1 (edited by mironn 2010-12-18 12:48:15)

Topic: Consum mare la o instalatie BRC

Buna ziua! Am o instalatie BRC Sequent 24 MY07 pe O KIA RIO  1.4 82CP ,ea este la primul plin dar a consumat 34 litri de gpl  in 210km , mi se pare exagerat de mult avand in vedere ca masina nu a trecut niciodata de un consum 9l/100km in oras.Mare parte din km au fost facuti inafara orasului cam 75% .
Va rog sa imi spuneti ce e de facut.
Va multumesc!

2

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Buna Mironn! Nu stiu daca ai facut corect calculul! Pentru ca, daca ai luat in considerare prima alimentare care s-a facut dupa montarea instalatiei, trebuie sa sti ca acea cantitate nu se consuma in totalitate. Sorbul fiind mai sus, ramane o anumita cantitate (3-5lt) care nu se consuma niciodata. De aceea, la gaz, consumul se face de la gol la gol. Adica, mergi cu masina pana trece singura pe benzina, in regim constant de viteza si turatie ( fara demaraje),  alimentezi (plin, de preferat), dai km de la 0, si mergi pana te trece iar pe benzina (binenteles, in aceleasi conditii). Atunci vezi exact cati km ai facut cu plinul respectiv. Daca ai facut asa si totusi ti-a aparut acest consum, trebuie refacuta setarea. BRC-urile sunt instalatii foarte bune, si se incadreaza foarte bine la consum si functionare. Diferenta de consum fata de benzina (daca nu intervin alte probleme- aprindere, compresie, filtrul de aer infundat, etc.) , este de maxim 1.5%. As vrea sa te mai fac atent si la faptul ca trebuie mers in jur de 1000-1500km cu instalatia proaspat montata, pana se adapteaza si calculatorul masinii sa primeasca semnalele de la calculatorul instalatiei. Astept sa-mi spui  ce rezolvi.

3

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Intradevar consumul a scazut,am facut cei 1000km si au mai reglat ceva pe la instalatie  dupa asta consumul extraurban este de 7l sau 8l depinde de unde pun gpl si cat este de frig afara.In oras nu am reusit sa fac un consum dar sper sa nu fie mai mare de 9,5l.
In prezent am 4000km cu instalatia si totul este ok.
  Am o intrebare referitor la trecerea instalatiei gpl in actele masini : Cum se procedeaza? Daca inspectie tehnica imi expira peste 6 luni si 7 zile ,imi face o alta inspectie tehnica?

4

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Nu, se face numai verificarea noxelor si pe gaz si pe benzina, sa vada daca functionarea este corespunzatoare, si identificarea instalatiei si a masinii. Dupa care se trece in cartea de identitate a masinii. Sa nu ai nici-o grija, pentru ca BRC-ul este o instalatie foarte buna si, daca o intretii, o sa mearga perfect. Nu uita ca si masina trebuie intretinuta in continuare, pentru ca orice defectiune intervenita pe benzina, influenteaza functionarea pe gpl. Toate cele bune si multi km linistiti!

5

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Multumesc mult pentru raspunsuri si sa stii ca faci o treaba foarte buna cu acest forum.

6

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Facem si noi ce putem. Multumim pentru aprecieri! Toate cele bune!

7

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Salutare tuturor

Am observat acest topic deschis pentru modelul 24 MY07 pe care il exploatez si eu pe o Skoda Fabia 1 si nu am mai deschis alt topic.
Intru direct in subiect:
Se dau urmatoarele:
- Instalatie GPL de mai sus cu 9000 de km facuti
- Filtru aer MANN schimbat de curind ( 300 de km )
- Cam 10 l de gaz in rezervor ( checked )
- Temperaturi exterioare -5...-10
- Motor in stare perfecta 1,2 HTP ( 3 cil , 12 V ) 40k
- Baterie acumulator descarcata dar functionala
- Rampa de 3 injectoare
- 900 mbar in rampa la relanti ( 90 grade lichid )
- + 20% pe timpii de injectie gas in bucla deschisa la cererea mea
- Greutate caroserie = 1250 kg la gol ( cu instalatia de GPL )
- Alimentare cu GPL de la pompe nemagarite ( cunosc din 99 "sistemul" cu peste 90k facuti pe GPL la dacie )

