1

Topic: De ce se aprinde check-ul la turatie mare ?

De ceva timp la turatie mare cand se depaseste de 140-150 km/h se aprinde check-ul; fault code 16555 amestec prea sarac pe gpl. Am sters codul de eroare si am mers pe benzina pana la 200 km/h : no problem nu s-a mai aprins. Mentionez ca filtru de aer, bujiile si fisele sunt schimbate de curand. Cei de facut ?? Masina este Seat toledo 1,6 16V 105 cp instalatia gpl tomasetto stag300. Astept raspuns. Multumesc

2

Re: De ce se aprinde check-ul la turatie mare ?

Amestecul sarac intr-un anumit regim de turatie, poate aparea ori dintr-un filtru infundat (de ex. cel de la electrovalva), ori dintr-o setare neefectuata complet.Cand se face autocalibrarea instalatiei, setarea se face cu masina pe loc, in regim de relanti si in regim de turatie, maxim 3000-3500 turatii. Astfel, nu se poate cuprinde toata plaja de turatie, respectiv de viteza, pe care calculatorul instalatiei o copiaza din cel al masinii. Cand se trece de 120-130km/h, turatia incepe sa creasca la peste 4000 (depinde de masina), atunci motorul are nevoie de un debit marit de gpl, pe care nu-l mai primeste, si astfel amestecul se saraceste. O alta cauza ar fi si dimensiunea duzelor injectoarelor, poate sunt prea mici. Daca consumul, asa cum este acum, este bun, atunci alege ce vrei: consum, sau viteza mare. Daca vrei viteza, da-o pe benzina in momentele alea, si in rest, las-o asa. Dar nu uita totusi de filtrele instalatiei, cand le schimbi pe cele de la motor, schimba-le si pe acestea.