1

Topic: Problema instalatie GPL Rateuri

Buna ziua. De curand mi-am pun o instalatie gpl Voltran pe o nubira 1 cu reglaj din surub(an fabricatie 98  fara sonda lambda). La inceput nu mi-a facut nicio problema apoi dupa cateva sute de km a inceput sa-mi dea rateuri in filtru de aer, cel de la gaz mi.a spus sa schimb fisele ca din cauza aia. Am schimbat fisele si timp de doua saptamani nu a mai dat niciun rateu dupa care a inceput iarasi iar cei de la gaz nu stiu de ce tot imi da rateuri. Gazul e reglat bine. Problema este ca in accelarari pe gaz (nu bruste ca nu fac asta niiodata) are o scadere de putere brusca timp de o secunda si imi da in nas asta repetandu-se de cateva ori la fiecare accelerare. Filtru de aer e nou fiidnca pe celalalt mi l-a ingaurit de la atatea rateuri. Bujiile ai fost si ele schimbata acum 2500 de km in conditiile in care am facut cu masina pe gaz doar 1300 de km de cand am instalatia. Chiar nu stiu ce sa.i mai fac. Cand imi da rateu si imi sare putin carcasa de la filtru de aer nu mai da asa des rateuri dar daca ii pun carcasa etans imi da mai des. Ma poate ajuta cineva cu problema asta ca e foarte enervant fiindca am inlocuit de doua ori carcasa filtrului de aer deoarece mi.a spart.o. MULTUMESC

2

Re: Problema instalatie GPL Rateuri

In primul rand, Nubira nu are cum sa fie fara sonda lambda. Chiar daca e Nubira I, motorul este multipunct cu catalizator (si sonda). De aceea nu se monteaza aceste tipuri de motoare cu instalatii clasice, pentru ca oricand sunt dispuse la rateuri si alte probleme de acest gen. Trebuie incercat sa se monteze un obturator in tubulatura de aer, sa se verifice tot ce tine de aprindere (bujii, fise, bobina), bujiile sa fie cele recomandate de fabrica (nu de magazinul de unde le cumparati), si, cel mai important, evitat pe cat posibil mersul cu motorul subturat. Dar chiar si asa, e posibil sa mai faca probleme. Pe acest motor se monteaza secventiala.

3

Re: Problema instalatie GPL Rateuri

Bujiile sunt ngk cele recomandate de carte eu niciodata nu cumpar ceva ce imi recomanda vanzatorul ci ceea ce este potrivit pentru masina(adica ce scrie in carte). Sonda lambda nu are, are un surub acolo in loc de sonda si nu a avut niciodata. Imi puteti spune mai multe despre acel obturator? Nu merg cu ea subturata schimb de la 2500 in sus si evit sa scada  turatia in orice treapta sub 2000 de ture. Multumesc. De multe ori imi da rateu atunci cand ajung cu ea la 3000 de rotatii si dau sa schimb     viteza si imi da rateu atunci cand o trec pe liber sa schimb intr-o treapta superioara.

4

Re: Problema instalatie GPL Rateuri

Buna ziua, in urma cu doua zile am primit un golf cabrio din 1998 pe benzina, care are instalat pe el si un sistem alimentare gpl(din cate am citit pe rezorvorul de gpl este ceva turcesc).Astazi am alimentat pentru prima oara cu gpl, iar dupa pornire am cuplat manual pe gpl, dar nu s-a aprins nici unul din ledurile martor.Initial am crezul ca in cele din urma se va efectua cuplarea pe gpl dar nu a fost asa si era cat pe aici sa ma capatuiesc cu o mica pana prostului.Ideea este ca am umblat putin la comutatorul cu leduri si acum cupleaza pe gaz dar respectivul device scoate un zgomot, ca un fel de rasnita, iar de aprins se aprinde primul bec cu verde si ultimul cu galben intermitent, intre ele mai sunt 3 beculete care nu misca nimic.Zgomotul acesta este firesc?, iar in mod normal nu trebuiau sa se aprinda si celelalte beculete? indicandu-mi astfel cantitate de gpl, caci in situatia de fata nu stiu unde sa verific cantitatea ramasa.Multumesc!

5

Re: Problema instalatie GPL Rateuri

Daca nu stiu despre ce instalatie vorbim.....cand e montata....ce revizii are...!??
" caci in situatia de fata nu stiu unde sa verific cantitatea ramasa"  -  pe butelie trebuie sa mai aiba un ceas care indica nivelul.

6

Re: Problema instalatie GPL Rateuri

Din nefericire sunt intrebari la care nu pot raspunde, dar intre timp am observat ceasul de pe butelie, inca un aspect, butonul acela de diferentiere are 3 pozitii, pozitia 1 care are o pictograma cu gpl , pozitia 0 si 2, benzina.Cel de la care a cumparat matusa mea masina, imi spunea sa cuplez masina pe benzina la pornire si apoi sa dau pe pozitia 0, facand acest lucru din cate am putut sa constat consuma doar benzina, iar daca dupa pornirea pe benzina cuplez pe pozitia gpl incepe sa troncane cutiuta,  face exact zgomutul scos de un aparat de identificare al radiatilor si din cand in cand se ingatuie in mers parca nu mai are combustibil.Inca o data orice sfat imi este util si multumesc pentru acordarea acestuia!

7

Re: Problema instalatie GPL Rateuri

Ionut Eduard wrote:

Din nefericire sunt intrebari la care nu pot raspunde, .....

Macar tipul instalatiei poti sa-l afli, citind ce scrie pe reductor (plaman).