Si totusi...gandindu-ma mai bine(miercuri mi s-a scos o masea de minte, inca mai am ceva dureri dupa o mica infectie, deci timp berechet de gandit ca tot nu pot face nimic, si uite asa le coace omul), vaporizatorul mai poate fi utilizat, zic eu.
Practic electrovalva de pe vaporizator nu lasa sa treaca gaz atunci cand motorul e oprit sau merge pe benzina, cand merge pe gaz nu ma intereseaza ca e oricum deschisa. Cum ea nu mai poate opri perfect trecerea gazului, in urma greselii mele rezulta ca :
1. atunci cand e motorul oprit, presiunea gazului va intra si in cea de a doua camera, dar cum am si alte electrovalve in instalatie, practic nu se va intampla nimic, cel mult afectarea membranei? dar si aceasta e protejata de pastila deschisa de vacuumul motorului, cresterea presiunii asupra pastilei o poate deschide presupun.
2. cand merge pe benzina, initial o cantitate mica de gaz va fi livrata motorului, cum asta se intampla foarte rar nu ma deranjeaza si cum am si ceva probleme la acceleratie nu poate fi decat benefic, desi, am alte electrovalve care tin gazul oprit, deci iar nu vad probleme.
Ce probleme ar putea aparea in urma unei eletrovalve care nu etanseaza bine, cea de pe vaporizator?
Acum, alta chestie...cand am fost la astia cu instalatiile a venit un nene de acolo si era perfect convins ca surubul de cupru de relanti sta tot timpul inchis(cum la mine e rupt pe inchis, nu e nicio problema) si ca reglajul de relanti de face din cel de plastic, de putere, citind manualul instalatiei observ acelasi lucru, cel de plastic e de relanti. E posibil ca acest lucru sa fie o ramasita din trecut, de la instalatiile mai vechi, adica, acestea nu aveau doua circuite separate de alimentare cu gaz, relanti si putere , ci doar unul, cel de putere, cum tehnica a mai evoluat, pentru un consum mai redus, si a aparut si cel dedicat relati-ului, ei au ramas cu vechea poveste.
De reglaj nu e problema, tot citind pe net am vazut ce si cum, iata in cativa pasi
1. surub de ralanti inchis, suruburile de putere si debit deschise, nu neaparat la maxim
2. strans surub putere pana scade turatia sub 900, deschis cel de relanti pana creste, se tot repeta pana cand strangerea surubului de putere nu mai are efect asupra turatiei, asta e relantiul.
3. masina accelerata pana pe la 3000, tinuta acolo, strans de debit pana scade putin, deschis debit 180 de grade si sanatate