1

Topic: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Va salut. Nu stiu daca ma mai tineti minte, intr-un alt topic mi-ati spus ca nu exista BRC cu Stag 100, si ca importatorii v-au zis la fel ca nu exista asa ceva. Ieri mi-am montat si eu instalatia BRC cu Stag 100, Vaporizatorul este model AT-90E, si calculatorul este Autogaz Stag100 (este o cutiuta neagra). Ce am observat eu este ca ii tine locul lui "lambda blitz", asa cum am vazut ca este la alte instalatii BRC. Rezervorul este toroidal STako, multivalva si priza de alimentare sunt Tomasetto, cred ca si comutatorul tot Tomasetto este (digital).  Per total sunt multumit de instalatie dar am cateva dubii:

1. Furtunul de gaz unde este situat actuatorul (motorasul de relanti) este de cauciuc, ca un furtun normal. La TOATE instalatiile am vazut ca este un furtun cu o izolatie de aluminiu, unul mai gros si mai rezistent(cred eu). Se poate intampla ceva nasol acum sau pe viitor avand in vedere acest furtun?

2. Mi-au zis (sau m-au mintit) ca trece de pe benzina pe gaz la temperatura de 35 grade. Ei bine, azi de dimineata ma urc in masina, termometru din masina imi arata 22 grade, pornesc masina, o accelerez imediat dupa pornire si a si trecut pe gaz. Mai mult ca sigur nu a tinut cont de temperatura decat (ceea ce nu cred) sa fi fost setata sa treaca la o temperatura mai mica de 35 grade cum mi-au zis ei...Intrebarea mea este ce stiti despre calculatorul STag 100 si despre vaporizatorul BRC AT-90E, stie vreunul din ele sa lucreze cu temperatura, adica sa aibe vreun senzor de temperatura ceva, sau calculatorul e capabil sa prelucreze informatia despre temperatura?

3. Si ca sa-mi aduc aminte ca traim in ROmania, imedia cum am plecat de la service m-am dus sa alimentez si SURPRIZA, nivelul pe comutator era pe tot pe rosu. Am sunat la ei si mi-au zis ca au uitat sa "programeze" comutatorul. Problema asta oricum se va rezolva dar vroiam sa stiu daca comutatoarele astea chiar trebuiesc programate sau se leaga firele si gata?

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

2

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Da Valyd11, imi aduc aminte de tine, pentru ca esti singurul, pana acum, caruia i-am dat un raspuns eronat, de care mi-am dat seama in zilele urmatoare afisarii pe forum. Asta este un exemplu concret la ce inseamna cand intrebi pe cine nu trebuie. Ulterior, am aflat si eu (la momentul ala chiar nu stiam), ca BRC-ul a fost cuplat si cu electronica de STAG.
In legatura cu pct.-ul 1, nu trebuie sa-ti faci griji de furtun: chiar daca nu este cu insertie de aluminiu, sunt furtune speciale care rezista la combustibil, oricum presiunea de pe ele nu este foarte mare. Deci nu are cum sa plesneasca, el trebuie sa nu se deformeze, sau sa se topeasca din contactul cu gazul.
La pct.-ul 2, nu am inteles care termometru ti-a aratat temperatura: cel de habitaclu, sau termometrul de temperatura apa (antigel)? Pentru ca setarile se fac la temperatura lichidului de racire.
La pct.-ul 3, cred ca mai degraba au uitat sa puna in legatura senzorul de nivel, de pe multisupapa de la butelie. El citeste nivelul din butelie si-l transmite la comutator.
Toate cele bune si te mai astept pe aici!

3

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Referitor la pct.-ul 2, m-am referit la termometrul care arata temperatura habitaclului.Intrebarea mea este ce stiti despre calculatorul STag 100 si despre vaporizatorul BRC AT-90E, stie vreunul din ele sa lucreze cu temperatura, adica sa aibe vreun senzor de temperatura ceva, sau calculatorul e capabil sa prelucreze informatia despre temperatura?

Astazi am mai avut o surpriza, cand am vrut sa fac si eu plinul, butelia fiind goala (am mers pe gaz pana s-a oprit de tot), nu ai intrat decat FIX 25 de litri, butelia fiind de 42 litri (evident cu capacitate de umplere 80%). Maine ma duc sa ma cert cu ei ca deja mi-a ajuns. Am dat o caciula de bani, cea mai scumpa instalatie in dorinta de nu a avea astfel de probleme. M-a costat 1800 RON si cea mai ieftina care am gasit-o era la 1000 RON, Marini. Am zis sa o iau pe cea mai scumpa ca sa nu intampin nici un fel de problema, dar....nu mai zic nimic, tipic romanesc...

