1

Topic: INSTALATIA GPL/CRIZA

In situatia actuala de criza, instalatia gpl ajuta proprietarii de autoturisme sa faca economie?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     Astept comentariile si parerile dumneavoastra in legatura cu aceasta intrebare.
     De ce sa nu economisim aproape jumatate din banii de combustibil, acum cand masina nu mai este de mult obiect de lux, ci o necesitate zilnica?

2

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Instalatia GPL face economii indiferent daca e sau nu criza. Opinii pro/contra GPL vor fi tot timpul, dar de cele mai multe ori, daca x,y,z aleg sa NU-si puna instalatie pe masina ,nu o fac pentru ca ar afecta cu ceva motorul sau comportamentul masinii. Fac alegerea asta pentru ca:
-LUMEA o sa creada ca nu-si permite benzina,si el nu vrea sa se identifice cu "ghertoii"
-Are falsa impresie ca GPL-ul explodeaza mai usor decat benzina
-Nici domnul Giga nu si-a pus, si el e om cu carte multa
....si altele de genul asta.

3

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Draga Loco, te felicit ca esti primul care a raspuns la acest topic postat (dupa cum se vede) din septembrie, anul trecut (eram gata sa-l si sterg) , si-ti multumesc ca ai atins exact punctele esentiale pe care vroiam sa le luam in discutie. Pentru ca este uluitor ce se intampla cu romanul nostru: orice poate sa indure, dar sa nu zica LUMEA despre el ca e amarat si n-are bani de benzina. Nu mai observa ca, de fapt, in toata lumea se monteaza aceste instalatii (si de ani buni), ca nu s-a auzit pana acum de nicio masina care a explodat din cauza gpl-ului (vorbim de cele montate autorizat, de specialisti, nu de "nea Costica" de la parter, in spatele blocului), in comparatie cu cate masini iau foc si explodeaza din cauza benzinei.
    Pe de alta parte, de ce totusi sa nu profitam si de acest aspect al problemei: reducerea cheltuielilor aproape la jumatate.
   Ma bucur ca ai spart gheata si astept si alte opinii pe tema asta: de ce NU si gpl?

4

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Sunt posesorul unui BMW E46 (benzina) de mai bine de 3 ani si, cu toate ca de la inceput eram interesat de acest combustibil alternativ, abia acum, dupa multa cercetare pe internet m-am hotarat sa imi montez o instalatie GPL. Dupa mai multe intrebari pe forumuri de "specialitate" BMW, unde mi s-a raspuns de la "vinde-o si ia-ti una pe care sa iti permiti sa o intretii", pana la raspunsuri favorabile, dar cu sfaturi "sa nu fac marca BMW de ras, punandu-i o astfel de instalatie", unde m-a speriat acest cosmopolitanism al romanilor, am gasit raspunsuri pertinente pe forumuri de specialitate GPL, care m-au ajutat sa iau aceasta decizie. Deci, DA, revenind la intrebarea topicului, aceasta instalatie, respectiv acest combustibil alternativ, ajuta proprietarii de autoturisme sa faca economie.

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

5

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Buna Florin! Te inteleg ce spui. Noi am montat instalatie gpl pe un EVO IX, de 340cp. In acel moment, toti prietenii si cunoscutii s-au uitat altfel la noi." Cum adica?Pe masina asta ati pus gpl? Nu va bateti joc de ea?" Degeaba incercam sa le explicam ca nu e instalatia de pe Dacia lu' tata. E una evoluata, care a fost verificata si testata pe Bugatti Veyron. Care consuma cat benzina, adica in regim de oras si 20% si care merge la fel de bine cu cheltuiala la jumatate. Au plecat clatinand din cap si zicand " va bateti joc de ea".

6

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Vai de plaiurile noastre mioritice, ca mult s-au mai schimbat timpurile, dar mentalitatea oamenilor tot in vremea aia a ramas... Avem internet, super computere, zburam in spatiu, dar romanu' nu se dezminte... aproape rusinos, dar asta suntem.

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

7

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

NordService wrote:

Cum adica?Pe masina asta ati pus gpl? Nu va bateti joc de ea?" Degeaba incercam sa le explicam ca nu e instalatia de pe Dacia lu' tata. E una evoluata, care a fost verificata si testata pe Bugatti Veyron. Care consuma cat benzina, adica in regim de oras si 20% si care merge la fel de bine cu cheltuiala la jumatate. Au plecat clatinand din cap si zicand " va bateti joc de ea".

