1

Topic: indicator nivel GPL

Buna ziua. Am o instalastie GPL BRC AT90E cu rezervor STAKO 55l. Am facut plinul si indicatorul a ramas lafel, si cel cu leduri si cel de pe butelie. Mai aveam in butelie in jur de 5l. Mi-a aratat ca am alimentat 50l acum ceea ce nu s-a mai intamplat niciodata. Am facut plinul de mai multe ori cu butelia goala si mai mult de 45l nu au intrat niciodata, si acum mai avea ceva in ea. Alimentez de la aceeasi benzinarie MOL de 3 ani si nu am mai patit asa pana acum. Baietii de la benzinarie mi-au spus ca avea cum sa-mi bage aer fals. Ar putea fi de vina indicatorul?

2

Re: indicator nivel GPL

Ti s-a intamplat ce se intampla la multi care alimenteaza ziua, pe caldura. Presiunea mare din cisternele de la statiile de alimentare, blocheaza plutitorul  de la multisupapa din rezervor. Acesta fiind fortat, ramane pe deschis: indica tot timpul plin, si nu mai inchide la 80% din capacitate.Trebuie sa te duci la un service montator, cu rezervorul golit de tot, sa-ti desfaca multisupapa si sa ti-o repare.

3

Re: indicator nivel GPL

Eu am avut o alta problema... nu imi intra - la un Saka de 53 litri - mai mult de 33 litri (plin pe plin...). Am fost la service si mi l-au reparat, acum imi intra 42 - 43 litri. In schimb, m-am pricopsit cu alta problema: imi ajunge foarte repede pe rosu (dupa circa 200 km, depinde de cum o calc...), ceea ce, in mod normal, ar indica faptul ca mai am cam 5 litri in butelie. Dar, in conditiile in care faceam (si fac) cam 450 km cu un plin, eu pe rosu mai fac intre 150 - 200 km. Este o eroare ce se poate corecta? E vorba de presiunea GPL?

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

4

Re: indicator nivel GPL

florin.mircea wrote:

...eu pe rosu mai fac intre 150 - 200 km. Este o eroare ce se poate corecta? E vorba de presiunea GPL?

    In general, plutitoarele de rezervor toroidal asa fac. Suprafata gpl-ului este mai intinsa decat la cilindric, de aceea se modifica nivelul in functie de pozitia masinii (daca este inclinata), tija plutitorului este mai scurta, si nu indica cu exactitate. Cel mai bine te orientezi dupa numarul de km parcursi. Oricum este bine sa mai mergi si pe benzina intre alimentari, sa mai lucreze injectoarele.Si eu am toroidal la masina mea, si patesc la fel. Plutitorul are mai mult rol de a opri alimentarea la 80% din capacitate.

5

Re: indicator nivel GPL

NordService wrote:
florin.mircea wrote:

...eu pe rosu mai fac intre 150 - 200 km. Este o eroare ce se poate corecta? E vorba de presiunea GPL?

    In general, plutitoarele de rezervor toroidal asa fac. Suprafata gpl-ului este mai intinsa decat la cilindric, de aceea se modifica nivelul in functie de pozitia masinii (daca este inclinata), tija plutitorului este mai scurta, si nu indica cu exactitate. Cel mai bine te orientezi dupa numarul de km parcursi. Oricum este bine sa mai mergi si pe benzina intre alimentari, sa mai lucreze injectoarele.Si eu am toroidal la masina mea, si patesc la fel. Plutitorul are mai mult rol de a opri alimentarea la 80% din capacitate.

Buna ziua am si eu o instalatie landi renzo ,la mine nu a declansat niciodata cand fac plinul de cand am montat instalatia (6 luni) ,cand este aproape de plin incepe sa bage incet pana se opreste pompa

6

Re: indicator nivel GPL

circuit wrote:

  ....la mine nu a declansat niciodata cand fac plinul ....

Depinde ce tip de multisupapa are montata pe rezervor. Daca este rezervor toroidal, acestea mai au aceasta problema. De preferat ar fi sa urmaresti incarcarea, si cand incepe sa se reduca debitul la pompa, trebuie oprita .

7

Re: indicator nivel GPL

Buna ziua . Unde as putea gasi un indicator cel de pe butelie care trebuie sami arate si in bord la buton. Butonul este stag 2-W si cam la ce pret ar fi?

8

Re: indicator nivel GPL

Tiberyca wrote:

.... Unde as putea gasi un indicator cel de pe butelie care trebuie sami arate si in bord la buton. Butonul este stag 2-W si cam la ce pret ar fi?

