26

Re: Vectra B 1,6 - 16V

In primul rand, trebuie facuta o revizie completa (curatare, schimb filtre, verificare reglaj, verificare componente) la instalatia de gaz. Apoi, trebuie facuta o revizie si la masina, pe benzina, pentru ca, se pare ca e o problema la senzorul de oxigen al masinii. In acelasi timp, trebuie verificat distribuitorul de gaz din admisie, pentru ca poate ramane deschis un injector din cauza faptului ca s-au acumulat impuritati. Softul....ce sa-ti spun...cred ca nu-l gasesti in tara, pentru ca fiind o instalatie veche, nu este nimeni interesat sa-l faca rost, pentru ca sunt foarte putine instalatii de acest tip care au intrat in tara.

27

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Buna seara, intr-un final a venit si timpul instalatiei mele sa faca figuri, mai exact dupa ce am desfacut galeria de mai multe ori in incercarea de a gasi traseul optim al furtunelor cu antigel pentru incalzirea pulmonului. De aseara cand merg pe gaz, dupa ce motorul se incalzeste bine incepe sa dea in nas, sa tremure, ba chiar se si opreste cateodata, se mai aprinde si chek engine pentru cateva zeci de secunde moment in care motorul merge cel mai rau. Azi i-am dat de cateva ori sa faca autocalibrare dar rezultatul este acelasi, in timpul autocalibrarii imi apare mesajul ,, depresiune galerie map 0,67 nu este corecta''. Aveti ceva idei? Pe benzina merge foarte bine.

28

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Verifica traseul furtunului de vacuum al instalatiei.

29 (edited by Radovan_eu 2012-01-02 22:51:06)

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:

Verifica traseul furtunului de vacuum al instalatiei.

Buna seara, intre timp am schimbat ECU de pe masina iar motorul merge foarte bine acum, stand in masina se aude doar motorul dar nu se simte nici o vibratie, trepidatie, balbaiala, relantiul nu are fluctuatii. Cand dau pe gaz, relantiul scade pentru cateva momente si cu greu se stabilizeaza la turatia de pe benzina ( aproximativ 850 rot/min), in relanti se simt intreruperi, balbaieli ale motorului, la demaraj mai puternic se plafoneaza pe la 4000 rot/min (pe benzina nu face probleme). Mi se pare ca aceste probleme apar dupa ce motorul ajunge la temperatura lui optima de functionare. Am dat din nou autocalbrare si iar apare din cand in cand      http://img835.imageshack.us/img835/2546/eroaregpl.th.jpg  , am verificat ochiometric cele 2 furtune ce intra in MAP-ul GPL si duc la galeria de admisie si la pulmon dar nu am vazut, auzit ceva suspect. Am mai incercat o autocalibrare si mi-a dat eroare de genul ca motorul a scazut sub 400 rot/min dupa ce s-au oprit ventilatoarele de racire a radiatorului.
Cand incarc alte mape cu care motorul functiona foarte bine, acesta se opreste chiar si daca accelerez. S-a modificat si pozitia liniei portocalii orizontale care inainte era aproape de mijloc iar acum este la limita superioara ba chiar o parte din ea nu se mai vede.

Inainte de a avea aceste probleme, motorul functiona mult mai bine pe GPL decat pe benzina.

As aprecia foarte mult un raspuns din partea dumneavoastra. Multumesc si LA MULTI ANI !!

30

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Azi am reusit sa o stric de tot. Am dat un update la ecu, in timpul descarcarii mi-a aparut ,,ecranul albastru'' cu o eroare. A trebuit sa restartez laptopul pentru a-l putea folosi din nou. Din acel moment instalatia gpl nu a mai functionat, un led verde sta aprins permanent indiferent de ce i-as face. La pornirea softului din cand in cand imi aparea fereastra cu update ecu, pana la urma am reusit sa updatez cu versiunea 1.12.27, inainte aveam versiunea 1.8.25. Interfata se conecteaza partial la ecu gpl, imi da valori de temperatura, turatii, dar cand vreau sa dau autocalibrare imi apare o fereastra in care spune sa pornesc motorul. Dupa o perioada de timp mi s-a ars prima siguranta a gpl-ului de langa baterie, am pus alta si s-a ars foarte repede. Mentionez ca nu am umblat decat la soft nu si la fire.
Stagul meu este fabricat inainte de noiembrie 2009 si trebuie sa folosesc programul de diagnoza AcGasSynchro v1.14.1.0
Inainte de ,,ecranul albastru'' eram conectat la internet si la calculatorul ecu.

http://img151.imageshack.us/img151/8804/eroarealbastru.th.jpghttp://img20.imageshack.us/img20/6310/stagvers.th.jpg

31

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Azi am schimbat updateul ecu in 1.8.27 dar la pornirea pe gaz imi da o eroare de genul  http://img72.imageshack.us/img72/6013/eroareinjectoare.th.jpg .

Am inversat firele si furtunele intre injectoarele 3 si 4 iar eroarea s-a mutat la injectorul 4, deci injectorul 3 este bun. Am mers la un service specializat gpl si au montat un alt ecu stag 200 cu care aveam aceiasi eroare. Suspectez ceva fire intrerupte cu toate ca nu am umblat la compartimentul motor ci doar din masina cu interfata de gpl.  Ceva idei?

32

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Imi place de tine ca.....desi vezi ca faci prostii....tu insisti. Deja nu mai pot sa-mi mai fac nicio idee. Trebuie neaparat sa vad ce e acolo. Intrebare: calculatorul l-ai rezolvat? Pentru ca dupa cum arata ecranul ala .....mi se pare ca este afectat windows-ul, sau hard-ul. Pentru ca e nevoie sa instalezi programul " teamviewer"  versiunea 7, cu care putem sa comunicam si sa pot vedea mai bine ce e acolo. Astept raspunsul tau pe mail.

33 (edited by Radovan_eu 2012-01-03 23:08:51)

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Perseverenta, perseverenta nu ne da pace. La laptop nu am nici o problema, cel putin nu am sesizat nici una pana acum. Maine ramane sa verific  firele ce sunt in legatura cu injectorul 3 si apoi dau de veste.
Multumesc pentru raspuns.

34

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Ti-am trimis un mail pe adresa de mail de pe forum. Sper ca am nimerit unde trebuie. Numai bine! Si abtine-te de la a mai face prostii.

35

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Revin dupa un an cu informatii noi si sfaturi pentru bagaciosi. Problemele mele la instalatia gpl au aparut dupa ce am desfacut rampa de injectoare(valtek) pentru a o curata, curatarea constand in desfacerea totala a injectoarelor. Dupa montaj, motorul nu mai functiona bine pe gaz, dupa cum spuneam, am avut o problema cu injectorul 3 dupa ce am facut update, de fapt, s-a ars bobina injectorului.. Am cumparat o rampa noua si de un an nu mai am nici o problema cu gpl-ul. IDEIA DE BAZA ESTE: nu umblati sub nici o forma la injectoarele GPL (la suruburile cu cap de imbus cu un sigiliu pe ele) deoarece am inteles ca sunt calibrate pe standuri speciale, orice interventie neavizata asupra lor  duce la dereglarea lor.

36

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Asta incerc si eu, de atata timp, sa-i fac sa inteleaga, dar ... ce sa le faci? Sunt romani! smile