1

Topic: Problema GPL tomasetto stag300?

Va salut! Am montat saptamana trecuta o instalatie GPL tomasetto stag 300 pe Mazda Tribute. Am observat ca in timp ce masina ruleaza pe gaz, sunt momente in care incepe sa clipeasca ledul indicator de pe butonul de comutare. Am asociat acest lucru cu trecerea in mod automat(nefiresc) pe benzina, in conditiile in care exista gaz in butelie. Ca sa ma conving de acest lucru am facut urmatorul test: am facut plinul cu benzina(65 l), am mers cca 100 km(maxim 10 porniri la rece), acum rezervorul este la 3/4 din capacitate si culmea se observa in timpul mersului(pe gaz) cum scade nivelul rezervorului de benzina.
Ce ar putea fi?

2

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Daca ledul clipeste, ca si cand da semne ca trece pe benzina, trebuie mers la service sa-ti verifice presiunea din butelie, sau senzorul de presiune al instalatiei. Nivelul la rezervorul de benzina scade din cauza faptului ca ECU-ul masinii nu calculeaza nivelul din rezervor pe baza unui plutitor, a unui nivel, ci dupa alti parametrii: timpi de injectie, km parcursi, etc. Poti sa faci o proba: dupa ce-i faci plinul si mergi 100km pe gpl, du-te si mai fai plinul o data si vezi cat alimentezi. Sau, uita-te la nivel, cand pornesti o doua zi, vezi daca e diferit fata de cel de seara. La unele masini, la o alta pornire, calculatorul vede nivelul cel nou.

3 (edited by amoremotore 2010-12-21 13:39:58)

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

NordService wrote:

Daca ledul clipeste, ca si cand da semne ca trece pe benzina, trebuie mers la service sa-ti verifice presiunea din butelie, sau senzorul de presiune al instalatiei. Nivelul la rezervorul de benzina scade din cauza faptului ca ECU-ul masinii nu calculeaza nivelul din rezervor pe baza unui plutitor, a unui nivel, ci dupa alti parametrii: timpi de injectie, km parcursi, etc. Poti sa faci o proba: dupa ce-i faci plinul si mergi 100km pe gpl, du-te si mai fai plinul o data si vezi cat alimentezi. Sau, uita-te la nivel, cand pornesti o doua zi, vezi daca e diferit fata de cel de seara. La unele masini, la o alta pornire, calculatorul vede nivelul cel nou.


Indicatorul de nivel benzina la tipul asta de autoturism, este unul analog clasic ce merge pe o scala de la minim la maxim, asa ca varianta cu ECU nu stiu daca mai e valabila, in schimb toate ledurile stau aprinse pe butonul de gaz si cand rezervorul e plin si cand este gol. Un tel. mobil la care putem discuta se poate? Oricum cred ca la revizie, se va rezolva problema, daca exista vreo problema( voi merge sa refac plinul cu benzina). Multumesc!

4

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Gasesti pe site-ul acestui forum, www.nordservice.ro , toate datele noastre de contact. Te astept cu vesti si in functie de cum se rezolva, mai discutam. Toate cele bune!

5

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

va rog sa ma edificati daca se poate.
Am gpl stag 300 plus pe un citroen c4 1.6 16v si nu stiu cum se regleaza multiplicatorul hartii de injectie (dak m-am exprimat bine).
Am incercat cu deflection map si degeaba, nu stiu, nu pot suprapune graficele.
Si inca o problema: cu ce influenteaza duzele dinamica masinii, am inteles ca mie imi trebuiesc duze de 2,2-24 mm dar eu am de 1.8 cred, dar masina merge bine mai moare ea dupa o accelerare puternica intr-a 4-a urmata apoi de ambreiere si lasata sa curga.
Am incercat si cu duze mai mari dar parca mai rau mergea.
Dak se poate sa imi raspundeti ca pt. incepatori.

Va multumesc.

