1 (edited by walter 2014-01-15 20:55:03)

Topic: Probleme consum GPL

Salutare.

   Am un Passat 1.6 benzinar cu instalatie secventiala.Nu iese din consum de 10% exterior si 14-15/oras,indiferent de stilul de condus,cu clima,fara clima,90-110 km/h sau 140-160 km/h.Am fost la service autorizat pentru reglaje si...nimic.O idee?Multumesc.
P.S.Un amic cu Octavia de 2.0 are consum cu aceeasi instalatie,de 9% exterior si 12%oras.Nu prea inteleg de ce asa.

2

Re: Probleme consum GPL

Salut,

Am un Ford de 1,4 cu instalatie Ocotec Digigas 3-8 din Germania(montata in 2008).Problema e ca trece de pe gaz pe benzina cind vrea .Ce ar putea sa aiba ? ca la service nu am fost lamurit.Cind este pe gaz merge frumos,trage,nu "zgiltie". Multumesc!

3

Re: Probleme consum GPL

Cred ca trebuie sa ne raspundem singuri!Admin a dat bir cu fugitii:))

4

Re: Probleme consum GPL

Walter, ce instalatie ai?
Un motor mai mare nu inseamna neaparat un consum mai mare. Un consum bun este scos de motorul potrivit pe caroseria potrivita. Passaturile de 1.6 la fel ca si loganurile de 1,4 consuma mai mult decat rudele lor mai mari

5 (edited by walter 2014-01-17 12:57:42)

Re: Probleme consum GPL

Instalatia este Fratelli recomandata de "meserias"pentru tipul meu de masina.Daca zici ca in mod normal montand o instalatie GPL pe masina,consumul creste cu 20%(gaz),cum explici ca pe benzina consuma 7.3% si gaz 10.5-11.00% adica cu cca. 50% mai mult gaz pe exterior?
Ce zici,diuze de 1.7 pentru masina,e ok?
Multumesc!

6

Re: Probleme consum GPL

walter wrote:

Instalatia este Fratelli recomandata de "meserias"pentru tipul meu de masina.Daca zici ca in mod normal montand o instalatie GPL pe masina,consumul creste cu 20%(gaz),cum explici ca pe benzina consuma 7.3% si gaz 10.5-11.00% adica cu cca. 50% mai mult gaz pe exterior?
Ce zici,diuze de 1.7 pentru masina,e ok?
Multumesc!

Marimea diuzeleor nu se determina simplu. In alegerea diuzelor se ia in calcul si presiunea din reductorul de gaz.
Daca pe softul de gpl timpii de injectie pe gaz sunt aproximativ dublii fata de timpii de benzina, atunci ansamblul presiune - diuze e ok.
Recomand sa veniti la service sa ii facem o constatare, eventual un reglaj corect

7 (edited by walter 2014-01-28 08:42:12)

Re: Probleme consum GPL

admin wrote:
walter wrote:

Instalatia este Fratelli recomandata de "meserias"pentru tipul meu de masina.Daca zici ca in mod normal montand o instalatie GPL pe masina,consumul creste cu 20%(gaz),cum explici ca pe benzina consuma 7.3% si gaz 10.5-11.00% adica cu cca. 50% mai mult gaz pe exterior?
Ce zici,diuze de 1.7 pentru masina,e ok?
Multumesc!

Marimea diuzeleor nu se determina simplu. In alegerea diuzelor se ia in calcul si presiunea din reductorul de gaz.
Daca pe softul de gpl timpii de injectie pe gaz sunt aproximativ dublii fata de timpii de benzina, atunci ansamblul presiune - diuze e ok.
Recomand sa veniti la service sa ii facem o constatare, eventual un reglaj corect

