1

Topic: Proiect GPL

Buna ziua.
Sunt ani buni de cand merg pe GPL (motor golf 2 1.6L carb 8V), fara probleme majore
As fi interesat sa demarez un proiect pe GPL si as vrea sa stiu daca am sustinerea voastra.
Este vorba de un 16v de 1.8l pe care as dori sa-l convertesc pe GPL (si numai GPL).
Motorul va intra in reconditionare cat de curand si inainte de a ma apuca as dori sa aflu ce eventuale probleme as putea intalni.
Ca sa dau mai multe detalii va spun urmatoarele:
-motorul 16v provine de pe un golf 2 gti (cod motor KR)
-injectia de pe masina a fost multipunct mecanica (KE-jetronic) dar va fi eliminata complet.
-aprinderea era full electronica, insa se va converti la una electronica cu avans vacumatic (asemanatoare cu cea de 8v carb)
-corpul clapete de acceleratie are 2 clapete deci imi trebuie un mixer special
in site-ul urmator se poate vedea acest tip de mixer (pozitiile M001, M002A, M003)
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl … index.html
-din fabrica , motorul producea 139 cp.Doresc doar sa ajung la valoarea de 130 cp macar
-raportul de compresie din fabrica era de 9.5:1 . Nu sunt sigur daca sa-l maresc sau nu; consider ca o marire ar fi benefica considerand cifra octanica a GPL-ului.
Alte detalii le putem discuta.
Multumesc

2

Re: Proiect GPL

knox wrote:

...-injectia de pe masina a fost multipunct mecanica (KE-jetronic) dar va fi eliminata complet.

si cu ce va fi inlocuita?

knox wrote:

....-din fabrica , motorul producea 139 cp.Doresc doar sa ajung la valoarea de 130 cp macar

un motor uzat nu mai are puterea din fabrica, este deja scazuta, pe gpl clasic, va fi si mai scazuta;

knox wrote:

-raportul de compresie din fabrica era de 9.5:1 . Nu sunt sigur daca sa-l maresc sau nu; consider ca o marire ar fi benefica considerand cifra octanica a GPL-ului.....

Cifra octanica a gpl-ului este in jur de 85-92. Daca mai doresti amanunte....suntem alaturi de tine, dar fi mai explicit. Succes in continuare!

3

Re: Proiect GPL

Injectia va fi eliminata complet.si nu se va mai inlocui cu nimic.
Motoru e deja in restaurare (segmenti , cuzineti , simeringuri, scaune supape, axe schimbate, etc)
Cifra octanica nu ma asteptam sa fie asa joasa.

Nici asa nu se pot obtine 130cp?

Sa inteleg ca nu puteti sa reglati daca masina nu are deja alt sistem de alimentare.

Presupun ca ideea e ca masina porneste intai pe benzina si apoi pe gaz? Din experienta spun ca nu e regula , pt instalatiile clasice (pt carb), dar sa aibe obligatoriu mixer.

4

Re: Proiect GPL

Vrei sa pui in admisie direct mixer, fara alimentare cu benzina? Asta nu ar fi prea bine pentru motor, pentru ca iarna, daca pornesti direct pe gpl, va apare o uzura prematura a motorului, din cauza faptului ca, facandu-se pornirea la rece, cu uleiul rece, cu antigelul rece, daca-i dai si gazul care este LICHEFIAT, si nu e incalzit inainte in reductor-vaporizator (plaman), acesta va intra sub forma de stropi  si-ti curata pelicula de ulei de pe camasi si pistoane. Deci? Ar mai fi o solutie foarte complicata, de a incalzi gazul cu niste rezistente. Sau, acceptarea faptului ca motorul nu te va tine cat trebuie. Vara nu mai e aceasta problema, dar.....vara nu-i ca iarna!
Numai instalatiile secventiale pastreaza puterea motorului, la cele clasice, scade. Sau, daca se da un debit putin mai mare si nimeresti gaz de buna calitate (!!!), se poate sa fie mai putin simtita scaderea puterii.
Reglajul se poate face, n-are legatura cu alimentarea cu benzina!
Ce vrei tu sa faci, ar merge cu CNG (asta e sub forma gazoasa, nu lichida ca gpl-ul), dar la noi in tara nu sunt, deocamdata, statii de alimentare.

5

Re: Proiect GPL

Multumesc mult de raspunsuri si sustinere.
Intr-adevar , m-am gandit la problema temperaturii scazute pe timp de iarna. Rezolvarea mea era sa folosesc/adaptez niste bujii incandescente (de generatie mai veche ), in locasurile care inainte erau folosite pt injectoare.Asta ramane de vezut.
Mai este o problema care se pune pe timp de iarna:relantiul care in primele minute de functionare tre sa fie mai mare, pentru a invinge vascozitatea mai mare a uleiului rece, etc..Rezolvarea ar putea fi folosirea unei electrovalve. Admisia de fabrica a motorului are deja o astfel de electrovalva care face un bypass de aer la clapeta de acceleratie , si pana se incalzeste (are o rezistenta electrica inauntru si inchide un orificiu).Problema acestei electrovalve este ca e amplasata intrarea (racordul la tubulatura de admisie) destul de departe de clapeta de unde rezulta ca daca mixerul e amplasat langa clapeta, acesta va fi inaintea lui si deci va trage doar aer (ceea ce nu stiu daca e neaparat rau).

PS:ma pot impaca cu gandul ca motorul nu va tine o vesnicie, mai ales ca nu cred ca caroseria mai tine atat de mult.De aceea se si numeste proiect.