1

Topic: instalatie PRINS

Am deschis acest topic cu privire la urmatoarea chestiune. Detin un Opel Astra motor 1.6 8v cu instalatie GPL PRINS vsi. De la o vreme nu mai comuta pe gaz. Am fost la un service cu ea si mi s-a spus ca ar fi bine sa schimb filtrele., iar cand am revenit in cateva zile la ei sa schimb filtrele mi-au zis ca problema nu e de la filtre ci de la reductor pentru ca baga 4 bari si trebuie schimbat. Avand in vedere pretul mare al unui reductor (1000ron au zis ei) nu l-am schimbat. Am constatat ca pe calculatorul de la gaz scrie 4bar sensor, deci instalatia e proiectata sa functioneze la 4 bari? Este posibil sa ma fi aburit baietii de acolo? Ce poate fi stricat in reductor, sa nu reduca presiunea?

2

Re: instalatie PRINS

Ady111 wrote:

..... Am constatat ca pe calculatorul de la gaz scrie 4bar sensor, deci instalatia e proiectata sa functioneze la 4 bari? Este posibil sa ma fi aburit baietii de acolo? Ce poate fi stricat in reductor, sa nu reduca presiunea?

Pe calculator este notata presiunea maxima pe care o CITESTE senzorul de presiune . Dar reductorul trebuie sa scoata intre 0.8 si 1.3-1.4b. Un maxim de 1.6b este necesar pentru motoarele turbo. Eu am mai scris aici pe forum, si spun la toata lumea, pana se vor lamuri toti utilizatorii de masini cu gpl: daca nu se face revizia la instalatie la cel mult 15000 (maxim 20000)km, cu schimb de filtre, este ca atunci cand nu schimbi uleiul si filtrul de la motor. Sunt afectate componente importante (si scumpe) ale instalatiei, cum ar fi reductorul, ca exemplu(sau rampa de injectoare). Se imbacseste cu mizeria din gaz, se rigidizeaza membranele (care se pot fisura), se uzeaza pistonasele din interior si nu mai merge in parametrii.  Majoritatea se alerteaza cand aud de revizii la gpl (care,  oricum sunt mai ieftine decat pe benzina), uitand ca si instalatia de gpl este formata tot din piese, ca si motorul, care se pot strica atunci cand nu sunt intretinute. Tocmai instalatia de gpl, care face economie de bani, este cea care poate merge fara revizii.
Prins-ul este cea mai scumpa instalatie, dar si cea mai buna. E pacat sa nu o ingrijesti.
In concluzie, daca cei de la service au spus ca e reductorul....! Cu ce pot sa te ajut, este sa ma interesez daca pot sa ti-l aduc eu mai ieftin. Daca vrei!

3

Re: instalatie PRINS

Am fost si sunt foarte dispus sa intretin instalatia, dar masina nu o am decat de 8000 de km deci nu stiu cand a fost ultima revizie. As fi foarte bucuros daca v-ati putea interesa de un asemenea reductor. O alta varianta gasita de mine ar fi un kit de reparatie pentru acest reductor(http://www.lpg-tech.co.uk/product.php?id_product=62). Se potriveste si un reductor de la o alta instalatie? Astept un sfat cu privire la ce ar trebui sa aleg. Totusi care este partea din reductor care este raspunzatoare de coborarea presiunii de la cea din butelie la acel 0.8 bar care trebuie sa ajunga la rampa? Este posibil ca instalatia sa nu functioneze si din alte motive, avand in vedere simptomele? Daca este absolut necesar sunt dispusa sa vin pana la service sa va uitati la ea, eu locuind in Bucuresti.

4

Re: instalatie PRINS

La acest tip de instalatie, nu prea este indicat sa se schimbe kit-ul reductorului, pentru ca sunt niste vacuumuri calibrate de fabrica si niste garnituri care pot sa nu se gaseasca in acel kit si fara de care nu functioneaza bine. Sa schimbi reductorul, se poate, cu alt reductor, dar in acest caz nu poti sa mai faci ITP-ul.

5

Re: instalatie PRINS

NordService wrote:

La acest tip de instalatie, nu prea este indicat sa se schimbe kit-ul reductorului, pentru ca sunt niste vacuumuri calibrate de fabrica si niste garnituri care pot sa nu se gaseasca in acel kit si fara de care nu functioneaza bine. Sa schimbi reductorul, se poate, cu alt reductor, dar in acest caz nu poti sa mai faci ITP-ul.

Ce legatura are reductorul cu itp-ul? Cand l-am facut acum 2 saptamani nu s-a uitat decat la butelie sa vada cand expira. Tin sa va spun ca am desfacut reductorul(in incercarea de a-l repara) si spre surprinderea mea e destul de simpla constructia lui. Am constatat ca nu e mare lucru ce ar putea sa se strice inauntru...membrana in sine sa se perforeze sau arcul care o apasa si implicit "cuiul" sa-si fi pierdut din elasticitate. totusi am vazut ca arcul se poate regla in sensul ca sa tina membrana mai mult sau mai putin impinsa, implicit cuiul. Am observat ca in corpul reductorului mai intra un furtun de la galeria de evacuare...un fel de vacuumm am incercat sa suflu sau sa trag pe stut dar pare obturat. Ce rol are acest vacuum? Cuiul este cel care face reducerea presiunii in reductor, implicit forta de apasare a arcului? Trag inca nadejde ca distribuitorul meu se mai poate repara, avand in vedere ca e mai mult fier decat inteligenta. Astept in continuare un raspuns cu privire la pretul unuia nou precum si la nedumeririle insirate. Cu respect!