Eu am gasit asta:
- numarul de KW se imparte la 4(adica numarul de cilindri) pentru a afla puterea pe cilindru de exemplu la mine 75KW imi da 18,75 dar atentie nu CP ci KW
- acum in prima colona avem puterea rezultata pe cilindru iar in a doua avem marimea duzei:
1-12----- 1,6
12-15---- 1,8
15-18---- 2
18-22---- 2,2
22-25---- 2,4
25-29---- 2,6
29-32---- 2,8
32-36---- 3
36-40---- 3,2
Deci la mine conform tabelului la 18,75 imi trebuie duza de 2,2. Astea sunt normele pentru instalatii secventiale si cred ca potrivesc la orice tip de instalatie din cate stiu eu.
  Mai mult,din cate am studiat nu exista instalatii GPL  dedicate pe tip de motorizare ci numai pe tip de norme euro(E1;E2 s.a.m.d.).In concluzie,orice tip de instalatie  aferenta ca si compatibila cu un anumit tip de norma,trebuie sa aiba consum de maxim 20%mai mare pe GPL decat pe benzina si nu 50% cat este la mine!Asta daca nu cumva instalatia montata este o "facatura"ordinara ce nu este compatibila cu Euro 4 cat am eu pe masina.
Corect?

8

Re: Probleme consum GPL

Salut!Am o vectra b 1,6-16v si de curand am montat o instalatie gpl tomasetto achille ,in locul celei originale necam koltec.Daca inainte aveam un consum extraurban de 8%,acum cu cea noua am un consum de 10%,iar in oras cu 15l de gaz am facut 75km.Consumul pe benzina este normal,cam 7% in afara.Am pus-o pe tester si arata ca ar fi bine reglata!Nu stiu ce sa mai fac,sincer m-am saturat sa tot merg la ei pt reglaje!Astept un sfat constructiv.Va multumesc

9

Re: Probleme consum GPL

walter wrote:
admin wrote:
walter wrote:

Instalatia este Fratelli recomandata de "meserias"pentru tipul meu de masina.Daca zici ca in mod normal montand o instalatie GPL pe masina,consumul creste cu 20%(gaz),cum explici ca pe benzina consuma 7.3% si gaz 10.5-11.00% adica cu cca. 50% mai mult gaz pe exterior?
Ce zici,diuze de 1.7 pentru masina,e ok?
Multumesc!

Marimea diuzeleor nu se determina simplu. In alegerea diuzelor se ia in calcul si presiunea din reductorul de gaz.
Daca pe softul de gpl timpii de injectie pe gaz sunt aproximativ dublii fata de timpii de benzina, atunci ansamblul presiune - diuze e ok.
Recomand sa veniti la service sa ii facem o constatare, eventual un reglaj corect

Eu am gasit asta:
- numarul de KW se imparte la 4(adica numarul de cilindri) pentru a afla puterea pe cilindru de exemplu la mine 75KW imi da 18,75 dar atentie nu CP ci KW
- acum in prima colona avem puterea rezultata pe cilindru iar in a doua avem marimea duzei:
1-12----- 1,6
12-15---- 1,8
15-18---- 2
18-22---- 2,2
22-25---- 2,4
25-29---- 2,6
29-32---- 2,8
32-36---- 3
36-40---- 3,2
Deci la mine conform tabelului la 18,75 imi trebuie duza de 2,2. Astea sunt normele pentru instalatii secventiale si cred ca potrivesc la orice tip de instalatie din cate stiu eu.
  Mai mult,din cate am studiat nu exista instalatii GPL secventiale dedicate pe tip de motorizare ci numai pe tip de norme euro(E1;E2 s.a.m.d.).In concluzie,orice tip de instalatie secventiala aferenta ca si compatibila cu un anumit tip de norma,trebuie sa aiba consum de maxim 20%mai mare pe GPL decat pe benzina si nu 50% cat este la mine!Asta daca nu cumva instalatia montata este o "facatura"ordinara ce nu este compatibila cu Euro 4 cat am eu pe masina.
Corect?

Gresit, kiturile gpl pentru autoturisme se calculeaza in functie de tipul injectiei, numarul de cilindrii, puterea motorului. In nici un caz nu putem pune o instalatie calculata pentru Logan pe o masina ce dezvolta peste 150 cp. Nu exista tip de instalatie secventiala care sa nu mearga pe euro 4. In general tabelurile cu marimile diuzelor sunt facute pe presiunea de reductor de 1 bar. Cea mai buna metoda pentru alegerea diuzelor este cea care v-am spus-o mai sus.
Noi montam Fratelli fara sa avem probleme de genul acesta
Tabelul de diuze difera in functie de rampa care este folosita, fiecare producator cu tebelul lui

