1

Topic: Consum Mare

Buna seara, in primul rand salut ideea dvs de a oferi consultatii pe acest forum. Lucru neintalnit la alte service-uri in general.. Imi pare rau ca nu aveti filiale si in Bucuresti. Totusi va supun atentiei o problema cu care ma confrunt. Am un autoturism lada 1500, pe care am instalat acum 3 ani o instalatie de GPL Marini. Inca de la inceput am avut un consum destul de mare. Nu reusesc sa scot un consum mai bun de 15 l / 100 km in oras, in conditiile in care consumul pe benzina este de 10 l . 100 km, precizez ca 15 este bun totusi, obtinut dupa ce am mai reglat eu instalatia conform cu ce am citit pe unele forumuri. Instalatia a fost reglata in prealabil si pe tester de doua sau trei ori la firma care a instalat-o , dar consumul este mult mai bun cu reglajul meu. Credeti ca instalarea unu mixer ar putea rezolva problema? Momentan instalatia este montata cu gauri in corpul carburatorului. Daca da, aveti mixere pentru lada de vanzare? Inca o intrebare... exista posibilitatea ca atunci cand rezervorul se apropie de a fi gol, presiunea gazului sa scada? ceea ce vreau sa spun este ca daca de exemplu eu alimentez cu 10 l de gaz... cand in butelie ramane o cantitate de 2-3 l de ex.... care sa nu mai aiba presiunea necesara pentru a asigura functionarea motorului?

multumesc anticipat

2

Re: Consum Mare

Multumim pentru aprecieri tedexy! Sa o luam pe rand: Lada 1500, are carburator dublu corp, din ce stiu, si gaura pentru stut se da destul de greu. E de preferat mixerul, pentru ca distribuie egal amestecul. Dar consumul mai apare si din aprindere defectuoasa, filtru aer infundat, sau filtrul de gpl infundat. Daca zici ca nu mai ai presiune cand ramane putin gaz, poate fi din filtrul de la electrovalva, sau chiar nu ai presiune in butelie. Acum, iarna, multi se confrunta cu problema asta. Ori alimentezi la o pompa cu presiune mai mare (cel putin 8 atm), ori bagi cu un compresor.
Mixer de Lada, nu stiu daca mai avem, dar putem sa facem comanda. Mai intai, spune-mi daca ai verificat ce ti-am spus si mai vorbim. Toate cele bune!

3

Re: Consum Mare

salut, nu aveti pt ce, aprecierile le meritati.sa o luam pe rand, da are carburator dublu corp, am gauri date in ambele corpuri, dar robinetul de la furtunul pt corpul 2 este inchis total, pt ca altfel consumul sare de 20 la suta.filtrul de aer este nou, cred ca nu are mai mult de 2000 km; aprinderea este ok reglata, pe benzina de altfel motorul merge ok, consuma ok. bujii am schimbat vreo 3 randuri, cu toate se intampla la fel, am avut bujii bosch , ngk, si acum sinterom , originale de ani buni, care erau noi noute, cu toate este la fel.filtrul nu stiu daca poate fi infundat pt ca nu cred sa am mai mult de 5-6 mii de km cu instalatia de gaz facuti. te-as ruga daca se poate sa-mi spui un pret informativ pentru un mixer de lada.

stima

4

Re: Consum Mare

Am intrebat baietii care fac reglajele, si sunt de parere ca la un carb. dublucorp, mai ales la cel de Lada 1500, este mai bine cu stut, dar, ca e mai greu de reglat cand sunt 2, si de preferat, este sa se dea gaura numai in primul corp. Este o solutie si cu robinetul 2 inchis, dar trebuie sa ai in vedere faptul ca un carb dublucorp se regleaza greu si pe benzina, dar pe gpl. Dupa parerea mea, ar fi bine sa-l lasi asa, daca esti multumit cat de cat, sau dat la reglaj la cineva care se pricepe cu adevarat si care face reglajul pe analizorul de gaze. Ca pret informativ pentru mixer, este intre 50-75 lei. Numai bine!

5

Re: Consum Mare

salutare.am si eu o problema cu un peugeot partner motot 1400,am montat o instalatie gpl milano cam de vreo 3 ani ,problema este ca de cand am montato am avut un consum foarte mare cam 15-16 la suta.am fost cu ea la cei care au montato,adica cei de la nord service din tr severin si mi-au zis ca e la inceput ca mai trebuie rodata ,in fine i-am crezuc ca de doar ei sun meseriasi nu?.in fine am acceptat si asta cu consumul crezand ca daca nu isi da drumul la 1000,poate isi da drumul la 2000 sau poate 3000,si zic lasa frate sa se mai perfectioneze si baietii de la service ca  ei aveau doar 2 luni de cand incepusera sa monteze instalatii din astea secventiale ca pana atunci montasera doar clasicele pe carburatie,ma rog am fost si plecat pe afara atrecut timpul si iata ca se facura 3 ani dar acum la pretul de 3.10 lei litrul  cu un consum de 15-16 parca mai bine merg pe benzina ca sunt convins ca nu cred ca sare de 7-8  si vorba aia e benzina . ce probleme sa fie in conditia in care am aprindere noua,bujii,ce dracu ca am dat pe instalatie 700 euro ,dar ce folos cu aest consum ?

6

Re: Consum Mare

Dar, nu am inteles din ce ai povestit: intre timp ai mai fost la verificare si reglaj? Pentru ca la Severin se fac montaje de secventiale din 2004, si de atunci nu prea sunt doar 3 ani. In plus, eu am specificat de multe ori ca, pentru a reusi un reglaj bun, setarile se repeta in prima mie de km. Uite, maine 14.01.2011, daca esti in Severin, du-te la service ca este si seful acolo si-ti verifica el personal masina. Dar, ai grija, ca daca nu ai facut de mult timp revizia, o sa te cam coste!

7

Re: Consum Mare

buna ziua am un opel astra F motor C 14 NZ monopunct si de curand mi-am pus o instalatie clasica Zavoli toroidala, si dupa ce am alimentat 25 de litri si am ramas surprins ca am facut doar 250 km deci un consum de 10l/100km, consum mediu si in oras si in afara orasului care pe benzina imi lua cam 7l/100 k consum medium. Credeti ca este normal consumul asta? sau mai scade dupa primul reglaj la 1000 km?

8

Re: Consum Mare

Trebuie reglata de cate ori este nevoie, in cei 1000km. De-asta este asa curand pusa prima revizie, pentru a se face reglajele pana se obtine consumul optim. Dar trebuie in acelasi timp sa verifici si aprinderea masinii (fise, bujii, bobina) si filtrul de aer, care trebuie schimbat la 10.000km, nu suflat sau scuturat. La instalatiile clasice, unde se face un reglaj manual, filtrul joaca un rol important, de aceea trebuie pastrat curat. Pe masura ce el se colmateaza (se incarca de mizerie), debitul de aer se optureaza si nu mai are amestecul corect aer/gpl. Oricum, trebuie sa avem in vedere si faptul ca, pe gpl consumul creste cu 1- 1.5lt.

9

Re: Consum Mare

pe furtunul care vine de la filtrul de aer mi-au montat un opturator de aer ca  tragea prea mult aer. Este bine cu acest acest opturator?

10

Re: Consum Mare

Da, de obicei se monteaza un opturator in tubulatura de aer, pentru a controla cat de cat debitul de aer. Trebuie, insa, facut cu atentie  pentru a nimeri dimensiunile optime.