1 (edited by Radovan_eu 2010-06-02 22:13:36)

Topic: Vectra B 1,6 - 16V

Buna seara, acum exact un an mi-am montat in Iasi o instalatie tomasetto stag 200, manopera a fost in mare realizata neprofesional si a trebuit sa intervin personal in remedierea unor neajunsuri. Am avut si un scurt circuit destul de puternic incat au ars mare parte din cablurile electrice ce duc la butelie, in fine, total nemultumit de lucrare. La capitolul reglaj mi-au dat de inteles ca nu prea stiu mare lucru, nu stiau sa explice de ce si cum, etc. Consumul mi se pare cam mare, 13-14%in oras si 8% in exterior pe gpl iar benzina 12% oras si 6,5 exterior. Azi am mers pentru a face revizia la 12 luni, pret 180 ron, fapt pentru care am refuzat si am renuntat la garantie, la revizia de 6 luni mi-au luat 90 ron. Mi se parea normal sa fiu informat asupra acestor costuri post montaj pentru mentinerea garantiei, la un mic calcul in 2 ani de garantie asi da cam 500-600 ron si nu cred ca se merita.

Astept pareri legate de consum si de taxele de revizie. multumesc si o seara buna.

2

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Radovan_eu wrote:

...Consumul mi se pare cam mare, 13-14%in oras si 8% in exterior pe gpl iar benzina 12% oras si 6,5 exterior...Astept pareri legate de consum si de taxele de revizie. multumesc si o seara buna.

Luat la modul general, consumul se cam incadreaza, avand in vedere ca pe gpl este mai mare cam cu 10% fata de benzina (aprox. 1-2lt). Reviziile....ce sa zic...depinde ce includ. Daca ti se schimba si filtrele de la instalatie (in banii astia), care sunt considerate consumabile, ca si la benzina, se platesc . La Loganul montat in fabrica, revizia instalatiei depaseste si 200,00roni la fiecare 15000km. Acum, facand un calcul simplu, daca la fiecare 1000km economisesti in jur de 200 roni, asta inseamna ca la 10.000km se fac cam 2000,00roni.  Mi se pare ca pana in revizia de 15.000km, s-au cam recuperat banii pe instalatie, si cam merita sa dai si 200 la o revizie. Nu stiu de ce, nimanui nu i se pare scumpa o revizie la benzina, desi pe benzina tot bagi bani, fara sa faci nicio economie. Pe mine, revizia la 10.000km pe benzina a masinii m-a costat in jur de 700 ron. Filtrele si uleiul. Ce parere ai?

3 (edited by Radovan_eu 2010-06-03 09:35:06)

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:

Ce parere ai?

din pct. meu de vedere ideia este urmatoarea : normal ca am pus gpl ca sa fac economie dar asta nu inseamna ca trebuie sa impart banii economisiti cu serviceul respectiv, unora li se pare putin dar mie mi se pare mult pentru ca in mare stiu sa-mi repar aproape orice la masina iar cand la revizia de 6 luni mi-a schimbat un filtru si s-a invartit o data in jurul masinii sa vada daca scapa gaz apoi mi-a luat 90 ron chiar mi s-a parut exagerat pentru o munca ce consta in a desface si pune la loc 3 surubele, la revizia de 12 luni trebuia facut acelasi lucru, de schimbat un filtru, verificat conexiuni, pus laptopul si cerut 180 ron. Revizia la 6 luni este identica cu cea de la 12 luni.  Am mai vb si cu alta persoana din Craiova cu opel + gpl  care la revizia respectiva (in garantie) nu a platit mai mult de 30 ron si a avut norocul sa dea peste niste profesionisti care nu i-au dat masina pana cand aceasta nu functiona perfect cu un consum de 6% exterior, in oras depinde mult de trafic asa ca nu mai conteaza.
Nu ti se pare jecmaneala sa dai 700 ron pe ulei si filtre cand un ulei bun original costa in jur de 250 ron si filtrele cam 100 ron ? Ramane manopera inca 350 ron de schimbat acele consumabile pe care eu le schimb la prieteni cu o sticla de suc nu cu jumatate din salariul pe care o sa-l iau de acum incolo (25% redus). Unii se bucura ca au 6 ani garantie la masina dar nu realizeaza defapt ca in acesti ani ei vor plati o suma considerabila pentru aceasta revizie. O zi buna.