10

Re: Probleme consum GPL

statescu emil wrote:

Salut!Am o vectra b 1,6-16v si de curand am montat o instalatie gpl tomasetto achille ,in locul celei originale necam koltec.Daca inainte aveam un consum extraurban de 8%,acum cu cea noua am un consum de 10%,iar in oras cu 15l de gaz am facut 75km.Consumul pe benzina este normal,cam 7% in afara.Am pus-o pe tester si arata ca ar fi bine reglata!Nu stiu ce sa mai fac,sincer m-am saturat sa tot merg la ei pt reglaje!Astept un sfat constructiv.Va multumesc

Sfatul care pot sa vi-l dau este sa veniti cu ea sa ii facem o verificare. Altfel din moment ce masina merge bine, nu am ce sfat sa va dau fara sa vad despre ce e vorba.

11

Re: Probleme consum GPL

Am fost deja de 2 ori cu ea pentru reglaje si are consumul mentionat.O sa merg si a treia oara desi sunt indoit si chiar inclin sa cred ca acest tip de instalatie nu da randament la tipul meu de masina.
Oricum,multumesc pentru lamuriri.

12

Re: Probleme consum GPL

Nu mai umbla prin service-uri ca sunt dezinteresati sa-ti rezolve astfel de probleme si te cheama cu masina la ei,iti fac o autocalibrare si gata.Am montat la aceasta firma(nordservice) la passat 1,6 tomasetto stag 200.Dupa autocalibrarea de la montajul instalatiei,masina a mers prost cu intreruperi,noroc cu un tip ce lucreaza la o firma in Bucuresti care monteaza instalatii gpl care mi-a facut niste reglaje in mers si s-a rezolvat problema mersului intrerupt.In schimb consumul pe gaz a fost si a ramas de 10 % in extraurban(fara a depasi 110 km/h).Mi s-a spus de la firma montatoare ca poate bujiile ,ca poate fisele (pe care le-am schimbat degeaba) ,insa consumul a ramas tot 10% extraurban,in conditiile in care in aceleasi conditii,pe benzina consuma 7-7,5 l/100km.Asa ca la pomul laudat sa nu te duci cu sacul.La revizia de "1000 km"(in realitate 1700 km) le-am spus despre consumul mare si in afara de autocalibrare si doua pufuri la furtune,nicio verificare.Dar altfel vor sta lucrurile la revizia de 15.000 km sau 6 luni daca nu sunt facute lucrurile asa cum trebuie.In prezent incerc sa invat singur reglajele dupa manual si alte informatii.Din punct de vedere al montajului baietii au lucrat bine,nu am ce le reprosa.In schimb la reglaje ,doar autocalibrare.

13 (edited by walter 2014-01-27 22:10:06)

Re: Probleme consum GPL

Da,ai dreptate!
Astazi in sfarsit dupa indelungi cautari am intrat in posesia softului pentru Fratelli.Deocamdata nu-mi bag nasul si o sa mai merg odata la service,dar daca nici de asta data nu-i dau de cap "meseriasii",o sa trebuiasca sa ma specializez:),sau sa-mi schimbe instalatia cu alta care sa corespunda cu adevarat masinii mele!
Bafta tuturor!

14 (edited by walter 2014-01-27 22:54:42)

Re: Probleme consum GPL

admin wrote:
walter wrote:
admin wrote:

Marimea diuzeleor nu se determina simplu. In alegerea diuzelor se ia in calcul si presiunea din reductorul de gaz.
Daca pe softul de gpl timpii de injectie pe gaz sunt aproximativ dublii fata de timpii de benzina, atunci ansamblul presiune - diuze e ok.
Recomand sa veniti la service sa ii facem o constatare, eventual un reglaj corect