Daca te referi la senzorul de nivel de pe multisupapa de pe butelie, costa 75,00lei cu cablaj cu tot.

9

Re: indicator nivel GPL

buna ziua, ca sa nu deschid alt topic, voi continua aici cu o problema asemanatoare:
masina : audi 80, 85kw, multipunct, 2.0l, instalatie gpl tomasetto stag 4, rezervor toroidal 41l
cu rezervorul plin (intra cam 32-34l) merg 20-30 km pana scade primul led, pe rosu merg cateodata si 55-60km - am inteles de mai sus ca e oarecum normal datorita rezervorului toroidal
fac plinul, merg 180km, viteza 120-140 - 3300-4000ture  cand vad becul rosu la gaz
intru la o statie gpl, opresc motorul, nu era tipul care alimenteaza acolo, pun contactul sa plec , cand  ma uit la indicatorul gpl - 2 leduri verzi aprinse............
intre timp vine si ala de la gpl, zic hai sa alimentez daca tot am oprit , ii zic sa faca plinul, au mai intrat 16 l.........
de ce aveam ledul rosu aprins daca aveam mai bine de jumatate de rezervor de gaz?
cum de si-a revenit indicatorul dupa ce am oprit si am pus contactul?
merg cat mai merg, la intrare in bucuresti....iar ledul rosu, mai merg cam 10 km prin bucuresti, trafic de oras, s-a mai aprins un led verde, merg sa alimentez, iar plinul, au mai intrat 17l, deci tot cam jumate de rezervor...........
unde ar putea fi problema?

10

Re: indicator nivel GPL

fisherman wrote:

.....fac plinul, merg 180km, viteza 120-140 - 3300-4000ture  cand vad becul rosu la gaz
intru la o statie gpl, opresc motorul, nu era tipul care alimenteaza acolo, pun contactul sa plec , cand  ma uit la indicatorul gpl - 2 leduri verzi aprinse.......

Problema pe care o ai tu, este des intalnita la rezervoarele toroidale, datorita faptului ca gpl-ul sta ca intr-un lighean si este influentat de pozitia masinii. Plutitorul care transmite senzorului de nivel pozitia nivelului, este scurt si lucreaza pe o cursa foarte scurta. De aceea orice inclinatie a masinii il influenteaza, plus ca se misca la demaraj, sau frana.

11

Re: indicator nivel GPL

ms de raspuns, deci sa nu-mi fac probleme ca e ceva defect sau ca mai trebuie reglat ceva, o seara placuta

12

Re: indicator nivel GPL

fisherman wrote:

.... deci sa nu-mi fac probleme ca e ceva defect sau ca mai trebuie reglat ceva, ....

Nu! Asta e dezavantajul rezervorului toroidal. smile  Nu ocupa spatiul din portbagaj, dar nu indica bine nivelul.

13

Re: indicator nivel GPL

Si la mine este la fel ....pe rosu fac peste 200 km dar m-am invatat cu ea.. smile

14

Re: indicator nivel GPL

Am primit si eu un pont in vara in legatura cu indicatorul de GPL de pe bord. Cel montat pe butelie are 3 pozitii, cel putin al meu. E prins in doua surubele, daca imi aduc bine aminte, si dupa ce i-am schimbat pozitia, a inceput sa indice MULT mai corect cantitatea de combustibil din toroidal. Acum pe rosu fac in jur de 100 km, in conditiile in care cu un plin parcurg intre 450 - 500 km. Incercati cei care aveti probleme si eventual cineva mult mai priceput decat mine va poate explica si pe ce principiu functioneaza acel indicator montat pe butelie si de ce schimbandu-i pozitia va indica mai corect consumul. Sarbatori fericite!!!

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

15

Re: indicator nivel GPL

Va salut, am o instalatie tomasetto, nu stiu exact modelul, e montata de 2 sapt pe un opel astra g 1.8 16v, problema ar fi ca azi ma jucam cu butonul de comutare si am zis sa o pornesc sa dau drumu la aer si aveam butonul apasat, a pornit direct pe gaz dar mi s-au aprins toate liniutele la indicator, inainte fiind pe rosu si acum au ramas aprinse in contextul in care mai am vreo 3-4 litri de gaz ca sunt in probe sa vad cati km fac cu un full, as ramane recunoscator daca mi-ati da cateva sugestii/idei

16

Re: indicator nivel GPL

Am revenit cu informatii asupra modelului instalatiei, tomasetto stag200-4