4

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Radovan_eu wrote:

... Unii se bucura ca au 6 ani garantie la masina dar nu realizeaza defapt ca in acesti ani ei vor plati o suma considerabila pentru aceasta revizie. O zi buna.

   
    Aici sunt de acord cu tine, si eu cand am vazut cum sta treaba cu garantia, am renuntat la ea si mi-am schimbat personal uleiul si filtrele. Numai ca.....in scurt timp mi s-a terminat ventilatorul, platit 250.00ron, sonda lambda=460.00 ron, mai imi scartaie un rulment pe la cureaua de accesorii= nu am curaj sa mai intreb cat costa, deci, renuntat la garantie, platesti piese care se puteau schimba gratis. Acum...ce parere ai?

5

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:

Acum...ce parere ai?

fara suparare, cred ca nu ai ales bine cand ti-ai luat acea masina sau marca de masina. Nici eu nu am vrut sa renunt la garantie dar pur si simplu m-au obligat prin preturile pe care le practica. La prima vedere   le schimbau gratis  dar nu e asa, prin pretul foarte mare al reviziilor cred ca plateai mai mult decat daca s-ar fi stricat ceva la masina.  Oricum e o loterie, am mai avut o masina pe gaz cu care am facut cam 100 mii km fara nici cea mai mica interventie asupra instalatiei.

6

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Radovan_eu wrote:

...  Oricum e o loterie, am mai avut o masina pe gaz cu care am facut cam 100 mii km fara nici cea mai mica interventie asupra instalatiei.

Asa este, uneori ai noroc, alteori...patesti ca mine. Oricum, chiar daca inveti sa-ti schimbi singur filtrul, e bine sa o faci periodic, pentru a evita sa se strice reductorul (plamanul).

7

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Buna ziua. Azi cand am oprit motorul si am scos cheia din contact a inceput sa tipe acel avertizor sonor ce te avertizeaza ca nu mai ai gaz cu toate ca mai am 2 buline dar tiuitul se aude doar la scoaterea cheii  din contact. In rest ,motorul functioneaza bine.

Aveti ideie ce ar putea fi, ce asi putea verifica?   Multumesc.

8

Re: Vectra B 1,6 - 16V

In momentul cand scoti cheia din contact, instalatia mai ramane putin sub tensiune, si comutatorul clipeste alternativ: gpl/benzina, pentru ca ECU-ul instalatiei incheie sesiunea de functionare si o pregateste de pornirea din nou pe benzina. La tine, poate fi o problema la senzorul de presiune (desi daca ar fi asta, ti-ar face si in timpul mersului:ar trece-o alternativ gaz/benzina), sau pur si simplu la contactul avertizorului.

9

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Pai din ce am inteles de la unii montatori pe care i-am intrebat se pare ca este vorba despre avertizarea sonora ce ma anunta ca trebuie sa fac revizia de 15000km. Sper sa fie asta cauza.
Multumesc pentru raspuns.

10

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Radovan_eu wrote:

.... este vorba despre avertizarea sonora ce ma anunta ca trebuie sa fac revizia de 15000km...

HA! HA! HA! Buna gluma! Fugi si fa-ti revizia!

11

Re: Vectra B 1,6 - 16V

am rezolvat problema cu 15 ron (modificare perioada de avertizare la 50000 km si o recalibrare). Serviceul ce mi-a montat instalatia mi-a cerut 45 ron.

12

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Ma bucur! I-ai facut si de data asta!

13

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Salut!

Am din pacate o problema pe care nu prea reuseste nimeni sa-i dea de capat, poate ai tu o idee si-ti multumesc anticipat!
e vorba de o inst secventiala Voltran Vogas, montata pe o opel vectra 1.6 16V, 101 CP.
Problema e ca in momentul in care o turez trece automat pe benzina . In ralanti sta ok pe gpl, dar cand i-am dat pedala.....sare pe benzina. Ai o idee de ce? Ms

14

Re: Vectra B 1,6 - 16V

mircea_78 wrote:

.... In ralanti sta ok pe gpl, dar cand i-am dat pedala.....sare pe benzina. Ai o idee de ce? Ms

Hai sa o luam pe rand: spune-mi cati km ai facut de cand ai montat-o si cand i s-au schimbat filtrele ultima oara. Sa vedem de unde porneste problema.