Eu am gasit asta:
- numarul de KW se imparte la 4(adica numarul de cilindri) pentru a afla puterea pe cilindru de exemplu la mine 75KW imi da 18,75 dar atentie nu CP ci KW
- acum in prima colona avem puterea rezultata pe cilindru iar in a doua avem marimea duzei:
1-12----- 1,6
12-15---- 1,8
15-18---- 2
18-22---- 2,2
22-25---- 2,4
25-29---- 2,6
29-32---- 2,8
32-36---- 3
36-40---- 3,2
Deci la mine conform tabelului la 18,75 imi trebuie duza de 2,2. Astea sunt normele pentru instalatii secventiale si cred ca potrivesc la orice tip de instalatie din cate stiu eu.
  Mai mult,din cate am studiat nu exista instalatii GPL secventiale dedicate pe tip de motorizare ci numai pe tip de norme euro(E1;E2 s.a.m.d.).In concluzie,orice tip de instalatie secventiala aferenta ca si compatibila cu un anumit tip de norma,trebuie sa aiba consum de maxim 20%mai mare pe GPL decat pe benzina si nu 50% cat este la mine!Asta daca nu cumva instalatia montata este o "facatura"ordinara ce nu este compatibila cu Euro 4 cat am eu pe masina.
Corect?

Gresit, kiturile gpl pentru autoturisme se calculeaza in functie de tipul injectiei, numarul de cilindrii, puterea motorului. In nici un caz nu putem pune o instalatie calculata pentru Logan pe o masina ce dezvolta peste 150 cp. Nu exista tip de instalatie secventiala care sa nu mearga pe euro 4. In general tabelurile cu marimile diuzelor sunt facute pe presiunea de reductor de 1 bar. Cea mai buna metoda pentru alegerea diuzelor este cea care v-am spus-o mai sus.
Noi montam Fratelli fara sa avem probleme de genul acesta
Tabelul de diuze difera in functie de rampa care este folosita, fiecare producator cu tebelul lui

Ce zici de asta:
http://nordservice.ro/preturi-instalatii-gpl/Asta pentru ca ai afirmat ca nu are relevanta ce tip de euro are masina si ce tip de injectie in prima instanta,dupa care te contrazici!Credeti ca daca incercati sa ma "ametiti"cu tot felul de detalii tehnice,scap din vedere esentialul?NU!Am montat instalatia spunandu-mi-se ca masina va consuma cu 20% mai mult pe GPL.Pot intelege ca este mai "grea",dar de la 20% consum prezentat pana la cca.50%consum real,este f.mult!As putea intelege un 25-30%maxim .

Pot sa-ti spun ca am un alt coleg pe care regret ca l-am indrumat la voi cu o Nubira si are acelasi consum cu al meu(crezi cumva ca este comparabila cu Passat-ul:)) cu mult laudata "Fratelli".Ce tot povestesti ca faceti voi nu stiu ce calcule!?Omu vostru nu a facut decat un simplu calcul elementar:sa-i intre cat mai multi bani in buzunar,clientul poate sa fie nemultumit ca nu conteaza!Dar pe viitor,s-ar putea sa conteze.Foarte mult!
P.S.Nu este nimic gresit in exprimarea mea anterioara!Am crezut ca intelegi  ca vorbim de un anumit tip de instalatie.;)
P.S.S.Nu m-am referit printre altele la motor de o anumita cilindree si vad ca faci confuzie intre CP si KW!

15

Re: Probleme consum GPL

Inteleg ca esti suparat Walter si in general cand primesti mai multe informatii "ametesti". Eu ti-am vorbit frumos si am incercat sa iti explic. Succes in continuare

16 (edited by walter 2014-01-28 14:15:27)

Re: Probleme consum GPL

admin wrote:

Inteleg ca esti suparat Walter si in general cand primesti mai multe informatii "ametesti". Eu ti-am vorbit frumos si am incercat sa iti explic. Succes in continuare

Sunt al naibi de bucuros!Cred ca fiind situatia data si eu aruncand banii pe fereastra cu aceasta instalatie si cu consumul de "tractor",ar trebui sa rad!?M-am purtat elegant vis-a-vis de situatie.Tot incerci sa-mi spui una sau alta dar sa recunosti adevarul sau sa oferi o solutie viabila nicicum.Daca mi-as fi montat rahatul asta de instalatie la dorinta mea as fi suportat consecintele,dar daca ti-o recomanda "meseriasul" ca fiind cea mai buna solutie pentru masina ta,nu-ti cade bine cand vezi ca este un stift si-ti provoaca migrene!Fireste ca sunt suparat si o sa iau si masuri.Mai lasa-ma cu "vorbitul frumos si pe langa"!

