1

Topic: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Salut.
Am o instalatie Tomasetto stag 200, masina este un Bmw e36.
De vreo 2 zile a inceput sa faca figuri.
Cand accelerez brusc (adica pedala cat mai la fund), smunceste o data sau de doua ori, apoi tipa, si trece pe benzina (clipeste ledul de la comutator).
La mers normal, cu accelerari normale, nu face probleme.
Imi puteti spune cam ce ar fi?
As vrea sa stiu ce bani sa pregatesc daca merg la service (am facuti peste 15.000 km, dar cei care mi-au montat-o mi-au zis sa trec pe la ei doar daca am probleme).
Va multumesc

2

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

De regula face asa cand se colmateaza filtrul de la electrovalva, si nu mai are debitul si presiunea pe care o soliciti in momentul demarajului, iar calculatorul instalatiei crede ca ai terminat gazul si te trece pe benzina. Cam la 15000km e necesar sa verifici macar (daca nu sa schimbi) filtrele: de la electrovalva si de la rampa de injectoare. Nu stiu de ce nu ti-au spus treaba asta cei care ti-au montat-o. Altfel risti sa termini si reductorul si rampa de injectoare.

3

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Si cum se face aceasta verificare?
As putea face eu aceasta verificare, sau sa schimb filtrele? (Ma pricep cat de cat la mecanica, dar la gaz nu prea pot localiza filtrele).

4

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Du-te  la prima revizie de 15000km, solicita sa ti se schimbe filtrele si ai sa vezi cum se face si unde sunt. Oricum, trebuie sa faci reviziile daca vrei sa ai garantie la instalatie. Cei care ti-au montat-o nu ti-au spus treaba asta?

5

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Ok.
Ai vreo mica idee cam cat ar costa revizia si schimbatul filtrelor?
Sunt la distanta mare de salar, si nu vreau sa merg acolo nepregatit, mai ales ca am in jur de 100km.
Cei care mi-au montat-o mi-au zis ca sa vin la ei doar daca ceva nu e in regula, nu merge bine, tremura motorul, sau consuma foarte mult.
Acu 2 luni i-am sunat, pentru ca m-a intrebat cineva daca am facut revizia dupa primii 10-15k km si m-a avertizat si el ca pot pierde garantia. Mi-au zis acelasi lucru, ca doar daca am problema sa merg la ei.
Merci pentru raspunsurile rapide smile

6

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

La noi, toata revizia de 15000, cu filtre si verificari si , daca e nevoie, un reglaj pe calculator, costa 120,00 roni. Dar fiecare service are costurile lui, cel mai bine ar fi sa-i suni si sa-i intrebi. Si noi am incercat sa-i scapam pe clientii nostri de niste drumuri,(mai ales pe cei care stateau la distanta mare de noi)  si ne-am trezit ca importatorii nu au vrut sa ne schimbe piesele in garantie, pentru ca au vazut ca se defectasera din cauza neintretinerii instalatiei. Asa ca .... ar fi bine sa discuti aspectul asta cu cei de la service, sa nu ai surprize...neplacute!

7

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Multumesc pentru informatii.
O sa sun zilele urmatoare sa vad ce imi zic, si cand pot merge la ei.

8

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Sa ne tii la curent cu noutatile!

9

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Salut.
Am rezolvat problema.
Am fost la service, cei de acolo au scos cred un pumn de mizerie ( un fel de cenusa de culoarea gri inchis).
S-a curatat bine, si s-a inlocuit filtrul ala mic de la vaporizator, acum e ok.

Revin cu alta intrebare... Cum pot lega pompa de benzina sa mearga numai atunci cand trebuie?
Momentan cand merg pe gaz, merge si pompa de benzina, si a inceput sa bazaie...

10

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

GuessWho wrote:

...Revin cu alta intrebare... Cum pot lega pompa de benzina sa mearga numai atunci cand trebuie...

Normal, daca instalatia este montata corect, fiind secventiala, totul este supravegheat de calculator, si nu trebuie intervenit asupra pompei de benzina. Aceasta merge in regim de relanti cand trece pe gpl si raceste injectoarele de benzina. Daca instalatia este clasica, se monteaza un releu la pompa de benzina, care o opreste cand trece pe gpl. Daca o auzi ca bazaie, poate avea alte cauze.

11

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Eu ma gandeam sa opresc pompa de benzina cand merg pe gaz, pentru a-i prelungi viata, nu prea am finainte sa iau alta pompa acum, costa vreo 500-600 lei...

Daca as face lucrul acesta, sa opresc pompa, crezi ca ar avea de suferit injectoarele? Adica se pot strica daca nu sunt racite?

Si daca nu merg pe gaz, de ce mai trece benzina prin injectoare? Sau din injectoare se duce benzina pe retur inapoi in rezervor?

