admin wrote:walter wrote:Instalatia este Fratelli recomandata de "meserias"pentru tipul meu de masina.Daca zici ca in mod normal montand o instalatie GPL pe masina,consumul creste cu 20%(gaz),cum explici ca pe benzina consuma 7.3% si gaz 10.5-11.00% adica cu cca. 50% mai mult gaz pe exterior?
Ce zici,diuze de 1.7 pentru masina,e ok?
Multumesc!
Marimea diuzeleor nu se determina simplu. In alegerea diuzelor se ia in calcul si presiunea din reductorul de gaz.
Daca pe softul de gpl timpii de injectie pe gaz sunt aproximativ dublii fata de timpii de benzina, atunci ansamblul presiune - diuze e ok.
Recomand sa veniti la service sa ii facem o constatare, eventual un reglaj corect
Eu am gasit asta:
- numarul de KW se imparte la 4(adica numarul de cilindri) pentru a afla puterea pe cilindru de exemplu la mine 75KW imi da 18,75 dar atentie nu CP ci KW
- acum in prima colona avem puterea rezultata pe cilindru iar in a doua avem marimea duzei:
1-12----- 1,6
12-15---- 1,8
15-18---- 2
18-22---- 2,2
22-25---- 2,4
25-29---- 2,6
29-32---- 2,8
32-36---- 3
36-40---- 3,2
Deci la mine conform tabelului la 18,75 imi trebuie duza de 2,2. Astea sunt normele pentru instalatii secventiale si cred ca potrivesc la orice tip de instalatie din cate stiu eu.
Mai mult,din cate am studiat nu exista instalatii GPL dedicate pe tip de motorizare ci numai pe tip de norme euro(E1;E2 s.a.m.d.).In concluzie,orice tip de instalatie aferenta ca si compatibila cu un anumit tip de norma,trebuie sa aiba consum de maxim 20%mai mare pe GPL decat pe benzina si nu 50% cat este la mine!Asta daca nu cumva instalatia montata este o "facatura"ordinara ce nu este compatibila cu Euro 4 cat am eu pe masina.
Corect?