17

Re: Probleme consum GPL

walter wrote:
admin wrote:

Inteleg ca esti suparat Walter si in general cand primesti mai multe informatii "ametesti". Eu ti-am vorbit frumos si am incercat sa iti explic. Succes in continuare

Sunt al naibi de bucuros!Cred ca fiind situatia data si eu aruncand banii pe fereastra cu aceasta instalatie si cu consumul de "tractor",ar trebui sa rad!?M-am purtat elegant vis-a-vis de situatie.Tot incerci sa-mi spui una sau alta dar sa recunosti adevarul sau sa oferi o solutie viabila nicicum.Daca mi-as fi montat rahatul asta de instalatie la dorinta mea as fi suportat consecintele,dar daca ti-o recomanda "meseriasul" ca fiind cea mai buna solutie pentru masina ta,nu-ti cade bine cand vezi ca este un stift si-ti provoaca migrene!Fireste ca sunt suparat si o sa iau si masuri.Mai lasa-ma cu "vorbitul frumos si pe langa"!

Unde este montata masina si cine este meseriasul care ti-a recomandat-o?

18

Re: Probleme consum GPL

soft pentru fratelli poti trimite si mie ???? am si eu probleme cu meseriasii !!

Mersi anticipat.

Eventual daca sti ceva de cablul de legatua pentru calculator ??

19

Re: Probleme consum GPL

Vad ca v-ati schimbat optica:

http://nordservice.ro/gpl_forum/topic66 … itare.html

20

Re: Probleme consum GPL

kovacs_elek wrote:

soft pentru fratelli poti trimite si mie ???? am si eu probleme cu meseriasii !!

Mersi anticipat.

Eventual daca sti ceva de cablul de legatua pentru calculator ??

Discutam in privat.

21

Re: Probleme consum GPL

walter wrote:

Vad ca v-ati schimbat optica:

http://nordservice.ro/gpl_forum/topic66 … itare.html


La mine te refereai ca am fost "meseriasul" care ti=a recomandat-o? Ca nu inteleg ce vrei sa spui.Oricum in afara de a agita spiritele nu ai fost in stare sa raspunzi la intrebarea cine ti-a recomandat instalatia si unde ai montat-o. Pe mine nu ma intereseaza frustrarile tale, cum nu intereseaza pe nimeni de aici. Daca ai montat instalatia la noi la service te invit sa vii cu masina sa rezolvam problema. Daca nu ai montat-o la noi te invit afara de pe forum

22 (edited by walter 2014-03-09 16:32:31)

Re: Probleme consum GPL

admin wrote:
walter wrote:

Vad ca v-ati schimbat optica:

http://nordservice.ro/gpl_forum/topic66 … itare.html


La mine te refereai ca am fost "meseriasul" care ti=a recomandat-o? Ca nu inteleg ce vrei sa spui.Oricum in afara de a agita spiritele nu ai fost in stare sa raspunzi la intrebarea cine ti-a recomandat instalatia si unde ai montat-o. Pe mine nu ma intereseaza frustrarile tale, cum nu intereseaza pe nimeni de aici. Daca ai montat instalatia la noi la service te invit sa vii cu masina sa rezolvam problema. Daca nu ai montat-o la noi te invit afara de pe forum

Da,la tine am montat-o!Nu vars nicio frustrare ci nemultumire.Crezi ca este acelasi lucru!?Astept acum sa-mi montezi in locul paraciunii turcesti Fratelli,un Stag 4 cum zici tu acum ca aceasta instalatie este compatibila cu Passat-ul.Astept sa ma programezi iar la diferenta de pret....discutam!
Instalatia turceasca este montata in luna Noiembrie 2013 la voi.Este ok,asa?Daca nu...o dezasamblati de pe masina si imi returnati banii pana la ultimul leu platit de mine.Nu mi-am montat instalatie GPL care sa consume la fel(la cost)ca si pe benzina.P.S.Tinand cont de "conditiile"in care a fost montata,nu m-as da "cocos"!Putina decenta,nu strica,nu-i asa?

