Topic: Cade relantiul pe decelerare GPL
Salut domnul administrator
imi permit sa deschid si eu un topic aici, cu scuzele de rigoare daca problema a mai fost dezbatuta si in alta parte.
Vorbim deci de un Ford Scoprio MK1 (85-94) din '94, motor de 2.0 EFI (injectie multipunct) 115cP.
- intalatia de gaz (cu care am cumparat masina) a fost pusa prin 2001, instalatie clasica, cu mixer pe admisie inainte de clapeta de acceleratie - Stefanelli;
- avem si sonda lambda
- anul trecut s-a schimbat vaporizatorul cu unul nou (ufff. am uitat cum se numeste, dar, cred ca nimic special, oricum de 100HP) - s-a pastrat electronica
- anul asta s-a schimbat motorul si, de asemenea, butelia (trecut la toroidala - SH )
Stiu, stiu ca era recomandata o instalatie secventiala, dar...asta e....
Probleme enervante
- am avut o perioada de cca 2 sapt in care instalatia de gaz nu a fost legata (electric) - a fost montat doar mixerul - masina a mers foarte bine pe benzina, motorul "linistit", urca bine in turatie, tragea calumea...relanti OK
- am legat electric si pus butelia nou achizitionata (repet toroidala luata SH) si am mers o perioada tot pe benzina... ei bine, motorul a devenit mai galagios, plafonare uneori in turatie (de exemplu 4000 ture), oricum, nu mai trage bine, lucru mult mai sesizabil in treapta I
- in momentul in care am inceput sa merg pe gaz am constatat ca pe gaz, deseori in decelerare (cand franez si opresc in intesectie), cade relantiul si da sa se opreasca... uneori se opreste
- mersul mai "galagios" se pastreaza si la mersul pe gaz
- e drept, constat uneori ca, cate o mufa de la injectoare se mai slabeste, dar, si dupa ce o infig cum trebuie simptomele raman cele de mai sus
- trage binisor pe gaz, cred insa ca se poate si mai bine (are uneori "excese") - alimentez din acelasi loc - oricum, trage mai "liniar" decat pe benzina (esti mai sigur cand "bagi piciorul")
- consum facut cat se poate de riguros (cel putin pana la montarea noului motor si a noii butelii), undeva la 13.36%GPL, pentru care s-au consumat cam 1.82% benzina (folosita pentru a porni...etc) - consum facut plin pe plin (in general Lukoil) pentru mers in general urban, mers naveta (cca 160-200 km pe saptamana)
- consum pe benzina strict extraurban, plin pe plin (pe oras nu am facut) 7.5% - pe oras cred ca ia cam 12%
- problemele de "plafonare" si mers mai "galagios" au fost si la motorul de dinainte; s-a schimbat absolut totul (injectoare, IACV-relanti... tot, tot, tot) - chestie care ma face sa ma gandesc strict la instalatia de gaz (in special electronica)
- greu am reusit sa-i fac, de data asta reglajele (EU) - ii fac relantiul, trage okei...opresc...si cand pornesc vad ca iarasi pica...si...tot asa.... deocamdata l-am calmat, intre timp insa s-a golit butelia si am realimentat (poate are legatura si cu calitatea GPL-ului)....
Intreb :
- in ce masura influenteaza electronica GPL-ului mersul pe benzina (stiu ca se leaga mufele de la injectoare pt oprirea injectoarelor si se mai leaga la sonda lambda);
- care ar fi schema logica de functionare a electronicii (la mine am vazut doua module electronice, banuiesc ca unul e pentru sonda lambda si celalat, oprire injectoare - actionare regulator de pe furtun faza gazoasa) - cum comunica cu ECU-ul masinii;
- o functionare proasta a emulatorului de sonda lambda poate afecta mersul pe benzina? e o solutie viabila sa renunt la legarea emulatorului lambada-GPL (adica sa nu mai leg sonda lambda la gaz)?
- pe furtunul de "forta" am un robinet electro-mecanic (cu posibilitate de reglaj manual) controlat si de unitatea electronica - pot fi marite performantele / reglajele schmband una din aceste unitati? (ma gandesc ca au mai aparut ceva noutati )
- am verificat si filtrul de pe vaporizator, pare OK, am gasit acolo un fel de mazga de culoare inchisa, o depunere (am cel mult 8 mii km) - se curata si electrovalva de pe vaporizator?
- exista alte posibilitati de a opri injectoarele fara a pune acele mufe intermediare? (alta electronica...etc)
Daca exista interes, revin si cu ceva poze... , poate reusim sa mai optimizam ceva pe acolo
Mersi mult,
sper ca nu am plictisit pe nimeni
PS : salutari si colegilor de pe forumul Ford, se stiu ei care