12

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

In primul rand, pompa este facuta sa mearga, nu sa stea. In al doilea rand, cei care au gandit aceste instalatii si care au zeci de ani in spate de studii si cercetari, cred ca au fost atat de cretini sa nu se gandeasca la chestia asta: ca pompa de benzina merge, in loc sa se opreasca atunci cand trece pe gpl. Noroc cu noi romanii, ca suntem baieti isteti, si am descoperit ca trebuie sa oprim pompa de benzina. Masinile carora nu li s-au oprit pompele, au sute de mii de km si nu s-au ars. Altele in schimb, surpriza, nici nu sunt pe gpl, si s-au ars pompele. De ce oare? Poate pentru ca sunt atat de zgarcit, sau uituc, si nu am benzina de ajuns in rezervor. Sau poate ca s-a infundat supapa de vid din busonul de la benzina, si atunci pompa lucreaza fortat si se arde, sau pur si simplu, a venit din fabrica cu defect de fabricatie si n-a rezistat. Asta e, se mai intampla. Injectoarele care nu lucreaza, se colmateaza foarte repede. Daca raman impuritati din benzina, cu praful care e in motor, ca precis "uitam" sa schimbam si filtrul de aer , care este recomandat sa se schimbe la aprox.10000km, cu calamina care se depune din arderea benzinei, in caldura din motor se usuca si ajunge de astupa duzele. Da, benzina se intoarce pe retur.

13

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Scuze, dar treaba asta am auzit-o de la unii, si am hotarat ca cel mai bine e sa intreb, pentru ca eu sincer nu prea stiu cum functioneaza.

" Sau poate ca s-a infundat supapa de vid din busonul de la benzina"
Merci mult. Sigur asta e problema. Am avut probleme cu rezervorul, si temporar cineva mi-a anulat niste furtune, pentru ca aveam nevoie de masina si nu aveam luat alt rezervor. Si cam de atunci a inceput sa bazaie pompa.
Filtrele si uleiul oricum le schimb la maxim 11-12k.

Daca se poate, ar mai fi o intrebare. De unde pot cumpara cele doua filtre de la instalatia de gpl?
Cel mare dintre vaporizator si injectoare nu a fost schimbat la revizie, cica nu ar fi fost infundat, dar pentru linistea mea as prefera sa il schimb.
Consumul meu pe gpl este in jur de 10.5 - 11.5 %, indiferent de conditiile de mers. Adica daca merg calm, schimburi intre 2700-3300 ture imi ia 10.5%, iar daca o calc, schimburi doar peste 3500-4000 ture imi ia 11-11.5. E normal sa fie asa mica diferenta? (Masina are motor de 1.6, 8V, 102 cai).

Merci inca odata smile

14

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

E foarte bine ca intrebi, dar trebuie sa ai grija si pe cine! Cea mai mare greseala care se face, este sa nu se schimbe ambele filtre, mai ales daca ai scos "un pumn de cenusa".Si noi am facut lucrul asta, ca ne parea rau sa bagam clientii la cheltuiala, ca e criza ....etc. Dar, am constatat ca gazul este foarte murdar in ultimul timp si "economia" facuta pe un filtru, se duce pe o rampa de injectoare.
Filtrele se asigura de montator, nu stiu unde in alta parte le poti gasi.
In legatura cu consumul, e bine sa faci o verificare si pe benzina, daca poti. Pentru ca fiecare masina are individualitatea ei (mai ales BMW-urile),si trebuie sa urmaresti care este regimul ei optim de functionare. De exemplu, daca turatia optima de mers constant este 1800-2000 ture, atunci e bine, pentru consum, sa n-o ridici mai mult de aprox. 1000 ture la schimbarea vitezei.
Cu multa placere, si daca mai sunt probleme, spune-le, sa incercam sa te ajutam  .

15

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Din ce am vazut eu, cel care s-a ocupat de revizie (e si cel mai priceput de acolo), a pus un fir intre + ul de la baterie si ori rampa de la injectoare, ori alt fir de pe acolo, si a fasait mai tare, si a iesit mizerie dinspre filtrul dintre vaporizator si rampa de injectoare.

Pe benzina, timp de 1 an, inainte de a avea gpl, scoteam 8.5% media, mers tot timpul 50-60% localitate, iar restul in afara localitatii.

Revin cu noutati dupa ce schimb rezervorul.

16

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

GuessWho wrote:

.....Revin cu noutati dupa ce schimb rezervorul.

Te asteptam!

17

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Scuze pentru intarziere smile

Am schimbat rezervorul, dar pompa tot face galagie, dar numai la rece, in primele 2-3 minute, dupa aia nu se mai aude.
Sper sa mai tina anul asta.