Maine ma duc la ei si o sa va spun ce am rezolvat....Multumesc pentru raspunsuri si astept raspuns la pct 2

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

4

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Am fost azi la ei, au rezolvat problema cu comutatorul, acum imi afiseaza nivelul gazului. Nu stiu ce i-a facut ca nu te lasa sa stai langa masina. Cu butelia mi-au zis ca trebuie mai intai sa termin tot gazul si dupa aceea sa verifice de ce nu se umple la capacitatea maxima(80%). Nu prea am inteles eu de ce trebuie neaparat sa fie goala butelia, cred ca nu aveau chef sa rezolve problema acum si au vrut sa ma mai amane.... Astept in continuare cand aveti timp sa-mi raspundeti la punctul 2

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

5

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Valyd11 wrote:

..... Nu prea am inteles eu de ce trebuie neaparat sa fie goala butelia, ...

Aici au dreptate, nu se poate umbla la butelie daca mai are gaz in ea. Ca sa remedieze problema cu incarcarea, probabil trebuie umblat la plutitor ( nu are pozitia buna si declanseaza mai din timp), si pentru asta trebuie demontata multisupapa aia (ceasul). Cand se da drumul la conducte, presiunea din butelie trebuie sa fie cat mai mica, altfel se produc tot felul de accidente. Despre punctul 2, lasa-ma pana luni, sa ma interesez, pentru ca eu personal nu cunosc foarte bine BRC-ul, pentru ca noi am inceput de putin timp sa-l montam, si ce nu stiu foarte bine, nu vorbesc, ai vazut ca si eu spun prostii!!!!! Promit ca revin!

6

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Inca o buba a aparut!! O data la 2-3 opriri ale motorului, motorul se opreste urat, ca si cum s-ar mai invarti de 2 ori dupa ce o opresc. Se intampla numai pe gaz chestia asta. Aveti idee de la ce ar putea fi si ce ar trebui facut?

Si ceva nu foarte grav, cand mai am de mers cu gazul din butelie vreo 15 km scade relantiul cu vreo 200 ture, e stabil dar subturat. In mers merge normal, fara nici o problema. E normal asa? Instalatia are motoras de relanti, NU surub de reglaj, asta daca va ajuta la ceva.

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

7

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Valyd11 wrote:

Inca o buba a aparut!! O data la 2-3 opriri ale motorului, motorul se opreste urat, ca si cum s-ar mai invarti de 2 ori dupa ce o opresc. Se intampla numai pe gaz chestia asta.

Asta se numeste "autoaprindere" si se intampla din cauza combustibilului prost, cu cifra octanica mica, sau depunerilor de calamina pe capul pistoanelor, sau in camera de ardere. Verifica si bujiile, sa nu fie uzate, sau necorespunzatoare- adica, nerecomandate de producator.

Valyd11 wrote:

Si ceva nu foarte grav, cand mai am de mers cu gazul din butelie vreo 15 km scade relantiul cu vreo 200 ture, e stabil dar subturat. In mers merge normal, fara nici o problema. E normal asa? Instalatia are motoras de relanti, NU surub de reglaj, asta daca va ajuta la ceva.

Problema asta a aparut acum, sau face mai demult?

8

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Pai sa va zic mai intai ca am facut revizia de 1000 KM, acum masina e mai puternica un pic, dar mananca si 12 litri de gaz la 100km, fata de 10 litri cat lua inainte de revizie, dar era si mai puturoasa un pic atunci. Problema cu autoaprinderea insa o am si acum, am schimbat bujiile si tot asa imi face, in special cand e masina incinsa, nu mereu face autoaprindere. Ce alte solutii imi propuneti sa scap de autoaprinderea asta la oprirea motorului?

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

9

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Pai, ti-am spus, daca ai verificat bujiile, atunci ramane de desfacut motorul si curatat in camera de ardere.

10

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Am impresia ca am probleme cu aprinderea. La fisele 1 si 2 (cele albastre din poza) scanteia este foarte slaba, cam la 2 mm de masa fata de mai mult de un cm la celelalte doua. Am avut impresia ca nu sunt bune fisele, cele albastre fiind Beru, cumparate noi. Am incercat cu alta bobina de la dezmembrari si la fel face. Ce ma sfatuti sa fac, de ce nu e scanteia la fel de puternica ca la celelalte doua, ce ar trebui sa verific ca sa depistez defectul?

Aveti mai jos atasat poze cu motorul meu...

http://postimage.org/image/1zfkh0sqs/

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

11

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Incearca sa schimbi intre ele, intai bujiile, pune-le in locul celor care nu prea dau scanteie, pe cele care dau, daca face la fel, incearca sa schinbi si fisele intre ele in acelasi mod. In plus, urmareste daca si fisele si bujiile sunt cele recomandate de fabrica. Astept sa-mi spui ce-ai rezolvat!