15

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:
mircea_78 wrote:

.... In ralanti sta ok pe gpl, dar cand i-am dat pedala.....sare pe benzina. Ai o idee de ce? Ms

Hai sa o luam pe rand: spune-mi cati km ai facut de cand ai montat-o si cand i s-au schimbat filtrele ultima oara. Sa vedem de unde porneste problema.

   Salut, din nou! km de cand am montat-o am facut in jur de 10-15.000, si instalatia are 1 an de cand a fost pusa. filtrele au fost schimbate cred, ca doar am dus-o la schimbat filtrele (si ce o mai fi "consumabil" prin instalatie).
    Bineanteles ca am auzit pareri si pareri...ba ca o fi nu stiu ce senzor (ori cel de temp ori cel de presiune). Dar practic nu e nimeni capabil sa-i dea de cap, ci doar teoretic...
    Ieri cand am mers undeva a facut aceleasi figuri cat eram in oras, cum am iesit din oras a mers ok si nu a mai sarit pe benzina, dar azi la fel....aceeasi problema, daca o accelerez treptat nu sarer de pe benzina, dar daca fac o fortare (apas acceleratia brusc sare de pe gpl). Banuiesc ca ieri a mers ok la drum lung fiindca o fi fost mai incalzit motorul??? si in oras sa nu apuce sa se incalzeasca ? (cu toate ca in masina e cald si si indicatorul de bord arata peste 50 grade...
     Cel care  mi-a instalat-o a zis ca a setat-o sa treaca pe gaz de la 20 grade in sus..

                                  Ms mult!

16

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Mircea, problema cu saritul pe benzina in accelerari bruste, se intampla din urmatoarele motive: filtrul de la electrovalva sau de la rampa de injectoare infundat, conducta de 6 de alimentare care intra in electrovalva, infundata,  electrovalva de pe butelie, (i se blocheaza cuiul, si nu-i da debitul necesar), sau sita de la sorbul din butelie (are depuneri de mizerie). In momentul cand se accelereaza usor, nu are nevoie de un debit asa mare, ca atunci cand accelerezi brusc. Calculatorul instalatiei sesiseaza debitul scazut si te trece pe benzina, crezand ca s-a terminat gazul. Dupa ce se verifica toate aceste motive, si se inlatura eventualele probleme, daca face la fel, se trece la verificarea senzorului de presiune (cel mai probabil), si apoi la duzele injectoarelor. Dar, insist, inainte de toate, asigura-te ca se face curatarea instalatiei. In ultimul timp, gazul a fost foarte murdar si a creat neplaceri la o gramada de oameni, mai ales la cei care au mai demult instalatiile si au mers pana acum fara nici-o grija.
        Anunta-ma ce rezolvi!

17

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:

Mircea, problema cu saritul pe benzina in accelerari bruste, se intampla din urmatoarele motive: filtrul de la electrovalva sau de la rampa de injectoare infundat, conducta de 6 de alimentare care intra in electrovalva, infundata,  electrovalva de pe butelie, (i se blocheaza cuiul, si nu-i da debitul necesar), sau sita de la sorbul din butelie (are depuneri de mizerie). In momentul cand se accelereaza usor, nu are nevoie de un debit asa mare, ca atunci cand accelerezi brusc. Calculatorul instalatiei sesiseaza debitul scazut si te trece pe benzina, crezand ca s-a terminat gazul. Dupa ce se verifica toate aceste motive, si se inlatura eventualele probleme, daca face la fel, se trece la verificarea senzorului de presiune (cel mai probabil), si apoi la duzele injectoarelor. Dar, insist, inainte de toate, asigura-te ca se face curatarea instalatiei. In ultimul timp, gazul a fost foarte murdar si a creat neplaceri la o gramada de oameni, mai ales la cei care au mai demult instalatiile si au mers pana acum fara nici-o grija.
        Anunta-ma ce rezolvi!

Ms, am sa te anunt ce rezolv, un mecanic a zis ca - i dus senzorul de pres sau temp, nu mai stiu exact, altul ca membrana de la vaporizator... oi vedea ca instalatia e pe garantie si piesele sosesc sapt asta amandoua ...si te anunt!