Un alt aspect: Sunt ferm convins ca astia care sustin ca iti bati joc de motor cu GPL-ul(un substitut destul de bun al benzinei) baga in ei din greu margarina la micul dejun in loc de unt,ca na... spune si la TELEVIZOR ca-i sanatoasa. Nu pricepe ca e manipulat. Si e si mai ieftina si nu-l vede nimeni. Culmea e ca nu e cel putin aproape la fel de buna...

8

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Eu circul de 10 ani cu gpl, am avut pana acum trei masini, pe care le-am pus instalatii de la cativa kilometri. Am renuntat si la garantia motorului pentru ca oricum nu s-a stricat nimic la niciuna din ele, iar pentru un schimb de ulei si niste filtre , am preferat sa fac o economie mult mai mare. Pe primele doua le-am vandut si merg actualii proprietari si acum cu ele si sunt multumiti. Daca ar fi sa fac un calcul la cati bani am dat pe gpl si cat ar fi trebuit sa dau pe benzina in toti acesti sute de mii de km facuti in anii astia.....mi-as baga unghia in gat ca nu i-am pus deoparte. Cred ca imi mai cumparam una numai din economia facuta.

9

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Pentru cei care inca nu au aflat ca instalatia secventiala este cu totul altceva decat instalatia clasica, montata pe DACIE, ii invit sa intrebe si sa incerc sa-i lamuresc ce inseamna instalatia pentru motoare incadrate in normele E3 si E4. La fel si cei care inca mai cred ca o masina montata cu gpl umbla cu "bomba" in portbagaj.

10

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Ieri am facut un plin la NubiraII cu 4.3 RON/ litru - cu alte cuvinte, m-a costa un plin vreo 250RON. Un asemenea pret la benzina mi se pare hotie curata. Oare sunt singurul care gandeste asa?

Benzina a ajuns in prezent mai scumpa decat sucul natural de fructe. De ce fac comparatia asta? Ca sa faci un suc de fructe, trebuie sa vina sezonul potrivit, trebuie sa culegi fructele (manual), sa le procesezi, sa le embalezi corespunzator etc.

Pe de alta parte, petrolul se extrage 24/7 365 de zile pe an. Transportul se face super-eficient cu vaporul sau, unde exista infrastructura prin conducte. Procesarea nu este foarte scumpa si se face la o scara industriala.

Atunci, cum este posibil sa coste un 1 litru de benzina mai mult decat 1 litru de suc natural de fructe?

11

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

mihai11 wrote:

Atunci, cum este posibil sa coste un 1 litru de benzina mai mult decat 1 litru de suc natural de fructe?

Foarte simplu: din benzina " traiesc bine" o gramada de sugative si cea mai mare este STATUL, care prin accizele bagate isi trage o gramada de bani din buzunarele noastre.

12

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

buna!am o problema la o masina  pe gpl marca nubira 2 din fabrica ,am urmatoarele probleme;nu sta la relenti , se aprinde chekul, si se opreste motorul, la turatii mari merge bine dar parca intrerupt putin ,pe benzina excelent!specific ca instalatia este pusa de fabrica si este brc sequent24my07!alta sintoma ciudata este cand cuplez gazul, nu porneste doar la a treia cheie,nu gasesc un meserias  sami dea de capat!!!ma poate ajuta cineva cu vreo informatie cat de mica????filtrele leam schimbat!fisele leam schimbat bujiile !cred ca maine poimaine voi schimba instalatia !!!!!!!!specific ca fac de la 40000km/an pe putin!!!!!!

13

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

misu666 wrote:

buna!am o problema la o masina  pe gpl marca nubira 2 din fabrica ,....

     Buna Misu! In primul rand, ai gresit topicul. Daca ai fi intrat pe celelalte, ai fi citit ca si altii au avut probleme asemanatoare cu a ta, mai ales la Nubira .De ce spun asa? Pentru ca Nubira din fabricatie are anumite "sensibilitati" . Cea mai intalnita problema care poate da intreruperile acelea este bobina de inductie, care intre ploturile 2 sau 3 si surubul de fixare, poate avea descarcari in momentul accelerarii. In al doilea rand, vreau sa-mi dai anumite amanunte: cand spui ca nu sta la relanti, trebuie sa stiu daca fluctuatiile sunt ample, adica se ridica pana in 1500-1800 si cade brusc spre 400-500 de turatii, sau sunt mai mici. Verifica cu atentie daca aceste fluctuatii, dar de amplitudine foarte mica, sunt si pe benzina . In al treilea rand, nu inteleg cum faci pornirea direct pe gaz? Secventialele pornesc pe benzina si trec pe gpl cand se incalzeste motorul. In cazul in care se intampla sa-ti faca probleme la pornire, incearca sa o opresti cu comutatorul dat pe pozitia benzina. Vezi daca se repeta problema. E posibil ca, in cazul in care o opresti cu comutatorul pe pozitia gpl, sa iti ramana unul (sau mai multe) din injectoarele de gpl pe pozitia deschis si sa ti-o inece.
      Astept amanunte!

