Topic: P0402
Date auto : VW Polo; 1.4/75 CP ; cod BKD ; 70.000 km ; instalatie Tomasetto stag 200 ; 2000 km de la montarea GPL.
Ce e de bine :
Consum GPl +1 L fata de benzina ; comportament GPL ok ( porniri , tractiune , mers regulat ,etc )
Ce e de rau :
Instalatia aprinde check-ul cam la 250-400 km ( P0402, Efficiency Below Threshold ). Dupa scanare+stergere eroare , urmeaza un reglaj al mapei ( facuta de instalator ) si totul ok pt inca o saptamana...sau max 400 km . Instalatorul nu are VAG-Com sa citeasca si alti parametri ( nu stiu daca ar fi nevoie ) si toate calibrarile au fost facute static.( am intrebat de test dinamic si mi-au spus ca nu e nevoie ). Atelierul este unul modest , baietii au lucrat ingrijit ,la RAR nu am avut absolut nici o problema, dar cu reglajele de finete se pare ca nu le au .
Intrebari :
* ati mai intalnit situatia la tipul asta de motor? Rezolvarea problemei consta intr-un fine-tuning al mapei de injectie GPL ( multiplicator , calibrare manuala ,etc ) sau e altceva si ma duc degeaba la al meu instalator ?
* e risc sa pun motorul pe butuci daca merg asa ? El trage si porneste la fel ,consuma normal ( max 1L peste benzina ), nu ciupeste ulei, nimic nu ar arata ca ceva nu i-ar conveni . Eroarea apare numai cand merg constant la sarcini moderate lung timp , niciodata in oras sau accelerare.
* la mine nu s-a legat sonda lambda. Montatorul a zis ca nu e nevoie , nu stiu daca le-a fost lene sau nu au stiut de ce trebuie legata. Crezi ca legarea ei ar introduce un improvement? Sau tot metoda fine tuning (VAG+SetupAcGasSynchro) ma va scoate la liman ?
Orice detaliu suplimentar va fi apreciat