18

Re: Vectra B 1,6 - 16V

O.K.! Astept!

19

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:

O.K.! Astept!

    Salut! am zis ca te anunt daca se rezolva cu instalatia mea ceva... nu s-a rezolvat NIMIC! au schimbat membrana de la vaporizator, senzorul de presiune, electrovalva...si degeaba..... a mers cat a stat la ei si cand am luat-o ......peste noapte s-a stricat TOT! azi dimineata la fel....sare de pe gpl pe benzina cand e fortata un pic, in ralanti toarce ok pe ambii combustibili!
     Daca ai vreo parere tu cu ce as mai putea incerca, iti multumesc anticipat!

20

Re: Vectra B 1,6 - 16V

mircea_78 wrote:

..... au schimbat membrana de la vaporizator, senzorul de presiune, electrovalva...si degeaba.....
     Daca ai vreo parere tu cu ce as mai putea incerca, iti multumesc anticipat!

Eu ti-am spus parerea mea, dar vad ca nu o iei in seama: Schimbarea filtrelor, Vogas-ul are 3 sau 4 filtre. Te-am rugat sa-mi spui daca s-a facut curatarea instalatiei si tu imi spui ca ai schimbat membranele reductorului!?

21

Re: Vectra B 1,6 - 16V

NordService wrote:
mircea_78 wrote:

..... au schimbat membrana de la vaporizator, senzorul de presiune, electrovalva...si degeaba.....
     Daca ai vreo parere tu cu ce as mai putea incerca, iti multumesc anticipat!

Eu ti-am spus parerea mea, dar vad ca nu o iei in seama: Schimbarea filtrelor, Vogas-ul are 3 sau 4 filtre. Te-am rugat sa-mi spui daca s-a facut curatarea instalatiei si tu imi spui ca ai schimbat membranele reductorului!?


    Salut! am schimbat si filtrele si...la fel!so... ai idee ce+o putea fi? sare de pe gpl pe benzina in sarcina, la dealuri etc (nu tot timpul, dar f rar se intampla sa nu sara)....
     Crezi ca o fi altceva decat filtrele? ms anticipat! cineva care a mai avut prb asta mi-a zis ca ar fi senzorul de temp sau cel de presiune, dar nu mai stie exact, ca a avut problema asta mai de mult!

22

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Daca trece numai in sarcina, inseamna ca nu are debit in  momentul ala de turatie. Mai putin probabil sa fie senzorii. Intai sa eliminam aceste posibile cauze: multisupapa de pe butelie ai verificat-o? Sa nu se blocheze cuiul. Ar mai fi de verificat si rampa de injectoare: vezi duzele. Astept vesti!

23 (edited by Radovan_eu 2010-12-23 00:28:28)

Re: Vectra B 1,6 - 16V

ma bag si eu putin, cand conecteaza laptopul la calculatorul gpl, vezi sa nu fie setata o turatie anume(mai scazuta) la care sa treaca automat pe benzina. La stag 200 este aceasta posibilitate.

NordService, nu ai cumva cateva instructiuni de utilizare al interfetei pentru stag 200 in lb romana?  am softul si cablul dar nu prea ma descurc cu engleza. multumesc.

24

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Imi pare rau dar....astea sunt deja informatii care costa!!!!!

SARBATORI FERICITE!!!

25

Re: Vectra B 1,6 - 16V

Salut! Revin cu problema mea,am o vectra b 1,6-16v cu instalatie Necam ,pusa in Olanda in 97,la prima pornire la rece trece imediat pe gaz,sta 2-3 minute,apoi sare si face magaria asta de vreo 5-6 ori pana ramane definitiv pe gaz.Alta problema este ca dupa ce se incalzeste motorul ralantiul creste cam la 2000 de ture[si pe gaz si pe benzina]dupa o oprire si pornire in scurt revenea,dar acum nu mai da roade[doar daca scot putin borna,da e destul de incomod sa fac asta],si o alta,ramane acceleratia in urma pe gaz,pe benzina merge normal.Poate ma ajutati cu un sfat,ca la Iasi inca nu am gasit pe cineva care sa detina soft-ul!Multumesc din suflet!