6

Re: instalatie PRINS

Legatura cu ITP-ul, este ca tipul reductorului stabileste  tipul instalatiei. Daca in cartea masinii este un tip si pe masina alt tip, atunci fi sigur ca cel care iti face inspectia, se alerteaza. In ce priveste repararea reductorului, m-as bucura foarte tare daca ai reusi sa-l repari, mai ales ca, dupa cum vad, ti se pare foarte simplu. Tine cont de faptul ca, reductorul ala neinteligent, are niste senzori cu care e legat de calculatorul instalatiei, pentru ca reglajul lui se face prin calculatorul instalatiei. Iar calibrarea vacuumurilor si a cuiului si a arculetelor, se face din fabrica. Asa ca, din pacate, fiind o instalatie atat de buna, noi n-am desfacut nici unul pana acum. De aceea astept sa ne spui si noua, in cazul in care o sa mearga, cum ai facut . ?!
Inca ma interesez de un reductor nou, mai ieftin.

7

Re: instalatie PRINS

NordService wrote:

Legatura cu ITP-ul, este ca tipul reductorului stabileste  tipul instalatiei. Daca in cartea masinii este un tip si pe masina alt tip, atunci fi sigur ca cel care iti face inspectia, se alerteaza. In ce priveste repararea reductorului, m-as bucura foarte tare daca ai reusi sa-l repari, mai ales ca, dupa cum vad, ti se pare foarte simplu. Tine cont de faptul ca, reductorul ala neinteligent, are niste senzori cu care e legat de calculatorul instalatiei, pentru ca reglajul lui se face prin calculatorul instalatiei. Iar calibrarea vacuumurilor si a cuiului si a arculetelor, se face din fabrica. Asa ca, din pacate, fiind o instalatie atat de buna, noi n-am desfacut nici unul pana acum. De aceea astept sa ne spui si noua, in cazul in care o sa mearga, cum ai facut . ?!
Inca ma interesez de un reductor nou, mai ieftin.

Deci cred ca stim amandoi cum se face itp-ul la noi...daca era vorba de rar poate ma mai speriam. Senzorii despre care vorbesti sunt unul, in reductor intra doar doua fire, deci tine loc de un switch. Un alt senzor se afla la al doilea filtru, si ala intr-adevar pare mai inteligent, eu de acolo banuiesc ca se dau toate informatiile la calculator pt ca sunt vreo 4 fire. Reductorul l-am curatat pentru ca avea mizerie multa, mai multa in partea cu gazul decat in cea cu apa, dar acelasi rezultat. Am trecut la desfacerea reductorului pentru ca dupa cum am mai zis nu ma ajuta cu nimic sa stau cu el stricat pe masina, asta in cazul in care ar fi cu adevarat defect. M-am adresat acestui forum in speranta sa ma ajutati cu privire la modul si principiul de functionare al unei instalatii de acest fel. Acest lucru mi-ar putea fi de folos in incercarea mea de a o repara. Va mai tin la curent cu ce am mai constatat, sper sa gasiti un reductor totusi sa am si o alta varianta. Stima!

8

Re: instalatie PRINS

Ady111 wrote:

Am deschis acest topic cu privire la urmatoarea chestiune. Detin un Opel Astra motor 1.6 8v cu instalatie GPL PRINS vsi. De la o vreme nu mai comuta pe gaz. Am fost la un service cu ea si mi s-a spus ca ar fi bine sa schimb filtrele., iar cand am revenit in cateva zile la ei sa schimb filtrele mi-au zis ca problema nu e de la filtre ci de la reductor pentru ca baga 4 bari si trebuie schimbat. Avand in vedere pretul mare al unui reductor (1000ron au zis ei) nu l-am schimbat. Am constatat ca pe calculatorul de la gaz scrie 4bar sensor, deci instalatia e proiectata sa functioneze la 4 bari? Este posibil sa ma fi aburit baietii de acolo? Ce poate fi stricat in reductor, sa nu reduca presiunea?



ai rezolvat ceva cu instalatia ca si eu am aceeasi problema va si tine

9

Re: instalatie PRINS

Cumpar instalatie gpl PRINS

just_a_mapetz@yahoo.com

10

Re: instalatie PRINS

buna ziua,am si eu o problema cu o instalatie gpl marca prins,va rog sa-mi spuna cineva daca gasesc in zona Pitesti sau Valcea un servis sa aiba program pentru acest tip de instalatie,va multumesc.

11

Re: instalatie PRINS

gheorghe wrote:

.... sa-mi spuna cineva daca gasesc in zona Pitesti sau Valcea un servis sa aiba program pentru acest tip de instalatie,va multumesc.

Nu am idee, dar ma interesez si revin.