Topic: problema gpl tomasetto stag200
Buna ziua
mi am pus instalatie secventiala tomasetto cu stag 200 pe un volvo 480 turbo interculer din 88 multi punct ,facut reglaje ,etc, mergea super bine ,fara nici un fel de problema . Pornea pe benzina, cu 10 secunde inainte sa mi indice termometrul masinii 40 de grade trecea pe gpl si puteam merge fara sa faca nici un fel de problema ,am avut o mica problema cand a inceput sa nu mai alimenteze cand intra pe turbo (mergea sacadat si oricum as fi apasat pedala nu -si revenea ,doar daca o lasam mai moale , adica sa merg fara sa intre pe turbo ). Pana aici toate bune si frumoase .
Am desfacut chiuloasa ,schimbat scaune ,supapele erau ok(doar asezat pe scaune pt etanseitate). montat toate cele pe masina (schimbat distributie ,curele ). Am constatt ca furtunele care intrau din injectoarele gpl in galeria de admisie erau fisurate din cauza ca erau curbate iar din cauza ca erau calitate mai putin buna sau fisurat aproximativ 30%. Le am schimbat, am mutat calculatorul de gpl (stag 200) de langa baterie in interiorul masinii (in bord, langa torpedou)pt. a putea ajunge usor la el.
Am pornit motorul a fost ok pana am alimentat cu gpl pt ca nu mai merge decat la relanti ,daca apasam acceleratia trecea pe benzina (deci presiune mica de gpl ) . Am mers cativa km pana la n moment dat cand a inceput sa faca in felul urmator .
Pana nu ajunge apa la 80 de grade sau chiar peste daca vreau sa merg pe gpl la mersul normal zmuceste (merge sacadat), dar daca in momentul in care merge sacadat apas pedala miseleste trage super bine si nu mai zmuceste .zmucitul se intampla daca merg normal , daca accelerez incet de tot nu zmuceste . Asta cu zmucitul se intampla pana in 2000 de r/min dupa care nu mai are treaba(doar daca merg sub 2000r/min) , dupa ce se incalzeste bine si motorul merge ca noua pe gpl. Pe benzina merge super bine in orice conditii. am facut si recalibrare dar degeaba(baiatul de la service cand am bagat cablul in stag 200 mi a spus ca aveam 40 de grade la plaman desi pe bord i mi indica apa din motor 80 de grade ), am accelerat 5 secunde si a ajuns pe la 70 de grade in plaman ,a facut recalibrarea si a fost ok (probabil se incalzise bine motorul si plamanul ) .
Suspectez ca nu am montat bine furtunele de apa pe plaman(vaporizator) si nu am gasit nicaieri schema cu turul si returul vaporizatorului .
Care sa fie problema ?
Multumesc anticipat