1

Topic: Sonda Lambda

Deschid un topic nou deoarece nu am gasit un raspuns multumitor cu functia de cautare. Problema mea se prezinta in felul urmator:
Masina: Opel Atra G motor 1.6 8v 84 cp anul 2002.
Instalatie: Prins vsi
De curand am facut o segmentare a motorului. Pentru a nu fi nevoit sa mai fac prea devreme operatiunea aceasta am zis sa rezolv toate erorile din calculator. Asa am ajuns la sonda lambda 2 care se pare ca nu mai merge. Acum vreau sa va intreb sonda lambda 2 este folosita de instalatia de GPL sau o schimb degeaba fara sa vad vre-un efect asupra mersului motorului pe GPL (ma intereseaza mai putin pe benzina)? Ce tip de sonda ar trebui sa aleg, avand in vedere ca pe Opel s-au montat si instalatii GPL din fabrica tot pe motoare de 1.6? O sonda pentru motorul meu(z16se) pe benzina sau o sonda pentru motorul pe GPL(z16yng 16v) produs de Opel? Tin sa precizez ca vaporizatorul a fost reparat profesional cu un kit de reparatie original din cauza unei defectiuni iar in afara de consumul marit(fata de perioada dinaintea defectarii) a mers impecabil. Dupa ce a fost reparat service-ul respectiv nu avea interfata pentru instalatia mea deci nu a putut face un reglaj. Dupa ce fac schimbul sondei as vrea sa trec pe la un service GPL pentru a-mi face un reglaj. As fi dispus sa vin si pana la Craiova daca am garantia ca voi fi tratat corect. Astept cu interes un raspuns si sper ca vor ajuta si altora.

2

Re: Sonda Lambda

Ady111 wrote:

Deschid un topic nou deoarece nu am gasit un raspuns multumitor cu functia de cautare. .....

Daca dadeai clik pe numele tau, descopereai ca ai mai deschis un topic cu aceeasi problema, in care ne spuneai ca ai gasit sa repari reductorul (plamanul).

Ady111 wrote:

...Acum vreau sa va intreb sonda lambda 2 este folosita de instalatia de GPL sau o schimb degeaba fara sa vad vre-un efect asupra mersului motorului pe GPL (ma intereseaza mai putin pe benzina)?....

Depinde daca la montaj a fost legata la instalatie. De obicei, sonda este folosita doar la setare, sa se tina cont de semnalele care le da. Unii o lasa legata permanent, altii nu. Daca legatura e facuta permanent, poate sa influenteze mersul pe gaz.

Ady111 wrote:

.....As fi dispus sa vin si pana la Craiova daca am garantia ca voi fi tratat corect....

Pot sa-ti garantez ce vei fi tratat corect (desi nu inteleg cum vine asta!?), dar nu pot sa-ti garantez ca te rezolv, atata timp cat nu stiu ce lucrare au facut cei care ti-au reparat reductorul, pentru ca in topic-ul celalalt, ti-am explicat ca nu am incredere in reparatiile facute la reductorii de secventiale. Asta chiar e o scuza buna pentru cei care iau banii pe o reparatie, dar verificarea functionarii o faci in alta parte.

3 (edited by Ady111 2012-06-03 17:18:51)

Re: Sonda Lambda

Stiu ca am mai deschis un topic, dar era vorba despre total altceva acolo, in nici un caz aceeasi problema. Intr-un final am reusit sa repar reductorul si dupa cum v-am zis motorul merge bine, rotund la ralanti(dupa parerea mea de inginer mecatronist), problema este ca s-a marit consumul. Din ce cred eu sonda este legata la calculator, avand in vedere tipul instalatiei dar si din cauza ca la o diagnoza am gasit-o defecta lucru care ar dauna consumului daca intr-adevar ar fi o legatura intre ea si calculator. Kitul de reparatie al reductorului a fost original Prins, si nu mi-au luat bani prea multi pe montaj. Cred ca au facut treaba buna baietii de acolo, doar ca nu prea le aveau cu soft-ul. De aceea am spus ca sunt dispus sa vin pana la Craiova, in speranta ca aveti o experienta mai mare in setarea instalatiilor Prins. Pana la un raspuns concret imi voi face o programare la Autogaz, care se "lauda" ca au o experienta imensa cu astfel de instalatii.
Mai am o intrebare: Presiunea de functionare se regleaza din soft?

4

Re: Sonda Lambda

Ady111 wrote:

...Din ce cred eu sonda este legata la calculator, avand in vedere tipul instalatiei dar si din cauza ca la o diagnoza am gasit-o defecta lucru care ar dauna consumului daca intr-adevar ar fi o legatura intre ea si calculator.

Daca este defecta sonda, afecteaza si pe benzina consumul si functionarea.

Ady111 wrote:

....De aceea am spus ca sunt dispus sa vin pana la Craiova, in speranta ca aveti o experienta mai mare in setarea instalatiilor Prins.

Setarea se face corect, in functie de starea componentelor. Dar eu, asa cum am spus, nu am incredere in reparatiile facute la reductorii de secventiale.

Ady111 wrote:

Pana la un raspuns concret imi voi face o programare la Autogaz, care se "lauda" ca au o experienta imensa cu astfel de instalatii. ....

E foarte bine daca te programezi la ei, ca sunt mai aproape si dupa parerea mea, nu doar se lauda, chiar sunt foarte priceputi.