Rezulta:
- Consum vara-toamna 7,5-8% extraurban viteze < 100 km/h fara AC si 9,5 cu AC
- Consum vara-toamna 11-12% extraurban fara AC si 13 cu AC
- Consum in ultimii 500 de km 10% extraurban < 100 km/h
- Consum in utlimii 500 de km 14% urban ( stil de conducere moderat )
- "Sare" pe benzina la peste 3-4000 rpm la temperaturi lichid racire < 80 de grade

Intrebari:
- Ce lucruri vi se par ok si care sunt anormale ?
- Ce masuri se pot lua pentru remedierea problemelor ?
- Alte sfaturi ?

Astept opiniile avizate apoi mai discutam.
Va multumesc

8

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Pana aici, am inteles ca Fabiuta s-a cam dat la consum. Dar nu mi-ai spus daca in cei 9000 km facuti, ai mai fost la o verificare, in care este obligatorie inca o setare, dupa care, trebuie facut macar o data plinul la butelie, pentru verificarea incarcarii si totodata verificarea consumului.

9

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Binenteles ca a mai existat o verificare la 1000 de km dupa montaj.
In butoi intra exact 34 de l la Agip si 32 la Lukoil ( butoi de 42 )...e in functie de presiunea de incarcare, dar nu asta are importanta.
In principal consumul extraurban foarte mare in comparatie cu cel de pe benzina si apoi cum ti se pare presiunea din rampa la mine ?
Are si ea rolul ei in trecerea involuntara pe benzina cind e vreme rece...

10

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Tocmai de aceea te-am intrebat daca s-a refacut setarea la 1000km?

11 (edited by ghusty 2011-02-07 11:53:21)

Re: Consum mare la o instalatie BRC

La 1000 de km nu s-a umblat la mapa de injectie. Am modificat doar prima si a 2-a temperatura de trecere ( 25 in loc de 40 si 40 in loc de 60 ) plus delay-ul de trecere.
Si ca sa nu ne mai invirtim pe loc sa intram in chestii mai avansate:
In rampa exista senzorul de presiune si temperatura gaz. El are rolul cunoscut si nu mai e nevoie sa detaliem.
Raspunzator de consumul mare la temperaturi scazute este in principal densitatea crescuta a gazului la temperaturi joase.
La -15 grade afara temp gaz din rampa este x iar la + 5 grade este y. ( cu acelasi t lichid racire de 90 grd )
Cartograma de injectie are anumite corectii in functie de temp lichid racire, temp gaz din rampa si presiune gaz in rampa.
Exista mai multe astfel de imagini care se pot incarca in ECU GPL si care depind de zona geografica ( tari calde, temperate, reci )  Prima intrebare este daca ai folosit toate aceste imagini si care sunt rezultatele.
Eu sunt sigur ca la mine corectiile pentru vreme f rece nu sunt cele potrivite si de aceea consumul la frig urca ingrozitor.
A 2-a intrebare este daca se poate interveni manual in acea harta cu timpi de injectie pentru temperaturi si presiuni date ale gazului din rampa.
A 3-a ar fi daca ai facut asa ceva in scopul optimizarii.

Ar mai fi ceva...
Pina la ce valoare maxima recomanzi duty-cycle si ce setari recomanzi in bucla deschisa pentru un consum moderat ?

12

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Daca iti dau tie toate detaliile astea, inseamna ca eu inchid pravalia si plec acasa! Vad ca dai dovada ca te interesezi si ca te pricepi, asa ca, iti recomand sa continui cu succes. Lasa-ne sa mai castigam si noi ceva, nu numai experienta!

13

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Ce sa zic...am apelat la voi deoarece am crezut ca primesc un sfat profesionist.
Ma pricep desigur si eu dar nu lucrez in domeniu ci doar folosesc un autoturism pe GPL.
Dar daca nu doriti sa oferiti suport utilizatorilor decit contra cost puteti sa scrieti chestia asta pe pagina principala a forumului...sau sa-l inchideti.
Scuze de deranj...

14

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Te-ai suparat degeaba! Forumul asta este deschis pentru SFATURI.....nu sa te invat in scris, ce-am invatat noi in 10 ani din PRACTICA!!!!!  Nu ne-ai deranjat deloc, dimpotriva, ne-am distrat.
Toate cele bune!

