1

Topic: problema gpl tomasetto stag200

Buna ziua
mi am pus instalatie secventiala tomasetto cu stag 200 pe un volvo 480 turbo interculer din 88 multi punct ,facut reglaje ,etc, mergea super bine ,fara nici un fel de problema . Pornea pe benzina, cu 10 secunde inainte sa mi indice termometrul masinii 40 de grade trecea pe gpl si puteam merge fara sa faca nici un fel de problema ,am avut o mica problema cand a inceput sa nu mai alimenteze cand intra pe turbo (mergea sacadat si oricum as fi apasat pedala nu -si revenea ,doar daca o lasam mai moale , adica sa merg fara sa intre pe turbo ). Pana aici toate bune si frumoase  .
Am desfacut chiuloasa ,schimbat scaune ,supapele erau ok(doar asezat pe scaune pt etanseitate). montat toate cele pe masina (schimbat distributie ,curele ). Am constatt ca furtunele care intrau din injectoarele gpl in galeria de admisie erau fisurate din cauza ca erau curbate iar din cauza ca erau calitate mai putin buna sau fisurat aproximativ 30%. Le am schimbat, am mutat calculatorul de gpl (stag 200) de langa baterie in interiorul masinii (in bord, langa torpedou)pt. a putea ajunge usor la el.
Am pornit motorul  a fost ok pana am alimentat cu gpl pt ca nu mai merge decat la relanti ,daca apasam acceleratia trecea pe benzina (deci presiune mica de gpl ) . Am mers cativa km  pana la n moment dat cand a inceput sa faca in felul urmator .
Pana nu ajunge apa la 80 de grade sau chiar peste daca vreau sa merg pe gpl la mersul normal zmuceste (merge sacadat), dar daca in momentul in care merge sacadat apas pedala miseleste trage super bine si nu mai zmuceste .zmucitul se intampla daca merg normal , daca accelerez incet de tot nu zmuceste . Asta cu zmucitul se intampla pana in 2000 de r/min dupa care nu mai are treaba(doar daca merg sub 2000r/min) , dupa ce se incalzeste bine si motorul merge ca noua pe gpl. Pe benzina merge super bine  in orice conditii. am facut si recalibrare dar  degeaba(baiatul de la service cand am bagat cablul in stag 200 mi a spus ca aveam 40 de grade la plaman desi pe bord i mi indica apa din motor 80 de grade ), am accelerat 5 secunde si a ajuns pe la 70 de grade in plaman ,a facut recalibrarea si a fost ok (probabil se incalzise bine motorul si plamanul ) .
Suspectez ca nu am montat bine furtunele de apa pe  plaman(vaporizator) si nu am gasit nicaieri schema cu turul si returul vaporizatorului .
Care sa fie problema ?
Multumesc anticipat

2

Re: problema gpl tomasetto stag200

mao-san wrote:

.... Suspectez ca nu am montat bine furtunele de apa pe  plaman(vaporizator) si nu am gasit nicaieri schema cu turul si returul vaporizatorului ......

Mai mult ca sigur, nu sunt bine montate furtunele de apa. Pe reductor sunt sageti de intrare si iesire! Dar...nu am inteles: ai montat-o singur, sau la service?

3 (edited by mao-san 2010-12-18 01:51:19)

Re: problema gpl tomasetto stag200

Sageti nu sunt deloc deloc ,turul l am bagat pe partea cu conducta principala de gaz .

A fost montata acum un an de firma de la care l am cumparat (cam prin octombrie 2009),toata vara masina a avut chiuloasa desfacuta (am reparat o ),si am mutat calculatorul de gpl de langa baterie in interior. Dupa pornire a mers ok pe gpl (pe benzina mergea prost rau pt ca cel care a reparat chiuloasa nu a binevoit sa faca si jocul termic (din pastile )cum stabilisem ) si trepida din cauza ca nu aveau toti cilindrii compreseia necesara(unele supape erau atacate altele nu prea deschideau). le am rezolvat si mergea bine pe benzina dar a inceput sa mearga prost pe gpl . Inainte de reglarea jocului termic mergea bine pe gpl dar prost pe benzina .

in concluzie am avut motorul desfacut pt reparatii (asta dupa ce am facut cu gpl ul 3000km)

am pus o poza cu intrare si iesire apa vaporizator(stanga intrare (tur),dreapta iesire (retur))
http://www.tomasetto.com/foto/NOR/art_3 … 50-1-b.jpg

4

Re: problema gpl tomasetto stag200

In primul rand, verifica daca reductorul se incalzeste, trebuie sa friga la fel ca si motorul. Trebuie intercalat in circuitul care pleaca din chiulasa spre caloriferul masinii, in asa fel incat sa primeasca primul apa calda din motor. Ca directie, trebuie pus cu fata spre motor, dar important este sa fie mai jos, ca nivel, decat chiulasa sau caloriferiferul, sa nu se faca perna de aer in el. Deasemenea, verifica setarea sa aiba parametrii corecti pentru pornirea pe timp de iarna.