6

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

bogdib wrote:

..... am inteles ca mie imi trebuiesc duze de 2,2-24 mm dar eu am de 1.8 cred, dar masina merge bine mai moare ea dupa o accelerare puternica intr-a 4-a urmata apoi de ambreiere si lasata sa curga.....

Nu stiu cine putea sa spuna ca la un motor de 1,6, iti trebuie duze de 2.2-2.4??!! Avea ceva idee de instalatii gpl si motoare, persoana respectiva?  Duzele pe care le ai sunt foarte bune. Ca reglaj, te sfatuiesc sa faci o autocalibrare, fara sa mai intervi in harta de injectie. Vezi intai cum merge asa, si mai discutam dupa aceea.

7

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Multumesc pt. raspuns ADM.
Informatia comform careia mie imi trebuie acele diuze, vine chiar din manualul instalatiei mele de gaz si atunci ma intreb io dece nu mi-au montat direct acele piese pe masina?
Am facut o recalibrare si m-am bagat la multiplicator asa timid tinand cont de ce am citit in manual si nu mai moare masina. Cred ca fara sa vreau an pus-o pe picioare.
Multumesc incaodata pt ajutor.
Voi mai fi pe aici cu sfaturi de data aceasta ca acu' ma pricep.  smile)

8

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

E foarte bine ca ai nimerit-o! Ma intreb insa, cum de merge bine tot cu duzele de 1.8, daca in manual scrie ca trebuie de 2.2-2.4?! Ma rog! Nu mai conteaza. Important este ca merge! Te mai asteptam!

9

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Buna ziua tuturor! Cu parere de rau nu as putea sa vin la voi, fiindca sunt din Republica Moldova! Am asa o intrebare si o problema la care nu ii pot veni de hac! Am un BMW 320i din 2000, 6 cilinri, instalatie creier Stag 300+, plaman Tomasseto Arctic si Injectoare Matrix, Problema e ca masina e un cu cutie automata si la pornire de pe loc, la gaz, turatiile scad cam vrio 200 si apoi accelereaza! Instalatorii de pe loc nu au ideie si in reglata sute de ori si in sute de feluri, nu reusesc! Cam ce ar putea fi??? Istalatia pare instalata corec, dupa parerea a zecelor de service-uri colindate! Mersi anticipat!!!

10

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Buna Geta! Lamureste-ma cu o problema: instalatia ta are un singur plaman? Pentru ca masina fiind cu cutie automata, are nevoie de un debit si presiune mai mare la pornirea de pe loc. In acelasi timp, trebuie setata corespunzator, nu e vorba numai de felul cum e montata.

11

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

DA, are doar un plamin si este regulat la o presiune de 1,2, daca nu ma insel!!!
Dar ai in vedere presiunea in plamin? Daca da, la cit ar trbui setata?

12

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Am prieteni care au motoare de 2,2 M54 si au aceeasi instalatie dar probleme nu au!
Mentionez ca la benzina probleme nu am!!!

13

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Geta wrote:

Am prieteni care au motoare de 2,2 M54 si au aceeasi instalatie dar probleme nu au!
Mentionez ca la benzina probleme nu am!!!

Dar masinile prietenilor, sunt tot cu cutii automate? Nu mi-ai spus cand e montata instalatia ta si cati km ai facut cu ea!

14

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Instalatia a fost montata anul trecut in martie si a parcurs cam 11.000. De 2 saptamini am montat Matrix, ma gindeam ca Valtecul nu face fata, guarnitiunile la plamin au fost schimbate tot acu doua saptamini!!! Toata chestia e ca aceste probleme au fost si initial, deci din momentul instalarii si nu au putut fi rezolvate nici dupa atita tim!!! Prietenii mei tot au cutia automata!La moment inafara de butelie, pot sa zic ca restul e nou!!!

15

Re: Problema GPL tomasetto stag300?

Masina per total are222.000 km