1

Topic: GPL vechi sau probleme instalatie

Salutam,
Stie cineva daca Gpl -ul isi pierde din proprietati dupa o perioada de timp????
Am schimbat kitul fata dar masina merge super rau, de abia pot sa o accelerez fara sarcina in sarcina raspunde foarte rau....
Mentionez ca gpl-ul din rezervor are minim 3 ani , timp in care din cca 75 % cat era in el a ajuns la 60%Masina merge ca si cum ar suferi din cauza alimentarii ceva in genul ca nu are gaz....suficient .
Multumesc

2

Re: GPL vechi sau probleme instalatie

Salutam

Chiar nimeni nimic??????????
Am sa mai fac o incercare .........cine stie poate poate ...
Masina dupa trecerea pe gaz sta oarecum la relantiu ......merge neregulat.....si nu poate fii accelerata...

3

Re: GPL vechi sau probleme instalatie

Nu am auzit sa se invecheasca gpl-ul!  Mai degraba ar trebui sa ne dai mai multe amanunte despre ce instalatie este? Pe ce masina e montata? S-a schimbat kitul fata cu unul nou, sau tot vechi? S-a verificat si s-a curatat electrovalva si multisupapa de pe butelie? Vrei un raspuns?....da-ne mai multe amanunte! smile

4 (edited by Salin 2012-07-08 18:31:37)

Re: GPL vechi sau probleme instalatie

Sa incepem:
Este vb de un Rover 416 si din 96 ce a avut o instalatie Koltec pe ea modelul strutocamila.an 97 cu distributor rotund si injectoare  pasive .
S-a montat un BRC sequent 24  model 2004 printre primele modele de sequent 24 cred.second hand...luaty de pe un ford focus cu putere asemanatoare . Rezervorul si multisupapa au ramas cele vechi.
La montaj facut la reghin la dealerul BRC s-au schimbat consumabilele. s-a mai adaugat un cablaj de tip "stanga "un comutator brc si  cam atat.
Motorul nu mergea bine iar vina a fost data pe timpul de stationare a instalatiei si GPL-ul vechi.
Asta e ......
Am mai umblat eu si am schimbat injectoarele pasive ale koltec-ului cu duze  de brc e drept cu furtune de BRC FLY (30-35 cm lungime)motorul merge mai bine se accelereaza mai bine sa zic asa  si am curatat un pic reductor-vaporizatorul al carui membrana era plina de mizerie .
Ramane problema majora : motorul nu se accelereaza suficient,si moare intr-un timp relativ scurt  2-5 minute .
se comporta ca si cum nu ar avea suficient gaz ...............
Nu am umblat la multisupapa mai am cca 45 % din rezervor , si imi e un pic frica , sa il eliberez asa necontrolat , ma chinui in fiecare zi sa ard din el cate putin,pt ca gandesc eu la ce am vazut ca s-ar putea sa fie multisupapa pe care se vede ca nu a umblat nimeni  din 1997.......  si mai mult la citirea codurilor de eroare de koltec arata lipsa gazului...

Stiu ca  nu e ok sa umblu eu chiar asa , dar ce sa fac , serviceu-rile din Cluj de gpl sunt f comode nu prea se baga, la altceva decat monteaza . Dar cum lucrez oarecum in domeniu(repar utilaje de constructii)ma mai bag la operatiuni relativ simple  mai ales cand nu gasesc suport acasa la mine si nu am timp mult la dispozitie .

Intrebare: am citit cam tot ce se gaseste pe net despre sequent 24 si stiu ca face taierea  injectoarelor de benzina pe firul de plus. La mine firul de plus la inj de benzina chiar daca motorul merge  pe gaz  aparatul de masura arata  voltaj 12-14 volti .E ok asa sau cablajul pus nu e ceea ce trebuie , stiu ca in cazul in care cablajul nu e ceea ce trebuie poate trebuia de dreapta sa zic asa ,are influente  asupra mersului motorului . pacat ca domunul care a montat instalatia nu a folosit cablajul original universal al instalatiei .

acum cred ca exista suficiente date pt discutie ......

5

Re: GPL vechi sau probleme instalatie

Salin wrote:

.....Motorul nu mergea bine iar vina a fost data pe timpul de stationare a instalatiei si GPL-ul vechi....

Nu am auzit sa se invecheasca gpl-ul.

Salin wrote:

.... si am curatat un pic reductor-vaporizatorul al carui membrana era plina de mizerie .....

De regula, cand membrana e plina de mizerie, apuca si se uzeaza si in interior, iar membranele isi pierd elesticitatea.

Salin wrote:

..... motorul nu se accelereaza suficient,si moare intr-un timp relativ scurt  2-5 minute .
se comporta ca si cum nu ar avea suficient gaz .......

Trebuie curatata electrovalva de gaz si schimbat filtrul din ea. Avand in vedere ca a stat atat de mult cu mizeria in ea, cred ca filtrul s-a facut pietroi.

Salin wrote:

....si mai mult la citirea codurilor de eroare de koltec arata lipsa gazului...

Tocmai din cauza asta: debitul si presiunea de gaz e obturata la filtrul de gpl.

Salin wrote:

..... si stiu ca face taierea  injectoarelor de benzina pe firul de plus......

Cuplarea injectoarelor de gaz se face la firul de semnal al injectoarelor de benzina, nu la plus.
In final, dupa ce se remediaza toate problemele, trebuie refacuta setarea pe calculator, pentru ca ECU-ul instalatiei trebuie sa fie pus in legatura cu toate componentele instalatiei (respectiv reductorul cel nou, .....adica montat nou smile  )

6

Re: GPL vechi sau probleme instalatie

Salutam
Multumesc mult de raspuns
Dar.... Filtrul de la electrovalva a fost schimbat e unul nou ca si cel dintre regulator si rampa injectoarelor ......Setarile pe calculator au fost facute, domnul; Calin de la Reghin e si dealer BRC.....
scuze vizavi de firul de plus  dar din ce intelesesem eu  din manualul instalatorului de brc , astfel de figuri apar  cand firele de plus ale injectoarelor  de benzina  nu sunt taiate  corect  .....(aici intelesesem  eu ca plus-ul  care nu e semnal trebuie sa vina din centralina BRC si nu trebuie sa existe tensiune la inj de benzina  atunci cand  motorul merge pe gaz, dar se pare ca am gresit ..... ce e curios ca atunci cand motorul merge pe gaz  la injectoarele de benzina  tensiunea oscileaza intre 11poate 12 volti si 14 volti  destul de regulat ca si cum semnalul ar veni pe  firul de plus la inj de benzina,valoare masurata cu masa pe caroserie si nu la firul de semnal  )sau cand acel cablaj de care ziceam eu e ales gresit ........stanga dreapta nu inteleg la ce se refera informatiile sunt un pic peste cunostiintele mele  in zona cu cablajul
Mie imi e frica ca nu cumva sa functioneze in acelasi timp ambele injectoare(si gaz si benzina )mai mult sau mai putin in acelasi timp iar de fapt simptomele de functionare cu gaz putin sa fie de fapt un amestec mult prea bogat.mai ales datorita faptului ca cu furtunele de aer ale vacumului  motorul prinde turatie si merge mai bine, la fel si fara filtru de aer
Multumesc mult oricum
Trebuie sa vad cum ajung mai jos spre partea de sud unde exista specialisti pentru BRC.
Nord service-ul lucreaza cumva si sambata??? Ar trebui sa fiu destul de aproape  de Craiova  in 21 luna asta ...

7

Re: GPL vechi sau probleme instalatie

Da, lucram si sambata de la 8,30 la 12,30.