se curata. Din mazga aia, fi sigur ca a intrat si in reductor si e pe cale sa termine membranele.

 

Totalsender wrote:

  - exista alte posibilitati de a opri injectoarele fara a pune acele mufe intermediare? (alta electronica...etc)

Poti sa montezi un releu care sa le opreasca in momentul trecerii pe gaz.


Totalsender wrote:

sper ca nu am plictisit pe nimeni smile

Asta a fost buna!  smile)

3

Re: Cade relantiul pe decelerare GPL

Multumesc mult pentru raspuns.

Voi proceda in felul urmator (sper sa fie bine), oricum, totul cu ajutorul amicului meu care se ocupa de instalatii GPL (Adi Gaz smile )

- schimbam filtrul GPL;
- scoatem din circuitul GPL sonda lambda (ma intreb daca e bine ca firele ce ies din emulatorul lambda GPL sa le leg la capete sau sa le las in aer.... ? ) - cel putin pentru niste teste


apropos, ieri am scos mufa care vine pe regulatorul electromecanic de pe furtunul de forta si s-a constata ca pe decelerare, relantiul cadea mai puternic... deci... avea influenta....

in ceea ce priveste montarea releului pentru oprirea injectoarelor... banuiesc ca trebuie intervenit pe instalatia electrica a masinii... si parca nu as vrea....

4

Re: Cade relantiul pe decelerare GPL

Si inca ceva

mai exact, cum se verifica emulatorul de injectoare? smile

5

Re: Cade relantiul pe decelerare GPL

Totalsender wrote:

......in ceea ce priveste montarea releului pentru oprirea injectoarelor... banuiesc ca trebuie intervenit pe instalatia electrica a masinii... si parca nu as vrea....

Daca il monteaza cineva care se pricepe, nu e o problema.