15

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Am montat si eu o instalatie BRC 24.11 cu injectoare INO3 MY9.
Am bagat vreo 26 de litri de gaz , nu am facut decat 180 km si gata gazul.(14.4%) ac pornit si mers normal spre sportiv. La mersul asta am un consum de  8-8.5% maxim de benzina.
Nerabdator sa aflu consumul , am mai bagat 4.6 litri si am facut de data asta 42 km. (aproximativ 10%) ac oprit si mers de pensionar. La mersul asta am un consum de benzina de 7%
Sa inteleg ca se va mai ameliora consumul dupa 1000 km?
Dept sa spun ma cam sperie consuml pe GPL.

16

Re: Consum mare la o instalatie BRC

bunescul wrote:

......Am bagat vreo 26 de litri de gaz , nu am facut decat 180 km si gata gazul........

La prima alimentare nu se consuma tot gazul, ramane pe fundul buteliei o cantitate (3-4lt), la care nu ajunge sorbul. Nu te sfatuiesc, mai ales acum, in timpul verii, sa alimentezi daca nu ai terminat gazul, pentru ca se acumuleaza presiune mare in butelie. La topicul "Determinare consum gpl", am discutat despre cum se calculeaza consumul la gaz.

17

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Dupa cateva plinuri de GPL am un consum de 12-14%
Acelasi stil de mers pe benzina aveam 8-8.5% maxim
Dupa vizita la RAR , masina a iesit cu noxe marite si pe benzina si pe GPL.
Mers la service Nissan si au constatat ca sonda lambda trebuie inlocuita (fara a avea ceva erori in bord)
1. Instalatia GPL ia ceva informatii din sonda lamba ? ( sunt niste fire conetate la sonda)
2. Este nevoie de o recalibrare a instalatiei dupa montarea sondei ?

Multumesc anticipat !

18

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Nu stiu despre ce tip de instalatie vorbim dar, daca e secventiala, ...1. aceasta primeste informatia de la calculatorul masinii, deci si de la sonda lambda; si ...2. Normal nu ar trebui recalibrare, tocmai pentru ca ii transmite calculatorul masinii semnalul (dar, asa cum spuneam, nu ne-ai spus despre ce instalatie e vorba!)

19

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Este instalatia din postul 15
BRC 24.11 cu injectoare INO3 MY9.
Multumesc !

20

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Scuza-ma, uitasem de postul ala! Si masina este un Nissan?  Atunci sunt valabile ambele raspunsuri.  smile)
Sa ne spui cum se comporta dupa ce schimbi sonda!

21

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Am schimbat sonda si am facut peste 5000 km.
Consumul este in jur de 10% . Am incercat sa nu depasesc 3500rot/min , pentru ca atunci intra benzina.
Cred ca la stilul asta de mers cu benzina as fii avut 7.5% consum. Masina trage destul de bine.
Mai este nevoie de o recalibrare a instalatiei ?

22

Re: Consum mare la o instalatie BRC

In afara de consum , care mi se pare cam mare, mai am o problema.
De cateva ori cand sa opresc motorul a facut autoaprindere.

23

Re: Consum mare la o instalatie BRC

bunescul wrote:

.....De cateva ori cand sa opresc motorul a facut autoaprindere.

Asta e ciudat! Posibil din cauza bujiilor necorespunzatoare ca cifra termica. Trebuie puse bujii recomandate de fabricantul masinii. De asemenea, ciudat este faptul ca face trecerea pe benzina la 3500 ture! Cred ca este o greseala de setare.

24

Re: Consum mare la o instalatie BRC

NordService wrote:

Asta e ciudat!.....

Am schimbat bujiile. Sunt NGK (Originale Nissan) , asta am avut mereu pe masina.
Trecerea pe benzina se face la 3500 numai in sarcina. Indicatorul nu imi arata ca trece pe benzina , dar cand au pus laptopul pe ea se vede cum trece pe benzina , iar cand turatia ramana constanta sau nu mai este in sarcina merge pe gaz.
Se numeste

25

Re: Consum mare la o instalatie BRC

Daca bujiile sunt corespunzatoare, mai poate face autoaprindere din cauza depunerilor de calamina in camera de ardere. In afara de asta, posibil sa ai si setarea instalatiei facuta incorect.