12 (edited by dragos 2011-01-06 23:22:31)

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

am urmarit topicul tau si nu vreau sa ma bag ca musca in ..... dar tu ai bine puse filese acolo in "delcou"
verifica la alta masina ca a ta si vei cum sunt fisele puse in capacul distribuitorului acolo ca mie parca mi se par puse ciudat
normal aprinderea parca e 1-3-4-2 iar la tine acolo ,sper sa nu incurc eu parca  incepe scanteia de la cilindrul4
de unde se incepe numerotarea la asta ?de la distriutie sau de la delco?
eu stiam ca din punctul cel mai apropriat de volan

13

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Deci...

Am schimbat bujiile toate 4 cu altele noi, recomandate de fabrica conform GM EPC - la fel face

Mutat fise intre ele - la fel face

Am luat fise noi Beru (doar cele doua) - la fel face

Probat cu alta bobina din dezmembrari - la fel face

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

14

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Salut Valyd11,

Am si eu un Opel cu motor fix ca al tau din imagine la care mi-am montat instalatie de gaz de vreun an dar din aia mai simpla cu reglare din surub. In principiu merge bine, n-am treaba, cu cat deschid surubu mai tare, merge mai bine, dar si consuma mai mult.

Din pacate am si eu aceeasi problema cu autoaprinderea. Cei de la atelier mi-au spus ca de la fise sau de la bujii e problema. Le-am schimbat cu originale de opel dar problema persista.

Am observat un lucru insa, in ultima vreme cand temperaturile au fost sub 0 grade nu mi-a mai facut autoaprinderea dar de cand s-a incalzit vremea iar imi face. Si nu gasesc pe nimeni care sa-mi dea solutia problemei, sau macar sa stie unde sa o caute.

Daca gasesti ceva sa-mi spui si mie te rog.

15

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Daca problema aprinderii a fost indepartata, atunci ramane de desfacut motorul si curatata calamina din camera de ardere. Cand este cald, autoaprinderea apare din cauza punctelor termice care apar pe calamina depusa pe interiorul chiulasei si in capul pistoanelor. Cand este foarte frig, intra mai mult aer rece si se mai atenueaza din efect. Aceleasi simtome apar cand este combustibilul (chiar si benzina, nu numai gpl-ul) de calitate proasta, cu cifra octanica mica.

16

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Valyd11 wrote:

Deci...

Am schimbat bujiile toate 4 cu altele noi, recomandate de fabrica conform GM EPC - la fel face

Mutat fise intre ele - la fel face

Am luat fise noi Beru (doar cele doua) - la fel face

Probat cu alta bobina din dezmembrari - la fel face

Eu inca nu am rezolvat problema, aveti vreo propunere ceva, ce sa ii mai fac??

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

17

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Pai, si pentru tine era valabil raspunsul.

18

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Dvs ati dat acolo un raspuns legat de problema cu AUTOAPRINDERE, eu as fi asteptat un raspuns la problema mea cu aprinderea, faptul ca am scanteie slaba pe 2 din fise....

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

19

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

La asta trebuie sa ma mai gandesc, pentru ca normal ar fi de vina fisele sau bobina. Tu spui ca le-ai verificat. Verificarea cu o bobina care pe alta masina merge bine, ne face sa ne gandim ca e in alta parte problema. Dar in situatii ca asta, e foarte greu sa-ti dai seama daca nu ai in fata masina.

20

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Am revenit cu o noua problema. Fiind in mers oe gpl dintr-o data mi-a pus-o in cap, am dat-o repede pe benzina sa nu imi intre vreunu in spate si de atunci nu vrea sa mai intre pe gpl. Efectiv nu mai da nici un semn de viata butonul. Pe benzina merge perfect. Vreo sugestie pana ajung la service?

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

21

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Valyd11 wrote:

..... Efectiv nu mai da nici un semn de viata butonul. Pe benzina merge perfect. Vreo sugestie pana ajung la service?

Ai verificat siguranta de la instalatie?

22

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Asta a fost primul lucru. Ambele sunt ok...

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/

23

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Valyd11 wrote:

Asta a fost primul lucru. Ambele sunt ok...

Care ambele? Ca e o singura siguranta generala la instalatie si nu trebuie sa fie mai mare de 7.5w. Daca e arsa, nu se mai aprinde niciun led pe buton, e mort. Electrovalva de gaz functioneaza? Se aude ca lucreaza cand pui contactul?

24

Re: Instalatie BRC Stag100 pe injectie MONOPUNCT

Doua sigurante sunt una langa alta, de culoare maro. Pai am fost pana la urma la service, bineinteles ca ma uitam pe geam la masina, mi-au spus ca a fost iesita mufa de la calculatorul instalatiei si au schimbat un papuc la masa.  Au terminat in maxim 10 minute si m-au lasat fara 75 ron, bani care eu NU ii fac nici in 12 ore de munca. Oricum, bine ca am rezolvat.

Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare !!!
http://postimage.org/image/1y73gmthg/