1

Topic: Circuit relanti gaz infundat?

Salut, am montata pe masina o instalatie de gaz Milano pentru carburatie (copie dupa lovato?!?) , cred ca e turceasca, pe vaporizator scrie Milano ed 50. Problema mea este ca circuitul de relanti gaz al vaporizatorului pare sa fie infundat, adica, daca desfac complet surubul de relanti, ba chiar daca il scot, nu se produce nicio modificare a relantiului, nici macar nu scapa gaz, asa cum logica ar dicta.
Acum 2 saptamani am fost la un mecanic care a strans de el la maxim, anterior acestui lucru, relantiul pe gaz functiona. E posibil sa fi intrat murdarie acolo ? Atunci cand mecanicul a strans, a facut-o cu multa forta, mai ca imi era sa l opresc sa nu strice filetul, ma si miram de ce insista asa mult. In capatul respectivului cui mai exista o alta piesa care e actionata?

2

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Nu are nici un element intermediar. Ciocanarul ala ce se autointituleaza mecanic (asa cum fac multi altii !), a rupt cuiul in duza. Ca sa remediezi problema trebuie sa ai un pic de "mana" si, de ce nu, noroc. Oricum, trebuie demontat reductor-vaporizatorul. Dupa aceea ar fi bine sa te duci sa i-l servesti in tatacuta seaca, asa, cu sete !

3

Re: Circuit relanti gaz infundat?

La ciocanar nu ma mai duc, mi-a fost recomandat de cineva(cu intentii bune), acum n - am ce sa mai fac, idea e urmatoarea, cuiul nu e rupt, pot sa fac si o poza cu el, ma gandesc ca nu cumva circuitul din interiorul vaporizatorului sa fi fost afectat, vaporizatorul l-am demontat, curatat, dar nicio schimbare. Daca suflu pe gaura de la cui, aceasta comunica cu o gaurica mica ce da spre membrane, dar, in opinia mea, ar trebui sa comunice si cu mufa prin care intra gazul in vaporizator, de asta intrebam, cam care este dispunerea circuitului de relanti din vaporizator. Cuiul regleaza volumul de gaz dinspre A si B, B fiind gaurica dinspre membrane, care e A-ul?

Spui ca a rupt cuiul in duza? Despre ce duza ar putea fi vorba...?...

Multumesc.

4

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Ma refeream la gaurica aceea mica, calibrata din carcasa de aluminiu care spui ca nu este de fapt astupata.
Asa este, trebuie sa comunice cu aductiunea de GPL (teava de cupru). Comunicarea se face in spatiul unde actioneaza electrovalva reductor-vaporizatorului (tot acolo comunica cu camera B = camera cu depresiune).
Treaba cu acul rupt am patit-o eu la o BRC ("reglata" tot de niste ciocanari in service). Am reusit sa remediez cu multa munca si rabdare.

5

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Gata am priceput, acum intrebarea este : Ce poate fi acolo? astfel incat sa infunde canalul ala, cuiul nu s-a rupt, ciocanarul cand a strans a fortat mult de tot, sper sa nu fi intrat cuiul in carcasa de aluminiu si sa fi rupt ceva pe acolo, asta inseamna redactor nou, maine il dau jos iar si ma uit.

6

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Nu prea vad ce ar putea rupe dar e bine sa-l dai jos, sa-i scoti electrovalva (acolo este "colectorul") si dupa ce sufli prin toate gaurelele ai sa te edifici

7

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Ok, sper sa am timp azi.

8

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Mda, deci mai prost de atat nu se putea termina povestea, pana la urma cuiul e ...rupt, varful lui. A strans ciobanul ala pana a decalibrat gaurica prin care intra gaz, varful a intrat prin fortare, s-a rupt acolo si acolo a ramas. In timp de incercam sa scot varful respectiv am deteriorat putin marginea pe care vine garnitura, asa ca nu va mai tine bine, gazul va intra in prima camera fara sa mai fie oprit de electrovalva. In fine, distractia costa 270 de lei. Pacat ca am luat si membrane degeaba. Multumesc mult pentru ajutor. Sper ca reductorul sa vina macar reglat.

9

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Imi pare rau. In halul acasta de degradare au ajuns multe service-uri, la unison de fapt cu toata tara. Plamanul vine intr-adevar cu sensibilitatea membranei calibrata dar cateodata mai sunt necesare f. mici corectii. Nu este de loc greu. Ulterior se poate face o verificare a gazelor evacuate dar numai daca standul este demn de incredere si fara ca deserventul sa "surubareasca". Eu am reglat-o singur si intotdeauna a corespuns cu brio la noxe (la ITP). Nu cred ca este aici locul pentru un tutorial; de altfel se gasesc destule pe forumurile care trateaza tema.