5

Re: problema gpl tomasetto stag200

"Deasemenea, verifica setarea sa aiba parametrii corecti pentru pornirea pe timp de iarna."

la ce parametrii va referiti?

6

Re: problema gpl tomasetto stag200

Pai..., montezi instalatia si nu sti ce setari se fac? Temperatura apa motor, temperatura reductor, turatie, timpi de injectie, etc.

7

Re: problema gpl tomasetto stag200

Instalatia a fost montata de firma de pe prelungirea Ghencea ,care cu asta se ocupa
Eu doar am prelungit niste fire la calculatorul de gpl ,dupa operatai asta am facut recalibrarea instalatiei la ei si lafel mergea .De aceea intrebam la ce setari va referiti pt ca nu am intervenit eu in reglaje .
Am sa schimb alimentarea vaporizatorului cu apa (tur-retur)si am sa mi cumpar un cablu de conectare pt calculatorul de gpl  sa vedem ce sa intamplat pana la urma .
Multumesc mult pt. ajutor

8

Re: problema gpl tomasetto stag200

Urmareste, in primul rand, asezarea lui, sa fie cum ti-am spus. Pe de alta parte, nu mi-ai dat amanunte: ce inseamna "merge prost"? Adica, ce face? Poate nu e de aici, de la montajul reductorului, poate e din alta cauza. Astept vesti!

9 (edited by mao-san 2010-12-24 00:24:17)

Re: problema gpl tomasetto stag200

" ce inseamna "merge prost"? Adica, ce face?"

Pana nu ajunge apa din motor la 80 de grade sau chiar peste daca vreau sa merg pe gpl la mersul normal zmuceste (merge sacadat,ca si cum nu ar alimenta, sau mai bine spus trage in suturi), dar daca in momentul in care merge sacadat apas pedala de acceleratie miseleste trage super bine si nu mai zmuceste .zmucitul se intampla daca merg normal , daca accelerez incet de tot merge normal(fara zmucituri). Asta cu zmucitul se intampla pana in 2000 de r/min dupa care nu mai are treaba(doar daca merg sub 2000r/min) , dupa ce se incalzeste bine si motorul merge ca noua pe gpl. Pe benzina merge super bine  in orice conditii. am facut si recalibrare dar  degeaba(baiatul de la service cand am bagat cablul in stag 200 mi a spus ca aveam 40 de grade la sonda de temperatura de pe plaman desi pe bord i mi indica apa din motor 80 de grade ), am accelerat 5 secunde si a ajuns pe la 70 de grade in plaman ,a facut recalibrarea si a fost ok (probabil se incalzise bine motorul si plamanul )

p.s. in ce zona aveti service ul? Am pe cineva care ar dori sa monteze aproximativ 30 de instalatii gpl  pe logan si ford fiesta parca
multumesc

10

Re: problema gpl tomasetto stag200

Daca se incalzeste greu plamanul, verifica daca este facuta bine aerisirea motorului, sau termostatul masinii. Dupa recalibrare, acum si-a revenit? Merge bine? Astept raspunsul!

Pe site-ul nostru www.nordservice.ro , la pagina de contact ai o harta pe care poti s-o accesezi si vezi exact locatia.

11

Re: problema gpl tomasetto stag200

merge lafel dupa recalibrare
probabil trebuie intervenit in reglajul de debit de pe plaman

12

Re: problema gpl tomasetto stag200

Nu mi-ai raspuns daca se incalzeste bine plamanul! Ai verificat?

13 (edited by mao-san 2010-12-25 14:13:13)

Re: problema gpl tomasetto stag200

50% din cazurile cand am verificat temperatura nu era foarte bine incalzit . Tineam accelerat la aproximativ 2000 r/min timp de 10 secunde si se simtea cum crestea temperatura .

"baiatul de la service cand a conectat laptop-ul la calcuatorul de gpl mi a spus ca sunt 40 de grade la apa din plaman desi pe bord i mi indica apa din motor 80 de grade, am tinut accelerat la aproximativ 2000r/min timp de 5-10 secunde si a crescut temperatura apei din plaman la 75-80 grade"

p.s. puteti monta instalatiile gpl in Bucuresti la sediul firmei beneficiarului

CRACIUN FERICIT ,MULTA SANATATE SI FORTA DE MUNCA

14

Re: problema gpl tomasetto stag200

Nu se pot monta instalatii gpl decat in locatia in care s-a dat de catre RAR licenta.
SARBATORI FERICITE SI UN AN NOU PLIN DE BUCURII!

15

Re: problema gpl tomasetto stag200

sa rezolvat
erau turul si returul de apa de pe vaporizator inversate
Multumesc mult pentru ajutor

16

Re: problema gpl tomasetto stag200

Totul e bine cand se termina cu bine! Te mai astept cu noutati!