23

Re: Probleme consum GPL

walter wrote:
admin wrote:
walter wrote:

Vad ca v-ati schimbat optica:

http://nordservice.ro/gpl_forum/topic66 … itare.html


La mine te refereai ca am fost "meseriasul" care ti=a recomandat-o? Ca nu inteleg ce vrei sa spui.Oricum in afara de a agita spiritele nu ai fost in stare sa raspunzi la intrebarea cine ti-a recomandat instalatia si unde ai montat-o. Pe mine nu ma intereseaza frustrarile tale, cum nu intereseaza pe nimeni de aici. Daca ai montat instalatia la noi la service te invit sa vii cu masina sa rezolvam problema. Daca nu ai montat-o la noi te invit afara de pe forum

Da,la tine am montat-o!Nu vars nicio frustrare ci nemultumire.Crezi ca este acelasi lucru!?Astept acum sa-mi montezi in locul paraciunii turcesti Fratelli,un Stag 4 cum zici tu acum ca aceasta instalatie este compatibila cu Passat-ul.Astept sa ma programezi iar la diferenta de pret....discutam!
Instalatia turceasca este montata in luna Noiembrie 2013 la voi.Este ok,asa?Daca nu...o dezasamblati de pe masina si imi returnati banii pana la ultimul leu platit de mine.Nu mi-am montat instalatie GPL care sa consume la fel(la cost)ca si pe benzina.P.S.Tinand cont de "conditiile"in care a fost montata,nu m-as da "cocos"!Putina decenta,nu strica,nu-i asa?

As vrea sa pui o copie a facturii scanata sa vad daca intr-adevar asa este cum spui. Nu inteleg de ce nu vii la service sa reglam masina. Ceva dubios tot e la mijloc. In concluzie, pune factura, sau trimite-o pe nordservice@yahoo.com

24 (edited by walter 2014-03-09 19:35:34)

Re: Probleme consum GPL

admin wrote:
walter wrote:
admin wrote:

La mine te refereai ca am fost "meseriasul" care ti=a recomandat-o? Ca nu inteleg ce vrei sa spui.Oricum in afara de a agita spiritele nu ai fost in stare sa raspunzi la intrebarea cine ti-a recomandat instalatia si unde ai montat-o. Pe mine nu ma intereseaza frustrarile tale, cum nu intereseaza pe nimeni de aici. Daca ai montat instalatia la noi la service te invit sa vii cu masina sa rezolvam problema. Daca nu ai montat-o la noi te invit afara de pe forum

Da,la tine am montat-o!Nu vars nicio frustrare ci nemultumire.Crezi ca este acelasi lucru!?Astept acum sa-mi montezi in locul paraciunii turcesti Fratelli,un Stag 4 cum zici tu acum ca aceasta instalatie este compatibila cu Passat-ul.Astept sa ma programezi iar la diferenta de pret....discutam!
Instalatia turceasca este montata in luna Noiembrie 2013 la voi.Este ok,asa?Daca nu...o dezasamblati de pe masina si imi returnati banii pana la ultimul leu platit de mine.Nu mi-am montat instalatie GPL care sa consume la fel(la cost)ca si pe benzina.P.S.Tinand cont de "conditiile"in care a fost montata,nu m-as da "cocos"!Putina decenta,nu strica,nu-i asa?

As vrea sa pui o copie a facturii scanata sa vad daca intr-adevar asa este cum spui. Nu inteleg de ce nu vii la service sa reglam masina. Ceva dubios tot e la mijloc. In concluzie, pune factura, sau trimite-o pe nordservice@yahoo.com

Ai dreptate!Intr-adevar este "ceva dubios",dar ai sa vezi unde,in niciun caz la mine.O sa discutam cand ajung acolo pentru a treia oara!Deocamdata nu-mi permite timpul,dar indata ce voi avea o "fereastra",sa fii sigur ca ajung acolo.

25

Re: Probleme consum GPL

salutare.....
am luat si eu o masina de curand si are montata o instalatie fratelli clasica si se pare ca am un consum de 17 % la un motor de 1,6.... nu mi se pare normal sa consume asa de mult.

cum se poate regla instalatia sa consume mai mult deoarece am vazut ca pe vaporizator nu are decat un reglaj nu doua ca la celelalte....si cred ca tot timpul se aude cum tacane ceva la butelie...

se poate sa imi explicati cum se regleaza sa consume mai putin ?