10 (edited by mar_79 2013-08-04 13:15:43)

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Si totusi...gandindu-ma mai bine(miercuri mi s-a scos o masea de minte, inca mai am ceva dureri dupa  o mica infectie, deci timp berechet de gandit ca tot nu pot face nimic, si uite asa le coace omul), vaporizatorul mai poate fi utilizat, zic eu.

Practic electrovalva de pe vaporizator nu lasa sa treaca gaz atunci cand motorul e oprit sau merge pe benzina, cand merge pe gaz nu ma intereseaza ca e oricum deschisa. Cum ea nu mai poate opri perfect trecerea gazului, in urma greselii mele rezulta ca :

1. atunci cand e motorul oprit, presiunea gazului va intra si in cea de a doua camera, dar cum am si alte electrovalve in instalatie, practic nu se va intampla nimic, cel mult afectarea membranei? dar si aceasta e protejata de pastila deschisa de vacuumul motorului, cresterea presiunii asupra pastilei o poate deschide presupun.

2. cand merge pe benzina, initial o cantitate mica de gaz va fi livrata motorului, cum asta se intampla foarte rar nu ma deranjeaza si cum am si ceva probleme la acceleratie nu poate fi decat benefic, desi, am alte electrovalve care tin gazul oprit, deci iar nu vad probleme.

Ce probleme ar putea aparea in urma unei eletrovalve care nu etanseaza bine, cea de pe vaporizator?

Acum, alta chestie...cand am fost la astia cu instalatiile a venit un nene de acolo si era perfect convins ca surubul de cupru de relanti sta tot timpul inchis(cum la mine e rupt pe inchis, nu e nicio problema) si ca reglajul de relanti de face din cel de plastic, de putere, citind manualul instalatiei observ acelasi lucru, cel de plastic e de relanti. E posibil ca acest lucru sa fie o ramasita din trecut, de la instalatiile mai vechi, adica, acestea nu aveau doua circuite separate de alimentare cu gaz, relanti si putere , ci doar unul, cel de putere, cum tehnica a mai evoluat, pentru un consum mai redus, si a aparut si cel dedicat relati-ului, ei au ramas cu vechea poveste.

De reglaj nu e problema, tot citind pe net am vazut ce si cum, iata in cativa pasi

1. surub de ralanti inchis, suruburile de putere si debit deschise, nu neaparat la maxim
2. strans surub putere pana scade turatia sub 900, deschis cel de relanti pana creste, se tot repeta pana cand strangerea surubului de putere nu mai are efect asupra turatiei, asta e relantiul.
3. masina accelerata pana pe la 3000, tinuta acolo, strans de debit pana scade putin, deschis debit 180 de grade si sanatate

11

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Singura problema este ca portiunea de conducta intre electrovalva cu filtru si electrovalva plamanului va fi goala (fara GPL) iar preluarea mersului dupa functionarea pe benzina se va face cu un pic de soc (cateodata oprire atunci cand te prinde intr-un moment neprielnic in trafic). Important era daca spuneai ce fel de instalatie ai (pt. carburator sau injectie, clasica sau cu ELC). Deduc din cele spuse ca este clasica dar nu intuiesc ce fel de motor este. La instalatiile cu ELC nu se foloseste in stare deschisa acel surub pentru suplimentare la ralanti decat rar in situatii speciale, f. putin deschis (mixer incorect calibrat). Oricum strangerea fara simt a acelui surub nu este scuzabila. Daca motorul are carburator, acel surub ar fi fost util (dar nu de neinlocuit). Sunt mai multe de discutat (spre ex. modalitatea de amplasare in incinta a plamanului) dar nu este locul aici. In rest, functie de situatie, s-ar putea ca sa nu existe probleme serioase.
Numai bine !

12

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Carburatie pe....TICO smile

13 (edited by smv 2013-08-05 17:08:45)

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Mda..., ar fi fost bun surubul... dar nu-i mare bai pana la urma. Sper sa fie macar bine amplasat (plamanul) ca sa nu ai lag la demaraje, sa se opreasca motorul la franare brusca sau functionarea sa fie dependenta de abordarea virajelor.

14

Re: Circuit relanti gaz infundat?

Luat plaman nou, montat, reglat, merge perfect. Multumesc pentru ajutor.