14 (edited by Radovan_eu 2010-06-07 18:01:36)

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Si eu merg pe gpl din 2001 si ma declar foarte multumit. Ca si economie facuta cu Dacia 1310 (din 2001 pana in 2008 ) la un calcul sumar ar fi rezultat aproximativ 4000 euro. Am incercat tot timpul sa-mi conving cunostintele de avantajele gpl-ului dar din pacate am reusit doar cu 4 dintre ele. Mai insist. Drumuri bune.

15

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Am vazut avantajele gpl-ului de pe vremea "raposatului", cand tata avea instalatie pe Daciuta lui, si o incarca cu butelia de aragaz. Chiar cu cat alerga dupa masina de butelii si tot ii convenea. Cand ceilalti stateau acasa din lipsa de benzina, noi mergeam la padure la un gratar. Peste 200.000km a facut masinuta aia cu gaz( de butelie, nu de pompa). Si mai merge si in ziua de azi. Aviz celor care spun ca gazul strica motoarele.

16

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

pt administrator. S-ar putea monta o instalatie pe un opel astra clasic 1.4 tomasetto cumparata din praktiker

17

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

florinauto wrote:

pt administrator. S-ar putea monta o instalatie pe un opel astra clasic 1.4 tomasetto cumparata din praktiker

Deocamdata nu, pentru ca nu avem un contract incheiat cu importatorul.

18

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Domnule administrator ! Mai sus spuneati ca nu intelegeti cum se face pornirea drect pe gaz la secventiala. Se poate , eu mai pornesc atunci cand nu prea mai am benzina dar cu motorul cald sau cat de cat cald .FARA a pune contactul se tine apasat pe butonul de gpl se pune contactul si se da la automat si porneste direct pe gaz. Pe mine m-au invatat  baietii de la service de unde am montat instalatia

19

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

floryn_zdv wrote:

Domnule administrator ! Mai sus spuneati ca nu intelegeti cum se face pornirea drect pe gaz la secventiala. ....

Nu stiu unde zici ca spuneam eu asa ceva!? In 10 ani de montaje oi fi reusit si eu sa aflu macar treaba asta!!! Oricum, multumesc mult pentru explicatii!

20

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

faci economie dar nu mare.deoarece pretul gpl-lui in tara la noi este tinut artificial de mare fata benzina.gpl 2,65 iar benzina 4,6 deci 57% din pretul benzinei.consumul insa este cu 25% mai mare.

21

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

hehehe, am pus instlatie GPL PRINS pe Tuareg 3,2 V6 din 2005
merge super bine si acum consuma tot 14-15 dar cu 3ron/l nu cu 5,6ron/l

super super multumit !

22

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

nevermind wrote:

hehehe, am pus instlatie GPL PRINS pe Tuareg 3,2 V6 din 2005
merge super bine si acum consuma tot 14-15 dar cu 3ron/l nu cu 5,6ron/l

super super multumit !

Bravo tie! Adevarul este ca ti-ai si montat cea mai tare instalatie (dupa parerea mea), care este la ora actuala. Am montat si noi cateva (pretul e de vina, n-are lumea bani), dar suntem si noi si clientii (mai ales) "super super multumiti". Sa o stapanesti sanatos si de diferenta de bani, sa te distrezi. Si celor care-ti reproseaza ca ai pus Tuaregul pe gpl, nu-i baga in seama ca sunt ofticati. Da-le cu banii economisiti peste bot.

23

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

Am o intrebare! Mi s-a ars calculatorul la gaz si decat sa dau 900lei pe unul nou, prefer sa-mi schimb toata instalatia... Iar acum intrebarea: pot transforma instalatia asta (fara calculator) in instalatie clasica? Ce-mi trebuie pt transformare?

24

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

dar ce tip de instalatie ai?

25

Re: INSTALATIA GPL/CRIZA

floris wrote:

....pot transforma instalatia asta (fara calculator) in instalatie clasica? ....

Din ce stiu eu....nu cred ca se poate ( noi nu am incercat), pentru ca reductorul are electrovalva actionata de un senzor care e controlat de calculator si nu am avut timp sa incercam sa ne jucam. Incearca tu si ne spui si noua! Oricum, sa nu incerci pe masina pe care a fost montata, pentru ca daca a avut secventiala, inseamna ca nu merge cu clasica.