Am de iarna trecuta probleme cu sonda lamdba. Pe benzina nu face nici o problema nici la rece, nici la cald, cosumul e cat de cat ok (poate 0.5-1 litru in plus fata de alte masini identice).
De cand mi-am pus gazul, daca e rece afara, si nu o las 2-3 minute pornita, incepe sa varieze relantiul, si cand opresc la semafor, se opreste motorul. Asta doar dupa ce trece pe gaz. Daca o las pe benzina, nu face nici o problema.

E normal sa faca asa doar pe gaz in conditiile astea?

18

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

GuessWho wrote:

.... Asta doar dupa ce trece pe gaz. Daca o las pe benzina, nu face nici o problema.

E normal sa faca asa doar pe gaz in conditiile astea?

Face si pe benzina, dar mai putin sesizabil, pentru ca pe gpl este mai sensibila, arde mai complet si nu sunt reziduuri de ardere. Incearca sa cureti macar motorasul pas cu pas, cel care regleaza relantiul. Probabil ca este inbacsit de mizerie, si doar cand se incalzeste regleaza amestecul cat de cat.

19

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Regulatorul de relanti este ok, l-am curatat de cateva ori pana acum, si tot asa face smile

20

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

GuessWho wrote:

Regulatorul de relanti este ok, l-am curatat de cateva ori pana acum, si tot asa face smile

Poate nu mai vrea curatat. Poate e uzura prea mare si trebuie schimbat. Sau poate fi doar din cauza sondei, care nu mai regleaza amestecul corect

21

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Cred ca se vrea schimbat motorul, cu unul mai potent 6L gen 2.5 sau 2.8. Deocamdata sunt la stagiul de vis, poate in 1-2 ani il pun in practica. Cred ca in cazul acesta, ar trebui schimbat doar calculatorul instalatiei, si rampa cu injectoare?

22

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

GuessWho wrote:

..... Cred ca in cazul acesta, ar trebui schimbat doar calculatorul instalatiei, si rampa cu injectoare?

Inainte de schimbarile astea drastice, trebuie verificata cu atentie instalatia, si senzorii masinii.

23

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

Va salut domnilor! Apelez la ajutorul dvs. in urmatoarea problema: Detin o solenza pe care am montata o instalatie milano de aprox 45.000 km. De cateva zile am observat ca imi trece singura pe benzina, de cele mai multe ori atunci atunci cand acceleratia este solicitata mai mult. Mentionez ca am schimbat acum 3 saptamani ambele filtre din compartimentul motor si chiar astazi l-am verificat pe cel de pe electrovalva si as zice ca nu are nici o problema. Am desfacut conducta de gaz ce face legatura dintre butelie si multivalva, am suflat-o cu aer comprimat crezand ca ar fi ceva mizerie prin ea si degeaba. Astazi s-ar parea ca s-ar fi terminat gazul si as vrea sa desfac si multisupapa (daca asa se numeste) de pe butelie pentru o inspectie vizuala. Mai dati-mi va rog ceva idei, ce ma sfatuiti sa fac?. Este posibil ca aceasta problema sa se datoreze calitatii gazului? Ultima alimentarea s-a facut atunci cand rezervorul era gol si a fost de la Luk (nu este prima data cand alimentez de la aceasta firma si respectiv aceasta statie si niciodata nu am avut probleme). Multumesc!

24

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

In primul rand, e bine ca ai schimbat filtrele, dar, important este, dupa cati km?  la Milano se schimba la 10.000km, tocmai pentru ca e foarte vulnerabila la mizeria din gaz. Daca si dupa curatarea multisupapei (e posibil, atunci cand accelerezi, sa cada cuiul de la bobina - verifica si arculetul- si sa intrerupa gazul) nu rezolvi situatia, trebuie verificat si senzorul de presiune. Ar mai fi o posibilitate: sa verifici daca nu cumva se raceste reductorul cand accelerezi, poate nu ai circuitul antigelului bun, si senzorul de temperatura da semnal si ti-o trece pe benzina. Da-ne de stire ce rezolvi!

25

Re: Trece pe benzina la accelerari bruste...

In momentul schimbarii filtrelor nu am avut nici o problema de acest gen, de fapt pana acum 3 zile nu a fost nici o problema. Am splat butelia de gaz, m-am uitat la multisupapa, inclusiv la electrovalva de pe ea si in interior la cui si nu parea nimic dubiosdupa care am montat totul la loc. Astazi o sa ajung sa bag gaz de la alta pompa si o sa vad cum se comporta. Daca persista problema atunci o sa scot cuiul si arculetul electrovalvei de pe supapa, o sa urmaresc si incalzirea vaporizatorului si daca nu este nici o imbunatatire o sa pun pe seama senzorului de presiune. Revin cu vesti. Multumesc de ajutor